Kett jookseb viltu.
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kett jookseb viltu.
Nii esimene kui ka tagumine hammasratas jooksevad mõlemad veoketi paremasse serva (keti pealtvaates), nii et keti sisemised parempoolsed lülid/plaadid on alati "haljaks kulund", lisaks on kulumisjäljed hammasrataste paremas küljes. Minu rumal küsimus on, et kas mitte ketirattad ei peaks jooksma keti keskel nii et need ei nühi ketti sisekülgi? Ja teine rumal küsimus on, et millest see võib tingitud olla? Mainin veel kord et keti paremasse serva jooksevad mõlemad rattad, mitte nii et veo oma vasakusse serva ja tagumine paremasse või vastupidi. Seega loogika just kui ütleks et mõlemad hammasrattad on ühel joonel. Kett on kulund? Täpsemalt siis keti ristilülid on viltu?
Re: Rumalad küsimused 2
Tsau! Pakun, et hammakad pole ühel sirgel, ehk nurga all. Tagaratas veic nihkes. Mõõda kiige tagaotsast võllini. (NB! väga täpselt, nihkkaliibriga).
Edu!
KTM 50sx otsib uut krossipoissi!
-
- Postitusi: 390
- Liitunud: 03 Mai 2006, 16:15
- Tsikkel: Freewind|Bandit 1250 SA|B-King
- Asukoht: Saaremaa
- Tänatud: 5 korda
Re: Rumalad küsimused 2
Pane kruvikas vahele ja vaata kuidas pinge all hammakad ja kett jooksevad, tagumine hammaks tugilaagri peal natuke liigub.
Ohverdan bensiini !
Re: Rumalad küsimused 2
Melx kirjutas:tagumine hammaks tugilaagri peal natuke liigub.
kahtlustaks ka ,et tagumine laager läbi mis laseb ketirattal viltu joosta. katsu ,et tagumine ketiratas ei annaks liikuma üheski suunas.
Re: Rumalad küsimused 2
Merca kirjutas:Tsau! Pakun, et hammakad pole ühel sirgel, ehk nurga all. Tagaratas veic nihkes. Mõõda kiige tagaotsast võllini. (NB! väga täpselt, nihkkaliibriga).
Edu!
Kui poleks ühel sirgel, siis jookseks esimene ühte ketti nurka ja tagagumine teise?
Melx kirjutas:Pane kruvikas vahele ja vaata kuidas pinge all hammakad ja kett jooksevad, tagumine hammaks tugilaagri peal natuke liigub.
t2g kirjutas:Melx kirjutas:tagumine hammaks tugilaagri peal natuke liigub.
kahtlustaks ka ,et tagumine laager läbi mis laseb ketirattal viltu joosta. katsu ,et tagumine ketiratas ei annaks liikuma üheski suunas.
Jäi mainimata et laagrid on vahetatud. Mõlemad rattalaagrid ja ketirattakanduri laager said just täiesti uued, see ei muutnud asja. Mis veel mainimata jäi on see, et tagumist ratast on erinevad tehnikud kruttind, nii ühele poole kui teisele poole ja tulemus ikka sama. Kõige aksepteeritavam vastus, mis olen saanud seoses sellega oli, et arvatavasti on kett kulunud.
Keti vahetusest ja hammasrataste vahetuse ajaloost ei tea ma sellel rattal midagi, arvestades aga seda et enamus remonte ja hooldusi on sel rattal tehtud nö. käeparaste vahenditega ja "teibituuningu meetodil", siis võib arvata et ketikomplekti pole keegi vahetand.
On keegi olnud analoogse murega kimpus, et ketirattad jooksevad nii palju ühte ketiserva, et söövad ketti ja hammakaid haljaks? Ega siin tegelt väga varianti pole, ketikomplekti vahetus ootab nii kui nii ees sest sisekülg ketil on kulund.
Kui nüüd jätta kõrvale laagrid, tagaratta ebaühtlase/viltu pingutuse, siis kas on kellelgi veel teooriaid?
Re: Kett jookseb viltu.
Oma rattal oli kunagi selline jama siis, kui kiige puksid-laagrid olid läbi.
Re: Kett jookseb viltu.
a.r.x kirjutas:Oma rattal oli kunagi selline jama siis, kui kiige puksid-laagrid olid läbi.
Kiige laagri lõtku kontrollida, siis peaks ratta saama nii üles tõsta, et kiigel mingit koormust poleks ja proovida seda külgsuunas liigutada? Kui lõtk siis laagrid ja puksid välja vahetada?
-
- Postitusi: 349
- Liitunud: 28 Juun 2005, 00:55
- Tsikkel: TDM 850 3VD, CRF250L, Gas280
- Asukoht: Keila
Re: Kett jookseb viltu.
Parem on jah ratas maast lahti saada ja ratta kõige tagumisest punktist loksutada, võib proovida ka ülevalt ja alt kinni võttes painutada!
Mulle tundub, et hammakate teljed ei ole paralleelsed, mis või olla tingitud kiige laagri lõtkudest, või on kiige kõver!
Teine variant, et eelmine omanik on koguaeg vasakule kaldu !
Uue keti hammakate komplektiga peaks saama paremini aru.
Re: Kett jookseb viltu.
Üritan õhtul ratta kuidagi nii üles saada et kiige vabalt ripuks ja saaks logistada.
Mis puutub eelmisesse omanikku või eelmistesse omanike, siis meenutan neid alati hea sõnaga kui avastan üha uusi üle keeratud ja rikutud keermetaga polte, kiiruga või valesti tehtud "parandusi" jne. Põhi mured on aga üle keeratud poldid ja rikutud keermed. Inimestel kes on kasvand maatoidul peaks olema Nm võti nööriga kaelas, et jumala eest ühtegi asja "tunde järgi" kinni ei keeraks.
Re: Kett jookseb viltu.
Ära heida meelt - ostsin paar nädalat tagasi ühest "pikaajalise, nimega ja bikerite kogukonnas ennast tõestanud" motopoest ka kasutatud ratta... nendepoolne jutt oli, et "ratas on seisnud aga heas korras, juhataja enda ratas".
Nüüdseks siis vahetatud tag. ketihammaka laager, mis oli juba hakanud pesa lõhkuma otsitud 3 päeva laadimist taga...massijuhtmete kimp paagi all oli unustatud kinnitada, veotähik on võllikülge keevitatud ... motopoe juhataja... mai ääs
Vabal ajal olen normaalne aga vaba aega on vähe, siis pakun veoteenust 8-kohaliste väikebussidega. Info Ps.
Re: Kett jookseb viltu.
Aivar123 kirjutas:Ära heida meelt - ostsin paar nädalat tagasi ühest "pikaajalise, nimega ja bikerite kogukonnas ennast tõestanud" motopoest ka kasutatud ratta... nendepoolne jutt oli, et "ratas on seisnud aga heas korras, juhataja enda ratas".
Nüüdseks siis vahetatud tag. ketihammaka laager, mis oli juba hakanud pesa lõhkuma otsitud 3 päeva laadimist taga...massijuhtmete kimp paagi all oli unustatud kinnitada, veotähik on võllikülge keevitatud ...motopoe juhataja... mai ääs
Ei heidagi. Meisterdasin just ühest laservõtmehoidjast õhtuseks mõõtmiseks vahendi. See võtmehoidja on suht mänguasi aga kontrollisin et kiir oleks 1m kaugusel sama kõrgel nagu 1cm kaugusel ja õnneks kiir ei haju laiali. Pidin korpuse kumerust veidi teibiga kompenseerima aga põhim sai http://www.louis.de/_2031ce6f7b31eb0e70 ... r=10003097 analoogne asi. Kontrollin kas hammakad on ühel joonel ja eks vaatab siis edasi.
Re: Kett jookseb viltu.
Kui ratas sõidab siis kas esimene ja tagumine ratas jooksevad ikka ühel joonel?
Hea, kui keegi saaks eest ja tagant eemalt vaadata
Re: Kett jookseb viltu.
M4r6us kirjutas:Kui ratas sõidab siis kas esimene ja tagumine ratas jooksevad ikka ühel joonel?
Hea, kui keegi saaks eest ja tagant eemalt vaadata
Ei tea. Aga saan õhtul kontrollida. http://www.youtube.com/watch?v=RBxK-OQ--fg Internett on imeline.
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Kett jookseb viltu.
Loogiliselt võttes, selleks, et ket sööks mõlemal hammasrattal ühte külge, peavad need tähikud olema omavahel nurga all. St, kas su rattal tagaratas on üldse otse all (raami suhtes) või nurga all??? Mu rattal saksast toomise järel näiteks nii oligi, juhuslikult avastasin. Ega seda niisama sõites ei avastagi, kuni tugevalt kallutades S-kurvi ei võta - siis tunned ära, et ühte kurvi vajub liigagi ise sisse, teise läheb vastumeelselt. Siin aitab lihtne reguleering.
Kõik muud võimalused sellise fenomeni tekkeks on juba rohkem tunda (nt kiige puksid) või lausa kõrvaga kuulda (laagerdus).
-
- Postitusi: 384
- Liitunud: 21 Jaan 2009, 04:06
- Tsikkel: Tuned & modded Tuono
- Asukoht: Tallinn
Re: Kett jookseb viltu.
Kui on avariiline, siis äkki on mootor hoopis viltu raami vahel!? Kuidas tagumise hammaka leevenduspuksid elavad? Kui need läbi on siis kisub ka hammaka viltu esimese ketiratta suhtes.
Re: Kett jookseb viltu.
Tsikkelröövel kirjutas:Loogiliselt võttes, selleks, et ket sööks mõlemal hammasrattal ühte külge, peavad need tähikud olema omavahel nurga all. St, kas su rattal tagaratas on üldse otse all (raami suhtes) või nurga all??? Mu rattal saksast toomise järel näiteks nii oligi, juhuslikult avastasin. Ega seda niisama sõites ei avastagi, kuni tugevalt kallutades S-kurvi ei võta - siis tunned ära, et ühte kurvi vajub liigagi ise sisse, teise läheb vastumeelselt. Siin aitab lihtne reguleering.
Kõik muud võimalused sellise fenomeni tekkeks on juba rohkem tunda (nt kiige puksid) või lausa kõrvaga kuulda (laagerdus).
Pole veel jõudnud ratste otse või viltu olekut mõõta aga hammasrattad on küll ühel joonel. Seda siis mõõtes mänguasjaga, millest paar posti üleval juttu oli.
Pole ka täheldand et ratas minis asendis vastumeelselt kurvi läeb. Kallutad ja läheb.
Homme mõõdan ka rataste asetuse ära.
müristaja kirjutas:Kui on avariiline, siis äkki on mootor hoopis viltu raami vahel!? Kuidas tagumise hammaka leevenduspuksid elavad? Kui need läbi on siis kisub ka hammaka viltu esimese ketiratta suhtes.
Leevenduspuksid näevad väga ok välja. Jällegi ei tea kuna vahetatud aga ei ole sellist asja et üle ühe puks puudu või nii räbalad et vastik vaadata.
Ketikomplekt on tellitud juba ja vaatab mis saab kui vahetatud.
Re: Kett jookseb viltu.
Eile sai komplekt vahetatud. Paisatb, et viga oligi kulunud ketis. Uus kett koos hammakatega peal ja kõik tundub toimivat nii nagu peab. Vahetasin ühtlasi ka õli ja seadsin ratta hooajaks valmis.
Mis puutub koduste vahenditega keti neetimisse, siis on see täiesti teostatav ja tulemus jääb viisakas kui sa just tõesti ainult "kahte haamrit" ei kasuta. Vana kett oli peale needitud vist tõesti ainult kahte haamrit kasutades, st. neet mille oleks pidand laiali suruma oli pekstud kuidagi pool viltu veidi lapikuks ja ära rikutud. Õnneks aga käib plaat peale suht tuugalt, nii et kui oleks ka needitud kahe munakiviga, siis oleks lukk püsind.
Väike pilt netist seletamaks mu mõtet. Vasakpoolsel lülil on neetimiseks lisaks kahele haamrile vaja ka "torni", parempoolsele piisab tõesti aind kahest haamrist. Neetimisel panin luku kokku, toetasin ta vasta suurt haamrit, tuttav hoidis haamrit kinni et ära ei nihkuks ja ma lõin needid "torni" ja teise haamriga laiemaks.Töö käigus tsekkasin et lüli ilusti liiguks, ning midagi väga kõvasti kinni vägistatud ei saaks. Ei ütleks et tulemus väga sitem jäi kui juutuubist videosid vaadata kus needitakse neetijaga.
Lõpetuseks. Ei maksa karta keti neetimist ilma neetijata. Endal peab lihtsalt veidi loogilist mõtlemist olema, kui aga ei tunne end kindlalt siis vii parem töökotta, maksa 25 ja on muretum elu.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.