Tehnoülevaatus
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
-
- Postitusi: 80
- Liitunud: 28 Veebr 2008, 22:28
- Tsikkel: Honda CB550SC Nighthawk ´84
- Asukoht: Järvamaa
Re: Tehnoülevaatus
mx77 kirjutas:no kui pikali käb, saaks talle kena arve uute gondlite eest esitada
Seda küll aga asi ei pruugi ju ainult gondlite rikkumisega lõppeda.
Re: Tehnoülevaatus
Sama võiks küsida autojuhtide kohta, aga leidub ka selliseid, kellel 4-st pidurist kolmel on ''pimedad'' ette pandud. Imestada pole siin enam millegi üle.
-
- Postitusi: 501
- Liitunud: 31 Aug 2012, 19:43
- Tsikkel: Hayabusa aka Triinu :)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 33 korda
- Tänatud: 31 korda
- Kontakt:
Re: Tehnoülevaatus
Tänud teile siin! Tõsiselt nagu!
Vajan Liisile ülevaatust. Veits jama seis sellega, kuna ühtede meistrite poolt tehtud paugu/leegisumps mul seal all, millel ilmselgelt pole ühtegi märgist... Ja ratta värvus on raami järgi hõbedane, lisamärkusena on mitmevärviline - lõuna-osariikides pole TÜV'ga kunagi muret olnud... Nüüd tean vähemalt siin Tallinnas millistest TÜV punktidest eemale hoida...

-
- Postitusi: 1278
- Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
- Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 45 korda
Re: Tehnoülevaatus
Eestis pole veel täheldanud, et märgiseid summuti pealt taga aetaks, vähemalt paarkümmend ilma igasuguse märgiseta tsiklit olen probleemideta ülevaatusele vedanud. Aga kui paar aastat tagasi ühe chopperilaadse moodustisega ülevaatust tekitama läksin, tõusid onude kõrvad kikki ja db-mõõtur toodi pikemata lagedale. Müra oli seekord nibin-nabin üle lubatud piiri, aga mehed ei hakanud tühjast tüli tegema, lugesid sõbralikult sõnad peale ja tempel löödi passi. Nii et mina märgise pärast ei muretseks, peaasi et müra normi piiresse jääks.

-
- Postitusi: 501
- Liitunud: 31 Aug 2012, 19:43
- Tsikkel: Hayabusa aka Triinu :)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 33 korda
- Tänatud: 31 korda
- Kontakt:
Re: Tehnoülevaatus
isakene kirjutas:Eestis pole veel täheldanud, et märgiseid summuti pealt taga aetaks, vähemalt paarkümmend ilma igasuguse märgiseta tsiklit olen probleemideta ülevaatusele vedanud. Aga kui paar aastat tagasi ühe chopperilaadse moodustisega ülevaatust tekitama läksin, tõusid onude kõrvad kikki ja db-mõõtur toodi pikemata lagedale. Müra oli seekord nibin-nabin üle lubatud piiri, aga mehed ei hakanud tühjast tüli tegema, lugesid sõbralikult sõnad peale ja tempel löödi passi. Nii et mina märgise pärast ei muretseks, peaasi et müra normi piiresse jääks.
Kiitos julgustamast! Lärmi teeb ta mul rohkem, kui peaks, aga mitte rohkem, kui võiks Vähemalt nii arvan ma ise
Tahaks loota, et suhtutakse mõistvalt... Kindlasti tuleb kasuks ka blond pea ja roosad küüned ning suhtumine "mis see sumps ja db veel on?" (siinkohal ei taha kellegi pihta midagi halba öelda, ausalt!)...

Re: Tehnoülevaatus
Segaseks jäi aga see, et kui tõenäoline on, et ülevaatajad hakkavad ise tsikliga sõitma või rullidele viima vms ? Mõtlen, et siis võidakse aru saada, et kas piiraja on tegelikult peal või ei ole.
-
- Postitusi: 1488
- Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
- Tsikkel: GasGas EC300
- Asukoht: Eesti, mu kodu.
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 7 korda
- Kontakt:
Re: Tehnoülevaatus
Väga vähe tõenäoline, et nad seal peenestama hakkavad. Selleks vaja ikka korralikku suurt platsi ja ülevaatajale kiivrit, mida neil 99% ei ole. Tavaliselt käib tiir ümber maja kus sõtkuvad pidureid ja tehakse tiir ümber ratta, veendumaks pidurivoolikute korrasolekus ja amortide mitte lekkimises. Usinamad vaatavad ka E märgiste olemasolu suundadel. Vanemad mehed, kel A kat olemas aga ei ole 20 aastat juba tsikli selga asja olnud, ei julge ise seda ringigi teha vaid käsevad sõita ja näidata esi ja taga piduri tööd. Nii ma siis neile kruusasema lapikese peal näitasin tagaratas loha ja esiratas loha . Nii et ära põe, ei kontrolli keegi su piirajaid ülevaatusel.
Re: Tehnoülevaatus
mrek000 kirjutas:Segaseks jäi aga see, et kui tõenäoline on, et ülevaatajad hakkavad ise tsikliga sõitma või rullidele viima vms ? Mõtlen, et siis võidakse aru saada, et kas piiraja on tegelikult peal või ei ole.
Pole veel kuulnud ,et viivad tsikli kuhugile pinki (mis on ju tasuline), et võimsust testida.
Ja Isake, järgmine kord saada need onud oma db mõõtjaga pikalt, sest vaevalt neil on sellist kohta, kus seda mõõta, Soomes ka pidi politsei mõõtma hakkama aga liiga keeruline ja kohati võimatu leida kohta kus need mõõdud vastaks kehtestatud reeglitele
-
- Postitusi: 507
- Liitunud: 27 Veebr 2008, 21:42
- Tsikkel: TL1K, TT600R, T7
- Asukoht: Tartu-Põlvamaa
- Tänanud: 21 korda
- Tänatud: 47 korda
Re: Tehnoülevaatus
mrek000 kirjutas:Segaseks jäi aga see, et kui tõenäoline on, et ülevaatajad hakkavad ise tsikliga sõitma või rullidele viima vms ? Mõtlen, et siis võidakse aru saada, et kas piiraja on tegelikult peal või ei ole.
Ei ole mina veel näinud, ega kuulnud nii enda, kui tuttavate kogemuste põhjal, et ülevaataja oleks ise lenksu läinud. Ikka omanikul lastakse pidureid ja muud demoda.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2669
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 192 korda
- Tänatud: 406 korda
Re: Tehnoülevaatus
zorten22 kirjutas:mrek000 kirjutas:Segaseks jäi aga see, et kui tõenäoline on, et ülevaatajad hakkavad ise tsikliga sõitma või rullidele viima vms ? Mõtlen, et siis võidakse aru saada, et kas piiraja on tegelikult peal või ei ole.
Ei ole mina veel näinud, ega kuulnud nii enda, kui tuttavate kogemuste põhjal, et ülevaataja oleks ise lenksu läinud. Ikka omanikul lastakse pidureid ja muud demoda.
Mul ülevaataja eelmine aasta tegi 50m ringi mu rattaga, seeaasta mitte - ilmselt ei viitsinud
Vaadati tulede-vilede töötamist ja otsiti sumpsi pealt E tähistust.
-
- Postitusi: 1768
- Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
- Tsikkel: GL 1800
- Asukoht: Saue
- Tänanud: 62 korda
- Tänatud: 37 korda
Re: Tehnoülevaatus
Mis, nalja teete ve?? Lasetegi täis võõra tondi oma tsiklile sanga? Tsiklid on üdi erinevad, nii raskuse kui dünaamika poolest. Arvate tõesti, et kuskil punktis töötab supermen, kes teie tsiklit kindlapeale pikali ei pane oma pidurite testimisega? Kui keegi küsiks minult tsiklit pidureid testida, teeksin seda vaid ise, või saadaks ta julgelt ja otse perse!
Ennem annaks oma naise testiks, sest tema oskab ja saab EI öelda. Tsiklil see võimalus puudub. Ja mis rullide peale ajamise jutt siit veel läbi lipsas? Auto rullile või? Ärge kujutage ette igasugust jama! Lahtiselt rullil ei hoia tsiklit keegi püsti! Teiseks ei saa masin ühe rulli koormamisest aru ja näitab vaid error või lihtsalt punast.
Detsibellide seadusekohaseks kontrolliks meil võimalused praktiliselt puuduvad.
-
- Postitusi: 192
- Liitunud: 18 Dets 2007, 15:29
- Tsikkel: VFR800
- Asukoht: Uugametsa
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Re: Tehnoülevaatus
Maaks kirjutas:Mul ülevaataja eelmine aasta tegi 50m ringi mu rattaga, seeaasta mitte - ilmselt ei viitsinud
Alates sellest aastast oli uuendatud juhtnööre kuidas tuleb rattale ülevaatust teha ja mida ja kuidas peab tegema. Kui kellelgi juhtub olema käpp mõnes asjaomases instantsis, siis oleks abiks sellekohast infot saada.
-
- Postitusi: 4072
- Liitunud: 06 Apr 2005, 12:08
- Tsikkel: BMW
- Asukoht: Saaremaa/Tallinn
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 23 korda
Re: Tehnoülevaatus
koi kirjutas:Kui keegi küsiks minult tsiklit pidureid testida, teeksin seda vaid ise, või saadaks ta julgelt ja otse perse!
Vaba maa, kui ei anna, siis jääb ka TÜV tegemata või otsid sellise ülevaatuskoha, kus pidureid vaid visuaalselt kontrollitakse. On ju neil ülevaatusmeestel ka A kat. nõutud, kes tsikleid üle vaatavad. Ei ole veel kuulnud, et kuskil ülevaatusel oleks kellegi ratas puruks kukutud. Enda rattal ühes kohas tegi sõites pidurite testi ja teises ei teinud. Pole küll selle peale tulnud, et ta minu rattaga külili võib end ajada.
Autoga ülevaatusel ka ise kanali peale ajad või? Võib ju vant ka selle kanalisse üldse kupatada. Minuarust on kisa rohkem, kui asi väärt on.
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Tehnoülevaatus
Huvitav, mina olen siiamaani kõigi oma ratastega sellest "sõiduproovist" pääsenud. Samas, eks need rattad on ka kõik originaalseisus, mis siis, et üks on 46 ja teine oli 27 aastat vana. Eks kogenud silm oskab kujundada ka peale vaadates enamasti õige (eel)arvamuse. Pees piduritega sõita on küll asi, mille peale tsikliga sõites nagu ei tulekski.
Re: Tehnoülevaatus
Käisin möödunud laupäeval 50 aastase Jawaga Tulikas ülevaatusel. Loksutati ja lõngutati kahvlit ja kiiget, tehti kerge tiir ja oldi muidu päris põhjalik. Ülevaataja oli ise ka(oh üllatust ) jawa omanik.
Kontroll oli korralik aga mul selle vastu midagi polnud.
-
- Postitusi: 39
- Liitunud: 29 Nov 2010, 14:46
- Tsikkel: Aprillia RSV1000R
- Asukoht: Saaremaa-Tallinn
Re: Tehnoülevaatus
Mis huvitav siis nendest mitte lubajatest ja ülevaatajate pimedasse kohta saatjatest saab,kui lõpuks ikkagi kaamerad TÜ punktidesse üles pannakse.Kas võtate ratta teise riiki arvele või sõidate ilma ülevaatuseta?
Ja tõepoolest ,miks mitte lubada? Ülevaatajad kes L kategooria sõidukitele ülevaatust teha saavad,omavad kõik A-kategooriat ja ega ju keegi rinkat proovima ei lähe,üldiselt ju piirdutakse ikka 1- käigu ja paari pidurdusega.
-
- Postitusi: 39
- Liitunud: 29 Nov 2010, 14:46
- Tsikkel: Aprillia RSV1000R
- Asukoht: Saaremaa-Tallinn
Re: Tehnoülevaatus
Mis huvitav siis nendest mitte lubajatest ja ülevaatajate pimedasse kohta saatjatest saab,kui lõpuks ikkagi kaamerad TÜ punktidesse üles pannakse.Kas võtate ratta teise riiki arvele või sõidate ilma ülevaatuseta?
Ja tõepoolest ,miks mitte lubada? Ülevaatajad kes L kategooria sõidukitele ülevaatust teha saavad,omavad kõik A-kategooriat ja ega ju keegi rinkat proovima ei lähe,üldiselt ju piirdutakse ikka 1- käigu ja paari pidurdusega.
-
- Postitusi: 362
- Liitunud: 15 Apr 2006, 20:30
- Asukoht: Talsinki
- Tänanud: 38 korda
- Tänatud: 13 korda
-
- Postitusi: 284
- Liitunud: 02 Veebr 2009, 19:50
- Tsikkel: Suzuki GSX1250 FA
- Asukoht: Rapla
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: Tehnoülevaatus
Hull värk ikka, esimest korda kuulen et keegi sõidab ülevaatusel tsikliga proovimiseks.
Ise olen käinud ülevaatusel nii siin kui seal ja on alati kuidagi väga lihtsalt läinud, isegi keskelt olematu mustriga rehvi vaadates ei öeldud midagi.
Kõige lühem ülevaatus oli paar aastat tagasi kus majaette sõites oli onu juba õues ja küsis siis kohe et kas tulid ülevaatusele tsikliga või? Saanud jaatava vastuse ütles et anna paberid siia ja oligi kõik. Ei mingit vaatamist
-
- Postitusi: 225
- Liitunud: 14 Veebr 2008, 20:56
- Tsikkel: Honda CBR 600FY, 2000.a.
- Asukoht: Tallinn - Kadrina
Re: Tehnoülevaatus
Täna ülevaatusel, ülevaatajad ise olid 60-70 aastased. Uurisid esimesi suunakaid, mis olid led-id. Uuris ja puuris, ja ütles, et need ei ole mootorratta suunatuled, siis täpsustas, et need ei ole üldse suunatuled.. ühesõnaga ledidest ei teadnud nad midagi, E tähti ka tegelikult peal ei olnud, aga see selleks. Lõpuks ütles, et tegelikult me üldse mootorrattaid ei vaata, kuigi kodulehel on kirjas. Varem olen samas punktis käinud ja ilusti hakkama saadud, homme lähen mujale..
Re: Tehnoülevaatus
kki kirjutas:Täna ülevaatusel, ülevaatajad ise olid 60-70 aastased. Uurisid esimesi suunakaid, mis olid led-id. Uuris ja puuris, ja ütles, et need ei ole mootorratta suunatuled, siis täpsustas, et need ei ole üldse suunatuled.. ühesõnaga ledidest ei teadnud nad midagi, E tähti ka tegelikult peal ei olnud, aga see selleks. Lõpuks ütles, et tegelikult me üldse mootorrattaid ei vaata, kuigi kodulehel on kirjas. Varem olen samas punktis käinud ja ilusti hakkama saadud, homme lähen mujale..
Mine sinna: http://goo.gl/maps/43Sqg
Re: Tehnoülevaatus
Siiani alati käinud Laagri ülevaatuspunktis ja ülevaatus on olnud alati visuaalne va juhul kui ülevaataja pole sellise tsikliga veel sõitnud, siis tahtis tiiru teha ja "proovis pidureid" aga mis mul selle vastu saab olla. Ainus, millest ma seal aru ei saa on see E-tähise küsimine kiivri kohta. Loomulikult oli see olemas aga on see siis ratta või kiivri ülevaatus
-
- Postitusi: 4072
- Liitunud: 06 Apr 2005, 12:08
- Tsikkel: BMW
- Asukoht: Saaremaa/Tallinn
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 23 korda
Re: Tehnoülevaatus
Mootorrattaga sõites peab kandma kinnirihmatud motokiivrit. Kiiver peab samuti vastama etteantud nõuetele.
-
- Postitusi: 725
- Liitunud: 23 Okt 2006, 17:12
- Tsikkel: iž jupiter 3
- Asukoht: Kuressaare
- Tänatud: 2 korda
- Kontakt:
Re: Tehnoülevaatus
sama teema, miks autos kontrollitakse tulekustuti kehtivust.
Aga mina pole kohanud juhust, kui ülevaataja sõidab ilma kiivrita. Kaitsmeid peale ei pane, aga kiiver käib küll pähe ja väike proovisõit pidurite testimiseks. Peale seda tuled ja viled ja kiiver. Ei saa nagu aru murest, et keegi võõras sinu rattaga sõidab, kui just pole nullist ise ehitatud rattaga, kus isteasend selline, mida keegi järgiteha ei suuda. Pole kuulnud, et lubadega mehed pidevalt pikali kukuks, kui uut ratast ostavad
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7415
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1095 korda
- Tänatud: 1117 korda
- Kontakt:
Re: Tehnoülevaatus
holma kirjutas:Vaba maa, kui ei anna, siis jääb ka TÜV tegemata või otsid sellise ülevaatuskoha, kus pidureid vaid visuaalselt kontrollitakse. On ju neil ülevaatusmeestel ka A kat. nõutud, kes tsikleid üle vaatavad. Ei ole veel kuulnud, et kuskil ülevaatusel oleks kellegi ratas puruks kukutud. Enda rattal ühes kohas tegi sõites pidurite testi ja teises ei teinud. Pole küll selle peale tulnud, et ta minu rattaga külili võib end ajada.
Autoga ülevaatusel ka ise kanali peale ajad või? Võib ju vant ka selle kanalisse üldse kupatada. Minuarust on kisa rohkem, kui asi väärt on.
Eks ta ole pisut ehmatav, kui mees vanuses 60+ sul ilma hoiatamata ja kiivrita sadulasse hüppab ning minema kimab (mul juhtus nii õigupoolest tänavaasta esimest korda). Samas peaks ju tema vastutama ja eeldan, et ta ikka teab, mida teeb. VAeavlt, et tal see esimene kord on.
-
- Postitusi: 501
- Liitunud: 31 Aug 2012, 19:43
- Tsikkel: Hayabusa aka Triinu :)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 33 korda
- Tänatud: 31 korda
- Kontakt:
Re: Tehnoülevaatus
Kadaka tee 1 on väääääääga normaalne TÜV - kiidan sajaga!
Istus jah onu Liisi otsa, tal endalgi kaunitar parkis sealsamas. Mu arust on see ratta seljas väike kümme meetrit sõitu vägagi normaalne ja ma arvan, et keegi ei tohiks seda ka ülevaatajatele pahaks panna - nendes kohtades üldiselt, rõhutan sõna üldiselt, ei ole siiski lambaajud tööl...
Saime ilusasti templi passi ja lahkusime naeratus näol

Re: Tehnoülevaatus
Selle mehe (krt, jube piinlik, et nime ei tea) sealt Kadaka teelt peaks ülevaatajate etaloniks panema
Ja talle oma ratast anda pole mingi probleem, tal endal miskine USA mendi stiilis suur Kawa (vist?) sealsamas alati. (Minu rattaga nimelt iga mees küll sõita ei saa.)
-
- Postitusi: 99
- Liitunud: 23 Aug 2011, 16:48
- Tsikkel: honda st 1100
- Asukoht: tallinn
Re: Tehnoülevaatus
käisin täna ülevaatusel õismäel . ratas vaadati üle ja tegin pidurdustesti ning oligi valmis . aasta pärast jälle
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.