Esimene ratas
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 33
- Liitunud: 13 Apr 2013, 19:23
- Tsikkel: Aprilia SR70
- Asukoht: Harjumaa, Kiili, Tallinnast 18km
Esimene ratas
Tere motohundid
Ehk siis küsin teie arvamust, kas esimene tsikkel peaks olema kas mingi selline custom, cruiser või mingi klassikaline mootorratas või siis selline sportbike.
Milliselt kubatuurilt võiks alustada? Olen välismaa foorumites käinud ja nemad ainult soovitavad 250cc Ninjasi ja muid selliseid.
Enda poolest ma tahaksin midagi sportlikumat, kuid julgust/kogemust ei jätku et kontrolli all seda hoida... Mu maitse alaselt tahaksin mingit streetfighterit või
naked bike, custom ei teeks kah paha.
Mu onu ütleb, et alustaksin tema vanalt 750cc Uralilt.
Re: Esimene ratas
Alusta ikka sellest millega ise sõita tahad. Kui kardad, et ei suuda kontrollida 250ccm masinat, siis alati võimalus ka 125ccm võtta. Isegi 50ccm bike tüüpi masinaid olemas, kui bike on see mida hing ihkab. Julgus ja kogemus tuleb ajaga ning õppimisega, kuid alustama peab ikka kuskilt
Mina soovitaks mingit vanemat NSR'i või taolist 125ccm masinat, seda siis kui ikka bike'i tahad. Kroomide ja nakedite kohapealt ei oska kaasa rääkida.
Re: Esimene ratas
tere !
no vaata--kui lähed suure firma uksele koputama ja tahad tööd saada, vaevalt sulle kohe direktori tööli pakutakse
nii ka siin, tuleks alustada tõesti 250 stest ja rahulikumatest pillidest.
aja jooksul saad ise aru--on sul suuremaid kangemaid vaja või jääbki asi sinnapaika

Re: Esimene ratas
Seda esimest 250 ccm ratast ei maksa siis ka kohe kõige kallimat ja uuemat võtta. Midagi harjutamiseks, ehk saab näpudki õliseks jne.
Sealt edasi miski 600 ccm naked bike järgmisel aastal oleks juba hea valik. Siis on veel põnevust kolmandatki ratast osta ning tead ka täpsemini, kas tahad gondlitega või ilma, püstisema istumisasendiga v mitte jne.
Re: Esimene ratas
niisama faktitäpsustus.. vanad Uralid 650cc mootoritega.. selle sajandi omad siis 750cc ... Kui kuupikute järgi siis sõiduvahendit valitakse. K750 oli 750cc.
-
- Postitusi: 345
- Liitunud: 20 Mär 2013, 10:11
- Tsikkel: Honda VFR800X Crossrunner
- Tänanud: 62 korda
- Tänatud: 60 korda
Re: Esimene ratas
Drone kirjutas:kas esimene tsikkel peaks olema kas mingi selline custom, cruiser või mingi klassikaline mootorratas või siis selline sportbike.
Esimene peaks olema klassik, ideaalis UJM (Universaalne Jaapani Mootorratas). Kui sellega natuke sõidad, hakkad aru saama, mis stiil sulle endale konkreetselt meeldib. Klassikult on lihtne üle minna teiste klasside peale, see õpetab üldvajalike reflekse ja ei õpeta midagi žanrispetsiifilist, mis teise žanriga sõitmist segab. Lisaks saab sellist suht odavalt ja nad on enamasti päris vastupidavad; peab leppima sellega, et esimese tsikliga teed tõenäoliselt mingeid rumalusi, kas teel või hoolduses.
Milliselt kubatuurilt võiks alustada?
Igasuguseid arvamusi on. 250cc on kindlasti turvaline, samas IMHO võib kohe algusest peale sõita piisavalt võimsa masinaga, et õppida ära austust selle võimete vastu - mitte nii et 250st väänad piirajani, siis istud mingi CBRi selga ja kohe tapad ennast ära.
Enda poolest ma tahaksin midagi sportlikumat, kuid julgust/kogemust ei jätku et kontrolli all seda hoida...
Korralik väljaõpe aitab kõvasti.
Mu onu ütleb, et alustaksin tema vanalt 750cc Uralilt.
Selge eelis on see, et onu annab sulle kohe tsikli kätte ja tõenäoliselt ei ole väga kuri, kui sa seda paar korda maha paned.
SFV650>CBR600F3>VFR800>FZ1S>Crossrunner
Re: Esimene ratas
Mine autokooli tee A1, A2 või täis A-kat ära (vastavalt kuidas vanus lubab), seal saad esimese kogemuse kätte ja õpetatakse vastava võimsusega mootorratast käsitlema/kontrolli all hoidma..
-
- Postitusi: 603
- Liitunud: 31 Aug 2010, 19:57
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 4 korda
Re: Esimene ratas
Jah tee selgeks mis kategooria endale saad, kui A2 siis üle 70kw tsiklit üldse ei tohi osta jne.
-
- Postitusi: 2192
- Liitunud: 05 Mai 2006, 22:47
- Tsikkel: Ducati SFV4S
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 11 korda
Re: Esimene ratas
Ma ei tea mis juttu siin esimesed ajavad, aga algatuseks tuleks ikka kilone bike võtta muidu ei saagi äkki niivõimsaga sõita.
Re: Esimene ratas
Mina isiklikult olen ikka seda meelt et kõige parema valiku teed siis kui kolad mööda tsiklipoode. Istud ühe, teise ja kahekümne kaheksanda peale. Ehk lubab keegi sõber/tuttav enda rattaga proovisõitugi teha. Fighterite ja klassikaliste rataste peal tasub mõelda kas sellise olematu või puuduliku gondliga ikka on hea maanteel sõita. Tuul võib üsna ruttu häirima hakata. Sportrataste peal istudes mõtle kas tahaksid selles asendis näiteks 400 km päevas sõita. Samas kui plaanid sõita enamasti linnas siis oleks mingi suur kroom või touring ratas üsna ebamugav valik.
Selles osas olen nõus zx12r'ga et esimeseks rattaks ei maksaks seda kõige uuemat ja kallimat võtta. Lõplikud eelistused ja sõiduoskus kujunevad välja siiski kasutamise käigus.
-
Teema algataja - Postitusi: 33
- Liitunud: 13 Apr 2013, 19:23
- Tsikkel: Aprilia SR70
- Asukoht: Harjumaa, Kiili, Tallinnast 18km
Re: Esimene ratas
puna kirjutas:Ma ei tea mis juttu siin esimesed ajavad, aga algatuseks tuleks ikka kilone bike võtta muidu ei saagi äkki niivõimsaga sõita.
-
Teema algataja - Postitusi: 33
- Liitunud: 13 Apr 2013, 19:23
- Tsikkel: Aprilia SR70
- Asukoht: Harjumaa, Kiili, Tallinnast 18km
Re: Esimene ratas
Sai uuritud, et plaanipäraselt peaks onule maksma 500 eurot. Siis saab mootorratta kokku panna (pole komplektne, kuid kõik jupid olemas).
Ja selle koha pealt, et see ural on oopis 650cc.
Re: Esimene ratas
Aga kuidas lubadega lood on? Olemas või plaanid teha kui mootorrattaga sõit selge?
-
Teema algataja - Postitusi: 33
- Liitunud: 13 Apr 2013, 19:23
- Tsikkel: Aprilia SR70
- Asukoht: Harjumaa, Kiili, Tallinnast 18km
Re: Esimene ratas
vtm kirjutas:Aga kuidas lubadega lood on? Olemas või plaanid teha kui mootorrattaga sõit selge?
Hetkel olemas need 50cc load ikka
Plaanin A2 load ära teha 3 aasta pärast. Aga kohe pärast lubasi ei ole kogemust ju kohe rattapeale hüppata
Re: Esimene ratas
Kui sa ikka kõva mehaanik ei ole siis jäta see Ural heaga rahule ja osta mingi 125 Honda NSR või Yamaha TZR
Kawasaki ER-5 -97>Yamaha YZF750R -95>Yamaha SZR660 -97>Kawasaki ZX-7R -97> Honda VT700C - 84> Yamaha XVS650
Re: Esimene ratas
Drone kirjutas:vtm kirjutas:Aga kuidas lubadega lood on? Olemas või plaanid teha kui mootorrattaga sõit selge?
Hetkel olemas need 50cc load ikka
Plaanin A2 load ära teha 3 aasta pärast. Aga kohe pärast lubasi ei ole kogemust ju kohe rattapeale hüppata
See esimene kogemus tuleb autokoolist..
Re: Esimene ratas
Esimese kogemuse saad ikka autokoolis. Sealt saad algselt teadmised ning on spetsiaalne inimene, kes jälgib ja juhendab sind pidevalt. Lisaks kui kukud autokooli rattaga siis see ei ole sinu mure, nemad vastutavad. Ei tasu kohe suure hooga ratas 3 aastat enne lubade tegemist ära osta. (Miks üldse 3 aasta pärast alles? Vanus ei luba veel?). Kui tunned peale kooli et kogemust on vähe siis korraldatakse suvel motokoolitusi, kus saad põhjalikumad teadmised omaala spetsialistidelt.
Edu!
Re: Esimene ratas
lube pole, vanust pole, linnast väljas - krossikas ju ainuke variant, millega vähese raha eest peaaegu legaalselt lõbu laialt on...
Re: Esimene ratas
R-1 kindlasti R1 või mõni muu liitrine ja vaata, et varustust ei osta, kõige õigem ongi plätuga alustada ja pea meeles, kiiver rikub soengut ja ajul on palav
Kui sa kuskilt sellist soovitust kuuled siis jookse jookse kiiresti ja hoia kõrvu mõlema käega kinni
Kuskilt nägin kuidasv venemaal tagaratta sõitu stundipoisid õpetasid Reegel number 1 võta sõbra ratas oma ratast on kahju katki kukkuda ja edeasi tuleb kõik teha feng shui järgi siis tuleb hästi välja
kui aga iroonia ja sarkasm välja lülitada millega on minu tuttavad juba harjunud ja ei võta kõike isiklikult mida suust välja ajan, siis võiks alguses ikka load ära teha. Siis ratast vaadata. mina alustasin kunagi venetsiklitega siis sai ehitatud ja tehtud neid. mul varastati isegi kavross ära kurradi kahju
aga siis sõitsin 600 banditiga. olen ka gixxeriga ja gsxfiga sõitnud natuke
pikemalt igal rattal on omad võlud. Imelik oli sõita pikemalt suhtpüsti asendis ja siis paagipeale ennast visata. aga harjus kiiresti ära.
alguses peaks minema autokooli. Siis ostma varustuse ja kui load käes ja varustus olemas siis tskilipoiss. Sellega on ka nii, et veel minu vanaisa rääkis,kes eluaeg tiklitega sõitnud (kuna vanasti muud polnud saada, see viis ka tervise muide) et s**t ratas on surmapill hea ratas on sõiduvahend.
Ma alguses ei saanud aru mida ta mõtleb, siis aga tuli kohale. Kui sõidad isegi palava ilmaga ilma varustuseta ja isegi ei kuku siis vaata mis saab su põlvedest liigestest selels eas kui sa ei ole enam 40. Samas ega see kukkumine ka mingi ime pole. Suure tõenäosusega juhtub see kuskil liiga tuttavas kohas. Ma tegin kaskolaksu koduhoovis maal autoga mõlemad uksed ja küljekarp, põhjus oli väga lihtne isa oli kivid sinna veeretanud kus neid olla ei tohiks ja kevadel kasvas muru ümber, mina ei teadnud et need seal on ja sõitsin küljekarbiga peale... no juhtub noh õnneks oli kasko ja 2500 euri maksis swedivarakindlustus ja mina 100 euri omavastutust mille eest olen neile ülimalt tänulik ja maani kummardus neile. Tsikliga kukkusin mõni kilt kodust eemal (keerati ette) ja sõber kukkus tööjuures kus oli liiv mahapudenenud või puistatud ja ega tema seda ei näind ütles kõik käis nii kiiresti
kiirus polnd ka teist ollagi aga tänu põlvekaitsmetele jäi põlv tal terveks jalg oli sinine aga terve.
Teiseks odav kehv juppidest kokkupandud ratas ei pruugi lõppkokkuvõttes tulal odavam kui 2500 -3000 euriga ostetud korralik masin. Ma siin nillisin ühte VT 600 bobberiks. Eest olid amordid ja ratas segamini, Hondast öeldi, et saab aga kui ostan kasutatud peast siis saan terve tsikli kaasa keegi võttis muidugi ära hind oli liiga hea
Ja tavalisetl väike viga kasvab järjest suuremaks...
Aga kui ostad enne lubade olemasolu siis võib jama tulla, selle kohta mul ka oma lugu rääkida. Ma jäin politseile nii haledalt vahele, õnneks kästi ratas lükata harjutusplatsile tagasi. Päev enne eksamit viis mind sõber kellel olid load minu masinaga motokoolituse harjutusplatsile. Ma seal harjutasin ennast higiseks, sõber pidi järgi tulema. Me teine sõber harjutas koos mingua kes pidi ka lube tegema. Ja siis me otsustasime aga prooviks mis tunne on kahekesi sõita sõidame tee otsa ja tagasi. Krt mina ei tea kust need tublid posid olida aga vilkurid läksin angu jõulukuusk särama :D:D eks nad said aru kogu olukorra irooniast, tegid kurja näe jne jen. Trahvi ei saanud. Aga noh alati nii hästi ei lähe. Kui mingi jama tuleb siis on numbrid nendel jamadel heal juhul taga ja need on suured pluss igasugused sissekanded jne.jne.jne.
PS! joon naabripoisi tehtud koduõlut, seega ärge mind palun kiruge õlu on maltoosast ja külmast võetud seega jutt voolab tahan suhelda
-
Teema algataja - Postitusi: 33
- Liitunud: 13 Apr 2013, 19:23
- Tsikkel: Aprilia SR70
- Asukoht: Harjumaa, Kiili, Tallinnast 18km
Re: Esimene ratas
R1'te kindlasti ei osta, kallis ja mul pole piisavalt mune et selle elajaga sõita.
Arvan et esimene oleks midagi millal vähe kW ja suur väändemoment, ehk siis mingi cruiser
ardilla de terra kirjutas:s*** ratas on surmapill hea ratas on sõiduvahend.a
Härra, selle jätan meelde
Re: Esimene ratas
Drone kirjutas:R1'te kindlasti ei osta, kallis ja mul pole piisavalt mune et selle elajaga sõita.
Arvan et esimene oleks midagi millal vähe kW ja suur väändemoment, ehk siis mingi cruiserardilla de terra kirjutas:
s*** ratas on surmapill hea ratas on sõiduvahend.aHärra, selle jätan meelde
Ei noh muidugi ta ütles nagu viisakas vanaisa pojapojale vilets mitte s.... sellisel kujul tasuks meelde jätta
-
- Postitusi: 2192
- Liitunud: 05 Mai 2006, 22:47
- Tsikkel: Ducati SFV4S
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 11 korda
Re: Esimene ratas
Krt miski järgmine arg siin tahab võrri soovitusi.
kihnu mutid tõmbavad kohe suure külkakaga ja nad pole kuulnudki mis asjad load on
ja kui hästi läheb saavad kunagi ka moboga sõita
Re: Esimene ratas
kuna 3 aasta pärast plaan A2 teha (min vanus 18.) siis eeldan, et Sa 15
pool aastat enne 16. sünnipäeva saaksid hakata A1-te tegema ja kui A1 load käes saaksid näiteks sellise cruiseri endale muretseda: http://bike.motors24.ee/vehicles/386325 ... &sort=paid ja legaalselt ringi liigelda
Re: Esimene ratas
Vaat kõik on kinni randmes ja ahvatluses seda keerata
600 ja vanal 750 väga vahet tõesti pole aga 80 kw peeruall ja 138 ikka on
Kusjuures see maradjor on täitsa huvitav asi ilma naljata ilus puhas ja 125cm3 tegelt kui väga tahta võib ka sellega ilusti 50 alas radaris huvitavaid numbreid saada
Suzuki on tegelt esimene tootja kes ametlikult ütleb, et gsxr 600 ei ole algaja ratas ja sellel on tõsi taga. Vaatame kasvõi inglismaa poole. Mis siis et rool valel pool aga alustad ikka 125 ga samas venemaal on nii, said 16 tegid kaks tiiru hoovipeal ja palun osta endale mis iganes sulle meeldib. Ja nad praegu täitsa plaanivad selle korrastamist,e. eroopapärastamist...
-
Teema algataja - Postitusi: 33
- Liitunud: 13 Apr 2013, 19:23
- Tsikkel: Aprilia SR70
- Asukoht: Harjumaa, Kiili, Tallinnast 18km
Re: Esimene ratas
puna kirjutas:Krt miski järgmine arg siin tahab võrri soovitusi.
kihnu mutid tõmbavad kohe suure külkakaga ja nad pole kuulnudki mis asjad load on
ja kui hästi läheb saavad kunagi ka moboga sõita
reaalselt?
-
- Postitusi: 31
- Liitunud: 19 Mai 2012, 23:13
- Tsikkel: SV650N ; GSX600F
- Asukoht: Tallinn/Nõmme
- Tänatud: 1 kord
Re: Esimene ratas
Drone kirjutas:Sai uuritud, et plaanipäraselt peaks onule maksma 500 eurot. Siis saab mootorratta kokku panna (pole komplektne, kuid kõik jupid olemas).
Ja selle koha pealt, et see ural on oopis 650cc.
Hea onu sul Aga kes see ikka eestlaselt kümmet nahka koorib, kui mitte oma sugulane
Oleks mul juppideks vene masin kuuri all ja noor motoentusiast võtta, kingiks ratta talle ära ja aitaks sõitma ka panna. Aga võib-olla te pole nii lähedased siis
Muidu, ära seda võimsust niiväga karda, kui omal mõistus peas ja käsi sellele kuuletub, siis pole hullu... Ennem muidugi load ja varustus!
Re: Esimene ratas
Enda kogemustest mõlema nö algajatsikliga:
600ne Bandiit on üsna hea tsikkel alustamiseks. Üsna taltsas tsikkel teine. Loeks miinuspooleks vaid üsna suurt kaalu. Selles osas meeldib 600ne Hornet rohkem. Aga Hornet võib teinekord üsna äkiliseks ära minna, kui pöörded üle 6000rpm lähevad.
Mõlema plusspooled on väga hea töökindlus ( ehk siis midagi liikuvat peale rehvide eriti ei kulu ning elektriosa on selline hea lihtne, et see ka probleeme ei tekita ).
Selline kiire soovitus siis.
-
- Postitusi: 603
- Liitunud: 31 Aug 2010, 19:57
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 4 korda
Re: Esimene ratas
Kuna praegu on sul ainuke võimalus 125cc tsikliga sõita siis soovitan 2taktilist, mis edasi ka liigub ja kergem hooldada. 3 aasta pärast saad alles 70kw(max.) tsiklit vaatama hakata ja seegi tuleb 35kw piirata. Peale seda siis kui 24a. vana, saad alles täis A kategooria ning võid vabalt osta mis tsikli tahad.
puna kirjutas:kihnu mutid tõmbavad kohe suure külkakaga ja nad pole kuulnudki mis asjad load on
ja kui hästi läheb saavad kunagi ka moboga sõita
Kihnu mutid sõitsid tükkideks ennast.
Re: Esimene ratas
extremist kirjutas:Kuna praegu on sul ainuke võimalus 125cc tsikliga sõita siis soovitan 2taktilist, mis edasi ka liigub ja kergem hooldada. 3 aasta pärast saad alles 70kw(max.) tsiklit vaatama hakata ja seegi tuleb 35kw piirata. Peale seda siis kui 24a. vana, saad alles täis A kategooria ning võid vabalt osta mis tsikli tahad.
Täis A kategooria saab teha ka kui oled omanud vähemalt kaks aastat A2. Ehk kui teeb 18 aastaselt A2 ära, siis täis A kategooria on võimalik teha juba 20 aastaselt. (Tuleb teha vaid ARK eksam)
Re: Esimene ratas
Sniff kirjutas:extremist kirjutas:Kuna praegu on sul ainuke võimalus 125cc tsikliga sõita siis soovitan 2taktilist, mis edasi ka liigub ja kergem hooldada. 3 aasta pärast saad alles 70kw(max.) tsiklit vaatama hakata ja seegi tuleb 35kw piirata. Peale seda siis kui 24a. vana, saad alles täis A kategooria ning võid vabalt osta mis tsikli tahad.
Täis A kategooria saab teha ka kui oled omanud vähemalt kaks aastat A2. Ehk kui teeb 18 aastaselt A2 ära, siis täis A kategooria on võimalik teha juba 20 aastaselt. (Tuleb teha vaid ARK eksam)
Ära tekita segadust. Täis A saab teha 24-aastaselt.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.