Leegikate teip

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
MotoGabriel
Postitusi: 299
Liitunud: 21 Sept 2012, 11:48
Tsikkel: VS800
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 1 kord

Leegikate teip

Lugemata postitus Postitas MotoGabriel »

Mis asjandus/materjal/side see on mida sinna sumpsi jms. ümber mähitakse, tavaliselt must. On see ainult väljanägemise jaoks või on tal mingi praktiline otstarve ka?

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas mella »

Võib olla 3-l eesmärgil peamiselt:

  1. Et säärt vastu leegitoru ei kõrvetaks. Või muud jupid kiirgusega kärssama ei läheks.
  2. Väljalaskes temperatuuri hoidmiseks.
  3. Toreduse pärast. Väljanägemise muutmiseks või jubedate leegikate peitmiseks
kurihiir kirjutas:

Mis asjandus/materjal/side see on mida sinna sumpsi jms. ümber mähitakse, tavaliselt must. On see ainult väljanägemise jaoks või on tal mingi praktiline otstarve ka?

Kasutaja avatar

Teema algataja
MotoGabriel
Postitusi: 299
Liitunud: 21 Sept 2012, 11:48
Tsikkel: VS800
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas MotoGabriel »

mella kirjutas:

Võib olla 3-l eesmärgil peamiselt:

  1. Et säärt vastu leegitoru ei kõrvetaks. Või muud jupid kiirgusega kärssama ei läheks.
  2. Väljalaskes temperatuuri hoidmiseks.
  3. Toreduse pärast. Väljanägemise muutmiseks või jubedate leegikate peitmiseks
kurihiir kirjutas:

Mis asjandus/materjal/side see on mida sinna sumpsi jms. ümber mähitakse, tavaliselt must. On see ainult väljanägemise jaoks või on tal mingi praktiline otstarve ka?

Tänud. Ja saada võiks teda kuskohast, mis on selle nimeks?


mart211

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas mart211 »

Rinkal ja stuntriding'us kasutatakse seda just selsamal temperatuuri hoidmise põhjustel. Mootor on palju jahedam, kui sumpsiteipi kasutada.
Saab seda Biker24'jast.

Kasutaja avatar

cool200
Postitusi: 657
Liitunud: 15 Okt 2005, 13:19
Asukoht: tallinn
Kontakt:

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas cool200 »

mart211 kirjutas:

Rinkal ja stuntriding'us kasutatakse seda just selsamal temperatuuri hoidmise põhjustel. Mootor on palju jahedam, kui sumpsiteipi kasutada.
Saab seda Biker24'jast.

ringrajal kyll temp hoida ei ole vaja, kõik mis jahutamist segavad-hoiavad , on out

ja tänaval kui see saab märjaks ja hiljem kuivab aurab siis on vastik hais yleval--näiteks valgusfoori taga

jawad,dnepr soolo,suzukiT500 2 takti,suzuGSXR750F,honda CBR900RR,yamuR1,suzuGSXR1000 K4 :)

mart211

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas mart211 »

cool200 kirjutas:
mart211 kirjutas:

Rinkal ja stuntriding'us kasutatakse seda just selsamal temperatuuri hoidmise põhjustel. Mootor on palju jahedam, kui sumpsiteipi kasutada.
Saab seda Biker24'jast.

ringrajal kyll temp hoida ei ole vaja, kõik mis jahutamist segavad-hoiavad , on out

ja tänaval kui see saab märjaks ja hiljem kuivab aurab siis on vastik hais yleval--näiteks valgusfoori taga

Minuteada kasutatakse seda ka rinkal temperatuuri MADALAL hoidmiseks. Jahutamist see kindlasti ei sega, jahutamiseks on see mõeldud.
Niiskelt haisevad küll jubedalt, nagu vanu sokke kuivataks sumpsi peal.

Kasutaja avatar

cool200
Postitusi: 657
Liitunud: 15 Okt 2005, 13:19
Asukoht: tallinn
Kontakt:

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas cool200 »

mart211 kirjutas:
cool200 kirjutas:
mart211 kirjutas:

Rinkal ja stuntriding'us kasutatakse seda just selsamal temperatuuri hoidmise põhjustel. Mootor on palju jahedam, kui sumpsiteipi kasutada.
Saab seda Biker24'jast.

ringrajal kyll temp hoida ei ole vaja, kõik mis jahutamist segavad-hoiavad , on out

ja tänaval kui see saab märjaks ja hiljem kuivab aurab siis on vastik hais yleval--näiteks valgusfoori taga

Minuteada kasutatakse seda ka rinkal temperatuuri MADALAL hoidmiseks. Jahutamist see kindlasti ei sega, jahutamiseks on see mõeldud.
Niiskelt haisevad küll jubedalt, nagu vanu sokke kuivataks sumpsi peal.

vale jutt :D
eks sa hoia suvel kindaid käes temp madalal hoidmiseks :D

jawad,dnepr soolo,suzukiT500 2 takti,suzuGSXR750F,honda CBR900RR,yamuR1,suzuGSXR1000 K4 :)
Kasutaja avatar

Mait.V
Postitusi: 558
Liitunud: 30 Dets 2006, 12:56
Tsikkel: BMW S1000RR 17
Asukoht: Kose
Tänatud: 7 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas Mait.V »

Ega teip siis leegikate jahutuseks mõeldud pole, kui leegikatel teib peal, siis aitab see gondlialust jahedana hoida. Leegikad ei kiirga enam kuumust mootorile ja radikale. Samas on see jälle väljalaske süsteemile hea, mida kuumem on, seda paremini gaasid voolavad.


mart211

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas mart211 »

IZH kirjutas:

Ega teip siis leegikate jahutuseks mõeldud pole, kui leegikatel teib peal, siis aitab see gondlialust jahedana hoida. Leegikad ei kiirga enam kuumust mootorile ja radikale. Samas on see jälle väljalaske süsteemile hea, mida kuumem on, seda paremini gaasid voolavad.

Vot sama juttu on rinkamehed mulle ka rääkinud. See, et leegikad on "soojasse mässitud" jahutab mootorit mitmel viisil. Oskab keegi nüüd ilusas füüsikas selle teistele ka seletada? :D Leegikates olevad gaasid on tõesti kuumemad, kuid see jahutab ülejäänud mootorit.

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8453
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 340 korda
Tänatud: 438 korda
Kontakt:

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Äkki on point ikka mitte mootori jahutamine vaid kütuse sooja eest hoidmine? Mootori põhijahutuse eest hoolitsevad radikad ja need saavad õhku küll.
Igatahes MX tipptasemel liimitakse kütusepaagi alumine külg fooliumiga üle, et kütus mootorist liiga soojaks ei läheks.


mart211

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas mart211 »

mx77 kirjutas:

Äkki on point ikka mitte mootori jahutamine vaid kütuse sooja eest hoidmine? Mootori põhijahutuse eest hoolitsevad radikad ja need saavad õhku küll.
Igatahes MX tipptasemel liimitakse kütusepaagi alumine külg fooliumiga üle, et kütus mootorist liiga soojaks ei läheks.

Jah, seda teeme meie ka, et kütus kuumaks ei lähe. Kuid ma olen ikka väga kindel, et rinkal hoitakse samuti mootoreid jahedana tänu sellele teibile.

Kasutaja avatar

Loff
Postitusi: 2868
Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
Asukoht: Maal
Tänanud: 41 korda
Tänatud: 35 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas Loff »

Trikk on ikka selles, et hoides väljalase kuumana paraneb gaaside voolavus väljalaskes ja tänu sellele ka sisselaskes hakkab asi kiiremini liikuma.

https://www.youtube.com/@paavokaleva
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02

koi
Postitusi: 1768
Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
Tsikkel: GL 1800
Asukoht: Saue
Tänanud: 62 korda
Tänatud: 37 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas koi »

Ma saan sellest kuumade gaaside asjast küll teistmoodi aru! Kuumad gaasid(sisaldagu need siis mistahes ühendeid), on paisunud, ehk suurema mahuga.
Kuidas on kergem suurema mahuga gaase motorist eemale juhtida? Sumpsis gaasid muidu mingil määral jahtuvad ja kahanenud gaasi ikka kergem piki toru liigutada. Loomulikult, kui täit valu mootorile anda, siis ei jõua need gaasid praktiliselt midagi jahtuda, kui juba tagant väljas.
Autodel pikad putked all ja tagumised pütid topelt plekiga ja isolaator seal vahel, aga see selleks, et ei hakkaks liialt kondensaati (vett) seal tekkima.
Mõned sumpsi valmistajad ei polsterda tagumisi pütte ja teevad vaid alla väikese augu, milest vesi välja siriseb.
Kes oskab asja seletada, mitte arvata!? (toru teipimist mõtlen)

Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.
Kasutaja avatar

Loff
Postitusi: 2868
Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
Asukoht: Maal
Tänanud: 41 korda
Tänatud: 35 korda

Re: Leegikate teip

Lugemata postitus Postitas Loff »

Tsitaat: "What the exhaust wrap really does is prevent your exhaust tubes to cool down. Therefore an exaust system equiped with the right set of wrap will keep the exhaust gases of your engine at a high temperature. Maintaining the exhaust gases at higher temperatures increases performance on several levels
When traveling at a higher speed in your wrapped exhaust system, the gases will increase the scavenging effect and improve the performance of the intake and exhaust systems as a whole. The exhaust gases are therefore removed faster from your motorcycle or car exhaust system when hot.
Exhaust wrap also improves the performance of the engine in general. Once again, the hot exhaust gases will be expulsed more quickly, leaving room for purer air in the combustion chamber. This will increase the quality of the air-fuel mixture and then improving the engine's performance. Check our wide range of product to find the right exhaust wrap that perfectly fit your needs."
http://www.thermalvelocity.co.uk/page.asp?id=distrib

https://www.youtube.com/@paavokaleva
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
Kasutaja avatar

Kawaix
Postitusi: 75
Liitunud: 21 Dets 2007, 18:26
Tsikkel: Aprilia RST Futura/HD Electra
Asukoht: Harjumaa
Tänatud: 3 korda

Re: Leegikate teip

Lugemata postitus Postitas Kawaix »

Väljalaske süsteemi ehitamine on üsnagi keeruline teema ,sealt vöib väga lihtsalt matemaatikaga kas kw võita või kaotada ,selle välja arvutamiseks on vaja väga palju lähteandmeid ja ka teadma valemeid .Pöhimõtteliselt oli loffil õigus kui rääkida teibist või lindist või mis iganes nime keegi on sellele andnud.Soovitaks enne kui keegihakkab"kolbe viilima ,või silindreid treima või kanaleid freesima"võljalaske hingeeluga tutvuda

Kes sõidab see võidab !

reimps

Re: Leegikate teip

Lugemata postitus Postitas reimps »

Kuskil seda ka on öeldud, mitu kW sellest trikist juurde saab? Kui see "saladus" välja tuleks, oleks kevadel päris mitmel rolleril leegikad teibitud :mrgreen:

Kasutaja avatar

Kawaix
Postitusi: 75
Liitunud: 21 Dets 2007, 18:26
Tsikkel: Aprilia RST Futura/HD Electra
Asukoht: Harjumaa
Tänatud: 3 korda

Re: Leegikate teip

Lugemata postitus Postitas Kawaix »

Kui õieti lugeda siis kw saamine(ja ka kaotamine) on kogu väljalaske süsteem ja üks osa sellest on ka kollektorite "teipimine"

Kes sõidab see võidab !
Kasutaja avatar

korke
s1000rr Guru
Postitusi: 2137
Liitunud: 20 Okt 2004, 22:53
Tsikkel: roller
Asukoht: Eesti / punased potased
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 14 korda
Kontakt:

Re: Leegikate teip

Lugemata postitus Postitas korke »

1% kuni 2%...sõltub kui s**t väljalase sul on.

Mootorit ta nüüd küll jahedama ei hoia. Vähemalt kui kunagi proovitud yamaha r6'l siis hoopis tõusis ning dyno pingis hüppas 2hp või 1,5 hp juurde.
On oht sumps ära põletada ja vihma sõidus on jube pask kui seisad stardis siis see aur tõmbab visiiri uduseks. Tänapäeval enam seda kangast väga ei kasutata. Kui just kaitsta teatud kohti kuumuse eest. Näiteks jalaraua juures.

Tänapäeval on ikka mootori juhtimine ja kõik muu nii heaks läinud ,et see teip hakkab pigem sitta keerama kui kasu andma. Jube närviliseks lähevad tsiklid näiteks.
Elektroonilise mootori piduri võib ka siis ära unustada.

Teiste sõnu ...kunagi oli tore äge aga elu läks edasi ilma selle teibita :)

reimps kirjutas:

Kuskil seda ka on öeldud, mitu kW sellest trikist juurde saab? Kui see "saladus" välja tuleks, oleks kevadel päris mitmel rolleril leegikad teibitud :mrgreen:

Kvaliteetne mootorratta töökoda Tallinnas http://www.mrttech.ee.
E-pood
http://www.mrttech.ee Facebook - MRT Tech
ÖHLINS, Marchesini, Akrapovic, GB Racing, MRA, Brembo,Gilles, Ilmberger Carbon.


koi
Postitusi: 1768
Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
Tsikkel: GL 1800
Asukoht: Saue
Tänanud: 62 korda
Tänatud: 37 korda

Re: Leegikate teip

Lugemata postitus Postitas koi »

Kahjuks inglist niipalju ei tönka, et tsitaadist korralikult aru saaks, aga otseselt mootori tööle kasu toob siis rohkem vanakooli pillidele,või?

Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.
Kasutaja avatar

Kawaix
Postitusi: 75
Liitunud: 21 Dets 2007, 18:26
Tsikkel: Aprilia RST Futura/HD Electra
Asukoht: Harjumaa
Tänatud: 3 korda

Re: Leegikate teip

Lugemata postitus Postitas Kawaix »

väljalaske süsteem hakkab väljalaske klapist ja ma olen veendunud, et sealt on rohkem kinni kui 1-2% "Kas siis +poolele või ka -poolele" asi kinni kuidas oskad lähteandmeid ja matemaatikat kokku viia

Kes sõidab see võidab !
Kasutaja avatar

Kawaix
Postitusi: 75
Liitunud: 21 Dets 2007, 18:26
Tsikkel: Aprilia RST Futura/HD Electra
Asukoht: Harjumaa
Tänatud: 3 korda

Re: Leegikate teip

Lugemata postitus Postitas Kawaix »

Muidugi ,suurt rolli määrab ka teostus,kirvega pole suurt midagi teha

Kes sõidab see võidab !

Deiv
Postitusi: 367
Liitunud: 15 Mai 2006, 22:12
Tsikkel: HayabusaTurbo 350 HP/300 TQ
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 4 korda

Re: Leegikate teip

Lugemata postitus Postitas Deiv »

Omast kogemusest :!:

Kogu teippimise eelduseks on ÕIGE ja KVALITEETNE teip,mis on aga mingi 3-4 korda kallim,kui see jura ,mida kahh kuumakaitseteibi nime all müüakse !!! Isiklik kogemus on ühe motokaubamaja "kuumakaitseteibiga" ,mis sõbra värskelt värvitud gixxeri gondlid ikka sumbutaja [Motobot: õige on "summuti"] toru kõrvalt paari tunni sõidu järel ülesse sulatas :evil: Korraliku teibiga kollektorist saab töösoojana mingi 3 sek. peoga ümbert kinni hoida :wink: Paigaldatakse märjaks tehtuna ja esimesel käivitusel aurab ikka rajult :) Edaspidi nii hull enam pole .
Osta soovitan seda näit. VKM Motorsist :!:

Gaaside liikumise kiirus kollektoris tõepoolest suureneb ja effekt on olemas nii vabalthingaval kui turbomootoril :!:
Isiklikult olen kasutanud ikka peamiselt just külgnevate detailide kaitsmiseks üless sulamast :D

Terv. Deivid :bsmile:

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”