Yamaha R1 99 ELEKTRI ANOMAALIA!!!

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
pez
Postitusi: 164
Liitunud: 26 Sept 2006, 10:31
Tsikkel: Yamaha R1, KTM 530 EXC
Asukoht: Australia

Yamaha R1 99 ELEKTRI ANOMAALIA!!!

Lugemata postitus Postitas pez »

Tere

Kas keegi oskab aidata mis on viga? Rattaks Yamaha R1 99 aasta ja sümptomid on järgmised: ebatasasel teel sõites hakkas mootor nagu vahele jätma ja jõnksudes korraks välja surema, ning umbes 100 km pärast ei tahtnud üldse enam käia ja jäin tee äärde seisu. Lähemalt uurides selgus et, kui lenksu keerata lõpuni vasakule siis ratas käib ideaalselt, KUID kui lenksu keerata paremale poole või isegi keskele hakkab mootor jubedalt puterdama ja tahhokas , ning tuled hakkavad vilkuma ja hüppama.
Ise kahtlustasin et, on juhtmed kuskil omavahel ühenduses, kuid samal ajal kui ratas käib, juhtmeid korralikult sakutades ei ole mitte mingit mõju, kuid kui vaikselt lenksu paremale keerata nii et juhtmed üldse ei liigu hakkab kohe mootor puterdama. Jääb selline mulje nagu oleks kuskil esi kahvli laagrite vahel mingi klemm mis ei anna ühendust! Või võib see olla süütelukust? Kuigi sealt pole mingeid ühendusi massi näha.

Oskab keegi aidata???

Viimati muutis pez, 27 Mai 2013, 09:50, muudetud 2 korda kokku.
Just for the Ride!
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Yamaha R1 99 ELEKTRI ANOMAALIA!!!

Lugemata postitus Postitas mella »

Proovi mass viia ajutise juhtmega otse akult või raamist kusagile juhtraua metalli või, mis veel parem, kellade massiga kokku. Kui see ei aita, tuleb hakata juhtmeid ükshaaval üle mõõtma.

Liskas tsiklile on sul eesti keel ka veaga.

pez kirjutas:

ei tahtnud üldse enam käija


mart211

Re: Yamaha R1 99 ELEKTRI ANOMAALIA!!!

Lugemata postitus Postitas mart211 »

pez kirjutas:

Tere

Kas keegi oskab aidata mis on viga? Rattaks Yamaha R1 99 aasta ja sümptomid on järgmised: ebatasasel teel sõites hakkas mootor nagu vahele jätma ja jõnksudes korraks välja surema, ning umbes 100 km pärast ei tahtnud üldse enam käia ja jäin tee äärde seisu. Lähemalt uurides selgus et, kui lenksu keerata lõpuni vasakule siis ratas käib ideaalselt, KUID kui lenksu keerata paremale poole või isegi keskele hakkab mootor jubedalt puterdama ja tahhokas , ning tuled hakkavad vilkuma ja hüppama.
Ise kahtlustasin et, on juhtmed kuskil omavahel ühenduses, kuid samal ajal kui ratas käib, juhtmeid korralikult sakutades ei ole mitte mingit mõju, kuid kui vaikselt lenksu paremale keerata nii et juhtmed üldse ei liigu hakkab kohe mootor puterdama. Jääb selline mulje nagu oleks kuskil esi kahvli laagrite vahel mingi klemm mis ei anna ühendust! Või võib see olla süütelukust? Kuigi sealt pole mingeid ühendusi massi näha.

Oskab keegi aidata???

Alusta pistikutest. See kõige kergem. Võtad absoluutselt kõik pistikud lahti, kontrollid kas korras ja paned kokku tagasi. Mul oli endal sarnane jura. Vasaku külje peale kukkudes hakkas ära koolema ja esirattal sõites kadus üks pütt tagant ära. Küll mässasin ja jaurasid kuid mured kadusid siis, kui kõik pistikud lahti võtsin ja ära puhastasin ning kokku panin. Kus viga oli, senimaani ei tea.
Kahjuks rohkem ei oska aidata.

Kasutaja avatar

Commix
Postitusi: 103
Liitunud: 19 Apr 2011, 19:37
Tsikkel: Jawa
Asukoht: Otepää

Re: Yamaha R1 99 ELEKTRI ANOMAALIA!!!

Lugemata postitus Postitas Commix »

Mul oli umbes taoline anomaalia, ebatasasel teel pilt taskus korraks ja siis jälle ok. Kuigi tahhokal pilti ees ei olnud, süüte keeramisel bensupump ja muud tegid häält. Olin suht paanikas, aga vaatasin kõik kaitsmed üle ja seal siis ühest plokist oli pistik lahti logisenud ja selle töötas ja ei töötanud ... lõpuks enam ei andnud ühendust.
Vaata järgi kui veel pole vaadanud. :bsmile:

Kasutaja avatar

Teema algataja
pez
Postitusi: 164
Liitunud: 26 Sept 2006, 10:31
Tsikkel: Yamaha R1, KTM 530 EXC
Asukoht: Australia

Re: Yamaha R1 99 ELEKTRI ANOMAALIA!!!

Lugemata postitus Postitas pez »

Kummaline on see et, hakkab puterdama just lenksu keerates ( seisab pukal ) ja kui juhtmeid raputada siis pole midagi. Nagu oleks just prillide/kahvli vahel kuskil mingi ühenduse jama, kuid seal ei ole mingeid ühendusi :?:

Just for the Ride!

mart211

Re: Yamaha R1 99 ELEKTRI ANOMAALIA!!!

Lugemata postitus Postitas mart211 »

pez kirjutas:

Kummaline on see et, hakkab puterdama just lenksu keerates ( seisab pukal ) ja kui juhtmeid raputada siis pole midagi. Nagu oleks just prillide/kahvli vahel kuskil mingi ühenduse jama, kuid seal ei ole mingeid ühendusi :?:

See võibki mingi vigane pistik olla, mis välja tuleb veits või on mingi juhe järgi andnud. Ei jää muud üle, kui üksipulgi kontrollida :D

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Yamaha R1 99 ELEKTRI ANOMAALIA!!!

Lugemata postitus Postitas mella »

Võib vabalt olla ka vigane juhe roolikannu juures olevas juhtmepundis. Ühes äärmises asendis on juhe kokku surutud, muudes asendites lahti pingutatud.
Samas, puterdamisele saaks mõjuda ainult süütelukust tulev (või sinna minev) toitejuhe. Või siis immo signaal (mis aga ei mõjuta kellade vilkumist). Muud juhtmed ei tohiks mootori tööle mõju avaldada. Aju on ju raami peal.
Seega tõenäolisim viga on + juhtmes või süütelukus.

mart211 kirjutas:

See võibki mingi vigane pistik olla, mis välja tuleb veits või on mingi juhe järgi andnud. Ei jää muud üle, kui üksipulgi kontrollida :D

Kasutaja avatar

Fos
Postitusi: 260
Liitunud: 20 Okt 2008, 12:23
Tsikkel: foorumi vihatuim
Asukoht: Tallinn

Re: Yamaha R1 99 ELEKTRI ANOMAALIA!!!

Lugemata postitus Postitas Fos »

enda vanal tsiklil, 00`R1, oli sama viga, probleemne koht on pistik, mis ühendab juhtraua juhtmed kere pool olevate juhtmetega. Eelmine omanik oli eemaldanud kummikaitsme, mis pistikut katma peaks. Vasakpoolne kondel [Motobot: õige on "gondel"] maha, pistik lahti, klemmid ära puhastada ja sõidab jälle aasta. Kui mõni klemm lootusetult põlenud, siis tuleks asendada lihtsalt. Minul olid sümptomid pöörde signaali kadumine, "trip" meetri nulli minek, tulede vilkumine. Oli ka selline jama, mis ebatasasel teel välja tahtis suretada, aga seda põhjustas hoopis jala lüliti, mis katkestab süüte, kui jalg all on.

If it has tits or wheels It will get you in trouble.
Kasutaja avatar

Teema algataja
pez
Postitusi: 164
Liitunud: 26 Sept 2006, 10:31
Tsikkel: Yamaha R1, KTM 530 EXC
Asukoht: Australia

Re: Yamaha R1 99 ELEKTRI ANOMAALIA!!!

Lugemata postitus Postitas pez »

Nii anomaalia sai lahenduse:
Viga oli väikses massi juhtmes mis läheb otse akusse, kuna aastad olid teinud oma töö ja juhtme klemmijuurest lahti oksüdeerunud. Kuidas sai juhtrool sellega seotud olla jääb siiani arusaamatuks. Tänud kaasa mõtlejatele :bsmile:

Just for the Ride!

Jaan_S
Postitusi: 95
Liitunud: 05 Okt 2011, 22:48
Asukoht: Pärnu

Re: Yamaha R1 99 ELEKTRI ANOMAALIA!!!

Lugemata postitus Postitas Jaan_S »

See massivärk, mis tegid, oli võibolla hetkeline kokkusattumus. Vasaku gondli taga on suur pistik, üle 20-e juhtme. Seal juhtub selline nali, et klemmid tulevad lukustusest lahti ja jooksevad pesast välja. Ükshaaval juhtmeid sakutades saad vigased kohad teada.

Yamaha RD250lc, Kawasaki ZR750f, Suzuki SV1000S, Yamaha YZF-R1 2005, Aprilia RSV1000
Kasutaja avatar

Teema algataja
pez
Postitusi: 164
Liitunud: 26 Sept 2006, 10:31
Tsikkel: Yamaha R1, KTM 530 EXC
Asukoht: Australia

Re: Yamaha R1 99 ELEKTRI ANOMAALIA!!!

Lugemata postitus Postitas pez »

Jaan_S kirjutas:

See massivärk, mis tegid, oli võibolla hetkeline kokkusattumus. Vasaku gondli taga on suur pistik, üle 20-e juhtme. Seal juhtub selline nali, et klemmid tulevad lukustusest lahti ja jooksevad pesast välja. Ükshaaval juhtmeid sakutades saad vigased kohad teada.

Sellest pistikust alustasingi, raputasin ja loksutasin igatipidi kuid ei olnud seal viga. Kuid igaks juhuks puhastasin ka need klemmid ära enne kui sõitu läksin. Täna käisin ala 200km ringil ja ei olnud enam probleemi, loodan et on korras.

Just for the Ride!
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”