Õnnetused mootorratastega
Moderaator: Moded
Re: Õnnetused mootorratastega
R.I.P. õnnetu juhtum. Kui oli nüüd sedasi et toimus riivakas teise rattaga siis üldse ei imestaks. Ratas ilmselt oli hästi hooldatud ja ilm oli ju ilus. Autol pole suremaid vigastusi piltidel näha ning üldse autod on reeglina aeglased ning nendega saab suht hästi arvestada. Nii et kui grupis keegi mööda sõitis ning seejuures riivas või tähelepanu hajutas siis see oleks suht usutav. Aga eks ootame ära ametliku versiooni.
-
- Postitusi: 4072
- Liitunud: 06 Apr 2005, 12:08
- Tsikkel: BMW
- Asukoht: Saaremaa/Tallinn
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 23 korda
Re: Õnnetused mootorratastega
a501322914 kirjutas:R.I.P. õnnetu juhtum. Kui oli nüüd sedasi et toimus riivakas teise rattaga siis üldse ei imestaks. Ratas ilmselt oli hästi hooldatud ja ilm oli ju ilus. Autol pole suremaid vigastusi piltidel näha ning üldse autod on reeglina aeglased ning nendega saab suht hästi arvestada. Nii et kui grupis keegi mööda sõitis ning seejuures riivas või tähelepanu hajutas siis see oleks suht usutav. Aga eks ootame ära ametliku versiooni.
Autol ei saagi suuri vigastusi ju olla, kui too pole mootorrattaga üldse pihta saanudki. Õnnetusse sattunud autojuhi sõnul (videoklipis rääkis) oli rattureid kolm. Kaks esimest läbisid kurvi edukalt, aga kolmas kukkus, ratas libises metsa ja sellel olnud sõitjad aga auto rataste alla. Kuidas said need kaks esimest olla kontaktis tagapool oleva rattaga on iseasi. Ilma kogu pilti teadmata võibki spekuleerima jäädagi. Las uurimisorganid tegutsevad, küll see põhjus ka selgeks saab.
R.I.P ja kaastunne omastele.
-
- Postitusi: 994
- Liitunud: 04 Sept 2006, 21:20
- Asukoht: Eesti
- Tänatud: 1 kord
Re: Õnnetused mootorratastega
ardilla de terra kirjutas:uudistes rääkis võimalikust purunenud rehvist, tsikkel oli küll sügaval metsas ja se verine libisemise jälg
ega jah mis seal ikka tagant järgi rahu nende hingedele... Kuskilt kommentaarist kumas läbi, et keegi sugulane oli välismaal ja üritas oma samanimelisi motoinimesi kätte saada kuid need ei vastanud
Need võisid olla ühed pikemad tunnid selle inimese elus, olenemata kas olid need või teised tsiklistid...
pildil paistab et rehvid on terved..
BMW R100RS
Varem: CB750K6, K75S, Katana/GSXR hübriid, GSX1100S Katana, XJ600, GPZ900R, GSX600F, GSXR750
-
- Postitusi: 4072
- Liitunud: 06 Apr 2005, 12:08
- Tsikkel: BMW
- Asukoht: Saaremaa/Tallinn
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 23 korda
Re: Õnnetused mootorratastega
Vaata videot, kui motikat lükatakse. Esirehv on löss. No võis ju metsa lennates ka velg kannatada saada ja rehv selle tõttu tühjaks joosta.
http://www.reporter.ee/2013/06/03/traag ... -ja-naine/
-
- Postitusi: 69
- Liitunud: 04 Juun 2013, 10:24
- Tsikkel: HD Dyna 96ci | Iron 883
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 2 korda
Re: Õnnetused mootorratastega
ardilla de terra kirjutas:Sattusin praegu komme lugema delfis ja sattusin sellise kommentaari peale : Tulin töölt ja sattusin avariipaika vahetult peale avarii toimumist. Vaatepilt oli räige-siiani silmade ees.Aga miks üldse kirjutan, siis esialgu need kaks teist tsiklisti seisid pisut eemal bussijaamas ja kui nägid, et asjaga tegeletakse(helistatakse jne) ja et inimesi rohkem hakkas kogunema sõitsid minema.ju polnud tahtmis selestusi anda või siis lihtsalt shokis.
Kui need olid sõbrad ja se oli tõsi siis pidi neil olema väga tungiv põhjus selliselt käituda!!! Ja kui sellised oleks minu sõpruskonnas siis ma tõsiselt kaaluksin nedega edasist suhtlemist! Eriti kui tegu oli tehnilise rikkega või lihtlabase õnnetusega... Isegi kui olid lihtsalt suvalised siis ikkagi selline ükskõiksus paneb tõsiselt mõtlema!
Ma pakun välja sellise vandenõuteooria, et need 3 ratast ei tegelenud üldse grupisõiduga. 2 teist ratast ajasid lihtsalt ennast neile ligi tee peal, keerasid kuidagi ette, riivasid vms, ja kui s*tt ventikasse lendas, tegid suusad. See seletaks paljutki.
Rehvi purunemine, millest uudistes mingi "teadja rinkamees" rääkis... Tsikli- ja autorehvid (eriti korralikud; sellised, mida kruvitakse 20K euroste tsiklite alla) ei lõhke minu teada pauguga.
Mulle pole kunagi meeldinud grupis sõita ja ei hakka ka meeldima. Võimatu on arvestada n+1 sinu ümber virvendava isikuga, kellel on kõigil erinevad sõidustiilid, tempod jne ning kelle oskusi sa ei tea usaldada. Kui ma tahaks seltskonda, siis ma sõidaks bussiga.
Kaastunne omastele ja lastele.
-
- Postitusi: 994
- Liitunud: 04 Sept 2006, 21:20
- Asukoht: Eesti
- Tänatud: 1 kord
Re: Õnnetused mootorratastega
jep, moderne radiaal ei tohiks katastroofiliselt puruneda
BMW R100RS
Varem: CB750K6, K75S, Katana/GSXR hübriid, GSX1100S Katana, XJ600, GPZ900R, GSX600F, GSXR750
-
- Postitusi: 3833
- Liitunud: 18 Mai 2004, 11:55
- Tsikkel: r6, cbr,Buell, Night rod,Gessu
- Asukoht: Keila - Tallinn
- Tänanud: 162 korda
- Tänatud: 89 korda
Re: Õnnetused mootorratastega
nilsleven kirjutas:Rehvi purunemine, millest uudistes mingi "teadja rinkamees" rääkis... Tsikli- ja autorehvid (eriti korralikud; sellised, mida kruvitakse 20K euroste tsiklite alla) ei lõhke minu teada pauguga.
eksid enda väidetega!
tsiklitel on tulnud varem ka ette juhuseid kus mitte rehv ei lenda pauguga vaid ventiil lendab pauguga... tulemus on sama, rehv hetkega tühi.
-
- Postitusi: 2130
- Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
- Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
- Asukoht: Rakvere
Re: Õnnetused mootorratastega
See küll selline salakaval kurv aga pigem sai saatuslikuks esirehv. Reporteri videos 0:19 on selgelt näha pidurdusjälg ja kohe peale seda lohisemisjäljed. Terve rehvi korral nii naljalt seda plokki ei lase ja kui õnnestubki siis oleks see kitsas jutt. Pigem võis rehvis veel mingi rõhk olla, et sirge peal probleemist aru ei saanud ja pidurdamisel lihtsalt lasi rehvi veljelt lahti.
-
- Postitusi: 998
- Liitunud: 03 Mär 2008, 21:48
- Tsikkel: SUZUKI M1800R&HondaVTX1800
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 25 korda
Re: Õnnetused mootorratastega
mul õnnestus ükskord tühja rehviga tartust tallinnasse sõita, velje küljest lahti ei lasnud
Re: Õnnetused mootorratastega
R.I.P.
Aga rääkides nüüd sellest, et mis juhtuda võis jättes emotsioonid kõrvale:
Kas need rinkarehvid üldse saavutavad töötemperatuuri maanteel sõites?
olen isegi kunagi ost keskelt paraja paksusega tagumise rinkarehvi kuhu sooned sisse lõigatud, noh tänaval pole ju vaja, et külgedel kilomeeter rehvi veel pea oleks - kulub keskelt enamuses.
Too motomehe sõnul "korralik soft" rehv küll kriitikat ei kannatanud, 600-ne lahja ratas jõuab selle lambist ringi tõmmata siis mis me räägime S1000RR-st.
-
- Postitusi: 493
- Liitunud: 04 Juun 2005, 00:04
- Asukoht: Saue
- Kontakt:
Re: Õnnetused mootorratastega
Kaastunne omastele.
R.I.P
Reporteri videost on pidurdus ja libisemisjäljed näha 19 sekundil. Eks kui oli mingi rehvi asi, siis see tuleb ekspertiisiga välja. Ilus trajektoor sisekurvis ja seejärel kahltane pidavuse kaotamine ja nii õnnetult otse auto ette.
Ilm oli ilus ja päike lagipähe. Usun, et sellel päeval küll saavutas töötemperatuuri või sellele väga lähedase.
Re: Õnnetused mootorratastega
http://www.postimees.ee/1257856/kogenud ... -viis-last
pole veel mootorratast ega lube, aga sellised asjad panevad mõtlema tsikli vajalikuses.
-
- Postitusi: 69
- Liitunud: 04 Juun 2013, 10:24
- Tsikkel: HD Dyna 96ci | Iron 883
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 2 korda
Re: Õnnetused mootorratastega
Whitebalance kirjutas:Reporteri videost on pidurdus ja libisemisjäljed näha 19 sekundil. Eks kui oli mingi rehvi asi, siis see tuleb ekspertiisiga välja. Ilus trajektoor sisekurvis ja seejärel kahltane pidavuse kaotamine ja nii õnnetult otse auto ette.
Jänki kroonus on väljend hotwash, mis tähendab seda, et kui on midagi juhtunud, siis see arutatakse läbi. Eriti siis, kui juhtunu on tõsiste tagajärgedega. Nii et ma ei näe moraalset probleemi selle asja arutamises.
See pidurdusjälg on kahtlaselt jäme (esiratta kohta võimatult jäme) ja teiseks väga lähedal lohisemisjälgedele. Olen ise ka korra just blokeerunud esirattaga kukkunud (noor & loll) - no sellist suurt jälge küll ei jäänud. Litaki külili ilma mingi draamata.
Kas ringrajaratastega kogenud isikud oskavad öelda, kas see "pidurdusjälg" ei olegi pidurdamisest vaid võib tulla hoopis külg ees liikumisest? Ehk on joonistatud rehviga, mis oli selleks hetkeks juba sõidusuuna suhtes küljega, nt kukkumise pealt?
Re: Õnnetused mootorratastega
Kas keegi seletaks ära kuidas antud rattal blokki pidurdamine üldse välja näeb? Videos on ABS andurid selgelt näha ju...
ABSi olemasolu korral võiks ratta blokki pidurdamise välistada ju!?
Re: Õnnetused mootorratastega
Aga kus need teised ratturid siis on? Foorumit raudselt jälgitakse. See on arusaadav, et shokis võib-olla panetegi minema. Aga olge nüüd valmis ka olukorda tagant järele selgitama.
Õõvastav tragöödia.
Rahu
Sülearvutid maaletooja hinnaga! priidik@notebooks.ee Küsi julgelt! Vaata http://www.notebooks.ee
Re: Õnnetused mootorratastega
Oil-Cooled kirjutas:pildil paistab et rehvid on terved..
Postimehe galeriis http://www.postimees.ee/galerii/19696/t ... us/1801218
- pilt esirehv tühi mis tühi
Re: Õnnetused mootorratastega
Veelkord minu siiras kaastunne omakstele Ränk! Lastest on ülikahju.
Olen samuti ise seda meelt, et arutada võimaliku õnnetuse põhjuse üle preventeerimaks nende kordumist. Vigadest tuleb õppida! Siinjuures mainin, et olen suhteliselt kirglik motofänn pikki aastaid, kuid sõites reaalselt alles teist hooaega, ning plaanides oma kaasale varustuse soetamist, siis sellised õnnetused on raskendava mõjuga.
Tegin reporteri videost pildina väljavõtte, kus on kujutatud mustad jutid asfaltil.
https://docs.zoho.com/file/cm31cb8aa49e ... 1b2c01bf87
Jälgede järgi pakuks kahte versiooni:
1) jämedam jutt viitab külglibisemisele plokeeritud rattaga (nt suurelt kiiruselt väga madal käik vms), kus jutt lõpeb viskab ratas end teist pidi liikumise suunas ja....
2) jämedam jutt ei ole ratta tehtud, oli enne rekka, auto vms oma, peened jutid on ratta omad ja seoses tühja/katkise esirehviga. Eeldan siinjuures et sellel rattal oli ABS, seega lohisemist niisama olla ei saa.
Re: Õnnetused mootorratastega
Need ei tundu väga seotud jäljed olevat kui sa täpselt vaatad. Teed on selliseid Jälgi täis rekka pidurdusjäljed näiteks. nende järgi sa küll trajektoori teada ei saa.
-
- Postitusi: 1404
- Liitunud: 21 Apr 2005, 15:10
- Asukoht: Pärnumaa
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 12 korda
Re: Õnnetused mootorratastega
Olen oma tööga seoses selliste sündmuskohtadega pea kahekümne aasta jooksul kokku puutunud palju. Neid pilte vaadates aga ei saa aru, mis seal juhtuda võis... Ju kunagi saame teda. Minu siiras kaastunne lähedastele

"Takahashi on küll aeglane, aga see-eest kukub tihti." H. Kender, Viasat Sport Baltic, Malaisia Moto2
PS! Klausen/Kender Viasati tagasi!
-
- Postitusi: 994
- Liitunud: 04 Sept 2006, 21:20
- Asukoht: Eesti
- Tänatud: 1 kord
Re: Õnnetused mootorratastega
nilsleven kirjutas:Ma pakun välja sellise vandenõuteooria, et need 3 ratast ei tegelenud üldse grupisõiduga. 2 teist ratast ajasid lihtsalt ennast neile ligi tee peal, keerasid kuidagi ette, riivasid vms, ja kui s*tt ventikasse lendas, tegid suusad. See seletaks paljutki.
Rehvi purunemine, millest uudistes mingi "teadja rinkamees" rääkis... Tsikli- ja autorehvid (eriti korralikud; sellised, mida kruvitakse 20K euroste tsiklite alla) ei lõhke minu teada pauguga.
Mulle pole kunagi meeldinud grupis sõita ja ei hakka ka meeldima. Võimatu on arvestada n+1 sinu ümber virvendava isikuga, kellel on kõigil erinevad sõidustiilid, tempod jne ning kelle oskusi sa ei tea usaldada. Kui ma tahaks seltskonda, siis ma sõidaks bussiga.
Kaastunne omastele ja lastele.
See tundub usutavam, kui materiali 'fail'.
BMW R100RS
Varem: CB750K6, K75S, Katana/GSXR hübriid, GSX1100S Katana, XJ600, GPZ900R, GSX600F, GSXR750
-
- Postitusi: 147
- Liitunud: 03 Dets 2012, 10:05
- Tsikkel: GSF1250SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 14 korda
Re: Õnnetused mootorratastega
ABS ei aita kurvis pidurdades. Aitab ainult otse/püsti pidurdades. ABS eeldab toimima hakkamiseks juba ratta libisemist/pidamise kadumist, mille järel pidurisurvet vähendatakse.Kallutades ABS-ile lootma jäädes juhtub see, mis juhtub ilma ABS-ita rattaga kallutades piduri blokki vajutades. Läheb alt ära. Nii palju, kui mina tean, siis kallutusanduriga ABS-id veel seerias ei ole.
-
- Postitusi: 69
- Liitunud: 04 Juun 2013, 10:24
- Tsikkel: HD Dyna 96ci | Iron 883
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 2 korda
Re: Õnnetused mootorratastega
ardilla de terra kirjutas:Need ei tundu väga seotud jäljed olevat kui sa täpselt vaatad. Teed on selliseid Jälgi täis rekka pidurdusjäljed näiteks. nende järgi sa küll trajektoori teada ei saa.
Olen paari tänavasõiduõpikut (nt "Total Control") lugenud ning seal on soovitatud tänavasõidus praktiseerida ringrajasõidust veel hilisema apexiga kurvitrajektoori. Ehk sõidad paremkurvis keskjoone lähedal soovitavalt kuni näed kurvi taha, ja siis kallutad sisse. Selle üks põhjus olevatki raamatu järgi see, et kui kukud või on muu probleem, siis on väikem oht vastutulijaga kokku põrgata (lisaks muidugi nähtavuseküsimus). Video põhjal tundub, et juht oli pigem kurvi alguses või keskel teepeenra lähedal ja inerts viis nad peale kukkumist vastassuunda.
-
- Postitusi: 1404
- Liitunud: 21 Apr 2005, 15:10
- Asukoht: Pärnumaa
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 12 korda
Re: Õnnetused mootorratastega
Küsida pole kelleltki, aga on ju ka võimalus, et miski/keski (ootamatult tee äärest ilmunud loom/lind näiteks) ehmatas täiskaldes oleva sõiduki juhti ja sellisel juhul piisab vähesest pidurdamisest, et ratas alt läheks...

"Takahashi on küll aeglane, aga see-eest kukub tihti." H. Kender, Viasat Sport Baltic, Malaisia Moto2
PS! Klausen/Kender Viasati tagasi!
-
- Postitusi: 2130
- Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
- Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
- Asukoht: Rakvere
Re: Õnnetused mootorratastega
Tarks kirjutas:Jälgede järgi pakuks kahte versiooni:
1) jämedam jutt viitab külglibisemisele plokeeritud rattaga (nt suurelt kiiruselt väga madal käik vms), kus jutt lõpeb viskab ratas end teist pidi liikumise suunas ja....
2) jämedam jutt ei ole ratta tehtud, oli enne rekka, auto vms oma, peened jutid on ratta omad ja seoses tühja/katkise esirehviga. Eeldan siinjuures et sellel rattal oli ABS, seega lohisemist niisama olla ei saa.
1) külglibisemisel poleks jäänud vist nii sirget jutti
2) ükski neljarattaline poleks suutnud sellist jutti tekitada. Sellepärast, et juti algus on väga ebakorrapärane ja lõpp läheb jälle teravamaks, vahepeal on heledam osa, kus hõõrdumist on vähem olnud, see osa ka läheb pigem diagonaalis heledamaks ja pärast jälle tumedamaks. Neljarattalised oleks jätnud konkreetsema(ühesugusema) jälje mõlemas servas korraga, samuti jälje algus ja lõpp mõlemas servas ühes kohas.
Tühi esirehv võib end nii laiaks teha küll ja selliseid ebamääraseid jälgi tekitada.
Need peenemad jutid, mis juba edasi tulevad, need vast kukkumispunnid, lenksuotsad jne.
Re: Õnnetused mootorratastega
Kuidagi kummaline tundub see tee servas olev jälg. Kes sõidab nii tee servas? See lühike lai jälg oleks normaalne tajektoor ju. Aga eeldusel et see on purunenud rehvi jälg siis kas purunenud esirehviga saab nii sujuvalt kurvi kallutada. Kiirust pidi seal ikka omajagu olema et tsikkel kaugele metsa läks.
-
- Postitusi: 1244
- Liitunud: 03 Aug 2003, 23:24
- Tsikkel: Valkyrie
- Asukoht: LÕUNA- eesti/ neprrrr, Honda F6 Valkyrie, Yamaha XVS 125 DragStar, ex-yam fj1200
- Tänatud: 1 kord
- Kontakt:
Re: Õnnetused mootorratastega
Mulle pigem tundub see risti lennanud tsikli tagaratta jälg. Ja siis koheselt vasakule küljele maha. Kuna see tee tundub olevat ka sedasi laines, siis teatud kiiruselt on võimalik, et võttis ratta ...mmm jõnkama, ma muud väljendit ei oska leida.