Mis küttega sõita?
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 10
- Liitunud: 11 Jaan 2013, 19:34
- Tsikkel: Kawasaki Z750
- Asukoht: Rakvere
Mis küttega sõita?
Tervist, olen ss algaja rattur ja sooviks teada mida pean z 750 sisse valama kas 95 või 98?
Re: Mis küttega sõita?
Mis manual soovitab? Või google-moogle?
Karpadega pilli puhul pole vist vahet, peaasi, et 76 poleks.
(Minu roller näiteks Eestis müüdavat 95 ei salli ja ega tootjagi väga soovita. Pritsega pill.)
Re: Mis küttega sõita?
Üldiselt sobivad tänapäevastesse mootorratastesse mõlema oktaanarvuga bensiinid, nii 95 kui 98. Nii, et pane seda mida rahakott kannatab Ise olen proovinud mõlemaga sõita mitme erineva rattaga ja mingit tuntavat vahet nendel kahel bensiinil küll ei ole täheldanud.
Suzuki RF600R
Yamaha FZR600R
Honda CB750 Seven-Fifty
Yamaha TT600R
-
- Postitusi: 2192
- Liitunud: 05 Mai 2006, 22:47
- Tsikkel: Ducati SFV4S
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 11 korda
Re: Mis küttega sõita?
Minumeelest on kütustel päris suur vahe
Ise tangin 98 kuna 95 ei käi nii hästi.
Ja kui on võimalust panen alati Shell 99 superit
ja neil on suur vahe sees minu rattaga sõites.
Re: Mis küttega sõita?
Nii kaua kui erineva bensiini vahest aru ei saa... siis pole vahet.
Ise soovitan 98
Minu tsiklid käivad selle bensiiniga paremini ja tunduvad äkilisemad.
Samas isa dl1000 v-strom ei taha (tehaseseades) 98`ga üldse käia, madalal pöördel hakkab potsuma.
Re: Mis küttega sõita?
98 pidi leegitorud siniseks tegema
-
- Postitusi: 988
- Liitunud: 11 Sept 2007, 21:38
- Tsikkel: Kawasaki Z900RS’22, GasGas 250
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 2 korda
- Kontakt:
Re: Mis küttega sõita?
Hurley kirjutas:98 pidi leegitorud siniseks tegema
Oma eelmise aasta kogemuse põhjal võin öelda,et teeb jah.
Re: Mis küttega sõita?
Sissepritsega KTM350exc pillil soovitati just ainult lihtsa 95ga sõita. 98 ja kõik need 95extrad on mingeid lisandeid täis topitud mis pritsungitorud ja kütusefiltrid umbe ajavad.
Pole veel tundnud et 95sest madala oktaaniarvuga kütusest tulenevad võimsusprobleemid oleksid võidusõitu segama hakanud
-
- Postitusi: 2403
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
- Tsikkel: FLTRXS
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 25 korda
Re: Mis küttega sõita?
Kui pead mingis väiksema käibega tanklas tankima ning juhtumisi müüakse seal ka 98-t, võid tegelikkuses saada Parim Enne aja ületanud kütet. Kurjad keeled on rääkinud, et mõned väiketanklad ostavad 98-t sisse nii umbes 2x aastas ...
terv
Kris.
-
- Postitusi: 390
- Liitunud: 03 Mai 2006, 16:15
- Tsikkel: Freewind|Bandit 1250 SA|B-King
- Asukoht: Saaremaa
- Tänatud: 5 korda
Re: Mis küttega sõita?
Huvitav kui kõrget kompi ja survet see tankla 95 talub enne kui "turtsuma" hakkab. Idee poolest kui nad samast vaadist seda kokku segavad on seal "98" rohkem aineid sees ja bensiini ennast vähem. Või tõesti siukse odava kasumiga müüakse kvaliteetsemast toorikust valmistatud kütet ?
Ohverdan bensiini !
Re: Mis küttega sõita?
Otse isiklikust kogemusest võin öelda, et Kosel asuv tankla (Tallinnapoolses servas) pakub mingit erilist paska - Tuono hakkas täitsa tõsiselt turtsuma nende 95'ga. Enam ei proovi kah, lähen kuhugi suurema käibega ketti ja võtan 98't, aga tol hetkel oli üpris kriitiline midagigi paaki lasta
-
- Postitusi: 31
- Liitunud: 16 Mai 2012, 09:27
- Tsikkel: Yamaha FZ8 WR250 GasGas TXT-E
- Asukoht: Tallinn
Re: Mis küttega sõita?
Olen kahel eelneval aastal täiesti omal nahal järele proovinud, et 95-l tangituna Nestest ja 98-l tangituna Statoilist on kõva vahe. Julgen väita, et Statoili 98 teeb ratta oluliselt erksamaks ja kuidagi puhtamalt käivaks. Olude sunnil ei ole saanud aga proovida sama mõlema tanklaketi 95 ja 98 vahel.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6743
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 684 korda
- Tänatud: 442 korda
Re: Mis küttega sõita?
Just paar päeva tankisin Statoilist oma autole kütust-sain PASKA
Et ära ei unustaks, aastal (vist) 2011 oli "Riigiõli" statistiliselt (võetud proovide hulga ja kütusenäitajate suhtega) kõige enim sitta müünud firma.....
-
- Postitusi: 349
- Liitunud: 14 Okt 2007, 19:22
- Tsikkel: IZ
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Mis küttega sõita?
Pole mingit eriliselt paremat minekut täheldanud 98 tankides,kuid matkakilomeetreid võib 15-20 rohkem läbi ajada sama kogusega, seega veidi ökom
Re: Mis küttega sõita?
Julgen ka väita, et minu pritsega bike käib 98-ga paremini ja sõidab mõned km rohkem kui 95-ga!
Re: Mis küttega sõita?
Soomes V-Poweriga jäi karpa kinni, kui 2 nädalat seisis aga Neste 98 ei jäänud isegi talvega kinni, kogemused eelmise aasta põhjal.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 1962
- Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
- Asukoht: Soome- Riihimäki
- Tänanud: 149 korda
- Tänatud: 184 korda
Re: Mis küttega sõita?
Hurley kirjutas:98 pidi leegitorud siniseks tegema
Põleb pikemalt, Tsikliröövel jahvatas kunagi, kuskil- sellest pikalt ja laialt. ( mingi lingi ma topisin samuti kuhugile... krt, ei mäleta täpselt enam. )
Veelkord siis; http://www.ttlabor.ee/lisa2.html
-
- Postitusi: 1043
- Liitunud: 08 Apr 2008, 21:45
- Tsikkel: TransAlp ja Africa Twin
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 20 korda
Re: Mis küttega sõita?
Et siis 98ga on lihtsam sumpsist pauk välja saada, kui 95ga?
-
- Postitusi: 724
- Liitunud: 17 Jaan 2010, 00:58
- Tsikkel: F6C 1500
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 34 korda
- Tänatud: 39 korda
Re: Mis küttega sõita?
Minu tähelepanekuid kah mõne sõnaga. Karpamootor 800ccm ja 95'ga käib kenasti kuid 98'ga mitte ja, nagu mõne poolt mainitud, muudab väljalasketorustiku tooni küll. Samas autodega, millel 2 liitrit ja peale mootor, olen täheldanud, et reeglina on 98'ga võimalik sama paagitäiega mõnevõrra pikem maa maha sõita.

Re: Mis küttega sõita?
Aga mida arvata väiksemast oktaanarvust, a la 92?
Kas vanemad rattad, näiteks 20+ aastat, käituvad teisiti kui 95-ga sõites?
-
- Postitusi: 249
- Liitunud: 01 Veebr 2013, 22:10
- Tsikkel: Yamaha V-Star
- Asukoht: Tallinn , Nõmme
- Tänatud: 2 korda
- Kontakt:
Re: Mis küttega sõita?
Kahetaktilised õhkjahutusega on kindlasti hellemad ses suhtes kui neljataktilised . Temperatuur läheb kambris põlemisel liiga kõrgele . Omal ajal olid ju deflektorid silindritel ja muudki variandid , et väheldasest mootorist ja madala oktaanarvuga benast vajaliku ressursi kätte saada .
Motoratturi diagonaalse helkur tähelepanu rihmade tootmine ja müük ...
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Mis küttega sõita?
Ettenähtust madalama oktaaniarvuga kütus põhjustab detonatsiooni ja rikub mootori. Omal ajal matkal Venemaal sai tangitud ka seda. Läksime Dodge Stratusega, millele oli ette nähtud 98. Peterburgist saime veel 95-t. Edasi 93. Ja põhja Karjalas läks juba 76. Aga kui väga ei trambi gaasi peal ja rahulikult kiirendad, siis selle mõne korra elab siiski üle. Samas, see auto oli vist juba katalüsaatoriga, 93 ja 76 aga olid pliibensiinid...... tulemust ei ei tea, omanik ei kurtnud küll, et tuksis oleks olnud, aga mine tea.
Teisalt, kogemus vana Jawaga, millele oli ette nähtud 72 või 76 ütles juba vene ajal väga konkreetselt, et 93-ga sõitis masin kehvemini, kui 76-ga.
Ja 96. aasta paiku omasin deforsseeritud mootoriga Moskvitši, kuhu oli ette nähtud 76. Siis oli veel saada seda 80 oktaaniarvuga kütust, mille kvaliteet küll jubedalt kõikus. Aga ka see käras oluliselt paremini, kui 95.
Öelge, mis tahate, aga enamus meist ei ole targemad, kui tehaseinsenerid ja seetõttu on minu ühemõtteline soovitus - kasutage seda bensiini, mida tootjatehas ette näeb. Kõik.
-
- Postitusi: 1443
- Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
- Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
- Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
- Tänatud: 2 korda
Re: Mis küttega sõita?
sõidukite manuaalides on tavaliselt öeldud, et kasutada vähemalt sellise oktaanarvuga kütust, kõrgema arvuga ei keela keegi sõita ja ei juhtu selle mootoriga ka midagi
kasutatava bensiini oktaanarv sõltub ikkagi mootori surveastmest ja selle konstruktsioonist.
-
- Postitusi: 1253
- Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
- Tsikkel: SV1000
- Asukoht: Põltsamaa
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: Mis küttega sõita?
Venna vana monopritsega Vectra peal tehtud katsetus näitas et 98 kulub pika otsa peale vähem kui 95. Oma tsiklile eelistan tankida ka juba 98 praegu, kui on vahet ise proovitud. Varem sõitsin rahakoti järgi ehk odavamaga. Samas on kodukandis üks tankla kust võtan ennem 95, sest ühe korra sealt 98 ostes ei tahtnud tsikkel hommikul töölt tulles enam käivituda. Pritsungi ratast pole omanud, aga vaevalt seal 95 midagi halba teeb kui tankida, ja kui minek on sitem siis see on igaühe oma asi, mõnele pole tähtiski. Paljuski oleneb asi konkreetsest mootorist, madalapöördelisele madala surveastmega mootorile pole kõrget oktaani nagu eriti vaja - see põleb aeglasemalt.
-
- Postitusi: 1458
- Liitunud: 17 Juun 2005, 14:36
- Tsikkel: VX 800
- Asukoht: Läänemaa, Lihula; Kasari
- Kontakt:
Re: Mis küttega sõita?
puna kirjutas:Karpadele siis 95 ja pritsungile 98 tankida
Surveastmest ikka sõltub asi. Se kas sul seal karpa, purse või mõni muu manustamis viis ei mängi rolli.
http://www.krracing.ee/
-
- Postitusi: 328
- Liitunud: 27 Mai 2012, 11:32
- Asukoht: Kambja / Tartu.
- Kontakt:
Re: Mis küttega sõita?
Steev kirjutas:Olen kahel eelneval aastal täiesti omal nahal järele proovinud, et 95-l tangituna Nestest ja 98-l tangituna Statoilist on kõva vahe. Julgen väita, et Statoili 98 teeb ratta oluliselt erksamaks ja kuidagi puhtamalt käivaks.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7383
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 568 korda
Re: Mis küttega sõita?
Keegi siin ees poolväitis,et kõrgemat oktaanarvu võib panna alati.
Ega ikka või küll.Kui mootor madalama jaoks ehitatud,siis kõrgema oktaan arvuga põletab klapid-plokikaaned või isegi kolvid läbi.Kõik on ikka surveastmes kinni.
Kui kellegi väitel 98 põletab torud siniseks,siis ta ilmselt põletab ka seal eespool midagi liigselt.Sest see masin siis ikka pigem 95 jaoks mõeldud, või süüde vale, või mida iganes pole nii nagu peab.
Meil müüdava 95-98 vahe pole nii suur,et kohe midagi teeks,aga pikalt kõrge pöördega sõitmisest võib mootori sees relvastatud silmaga kindlasti vahet märgata.
Pakun ka välja,et 99% juhtudel on nn vahe tundmine tõmbes pigem illusoorne,sest see vahe on lihtsalt liiga väike,et seda ilma mingi mõõteriistata tajuda.
Ühesõnaga paaki vala seda,mida tootja ette näeb.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: Mis küttega sõita?
Nii ongi - mu '05 aasta Tuono hakkas Koselt võetud 95 peale konkreetselt katkuma. Värsket Stati 98't paar paagitäit ja mured kadunud. Minekus oli vahe tuntav - katkumine versus edasiliikumine
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.