Võrtsjärve enduro ja Tartu linna proloog 2013
Moderaator: Moded
Re: Võrtsjärve enduro ja Tartu linna proloog 2013
Ei Mella, see on õigusfilosoofia, mitte demagoogia.
Sa ei saa kõike ja kõikjal seadusega reguleerida. Alati jääb mingi tsoon üksikisikule moraalseks otsustuseks. Keegi meist ei toimi kunagi 100% seadusest lähtuvalt. Ja keegu seaduskontrolliüksustest ei toimi kunagi 100% seadusest lähtuvalt. Alati on inimlik moraalist lähtuv dimensioon meie käitumisel ühiskonnas ja alati on morallist lähtuv dimensioon ka õigusemõistmisel igas ühiskonnas.
Moraalsuse arengufaasid muuseas ei lõpe kõigi seaduste täpse järgimisega. Soovitan seda valdkonda tudeerida:
http://en.wikipedia.org/wiki/Kohlberg%2 ... evelopment
aga jutu sisu on ikka selles, et tulge Võrtsu sõitma kuis iganes saate. Pärast Võrtsu enduuro läbimist on ka Mellaga vaidlemine ,suisa käkitegu
-
- Postitusi: 279
- Liitunud: 01 Juun 2006, 17:22
- Tsikkel: CRF450R13
Re: Võrtsjärve enduro ja Tartu linna proloog 2013
Ma nüüd segan teie vestlusele vahele. Kirjutati siin, et kui krossikale paned tuled ja viled külge saad osaleda rohkematel võistlustel. Mul oli nagu teadmine, et krossikaid ei lasta võistlustele, kuna ei tohi ju avalikel teedel liigelda. Kuda ma siis äkki seda võin teha kui mul tuled on? Krossikat ei saa ju registrisse. Oleks tänulik kui keegi räägiks, millest ma aru ei saa. Või on mingi vahepealne variant, et ei sõidagi avalikel teedel, aga niisama on nõutud tuled ja vaiksem summuti?
-
- Postitusi: 8428
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 431 korda
- Kontakt:
Re: Võrtsjärve enduro ja Tartu linna proloog 2013
LS järgi ei tohi sa registreerimata sõidukiga mitte kuskil pealse selleks ette nähtud kinnise territooriumi sõita. Seega mitte ka metsas, põllul jne.
Re: Võrtsjärve enduro ja Tartu linna proloog 2013
Enduurosprintidel ja superenduurodel saab ka krossikaga peale. 2013 toimub 3 enduurosprinti ja 2-3 superenduurot.
Mitmepäevaenduurodel saad peale siis kui on lisaks tuledele-viledele ka tehniline pass, reg märk ja liikluskindlustus. Kui rakendub liikluseaduse muudatus sportregistri osas 2013 aasta jooksul, siis pilt muutub. Aga lubada ei saa. Seadusekujundad teevad seda omas tempos sõltumata kontrollaegadest.
Re: Võrtsjärve enduro ja Tartu linna proloog 2013
Mulle võid sa seda udu ajada, aga politsei kuulab su ära ning kirjutab tšeki registrimärgi võltsimise eest
Analoogiam kui jääd võltsitud 100€ kasutamisega, aita seletamine, et kodus riiulis on originaal ka olemas.
Möku kirjutas:Sa ei saa kõike ja kõikjal seadusega reguleerida. Alati jääb mingi tsoon üksikisikule moraalseks otsustuseks. Keegi meist ei toimi kunagi 100% seadusest lähtuvalt.
-
- Postitusi: 279
- Liitunud: 01 Juun 2006, 17:22
- Tsikkel: CRF450R13
Re: Võrtsjärve enduro ja Tartu linna proloog 2013
Jäi lugemata, see osa, et muudatus võib tulla, sellepärast ka väike arusaamatus. Tänud vastuste eest, nüüd jälle vähe targem.
Re: Võrtsjärve enduro ja Tartu linna proloog 2013
Mella, ma olen kolm aastat selle numbrimärgi mullazhiga ringi sõitnud, mind on mitu korda kinni peetud ja numbrimärgi koopia pole kunagi probleemiks olnud. Meil on sõpruskonnas veel oma kümmekond numbrimulaazhi igapäevast kasutajat. Ja kellegi käest pole kuulnud, et neid oleks peedistatud.
Jah, risk on, et ükspäev keegi kordnik, kelle pruut on tsiklimeeste poolt üle löödud, hakkab enduuromehi peedistama. Aga samas - kui euroopa enduuromeistrivõistluste juhend näeb ette mittelõikavate servadega ja tagaporilauast mitta laiema numbrimärgi, siis arvatavasti on põhjus selles, et need tavanumbrimärgid kippusid sõitjaid tükeladama, kui tagant selga lendasid. Valikus, kas kaotada oma tuhar või mõnisada eurot, valiksin mina ikka eurode kaotuse. Sina saad teha aga oma valiku.
-
- Postitusi: 214
- Liitunud: 15 Dets 2004, 15:00
- Tsikkel: KTM LC4 Adventure/GasGas EC250
- Asukoht: Tallinn/Laagri
- Tänanud: 1 kord
Re: Võrtsjärve enduro ja Tartu linna proloog 2013
lärm kirjutas:Ausalt öeldes on mul täitsa suva , kes tuleb ja kes ei tule--Vörtsu enduro on nagunii juba end töestanud ja 100 söitjat on alati garanteeritud ja need möned ,kellel köikide asjadega probleem on olge parem kodus ja ärge jumal eest raisake raha ,et tulete söitma. Tehke parem möni koosolek kusagil ,mis ei vöta raha ja saate rahulikult maailma asju rääkida.
See aasta mu suhtumine on nendesse virisejatesse töesti natuke suhtunud,kuna kopp on ees ,sellest jamast . Palun ärge tulge vörtsjärve endurole ---olge kodus ja ajage näpuga seadusi taga.
Minu pöhitöö komisjoni liikmena on siiski see aasta kahe täispika Vörts 1 ja Vörts 2 vöistluse korraldamine,teiste asjadega tegelevad teised liimed.
Lärm, ei maksa pahaseks saada nende inimeste peale, kes näitavad näpuga nende otsuste peale, mille alakomisjon on ise vastu võtnud. EMFile on antud Liiklusseaduse muudatuse tekst, kaaskiri ja asja kordaajamiseks vajalike asjapulkade nimed ja telefoninumbrid. Asja mitte-ärategemiseks ei ole põhjendust - see on lihtsalt tegemata. Kas siis mingil kaalutlusel, unustusse vajumisest või võimetusest riigiametitega asju ajada - vahet pole. See ei ole küll otseselt komisjoni rida, aga et EMF esindaja on komisjoni koosistumistel alati kohal olnud, siis on põhjust küsival pilgul komisjoni liikmete otsa vaadata küll. Mitte ainult sinu - kõikide.
Ma tuletan siinkohal meelde, et jätkuvalt ei kehti meil mitte ükski enduurotsiklite tehnoseisundit kajastav dokument. Hooaeg aga on kohekohe. Palun saage kokku ja võtke vastu üks lihtne otsus - EMV ja EKV võistlustel kehtivad FIM tehnonõuded mootorratastele. Krossis on see just niimoodi sätestatud ning asi toimib. Alakomisjoni ülesanne on luua raamistik võistluste korrektseks läbiviimiseks ning ei maksa olla pahane, et võistlejad eeldavad selle raamistiku olemasolu.
Võrtsjärve enduurole aga kavatsen kohale tulla - mõlemale
Ahjaa - numbrimulaažid. Teadupärast nõuti Itaalias euroopakatel originaalnumbrit, nii et see pole päris sulepeast imetud probleem. Siin peaks selle mäletajaid olema küll. Küll aga arvan, et see on tõesti ses mõttes pseudoprobleem, et kui originaalnumber on boksis/haagises/bussis olemas ning VIN ja number klapivad, siis ma tõesti ei usu, et keegi Eestis mulaaži eest trahvi teeb. Teoreetiliselt on see mõeldav, aga see on tõesti väga-väga teoreetiline skeem. No iga viimne kui kleebisnumbriga ralliauto peaks siis trahvi saama - ei saa ju. Isegi mendil on mingi ajujäänuk.
Re: Võrtsjärve enduro ja Tartu linna proloog 2013
Te mitte söitjad ja jutumehed tehke see töö ära jah ,minul on vaja natuke tähtsamate asjadega nagu Vörtsu enduro.
Ma pole kellegi peale pahane ----ostke pärast 5 aastat vaidlusi omale löpuks enduro tsiklid millega saate selliseid üritusi nautida ja samas saate ka krossidel käia kui huvi. Köik kes siin kaasa räägivad vöin pea panti panna et ükski siinsetest meestest pole krossi tsikliga kiirem kui enduroga krossi rajal. Seega müüge oma krossi kurgid maha ja soetage enduro millega saate igalpool muretult söita ja mis pöhiline ei pea enam muretsema kas saate endurol peale vöi ei...
-
- Postitusi: 214
- Liitunud: 15 Dets 2004, 15:00
- Tsikkel: KTM LC4 Adventure/GasGas EC250
- Asukoht: Tallinn/Laagri
- Tänanud: 1 kord
Re: Võrtsjärve enduro ja Tartu linna proloog 2013
lärm kirjutas:Te mitte söitjad ja jutumehed tehke see töö ära jah ,minul on vaja natuke tähtsamate asjadega nagu Vörtsu enduro.
Ma pole kellegi peale pahane ----ostke pärast 5 aastat vaidlusi omale löpuks enduro tsiklid millega saate selliseid üritusi nautida ja samas saate ka krossidel käia kui huvi. Köik kes siin kaasa räägivad vöin pea panti panna et ükski siinsetest meestest pole krossi tsikliga kiirem kui enduroga krossi rajal. Seega müüge oma krossi kurgid maha ja soetage enduro millega saate igalpool muretult söita ja mis pöhiline ei pea enam muretsema kas saate endurol peale vöi ei...
Ma pean tunnistama, et ei saa aru, mida näiteks mina peaksin tegema? Ja kas kolm registrikõlbulikku enduurotsiklit on piisav?
Minu jutu sisu oli see, et on asju, mis on komisjonil tegemata. Seda ei saa keegi teie eest ära teha. Seni kuni on tegemata, leidub keegi, kes esitab küsimusi. Hea on, et esitab. See pole virin - küsimused olid ju täiesti kohased. Komisjonis olemine on vabatahtlik - kui ei taha teha seda, mis ala edasi viib, ei pea seal olema. Vaba maa ometigi.
Komisjonil peaks idee poolest olema tähtsamaid asju kui mõni võistlus - näiteks ala tulevik. Selle tuleviku kõige suurem oht on rohelist karva ning seda ohtu peab kuidagi haldama. Selle haldamise osaks on näiteks müra kontroll, aga ka rehvide valik. Sellest sõltub see, kus me näiteks 5 või 10 aasta pärast sõita saame - kui saame. Aga et me oleme sellest kõigest nii kirjalikult kui suuliselt korduvalt pajatanud, siis ei ole mõtet seda arutelu siin jätkata.
-
- Postitusi: 8428
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 431 korda
- Kontakt:
Re: Võrtsjärve enduro ja Tartu linna proloog 2013
Martino kirjutas:No iga viimne kui kleebisnumbriga ralliauto peaks siis trahvi saama - ei saa ju. Isegi mendil on mingi ajujäänuk.
EAL sai oma tahtmise uude liiklusseadusesse sisse ja seal on paragrahv võidusõiduauto täiesti olemas. Võistlusele ja seal tagasi sõidavad ralliautod treileril.
Aga ma ei tea, kas seal EMF kontoris levib mingi viirus või, sest niipea kui hakatakse rääkima mingite reeglite korrastamisest või teevad sõitjad ettepanekuid, siis läheb lahti mingi tampimine ja sutumine on "mine sõida raisk kuni sul lubatakse ja ära mölise raisk". Lärm nagu hetkel väga ideaalne antud EMF suhtumise esindaja. Kui alkomisjoni liige arvab, et tema panus komisjoni töös seisneb kahe võistluse korraldamises, siis saadakse küll oma rollist valesti aru.
See EMF suhtumine on näha ka krossis, kus enam isegi kahe klassi peale kokku ei saada puud täis.
-
- Postitusi: 214
- Liitunud: 15 Dets 2004, 15:00
- Tsikkel: KTM LC4 Adventure/GasGas EC250
- Asukoht: Tallinn/Laagri
- Tänanud: 1 kord
Re: Võrtsjärve enduro ja Tartu linna proloog 2013
mx77 kirjutas:Martino kirjutas:No iga viimne kui kleebisnumbriga ralliauto peaks siis trahvi saama - ei saa ju. Isegi mendil on mingi ajujäänuk.
EAL sai oma tahtmise uude liiklusseadusesse sisse ja seal on paragrahv võidusõiduauto täiesti olemas. Võistlusele ja seal tagasi sõidavad ralliautod treileril.
Punaste numbritega on see nii jah. Valgetega ei ole. Aga ka valgeid numbreid on kleebistena autodel nähtud küll ja veel.
-
- Postitusi: 8428
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 431 korda
- Kontakt:
Re: Võrtsjärve enduro ja Tartu linna proloog 2013
Minu teada ei tohiks ka need valgete kleebisnumbritega autod väljaspool võistlust või ametlikku treeningut teel sõita.
-
- Postitusi: 214
- Liitunud: 15 Dets 2004, 15:00
- Tsikkel: KTM LC4 Adventure/GasGas EC250
- Asukoht: Tallinn/Laagri
- Tänanud: 1 kord
Re: Võrtsjärve enduro ja Tartu linna proloog 2013
mx77 kirjutas:Minu teada ei tohiks ka need valgete kleebisnumbritega autod väljaspool võistlust või ametlikku treeningut teel sõita.
Sul võib õigus olla - ma ei ole end autospordiga detailselt kurssi viinud. Formaalselt tõesti ei tohi numbrist koopiat teha. Minu kirja sisu oligi see, et praktikas see probleem ei ole, kui pill on tegelikult registris. Kui tsikli sappa on riputatud mingi suvaline kombinatsioon numbritest ja tähtedest, siis saab ja peabki selle eest peksa saama.
Re: Võrtsjärve enduro ja Tartu linna proloog 2013
Mina olen saanud täiesti ametliku numbri eest erakorralise ülevaatuse, kui see oli paigutatud püsti. Endurotsiklil siis.
Peaks ju käima samasse loogikasse, kui isetehtud muude mõõtmetega number.
Martino kirjutas:Minu kirja sisu oligi see, et praktikas see probleem ei ole, kui pill on tegelikult registris
-
- Postitusi: 214
- Liitunud: 15 Dets 2004, 15:00
- Tsikkel: KTM LC4 Adventure/GasGas EC250
- Asukoht: Tallinn/Laagri
- Tänanud: 1 kord
Re: Võrtsjärve enduro ja Tartu linna proloog 2013
mella kirjutas:Mina olen saanud täiesti ametliku numbri eest erakorralise ülevaatuse, kui see oli paigutatud püsti. Endurotsiklil siis.
Peaks ju käima samasse loogikasse, kui isetehtud muude mõõtmetega number.
Masendav.
Re: Võrtsjärve enduro ja Tartu linna proloog 2013
lärm kirjutas:Seega müüge oma krossi kurgid maha ja soetage enduro millega saate igalpool muretult söita ja mis pöhiline ei pea enam muretsema kas saate endurol peale vöi ei...
Raha paneb asjad paika: Pakun et krossarile tuled, viled, küljejalg investeering on suurusjärk maks 300 eur. 2010 aasta krossikurkide hinnad algavad 2700 eurist, 2010 aasta enduuroporgand maksab 4800 eur. Lisakulu võrreldest krossikurgi konventeerimisega on kuni 2100-300=1800 eur.
Ehk siis ma peaks tööd rabama ja selle raha maksma sest emfis mingid mehed lihtsalt ei viitsi oma perset liigutada kuigi neile kümnist ju makstakse? Ja mitte mina üksi vaid paljud teised kellele enduuro muidu meeldida võiks.
Kui muidugi Eestis kehtestataks FIM tehnilised reeglid (ma ei tea kül milleks asja nii raskeks ajada) siis mälu järgi peaks tulede toide tulema genekast ehk krossikurgi oma seda tõenäoliselt välja ei vea ja konverteerimise kulu tõuseks oluliselt.
Lisaks on enduuroporgandite valik turul täiesti olematu ehk tegelikult peaks ma oma harrastaja taseme jaoks igati vinks-vonks (küll paar aastat kasutatud) krossikurgi maha müüma ja lausa poehinnaga uue enduuroka ostma.
FIM rehvi teema. Võrtsul vaadatakse jälle FIM rehvi teemale (või siis tänavalegaalsetele rehvidele, mida krossirehv ei ole) läbi sõrmede, sest tõenäoliselt järgneks sellise otsuse tegemisele Läti osalejate osas oluline tagasilöök. Martino mainitud roehline oht ei ole kaugel.
Krt, tehke omade elu kergemaks (legaliseeriga konverteeritud krossikad) ja siis pole neid lätlasi vajagi. Ja need lätlased kes tahavad Eestis võidu sõita saavad ka endale FIM rehvid muretsetud. Praegu käib selline tobe peitusemäng et justkui oleks krossirehv lubatud kuni sa politseiga ei kohtu. Ja siis on see su isikik mure.
Äkki keegi oskab suunata kust võiks leida EMF enduuro tehnilisi tingimusi millele reeglites viidatakse.
Norman
-
- Postitusi: 559
- Liitunud: 03 Juun 2004, 16:35
- Tsikkel: EXC350, Lynx 600E
- Asukoht: TLN - Võru
- Kontakt:
Re: Võrtsjärve enduro ja Tartu linna proloog 2013
Minu arvates see motospordi sõiduki reg nr midagi olulist küll juurde ei anna, saad politseisse avalduse teha, et selline sõiduk läks kaduma, sellise nr-ga, ei muud.
Sest üle piiri sellega ei saa st muud riigid seda ei aksepteeri, tänaval sõita ka ei saa, mis sest siis kasu peaks olema, eestis.
Lärm, kas Proloogi tulemus Võrtsu endurol arvesse ei lähegi? Ja kas oskad juba ehk infot jagada, mis klassidel mitu ringi tuleb teha? Siis tean end vaimselt ette valmistada
Ma juba igatahes ootan seda üritust väga.
Tervitustega,
päärn
Re: Võrtsjärve enduro ja Tartu linna proloog 2013
to Norman ,oled teretulnud minu garaasi ,kust saat TASUTA nii esi kui taga tule , küljejala--- ja viled ka pealekauba PÄRISEKSMul töesti poleks kahju anda inimesele kel sissetulek ei vöimalda endale neid asju muretsedaaga söidu soov on hirmus ,300 eurot töesti kröbedad hinnad teil . Räägin tösiselt annan tasuta sulle köik need asjad ,et saaksid endurot söita ,ja kui oled väga seaduse kartlik inimene --leian sulle lakapealt ka Kawa raami koos paberitega,mis mul ammusest ajast seisab. Ühesönaga kui natuke viitsid vaeva näeha tule viska mootor ringi teisele raamile ja saad söita ,ilma mingisuguse kuludeta,Köike seda vöid teha minu garaasis .
Teiseks korraliku 2t 300 exc saad alates 2500 eurost . Ei pea ju olema 2010,see 2t masin ju kestab hobi söitja käes kaua kaua. Köigele vaatamata soovitan omada enduro tsiklit ,sest vörreldes krossikaga hulga mugavam sõita enduro radu.
to Mx kirjutas:
"Lärm nagu hetkel väga ideaalne antud EMF suhtumise esindaja. Kui alkomisjoni liige arvab, et tema panus komisjoni töös seisneb kahe võistluse korraldamises, siis saadakse küll oma rollist valesti aru".
Ära seosta mind EMFiga ,mina ei tea nende asjadest midagi . Veel pole ma end ise pakkunud kuhugi komisjoni,aga kui tunnen et mind seal vajatakse siis aitan igati.Ja alati olen nöus tagasi astuma ja oma koha annaksin sulle heameelega.
Ja kuula mx,minu kui alakomisjoni liige vöi mida iganes ,seisneb töesti see aasta ainult kahe vöistluse korraldamises. Kahe võistluse korraldamise körvalt polegi vöimalik puht füüsiliselt midagi muud teha . Kujutan ette ,et sa möista tegelikult absoluutselt ,mida tähendab ühel aastal kahe täispika enduro (Vörts1 ja Vörts2) ideaalne korraldamine,kus üks neist on Baltikate etapp ja teine Eestikate etapp. Röhutan ka seda veel et need vöistlused toimuvad samas kandis aga täiesti erinevatel radadel.
Minu roll on töesti see aasta ainult korraldamine ja enduro koosolekutel oma arvamuse välja ütlemine kui seda vajatakse. Komisjonis on veel 6 meest peale minu,kellel omad ülesanded. Vastupidiselt teile pean nõustuma Mökuga ,et minuarust on viimasel 3 aastal eesti enduro ikka palju arenenud,ja kui töesti on mingid LE muudatused tegemata nagu te jahvatate siin ,siis on ilmselt selleks mingi mõjuv põhjus ja komisjoni ja emfi laiskuses pole küll see süü.
-
- Postitusi: 2868
- Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
- Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
- Asukoht: Maal
- Tänanud: 41 korda
- Tänatud: 35 korda
Re: Võrtsjärve enduro ja Tartu linna proloog 2013
NormanBates kirjutas:lärm kirjutas:Seega müüge oma krossi kurgid maha ja soetage enduro millega saate igalpool muretult söita ja mis pöhiline ei pea enam muretsema kas saate endurol peale vöi ei...
Lisaks on enduuroporgandite valik turul täiesti olematu ehk tegelikult peaks ma oma harrastaja taseme jaoks igati vinks-vonks (küll paar aastat kasutatud) krossikurgi maha müüma ja lausa poehinnaga uue enduuroka ostma.
No ega Eesti ei ole ainuke maa, kust neid enduuroporgandeid saada võib. Ei pea ju kohe poodi uue järgi minema. Või mõned aastad vana porgandiga ei kannata sõita?
Minuarust on siin ikka täitsa eestlaste vingumine jälle lahti läinud - küll maa külmand, küll kärss kärnas. Inglise keeles on hea ütlus: If there's a will, there's a way!
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
-
- Postitusi: 8428
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 431 korda
- Kontakt:
Re: Võrtsjärve enduro ja Tartu linna proloog 2013
Loff, kui föderatsioon sõitjatelt raha koorib litsentsitasude näol, siis võiks midagi ära ka teha. Või sa lihtsalt maksad onu Bienele, et ta kenas büroos oma päevi õhtusse veedab? Ja see sportrataste registri teema on habemega jutt. Võiks juba üle saada nõukaaegsest suhtumisest, et asju peab läbi ussemmi ajama ja kui piisavalt huvitav ei ole, siis püstitame ise endale takistusi.
Re: Võrtsjärve enduro ja Tartu linna proloog 2013
lärm kirjutas:to Norman ,oled teretulnud minu garaasi ,kust saat TASUTA nii esi kui taga tule , küljejala--- ja viled ka pealekauba PÄRISEKSMul töesti poleks kahju anda inimesele kel sissetulek ei vöimalda endale neid asju muretsedaaga söidu soov on hirmus ,300 eurot töesti kröbedad hinnad teil
. Räägin tösiselt annan tasuta sulle köik need asjad ,et saaksid endurot söita ,ja kui oled väga seaduse kartlik inimene --leian sulle lakapealt ka Kawa raami koos paberitega,mis mul ammusest ajast seisab. Ühesönaga kui natuke viitsid vaeva näeha tule viska mootor ringi teisele raamile ja saad söita ,ilma mingisuguse kuludeta,Köike seda vöid teha minu garaasis .
Ilus pakkumine aga see lahendaks vaid ühe mehe probleemi. Tuled ma saaks sõbra käest ja küljejala väänaksin ka kokku aga see ei lahenda legaalsuse probleemi. Selleks mootorit ümber tõstma hakata ja mingit hübriidi ehitada pole väga mõislik. Eks ma mingi vanakooli enduuro hangin endale, loodan et ta väga ei lagune ja natuke kestab. Eks siis pean kahte tsiklit sest olemasolevat heas korras krossikurki müüa pole rahaliselt sügavat mõtet.
Päärn. Paljudes riikides on sportrataste registrivõimalus olemas ja ka rallis on nii, ka Eestis. Väita et Eestis sellest kasu ei oleks on jama. Lõpuks tuleb ka numbritega enduurotsiklite jamad ka ju ära legaliseerida, numbrid, suunad jne. Mella näitel saab isegi valepidi numbri eest korduvülevaatuse. Kusjuures selleks legaliseerimiseks pole vaja hullu investeringut, vaja on kellegi tahet. Aga tahet seal pole, põhjusega või põhjuseta krt seda teab.
Mis värk nende FIM rehvide nõudega siis 2013 on, seadusekuulekas sõidab madalama nupuga FIM rehviga ja julgemad/pohhuistid puurivad krossirehviga? On see kõigil 2013 mitmepäeva enduurodel nii?
Norman
-
- Postitusi: 214
- Liitunud: 15 Dets 2004, 15:00
- Tsikkel: KTM LC4 Adventure/GasGas EC250
- Asukoht: Tallinn/Laagri
- Tänanud: 1 kord
Re: Võrtsjärve enduro ja Tartu linna proloog 2013
NormanBates kirjutas:Mis värk nende FIM rehvide nõudega siis 2013 on, seadusekuulekas sõidab madalama nupuga FIM rehviga ja julgemad/pohhuistid puurivad krossirehviga? On see kõigil 2013 mitmepäeva enduurodel nii?
Ma olen küla pealt kuulnud, et sel aastal on jälle rehv vaba - lätakate survel. Ühtegi ametlikku dokumenti selle informatsiooniga ei ole avalikest kanalitest võimalik kätte saada ning kehtivate reeglitega see kooskõlas ei ole. Arvestada tuleb sellega, et põhimõtteliselt võib politsei iga krossikummiga puurija maha võtta - üksikute eranditega ei ole krossikummid tänavakõlblikud, sest neil ei ole kiirus- ja koormusindekseid. Seetõttu ei või nendega avalikele teedele ilmuda. Saab, aga ei või.
Re: Võrtsjärve enduro ja Tartu linna proloog 2013
selle FIM rehvi teemal ma tahaks küll sõna võtta: FIM rehv tröötab paremini kui krossirehv nii märjal heinamaal, turbasel pinnal kui juurikate ja kivide peal. Alla jääb FIM rehv paksus liivas madalatel kiirustel ja madalal kiirusel paagini mudas. Ehk siis - kui sa tead mis rehviga sõidad, siis saad selle igal enduurol oma kasuks pöörata, sest tavapäraselt on pinnas väga vaheldusrikas.
Võrtsu eripära silmas pidades soovitaks algajatele siiski krossirehvi. Seal on algajatel oht aeglastes kohtades aega kaotada suurem, kui kiiruskatsetel hea sõiduga ja kurvisoonepidamisega aega võita. Võibolla see lätlaste vastumeelsus FIM rehvi osas ongi seotud eelmise kevade Võrtsu enduuroga kus vaid kõige kangemad lätlased üldse lõpuni tulid. Samas - ega üle-eelmise aasta Salacgriva ega ka Paikuse palju kergem polnud kui eelmise aasta Võrtsu. Aga et see kõik sõltub niipalju ilmastikust siis on loomulik, et lätlased tahavd jätta vabadust valida FIM ja krossirehvi vahel.
Kes eelmisel aastal Võrtsu esimesel päeval kolmanda ringi ära tegi, see saab aru, millest ma räägin. Samas on uued Michelini FIM enduro rehvid hoopis sobilikumad pehmele pinnasele. Eks igaüks leiab oma.
Krossariomanikud - kui te kõik 2013 aasta enduurosprindid ja superenduurod ning MMM-i kaasa teete - siis on see juba 30% suurem sõidusaak kui 2011 või 2012 hooaegadel mitmepäevaenduurodel võimalik oli. Tulge julgelt Tartu proloogile peale, ja siis nädala pärast Jõelähtmele, siis kuu aja pärast Habajale ja poole kuu pärast Pärnumaale Jõesuusse. Seda polegi nii vähe. Saate proovida, kas enduuroformaat meeldib või ei meeldi.
Mitmepäevaenduuro kõige raskem osa ongi iga järgneva päeva hommikul ennast jälle sõitma sundida. Valu tuleb teise päeva hommikul. Selles mõttes on see Tartu proloog või Jõelkähtme sprint ikka puhas sõidurõõm ilma olulise valuta. Tulge kõik 3ndal mail Tartusse peale, ilgelt lahe fun on.
Re: Võrtsjärve enduro ja Tartu linna proloog 2013
to Paarn
veel möni päev kannatust,siis on konkreetne juhend üleval ja eelregamine avatud.
Aga niipalju teadmiseks ,et proloog pole kellegile kohustuslik ,kes soovivad ainult Vörtsu endurole tulla. Kui proloog kohustuslik oleks siis peaks neljap alustama tehnilise kontrolliga ja Väike -Rakkelt mööda asfaldi tartu söitma ja pärast tagasi jne. Vähemalt see aasta proloog kohustuslik pole ,see eest aga saab kövasti rohkem söita proloogil. Kõik kes töö inimesed on ,soovitan terve reede 3 mai omale vabaks vötta,et saate hommiku poole vörtsu ääres katseid jalutada ja löunaks endid tartusse vedada ,et proloogil osaleda.
peagi täpsem juhend ja info
Re: Võrtsjärve enduro ja Tartu linna proloog 2013
Minu jaoks kõlab see nii: iuiuiuuu
Peaks ju suutma otsustada mida sõita tahad!
Kes tahab ikka enduurot sõita, see muretseb pilli!
Kes tahab krossariga peale saada, see otsib võimaluse!
Kes tahab vigiseda,see jääbki vigisema!
Kes sõita tahab,see sõidab nagunii!!!
Re: Võrtsjärve enduro ja Tartu linna proloog 2013
tmggi kirjutas:
Minu jaoks kõlab see nii: iuiuiuuu
Peaks ju suutma otsustada mida sõita tahad!
Kes tahab ikka enduurot sõita, see muretseb pilli!
Kes tahab krossariga peale saada, see otsib võimaluse!
Kes tahab vigiseda,see jääbki vigisema!
Kes sõita tahab,see sõidab nagunii!!!
Aamen!!
Hea töö Lärm! Tõotab tulla kõva üritus.
Re: Võrtsjärve enduro ja Tartu linna proloog 2013
Kardan juba et liigagi köva,eile öhtul tuli üks pool segane möte ,et täna käisin kohe uurimas kas oleks tehtav,selgus et pöhimötteliselt tehtav aga selleks vaja luua mingi tunnel ,kus kiiruskatsel ja lihtsalt ülesöidu teed ristuvad. selleks vaja oleks kahte suurt metall tünni ,et ühed söidavad läbi ja teised ülevalt ,kui kellegil sellise diameetriga tünnid olemas ,kust tsikliga läbi mahub söitma siis vöib julgelt teada anda.... aga eks paistab mis saab...
-
- Postitusi: 214
- Liitunud: 15 Dets 2004, 15:00
- Tsikkel: KTM LC4 Adventure/GasGas EC250
- Asukoht: Tallinn/Laagri
- Tänanud: 1 kord
Re: Võrtsjärve enduro ja Tartu linna proloog 2013
Tünnide asemel on mitmel pool edukalt kasutatud kaubakonteinereid.
-
- Postitusi: 559
- Liitunud: 03 Juun 2004, 16:35
- Tsikkel: EXC350, Lynx 600E
- Asukoht: TLN - Võru
- Kontakt:
Re: Võrtsjärve enduro ja Tartu linna proloog 2013
NormanBates kirjutas:Päärn. Paljudes riikides on sportrataste registrivõimalus olemas ja ka rallis on nii, ka Eestis. Väita et Eestis sellest kasu ei oleks on jama. Lõpuks tuleb ka numbritega enduurotsiklite jamad ka ju ära legaliseerida, numbrid, suunad jne. Mella näitel saab isegi valepidi numbri eest korduvülevaatuse. Kusjuures selleks legaliseerimiseks pole vaja hullu investeringut, vaja on kellegi tahet. Aga tahet seal pole, põhjusega või põhjuseta krt seda teab.
Norman
No kas mulle vist ei jõua kohale või milles asi, aga mingispordiregistri nr-ga sõidukeid ei hakka ARK küll mitte kunagi tänavale laskma, see ei ole reaalne. Isegi kui Eestis mingi võistluse ajal eelneva kokkuleppe alusel tohiksid sellised sõidukid mingit trassi kasutada, siis sel juhul tuleks tee ikkagi sulgeda nagu rallis tehakse. Ja siis kaob sel nr-l juba suurem mõte ära.
Sinna registrisse võid ju oma pilli panna, aga sellest mingit meeletud kasu ma küll ei näe, et sellest tekiks, tänaval sõita ikka ei tohiks.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.