Tagumine pidur jääb peale...
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 125
- Liitunud: 10 Jaan 2007, 22:13
- Tsikkel: tonnine võrr
- Asukoht: Tartu ligidal
Tagumine pidur jääb peale...
Jama siis selles, et kui enduuroga metsas mürades võtab tagu ketta kinni (õigemini nii kinni, et läheb tossama )
Mis võib seda põhjustada
-
Teema algataja - Postitusi: 125
- Liitunud: 10 Jaan 2007, 22:13
- Tsikkel: tonnine võrr
- Asukoht: Tartu ligidal
Re: Tagumine pidur jääb peale...
aga kas võib ka sellist jama tekitada kui potsikus liiga palju õli sees
Re: Tagumine pidur jääb peale...
maiko93 kirjutas:aga kas võib ka sellist jama tekitada kui potsikus liiga palju õli sees
Jep. Õli kuumeneb ja paisub. Tekib surve ja surub kolbe välja. Proovi nii, et 2/3 õlipotsikust on tühi.
-
Teema algataja - Postitusi: 125
- Liitunud: 10 Jaan 2007, 22:13
- Tsikkel: tonnine võrr
- Asukoht: Tartu ligidal
Re: Tagumine pidur jääb peale...
Oi kurja seal see kala siis ongi ( potsik oli pea tühi ja panin juurde... sai järelikult palju ja ei jäänud enam ruumi
)
-
- Postitusi: 2868
- Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
- Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
- Asukoht: Maal
- Tänanud: 41 korda
- Tänatud: 35 korda
Re: Tagumine pidur jääb peale...
No üldjuhul on ikka nendel potsikutel peal MIN ja MAX tasemed.
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
-
Teema algataja - Postitusi: 125
- Liitunud: 10 Jaan 2007, 22:13
- Tsikkel: tonnine võrr
- Asukoht: Tartu ligidal
Re: Tagumine pidur jääb peale...
Loff kirjutas:No üldjuhul on ikka nendel potsikutel peal MIN ja MAX tasemed.
No paningi MAX tasemeni aga sinna läheb veel kummilutt, plastikust rõngas ja siis alles kork peale
-
- Postitusi: 2868
- Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
- Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
- Asukoht: Maal
- Tänanud: 41 korda
- Tänatud: 35 korda
Re: Tagumine pidur jääb peale...
Korgil on pisike auk sees. ja see kummilutt peab andma liikuma ehk siis kummiluti ja plastkorgi vahel peab õhk saama liikuda vabalt. Päris niisama ilma asjata neid kummilutte ja värke sinna insenerid mõelnud ei ole. Kui täitsid pidurivedeliku reservuaari MAX tasemeni ja paigaldasid korgi õigesti siis peaks sellega asi korras olema.
Kuidas muidu pidurikolbide olukord on? Näpuga neid sisse suruda saad/jaksad?
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
-
Teema algataja - Postitusi: 125
- Liitunud: 10 Jaan 2007, 22:13
- Tsikkel: tonnine võrr
- Asukoht: Tartu ligidal
Re: Tagumine pidur jääb peale...
ei tea pole proovinud näpuga neid suruda (kas peaks vabalt sisse minema? ) kolbidel polnud suve algul küll midagi viga
Re: Tagumine pidur jääb peale...
maiko93 kirjutas:ei tea pole proovinud näpuga neid suruda (kas peaks vabalt sisse minema?
)
Suure (näpu)jõuga, kuid tööriistu kasutamata peaksid nad liikuma ikka. Vaata, et potsik avatud oleks, siis liiguvad kergemini.
Aga kui juba neid näppima hakkad, siis osta brake cleanerit ja lased hambaharjaga üle enne kui sisse suruma hakkad neid. Muidu võid tihendeid lõhkuda, kui suur kiht rooja silindrite peal on.
-
Teema algataja - Postitusi: 125
- Liitunud: 10 Jaan 2007, 22:13
- Tsikkel: tonnine võrr
- Asukoht: Tartu ligidal
Re: Tagumine pidur jääb peale...
Eks peab järgi katsuma ja tänud vastuste eest! ( poole targem kohe )
Re: Tagumine pidur jääb peale...
Tere,
Eks neid põhjusi võib olla muidugi mitmeid..
Support kinni (peaks olema vaid õrna kraapimist kuulda, kuna toimub vaid õrn ja ühepoolne ketta hõõrdumine)
Silinder/silindrid kinni (avaldab märkimisväärset pidurdusjõudu ja kuumeneb palju)
Kevadel poolas käisime, siis juhtus ühe endurokaga kerge anomaalia. Tagapidur jäi peale ja nii tugevasti et surus pidurivooliku lekkima ning õli voolas voolikust välja. Samal ajal oli õlianumas piduriõli min/max pidi normis! Põhjuseks oli piduripumba ummistus. Pump ei lasknud silindrist õli õlianumasse tagasi. Kuna pidur oli peal, kuumenes ka õli, paisus ja nii tugevasti, et pressis lõpuks vooliku puruks!!
Vees ja mudas müttajad peaksid sügisel oma silindrid võimalikust veest ja pasast puhastama ning uue õli süsteemi kallama! Enne talve (loe: enne pikemat seismist) hooldus kehtib ka supportite, silindrite, rattalaagrite, trosside ja muude liigendite kohta.
Kunagi pesin sügisel isegi keti (x-ring) diisliga üle.... ikka heast tahtest
aga ärge seda küll tehke! Igasugused "ring" ketid ei talu sellist tegevust ja pesete lisaks mudale ka määrde ketilülidest välja. Kettidele müüakse spetsiaalvahendeid.

jUHO @ 1200gs, 300exc
MC IronButt Estonia
Reis imedemaale
Harju Ära 2012
MÜÜA rikkaliku lisavarustusega BMW enduro
Re: Tagumine pidur jääb peale...
Väga vana teema aga lisan igaksjuhuks ka enda panuse.
Seoses eile ühe Transalpi nokitsemisega millel ka tagapidur peale jäi lisan ka enda soovituse/tähelepaneku.
Kui pidur peale jäi siis ei läinud kolb mitte grammgi sisse. Kolb kena ja kriimudeta. AGA kui vajutasid/puudutasid õrnalt piduripedaali siis läks kolb kenasti tagasi.
Nimelt oli probleemiks piduripumba ja pedaali vahel oleva varda vale reguleering. Ehk tõenäoliselt varras läks liiga alla ja sulges pumbas kanalid mida kaudu õli pidurisadulast tagasi voolab. Sai natukene peale keeratud varrast ja voila. Eks Alpi omanik äkki loeb ja kommenteerib ise kas töötas lahendus korralikult või ei
// Endised: GasGas FSE450 ; Honda XL600V "Transalp" aka Tuuli ; Dnepr MT10-36 aka Milvi ; Sherco SEF-R 300
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8862
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 140 korda
- Tänatud: 367 korda
- Kontakt:
Re: Tagumine pidur jääb peale...
Kindlasti ei tohi lihtsalt õli juurde kallamise / vähemaks võtmisega loota, et nüüd korda sai. Kui korra juba tossas, siis jumal teab, mis seisus kolbide tihendid on.
Üks hea näide mõned aastad tagasi hooldamata tagapidurist oli see, kui sõber sõitis Super Tenerega minust 50m eespool ning järsku oli hirmus sädemepilv. Tema muideks seda ise ei näinudki, sõitsin ta kõrvale, et lehvitada, tuututasin hirmasti, sel ajal oli tagaketas juba tulipunane. Jäi siis sõber seisma, silmitsesime koos tagapidurit, et mis juhtus ning sellepeale hüppas veel pidurivoolik supporti küljest, "plop". Lõppes asi nii, et korjasime kogu tagapiduri üldse küljest ja sõitsime edasi.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 117
- Liitunud: 09 Aug 2007, 10:28
- Tsikkel: R 1200 GSA
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: Tagumine pidur jääb peale...
Eelmisel aastal oli ka minul probleem tagapiduriga. Selgus, et peapumba sisemusse oli tekkinud rooste ja piduripedaali vabastamisel kolb enam ei tagastunud.
Peale puhastamist oli kõik OK.
Re: Tagumine pidur jääb peale...
Kirjutasid, et potsik oli vahepeal peaaegu täitsa tühi, seega alusta kõige lihtsamast- õhutamisest.
Re: Tagumine pidur jääb peale...
Tafka kirjutas:Väga vana teema aga lisan igaksjuhuks ka enda panuse.
Seoses eile ühe Transalpi nokitsemisega millel ka tagapidur peale jäi lisan ka enda soovituse/tähelepaneku.
Kui pidur peale jäi siis ei läinud kolb mitte grammgi sisse. Kolb kena ja kriimudeta. AGA kui vajutasid/puudutasid õrnalt piduripedaali siis läks kolb kenasti tagasi.
Nimelt oli probleemiks piduripumba ja pedaali vahel oleva varda vale reguleering. Ehk tõenäoliselt varras läks liiga alla ja sulges pumbas kanalid mida kaudu õli pidurisadulast tagasi voolab. Sai natukene peale keeratud varrast ja voila. Eks Alpi omanik äkki loeb ja kommenteerib ise kas töötas lahendus korralikult või ei
Siiani toimib nagu uus
Ja suured tänud Tafkale, et viitsis aidata.
Vabal ajal olen normaalne aga vaba aega on vähe, siis pakun veoteenust 8-kohaliste väikebussidega. Info Ps.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.