GPS Tracker + Väike 12V aku + tsikkli aku - Rööbiti ühendus
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 41
- Liitunud: 19 Mär 2012, 21:30
- Tsikkel: Suzuki Marauder VZ800
GPS Tracker + Väike 12V aku + tsikkli aku - Rööbiti ühendus
Plaan on peita väike GPS Tracker koos väikese 12V 1.3AH akuga kuhugi tsikkli sisse ära. See väike aku peab vastu ca 2 päeva. Kui ta oleks aga rööbiti ühendatud lisaks ka tsikkli akule siis peaks ta kaua kaua vastu ning laaduks ka veel. Kas selline ühendus on mõistlik? Ma ei ole eriti tugev elektroonikas. See väike 12V aku on 1.3AH (sarnane mis kasutatakse UPS-i sees) ja tsikkli aku on 12V 12AH. Idee selles et kui tsikkli küljest aku lahti ühendada siis GPS töötaks edasi selle väikese aku peal.
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2462
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 202 korda
- Kontakt:
Re: GPS Tracker + Väike 12V aku + tsikkli aku - Rööbiti ühen
Kulla inimene - minu teada on sul akuga juba varem selle ratta peal probleeme olnud. Kord laadimismured, kord veel miskit. Kui ütled, et 1,3Ah aku kestab vaid 2 päeva ja tahad ta jätta rööbiti tsikliakule, mis on omadustelt reaalselt u 10-11Ah, siis imeb su GPS tracker tsikliaku 3-4 päevaga nii kuivaks, et enam ei kosta starterinupu vajutamisel ka tuttavat kõrinat - lihtsalt ühtlane vaikus. Mingist garantiist ei saa sel korral rääkida - ostad iga nädal uue aku, sest piisab kui tsikli aku pinge kukub 10-11V peale ja lõplikult surnud ta ongi.
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
-
Teema algataja - Postitusi: 41
- Liitunud: 19 Mär 2012, 21:30
- Tsikkel: Suzuki Marauder VZ800
Re: GPS Tracker + Väike 12V aku + tsikkli aku - Rööbiti ühen
Aga lahendus on siiski lihtsam kui arvata võiks. Neeme miskipärast selle peale ei tulnud. ma loodan, et töötab ka, ise pole praktikas proovinud
Trackeri paned väiksema aku külge. 2 aku vahele paned relee, mille lülituse võtad tulede pealt. Kui gene ei tööta, toitub GPS väikselt akult, kui tuled põlevad, siis laetakse väikest akut ja toidetakse trackerit tsikli geneka pealt.
Seda kõike juhul, kui sul genekas jaksab 2 akut toita/laadida. Ja kui tihti sõitmas ei käi, imeb tracker väikese aku tühjaks ja sureb. Suur jääb ellu. Starteri andmisel ei tohi tuled põleda, vastasel juhul pead ahelasse dioodi ka panema.
Dioodidega peaks saama ka midagi aretada, aga see nõuab rohkem arvutamist.
RookieSuzuki kirjutas:seda ma kartsingi...
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2462
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 202 korda
- Kontakt:
Re: GPS Tracker + Väike 12V aku + tsikkli aku - Rööbiti ühen
Aga see ei lahenda ju pisikese aku tühjenemise probleemi, vaid ainult tekitab tsüklilise laadimise, mis sõltub tuledest. Samahästi võib selle releeautomaatika asemel panna vahele elementaarse on/off lüliti (ei tea, miks küll mella sellise lihtsa lahenduse peale ei tulnud ). Nagu kodanik kirjutab, siis trackeri 1,3Ah aku saab 2 päevaga tühjaks. Võib ju iga sõiduga pisikese aku ääreni täis ajada aga 2 päeva seisimist ja tühi ta ongi. Inimene tahtis tsikliakut lisada mahtuvuse eesmärgil, et tagada trackeri töö pikemaks perioodiks kui 2 päeva aga paraku on trackeri voolutarbimine niivõrd suur, et tühjendab kiirelt ka suurema tsikliaku.
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Re: GPS Tracker + Väike 12V aku + tsikkli aku - Rööbiti ühen
- Lisalüliti paigaldamine nõuab ruumi ma kohta ja sobivust. Mässamist sama palju kui releega.
- Onoff lüliti ununeb kindlasti valesse asendisse, mis annab kas tühja aku või kärssavad juhtmed. Tuled on paljudel tsiklitel juba automaatsed. Ja kui pole, pannakse need käsitsi põlema. Ja hiljem kustutatakse ära. Ideaalne päästik.
Vastu tõepoolest ei pea kauem, kui väike aku kannatab.
Selle vastu pisike Kulibin ühendaks trackeri nii, et töötaks ainult liikumise ajal. Kas siis mehhaanilise igakordse lülitamisega või automaatse liikumisanduriga.
Aga see juba läheb algsest küsiusest kaugele ja teemaalgatajal kohe kindlasti enda mõistus peal ei hakka.
StreetMoto kirjutas:Samahästi võib selle releeautomaatika asemel panna vahele elementaarse on/off lüliti (ei tea, miks küll mella sellise lihtsa lahenduse peale ei tulnud
).
-
Teema algataja - Postitusi: 41
- Liitunud: 19 Mär 2012, 21:30
- Tsikkel: Suzuki Marauder VZ800
Re: GPS Tracker + Väike 12V aku + tsikkli aku - Rööbiti ühen
Aga teab keegi elektoonikast kas üldse on hea neid sedasi roobiti ühendada? Kui väike 12V aku ja tsikkliaku on rööbiti siis kes keda laeb kui tsikkel niisama seisab? Kas on oht et väike 12v aku saab ülelaetud ja plahvtab/läheb tuski vms? Kui tsikklit käivitan siis kas tiskkel võtab käivitusvoolu tsikkliakult või väikeselt 12v akult või mõlemilt korraga? Sry mul oli koolis elektroonika 3...
Re: GPS Tracker + Väike 12V aku + tsikkli aku - Rööbiti ühen
RookieSuzuki kirjutas:Aga teab keegi elektoonikast kas üldse on hea neid sedasi roobiti ühendada? Kui väike 12V aku ja tsikkliaku on rööbiti siis kes keda laeb kui tsikkel niisama seisab? Kas on oht et väike 12v aku saab ülelaetud ja plahvtab/läheb tuski vms? Kui tsikklit käivitan siis kas tiskkel võtab käivitusvoolu tsikkliakult või väikeselt 12v akult või mõlemilt korraga? Sry mul oli koolis elektroonika 3...
Sellega seoses loe läbi eelmised postitused samas teemas. Keegi kirjutas sellisest geniaslsest "leiutisest" nagu DIOOD. Asja olemus seisneb selles, et vool liigub sellest läbi ainult ühes suunas, seega kui paned selle vahele, siis mootori töötamise ajal ( eeldusel, et tsikli vooluringi V on kõrgem, kui "väikese aku" oma) laetakse seda, kui aga käivitamiseks läheb, siis jääb väike aku mängust välja. Muidugi mis puutub ülelaadimisse ja tuksimineku võimalustesse, siis oleneb see suuresti sellest mis aku see "väike aku" on. Nimelt happega ja geeliga käivitusakud (tsikli enda aku) taluvad teistmoodi laadimist, kui NiMh, NiCad, LiPo tüüpi akud. Viimastest on liiga tugeva A-ga laadimisel pauk lihtne tulema ( kannatavad tegelikult väga kiiret ja suure amprilist laadimist aga eeldavad mõistusega laadijat. automudelismis kasutatakse võistlustel neid ja laadimisel on nõutav tulekindel kevlarkott nende ümber, kuna pauguvad ikka üsna sageli). Samas ka ei ole LiPo hea selleks otstarbeks, milleks sul vaja nii kui nii. NiMh aku tahab aga normaalselt kestmiseks jube rahulikku ja pikaldast laadimist ( 5-12h).
Lihtsaim lahendus- uuri Oskandost.
Vabal ajal olen normaalne aga vaba aega on vähe, siis pakun veoteenust 8-kohaliste väikebussidega. Info Ps.
Re: GPS Tracker + Väike 12V aku + tsikkli aku - Rööbiti ühen
Kõige mõistlikum soovitus - ära näpi asju, millest sa aru ei saa.
Kirjutati ju, et EI SAA rööbiti ühendada. Üldse loetust aru ei saa?
Üleval on minu postituses kirjas, kuidas teha nii, et saaks. Rohkem kordama ei hakka.
RookieSuzuki kirjutas:Aga teab keegi elektoonikast kas üldse on hea neid sedasi roobiti ühendada? Kui väike 12V aku ja tsikkliaku on rööbiti siis kes keda laeb kui tsikkel niisama seisab? Kas on oht et väike 12v aku saab ülelaetud ja plahvtab/läheb tuski vms? Kui tsikklit käivitan siis kas tiskkel võtab käivitusvoolu tsikkliakult või väikeselt 12v akult või mõlemilt korraga? Sry mul oli koolis elektroonika 3...
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.