Matkaplaan Norra/Rootsi
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 676
- Liitunud: 04 Mär 2013, 15:37
- Tsikkel: 1200gs LC Rallye, CRF300 Rally
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 19 korda
- Tänatud: 80 korda
Matkaplaan Norra/Rootsi
Kas norra ei plaani keegi minna? Ise läheksin juuli lõpus/augusti alguses, Marsuut umbes selline
Väga ei kiirustaks, päevas umbes sõitu 400km. Aeg kokku 8-10 päva
Rattaks TDM850 koos kaaslasega
Kuna varem ei ole seal kandis üldse käinud(tegelt ei ole omal käel eriti kuskil käinud), siis mida tasuks jälgida, kuhu minna? Kas noora mäestikus on augustis soe? Kas telkida kannatab? Kas mõni marsuut oleks hoopis mõttekam?
tänud,
Ragnar
TDM850-->1150GS-->HD Road King-->Honda Transalp 700XL-->BMW 1200GS LC Rallye—> BMW 1300GS Trophy
-
- Postitusi: 906
- Liitunud: 21 Juun 2008, 15:42
- Tsikkel: FZS 1000
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 414 korda
- Tänatud: 80 korda
Re: Matkaplaan Norra/Rootsi
ragz kirjutas:Kas norra ei plaani keegi minna? Ise läheksin juuli lõpus/augusti alguses, Marsuut umbes selline
Väga ei kiirustaks, päevas umbes sõitu 400km. Aeg kokku 8-10 päva
Rattaks TDM850 koos kaaslasegaKuna varem ei ole seal kandis üldse käinud(tegelt ei ole omal käel eriti kuskil käinud), siis mida tasuks jälgida, kuhu minna? Kas noora mäestikus on augustis soe? Kas telkida kannatab? Kas mõni marsuut oleks hoopis mõttekam?
tänud,
Ragnar
Soojus on suhteline mõiste sealkandis. Mägedes on +5...+6 ja paks lumi maas, tõsi, teed on puhtad, lisaks õhuniiskus 100% ja tihe udu.

Re: Matkaplaan Norra/Rootsi
2011 sai tehtud ring Stockholm-Oslo-Bergen-Stavanger-Kristiansand-Hortenist praamiga Mossi-Stockholm.
Kokku olime teel 10 päeva (Tallinnast Tallinna)
Kui Rootsis võib päevas rahulikult 500km teha, siis Norras mägedes üle 250km teha muutub juba tüütavaks. Kurvilised teed ja vaadete jõllitamine väsitab nii keha kui vaimu.
Telkimisega on lood nii, et rannikul võib telkimisplats olla sama kallis kui väike kämpingumaja või kodumajutus. Samas suutsime peaaegu igas kämpingus rääkida kaks telki ühe hinnaga kuna meil olid väikesed telgid. Mõttekas on ka infopunktist küsida nn metsiku telkimise asukohti.
Ilma ei suuda keegi ette ennustada. Saime nii +30 rannikul kui ka +7 mägedes. Jahedusega kaasnes külm vihm.
Kasulikku infot saab ka siit:
http://www.visitnorway.com/en/Brochures/Cataloguecom/
NAFi nimekirjas olevate kämingute kohta aga siit:
http://www.nafcamp.com/en/
Mõlemat brošüüri saab tasuta tellida.
PS! Igasugu kraami, nt tagavara pirnid jne, võta kindlasti siit kaasa. Tavaline Osrami H7 maksis bensukas ca 20€.
Lauri
-
- Postitusi: 673
- Liitunud: 22 Apr 2005, 10:13
- Tsikkel: Beta 390
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 33 korda
- Tänatud: 204 korda
- Kontakt:
Re: Matkaplaan Norra/Rootsi
Nagu eelpool juba öeldud, siis 400km päevas on Norras ikka rahulikust kulgemisest väga kaugel. Sellise kilometraazi läbimiseks kangutad hommikust õhtuni mägedes serpentiine ja ringivaatamiseks aega ei jäägi - või sõidad mööda kiirteid.
Marsruudi osas soovitaks põhja poole sõitmise asemel hoopis lõuna poole hoida. Ilusaimad fjordid ja vaated on just Stavangeri ja Bergeni piirkonnas ja Alesundist põhja poole minna mõtet ei ole kui ajaga kitsas.
EDIT: Ja kõik Norras käinud soovitavad igal võimalikul juhul E6 maanteed vältida!
-
Teema algataja - Postitusi: 676
- Liitunud: 04 Mär 2013, 15:37
- Tsikkel: 1200gs LC Rallye, CRF300 Rally
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 19 korda
- Tänatud: 80 korda
Re: Matkaplaan Norra/Rootsi
Tänan, head nõuanded, võtan arvesse!
Võimalik, et teen ka tunduvalt igavama reisi teiseks pikemaks reisiks ja sõidan soome - rootsi ringi mööda rannikut.
TDM850-->1150GS-->HD Road King-->Honda Transalp 700XL-->BMW 1200GS LC Rallye—> BMW 1300GS Trophy
Re: Matkaplaan Norra/Rootsi
Seda ka, et praamisõite üle fjordide ei tasu peljata, need on Norras vähesed teenused mis mootorrattaga reisides on mõistliku hinnaga.
Kui on ikka valida kas õhtal väsinuna või lihtsalt ajahädas sõita 60km ümber fjordi või ca 7€ eest otse üle, siis valik saab üsna ruttu tehtud.
Juht on üldjuhul juba sõiduki hinna sees.
-
- Postitusi: 335
- Liitunud: 10 Sept 2008, 23:49
- Tsikkel: TDM900, CRF250L
- Asukoht: Viljandi
- Tänanud: 23 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: Matkaplaan Norra/Rootsi
Hei,
ära sõida mööda (Botnia lahe) rannikut vaid hoia Soomes idapiiri ja Rootsis läänepiiri lähedale. Soome rannikutee kohta ei oska midagi öelda, aga see põhjapoolne jupp mida Rootsis sõitsin (Tornio-Skellefteå) oli küll igav.
--
Vallo
-
Teema algataja - Postitusi: 676
- Liitunud: 04 Mär 2013, 15:37
- Tsikkel: 1200gs LC Rallye, CRF300 Rally
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 19 korda
- Tänatud: 80 korda
Re: Matkaplaan Norra/Rootsi
Kalts04 kirjutas:Hei,
ära sõida mööda (Botnia lahe) rannikut vaid hoia Soomes idapiiri ja Rootsis läänepiiri lähedale. Soome rannikutee kohta ei oska midagi öelda, aga see põhjapoolne jupp mida Rootsis sõitsin (Tornio-Skellefteå) oli küll igav.
Soome kohta sellist infot juba kuskilt lugesin ka, et tasub sõita mööda idapiiri. Rootsi kohta seda ei olnud kuulnud - hea info.
TDM850-->1150GS-->HD Road King-->Honda Transalp 700XL-->BMW 1200GS LC Rallye—> BMW 1300GS Trophy
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Matkaplaan Norra/Rootsi
Soome rannikutee on veel igavam. Ilma naljata.
-
- Postitusi: 346
- Liitunud: 20 Mär 2013, 10:11
- Tsikkel: Honda VFR800X Crossrunner
- Tänanud: 62 korda
- Tänatud: 60 korda
Re: Matkaplaan Norra/Rootsi
Minul sarnane plaan, kuigi aega vähem: http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?f=38&t=79438
Botnia lahe tee on tõesti igav, samas ega see kesk-tee palju parem ei ole (Ivalo-Rovaniemi-Kajaani-Mikkeli). Kui teine kord Nordkappi suunas läheks, siis paneks tsikli Helsingis öörongi peale ja hommikul Kolarist maha. Huvitavad teed algavad seal, kus pöörad 21-st Enontekiö poole.
SFV650>CBR600F3>VFR800>FZ1S>Crossrunner
Re: Matkaplaan Norra/Rootsi
sai käidud mõned aastad tagasi, telkisime nii, et keerasime lambi kohast metsa vahele ja lõime telgi püsti, kedagi ei huvitanud. Muidugi kohta tasub otsima hakata ikka enne pimedat, sest vahest juhtus nii, et pidi päris mitu tundi trippima, enne kui inimtühja nurga leidis. Korra õnnestus öö pimeduses laager sellisesse kohta püsti panna, kus hommikul ärgates avastasime ennast keset mesitarusi
Re: Matkaplaan Norra/Rootsi
Mullu juulis käisin üle Telemarki mägede Stavangeris ja Lõuna kaudu tulin tagasi.
Siin on kõlanud palju aspekte, mida saan kinnitada. Näiteks praamisõit on mõistliku hinnaga ja kiire (tõeline maanteepikendus). Samuti tasub mõelda päevateekonna pikkuse üle. Tegin mägedes mitu 400-500 km päeva ja see oli liig (iga peatus venib pikemaks kui oled planeerinud). Lisaks kogesin omal nahal, et Norra läänepoolne osa on üks vihmasemaid piirkondi siinkandis... Vihmariided seljas iga jumala päev. Ja vähemasti mullu oli nii, et ülal olid järved jääs, lumi kohe tee ääres ja sool asfaldil.
Re: Matkaplaan Norra/Rootsi
Lähen 08.07 üksi. Plaan laias laastus on Oslo, Stavanger, Bergen, Trondheim, Lillehammer. Tagasi ei tea, millal jõuan (esialgu plaanis 23, aga see võib muutuda). Plaan on ka korralikult mägedes matkata, Norra kõrgeim tipp, kõik 3 kuulsat kivi, Trolli kirik.
Kuna pole varem tsikliga käinud, siis mure on turvalisuse pärast. Kas sadulasse seotud telk võib jalutama minna? Norras ilmselt kuritegevus minimaalne aga siiski. Ja paagikott? Kui Oslos ringi jalutada, siis paagikotti peale vist ei jäta ikka? Krt see varustuse teema sakib sajaga, kui vaja tsiklist eemale minna. Riietusega ju ei lähe. Kuhu krt ma need veel panen selleks ajaks
-
- Postitusi: 1488
- Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
- Tsikkel: GasGas EC300
- Asukoht: Eesti, mu kodu.
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 7 korda
- Kontakt:
Re: Matkaplaan Norra/Rootsi
Ostad paar meetrit peenemat ketti ehituspoest, sinna juurde paar meetrit termokahanevat kaabli rüüsi elektripoest, katad keti rüüsiga ja otsad paned väikse tabalukuga kinni. Selle keti ajab vajadusel nt läbi tagi varrukate ja paagikoti sanga jne. Lukk on ikka looma jaoks aga väikse sulipoisi hoiab eemale.
moviir kirjutas:Lähen 08.07 üksi. Plaan laias laastus on Oslo, Stavanger, Bergen, Trondheim, Lillehammer. Tagasi ei tea, millal jõuan (esialgu plaanis 23, aga see võib muutuda). Plaan on ka korralikult mägedes matkata, Norra kõrgeim tipp, kõik 3 kuulsat kivi, Trolli kirik.
Kuna pole varem tsikliga käinud, siis mure on turvalisuse pärast. Kas sadulasse seotud telk võib jalutama minna? Norras ilmselt kuritegevus minimaalne aga siiski. Ja paagikott? Kui Oslos ringi jalutada, siis paagikotti peale vist ei jäta ikka? Krt see varustuse teema sakib sajaga, kui vaja tsiklist eemale minna. Riietusega ju ei lähe. Kuhu krt ma need veel panen selleks ajaks
-
- Postitusi: 39
- Liitunud: 22 Sept 2011, 16:58
- Tsikkel: KawaER6F-11
- Asukoht: Pärnu
Re: Matkaplaan Norra/Rootsi
Käidud 2010. juulis Stock-Oslo-Stavanger-Bergen-Kristiansund-Lillehammer-Karlstad-Stockholm. Kolm korda üle mägede, vahepeal mägede peal. Serpentiine ja kitsaid mägiteid sai läbitud palju ja kui vihma ka kallas, siis tuli keskmiseks kiiruseks - mõni päev- vaid veidi üle 200 km. Vaadata on samuti palju - kõiksugu kärestikud, mäed, puukirikud, külad ja uijumiskohad-järved.Alguses sai iga tühise asja pelae pildistama hakatud, pärast juba ei viitisnud enam ringivaatamiseks kinnigi pidada. Praamides ei saa kindel olla - Ljusefjord oli väga kena koht (u.600-700 meetrised kaljud mõlemal pool orgu, all orus väike küla fjordi tipus), ööbisime seal, hommikul kell 7 pidi tulema postipraam ja meid edasi viima aga kella 9 oli selge, et praami ei tule - jälle 27 serpentiini 3-4 meetrit lai tunnel) üles ja 200 km ümbersõitu. Üks vinge tunnel oli ka - mäe sees 27 km pikk ja siniste-kollaste tuledega efektselt valgustatud - nime ei mäleta. Kokku sai 3500 km ja 9 päeva+ Tallinn-Stock ülesõidud. Rootsis lage maa ja seal lasime kiirteel 130-140ga.
Turvalisusega ei olnud probleeme: kõik kola oli ratta peal ja tunniks rattaga eemale minek ei tähendanud mingit probleemi. Väikesetes kohtades olid rahakotid-võtmed ratta juures, kui ise olime eemal ujumas. Keegi rattaid ei puutunud. Oslos, Bergenis ja sellistes linnades võtsime väärtuslikuma kraami kaasa, aga telgid-muu kola oli ratta peal mitu tundi valveta ja keegi midagi ei puutunud. Väiksestes kohtades olid inimesed sõbralikud, tulevad rääkima, üks pensionär küpsetas meile isegi pannkooke ja pakkus kohvi, et saada meiega juttu ajada. Muidu väga ilus maa Norra ja vähemalt 2010. tundus ka turvaline. Ühtki eestlast küll ei näinud, ühel praamil olid poolakad, kes tundsid heameelt "ka võõramaalaste" üle.
-
- Postitusi: 194
- Liitunud: 10 Juul 2009, 15:51
- Tsikkel: Yamaha Super Tenere XT1200 ZE
- Asukoht: Tallinn, Veskimöldre
- Tänanud: 27 korda
- Tänatud: 20 korda
Re: Matkaplaan Norra/Rootsi
[quote="davidsoniharald"]Ostad paar meetrit peenemat ketti ehituspoest, sinna juurde paar meetrit termokahanevat kaabli rüüsi elektripoest, katad keti rüüsiga ja otsad paned väikse tabalukuga kinni. Selle keti ajab vajadusel nt läbi tagi varrukate ja paagikoti sanga jne. Lukk on ikka looma jaoks aga väikse sulipoisi hoiab eemale.
Jumalast hea mõte, pole selle peal veel ise tulnud!
-
- Postitusi: 39
- Liitunud: 22 Sept 2011, 16:58
- Tsikkel: KawaER6F-11
- Asukoht: Pärnu
Re: Matkaplaan Norra/Rootsi
Kuidas on lood teemaksudega? Kas tingimused samad mis sõiduautodel?
Sealsetel mägi- ja nn. tugiteedel küll teemaksu keegi ei küsinud ning ilmselt ei küsi ka praegu. Kui just mingi teeröövel pole. 2010. a. oli ka kiirtee tsiklile maksuvaba, igatahes ei mäleta Norras üthki tee peal maksmist, peale praamide muidugi. Kütus, toit ja öömaja oli muidugi kallim kui Maarjamaal.
Re: Matkaplaan Norra/Rootsi
mootorratas ei lähe norras tee maksu alla. Selle eest ei pea tee maksu maksma.
Re: Matkaplaan Norra/Rootsi
Ma käisin 2011 Nord Capis ja väga lahe reis oli. Läksime kahe tsikli ja ühe autoga, kokku 3 täiskasvanut ja 1 laps. Söök, jook ja telgid ning muu nodi oli auto peal ja tsiklid ilma koormata - seega puhas sõidurõõm. Minek oli siis järgmine: Tallinnast praamiga üle ja Helsinkist tõmbasime idapiiri poole, ööbisime kuskil Lappenrantta kandis. Sealt edasi põhja poole. Ühe peatuse ööbimise tegime Ranuas, seal oli kohalik looduspark, midagi loomaaia sarnast, kus siis Soomes elavad loomad-linnud vaatamiseks - see oli lahe kultuuriprogramm! Sealt edasi läbi Rovaniemi edasi põhja poole... Üks koht kus peatusime kaheks ööks oli Inari - seal kalastasime ja üks kohalik ütles, et August-Sept tulevad ca 10kg lõhed jõkke sisse, et tulge siis tagasi (seda kavatsen ka kunagi teha). Inarist Nord Capi planeerisime sõita ühe päevaga ja see ka õnnestus ilusti - vahepeal oli mingi tunnelimaks ja siis kohapeal oli ka veel mingi maks - suht soolane oli... täpselt nüüd ei mäleta aga järsku oli kõik kokku mingi 100euri. Kohapeal olime suht lühikest aega ca 1-2 tundi siis sõitsime edasi. Temperatuurist ka... mei käisime Jaanipäeva ajal ja siis oli soomes selline +20C ringis, ja Norras oli siis nii et mida Nord Capile lähemale seda jahedamaks, viimase 100km langes temperatuur kohe iga 10km tagant. Lõpuks oli siis +10C selle kohta võib öelda, et meil vedas ilmaga - sel ajal võib seal ka 0C olla. Samal päeval sõitsime edasi mööda Norra rannikut ja ööbisime Altas. Sealt edasi tulime mööda Rootsi-Soome piiri alla ja lõpuks mööda Lääne Soome rannikut siis kodupoole. Ööbimisega on nii, et alguses otsisin netist ja panin esimesed kohad kinni, kuid see oli viga - jamad kohad sattusid. hiljem võtsime jooksvalt, mingit pikka otsimist ei olnud ja hinnad jumala normaalsed! Kõige odavam kämpa oli vist 30euri ja kõige kallim vist 80euri. aga enamus oli ikka ca 40-50euri ja väga viisakad kohad, kõigis kohtades oli kööginurk sees, pooltes oli ka saun sees. Seega neljakesi on vast optimaalsem reisida, sest enamus kämpamaju oli 4 kohalised. Telki ei pakkinud kordagi lahti, sest ka telgikoha eest pead pappi välja käima ja see maksis ka midagi... Teed olid head, loodus oli super, kõik oli viimasepeal. Ah jaa enne reisi käisin Motomatkajate korraldataval "ohutu sõidu koolitusel" ja vast see päästis ka minu naha ja kindlasti ka tsikli. Nimelt üle polaarjoone sõites märkad neid krdi põhjapõtru igal pool töllerdamas, need nagu hulkuvad koerad - inimesi ei karda. Mulle jooksid siis 2 tk ette kui ma ca 110km/h kimasin - tegin automaatselt kõik mis koolitusel õppisin ja ratas ning ka ise jäin terveks. Kokku oli reis vist 8 päeva ja kulude osas... pagan ei mäletagi kas arvestasime 1000euri per nägu aga lõpuks läks ikka vähem. Mul kuskil kogu reisikava ja kulude kalkull olemas, võin saata kui kellelgi huvi on.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.