Omavalmistatud/ümberehitatud ratta arvele võtt
Moderaator: Moded
Omavalmistatud/ümberehitatud ratta arvele võtt
Tere
Küsiks targematelt nõu või ehk on kellelgi kogemusi antud teemaga.
Küsimus on, et kuidas toimub suuremalt ümberehitatud ratta seaduse silmis korrektseks liiklusvahendiks vormistamine.
Plaanis on teha projekt, millel oleks raam omavalmistatud. Kuidas oleks seda kõige mõistlikun teha, et ARK -is suuri jamasid ja seletamisi ei oleks. Kas on mõistlik otsida mingi ratas (avariiline), millel dokustaadid olemas ja siis sealt mootor ja muid detaile võtta... Ja siis ARK seletada, et see on sama ratas, natuke muudetud lihtsalt Või siis otsiks kuskilt mootori, ehitaks/aretaks sinna rattad, lenksud, tuled ja viled külge ja olekski ratas valmis. Siis läheks arvele täiesti omavalmistatuna. Kas ARKis peab tõendama ka (mingid paberid) kust sain mootori või mis ratta oma see on? Ja ehk oskab keegi öelda kui palju kogu see paberimajandus maksma võib minna?
-
- Postitusi: 1443
- Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
- Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
- Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
- Tänatud: 2 korda
Re: Omavalmstatud/ümberehitatud ratta arvele võtt
kõige lihtsam on esmalt käia arkis tehnilise spetsialisti juures, oma jutt ära rääkida ning oma ratta mingi eskiisprojekt või muu joonis ette näidata ja eks ta teab ka hinnad öelda, mis see jama kõik lõpuks maksma läheb ning samuti ei tee paha konsulteerida isikuga, kes ehitusejärgselt masinale ekspertiisi teeb ja lõpuks ka oma jah sõna ütleb kui sõiduk tänavakõlbulik.
-
- Postitusi: 1109
- Liitunud: 22 Mai 2009, 18:23
- Tsikkel: GSX-S 1000
- Asukoht: Viljandi
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 26 korda
Re: Omavalmstatud/ümberehitatud ratta arvele võtt
kasutaja Janis tegi oma xt-le ise raami,saad temalt ka ehk mingit infi
-
- Postitusi: 729
- Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
- Tsikkel: Kawasaki GTR1000
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 6 korda
Re: Omavalmstatud/ümberehitatud ratta arvele võtt
Minul kulges omavalmistatud sõiduki arvele võtmine probleemideta. Täpsustuseks ei ehitanud ma mitte XT-le raami vaid ehitasin täiesti uue mootorratta millel kasutasin Yamaha XT600 mootorit ja mõningaid osasid.
Registreerimisprotsess ei ole iseenesest keeruline, küll aga kulukas nii ajaliselt kui ka rahaliselt. Valmistatav sõiduk tuleb lihtsalt ehitada vastavalt seadustele ( e-tähised, pidurid, tuled jne). Kui mootori võimsus vastab raami suurusele ja geomeetriale ning näeb visuaalselt igati tugev ja sobilik välja ei ole vaja eraldi tugevusarvutusi ega keevitus kvaliteeti tõendavaid pabereid. Minu projekti puhul oli mul siiski selline kergemat sorti tugevusarvutus teostatud, raami kaela väändele. Ühesõnaga alustada tuleb ehitamisest, kui jääb seaduse punktides midagi arusaamatuks saab alati ühendust võtta maanteeameti sõidukite osakonnaga. Kui sõiduk valmis, tuleb esitada ARK-ile avaldus, üksiktüübi kinnituse taotlemiseks, avalduse juurde lisada tekst, et mis sõidukiga tegu kuidas ehitatud jne. Võib lisada mõned fotod. Mõne aja pärast tuleb ark-ilt tagasiside, kui kõik on neile sobiv alustatakse üksiktüübikinnituse menetlusega ja tuleb tasuda riigilõiv. Üksiktüübikinnituse riigilõiv on kuskil 190eur. Sealt suunatakse Maanteeameti poolt tunnustatud eksperdi juurde, ühesõnaga võid ise nimekirjast valida endale sobiva. Eksperdiga lepite siis juba iseseisvalt kokku millal ja kus toimub sõiduki ettenäitamine. Ekspert küsib ka ülevaatus tasu mis jääb suurusjärgus 200-300eur (minujaoks oli see üllatus väljaminek, sest seda otseselt kuskil kirjas ei olnud). Ekspert siis kontrollib visuaalselt ja mõõtes sõiduki vastavust seadustele, küsib detailide pärinemise kohta informatsiooni, kontrollib nende E tähiseid ja korrasolekut, ning saadud info põhjal paneb ka kokku andmed mis kantakse hiljem sõiduki tehnilisse passi. Teostatakse veel müramõõtmine, pidurdusmaa kontroll ja sõiduki kaalumine. Kui kõik vastab nõuetele annab ekspert oma heakskiidu ARK-i, sealt tuleb umbes 2 nädala pärast vastus, positiivse vastuse korral võid sõita arki, kus enam sõiduki tehnilist kontrolli ei toimu. Lüüakse raaminumber ( kui sa ei ole seda ise teinud, ARK-i heakskiidu paberil on vin-kood) või siis kontrollitakse vin-koodi, edasi tasud üle 150eur riigilõivu esmaseregistreerimise eest. Boonusena saad 3 aastat kehtivat ülevaatust ja passi valmistusaasta 2012. Lühidalt käis see mul niimoodi.
Re: Omavalmstatud/ümberehitatud ratta arvele võtt
Aitäh Janisele vastuse eest. Seda teada tahtsingi. Uurisin ise ka ARK seda asja. Kindluse huvides ja püüdes välistada oma ala spetsialisti ebakompetentsust uurisin seda asja erinevatest ARkidest. Kuigi Eesti pole minu arust suur riik, siis Ark Tln ja Pärnus töötavad erinevate seaduste järgi. Ühes räägiti üht juttu mis tegema peaks ja mis järjekorras ja teises teist. Isegi hinnad erinevate toimingute jaoks olid erinevad Kokkuvõtlikult sain mina asjadest aru täpselt nii, kuidas Janis seda kirjeldas. Kas ma õieti aru sain, ei tea, aga otsustasin et tegutsen sellise plaani järgi!!
Küsiks veel üht asja. Kõikidel detailidel (tuled, veljed) peab olema e märk ja korrektne. Kuidas läbitakse sellised testid ja ülevaatamised näiteks laiendatud velgede, omavalmistatud piduriketaste ja ilmselgelt valjema sumbutajaga? Peaks ratta tegemise käigus meisterdama ka mitte nii kaubandusliku välimusega "ülevaatuskomplekti" mille ainuke eesmärk oleks olla ratta küljes ette näitamisel. Ja pärast, õnnekliku ülevaatuse ja paberite olemasolul, need garaazis asendama selliste vastu nagu ma tahan?
-
- Postitusi: 729
- Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
- Tsikkel: Kawasaki GTR1000
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 6 korda
Re: Omavalmstatud/ümberehitatud ratta arvele võtt
E-tähisega peavad olema ainult valgus ja helisignaalid ning rehvid, pidurid peavad pärinema tehasest seeriaviisiliselt valmistatud sõidukilt. Piduriketas on kuluosa ja vaevalt ekspert pärima hakkab mis kettaga tegu, vaid küsib üleüldiselt mis sõiduki piduritega on tegu. Summutaja peab vastama müra normidele, seda kontrollitakse. Muidu on laias laastus sinu enda valik kuidas ehitad, ka seaduse punktides tihti selline väljend nagu tootja poolt ette nähtud.
Re: Omavalmstatud/ümberehitatud ratta arvele võtt
Ümberehituse puhul tuli tasuda samuti sõltumatu eksperdi tasu, mis minul oli 100 eurot ning lisaks uue tehnilise passi väljastus riigilõiv suurusjärgus 20 eurot. Ja see oli kõik. Küll aga rakenduvad teatud muud piirangud, nagu nt uue ja vana mootori võimsuse erinevus kuni 30% jm. Ning masina ehitusaastaks jääb passi endisel vana aastaarv.
Re: Omavalmstatud/ümberehitatud ratta arvele võtt
janis kirjutas:...küsib detailide pärinemise kohta informatsiooni
Kui on ebay kaup, kas küsib tsekke?
Kas mootori numbrit ka kontrollib (nt kui on avariilise pilli mootor ja arvelt maas)?
Edu!
-
- Postitusi: 729
- Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
- Tsikkel: Kawasaki GTR1000
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 6 korda
Re: Omavalmstatud/ümberehitatud ratta arvele võtt
Tsekke ei ole vaja, pigem pean pärimise all silma seda, et mis marki rattalt pärit on või kui on ostu kaup siis piisab toote nimest. Minu tsikli jupid pärinesid minule kuuluva sõiduki pealt, seega kõik vajalikud mootori andmed võttis ta teisest tehnilisest passist. Mootori nr läks lihtsalt paberile kirja.
-
- Postitusi: 493
- Liitunud: 04 Juun 2005, 00:04
- Asukoht: Saue
- Kontakt:
Re: Omavalmistatud/ümberehitatud ratta arvele võtt
Numbrimärk ei või teab kus olla ja suunatulede vahed peavad piisavalt suured olema.....
"American Chopperit" sinna just ei vii... vastavalt seadusele peavad asjad olema.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.