Yamaha tdm 850 -97 Jargo
Moderaator: Moded
Yamaha tdm 850 -97 Jargo
tere.
sain endale ka teiseks rattaks tdm ostetud.
rattast ostuhetkel:
muidu suht viisakas masin,kuid mõned vead siiski olemas.osad probleemsemad,osad kiiremini parandatavad.suurimaks probleemiks on ratta puhul õlivõtt.kuna hetkel talv ja kevadeni aega piisavalt,saigi selline mootoriprobleemiga masin ligi võetud.enne ostu sai ka motodepooga natuke konsulteeritud ja mootori pea remondikalkulatsioon võetud.
nende arvates kulub rõngaste vahetuseks,klapisäärete tihendite jms juurde kuuluvate jubinate peale € surusjärgus 500.kuna ratta sain ka selle võrra odavamalt kätte siis loodan,et ei pea kahetsema.
puudustest veel niipalju,et termostaadi korpuse vahelt lekib külma mootoriga jahutusvedelikku ja üks suunatule kinnitusvars on katki.
tagarehv on uus,esirehv on hea.pidurikettad on vähe kulunud kuid veel väga korralikud.juhi jalatoed vajavad ka vahetust.muidu on mootor ilusti kuiv,iste terve,tuled viled kõik toimivad ja ka suuri avariijärgseid tundemärke ei leidnud.küll on praempoolsel kondli* [Motobot: õige on "gondli*"] ca 2cm mõra sees.
aku vajab ka vahetust,kuigi hetkel -kraadidegaa veel vaevalt käivitus.käib muidu ilusti ja ühtlaselt.
kuna esimese asjana kavatsen mootori lahti võtta,siis ootaks ka teie ettepanekuid.mida ma ei tohi kindlasti teha ja mida kogu värgi juures veel vaadata.kust saaks varuosi soodsamalt ja kas on mingeid nüansse mida mitte teades ei tohiks ma ratta mootori kallale mitte minna.
erinevad user manualid olen endale juba hankinud ja ka originaalvaruosade koodid peaks leidma.
terv j.
BMW R1150R
KepsKotti
-
- Postitusi: 19
- Liitunud: 11 Okt 2008, 09:31
- Asukoht: Viljandi
Re: Yamaha tdm 850 -97 (Mootori remont)-Jargo
Igasugust padajanni saab sealt lehelt. Kraam tuleb küllalt kiiresti kohale ka.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6743
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 684 korda
- Tänatud: 442 korda
Re: Yamaha tdm 850 -97 (Mootori remont)-Jargo
Hoi!
Oled kindel, et õlikadu just rõngaste kaudu on? Surved OK?
Üks võimalus on, et õli kaob esimes hammaka võlli simmeri kaudu, carpedtm'is oli sellest juttu ja piltte.
Kola: wemoto on hää koht kuluosade tellimiseks.
PS! Ära unusta ka kodumaiseid tarnijaid ehk meil varuosasoovidega ka nendele!
Kolvirõngad, klapisääretihendid ja suured tihendid kokku-ise tellides ja tehes max.200€
edu
-
- Postitusi: 631
- Liitunud: 24 Juun 2009, 23:35
- Tsikkel: Yamaha SuTenöör (XTZ900) 5PS
Re: Yamaha tdm 850 -97 (Mootori remont)-Jargo
Ma olen ühte potensiaalselt surnud mootoorit elustanud. Mõlemad silindrid ei näidanud pooltki survet, ja mootor tahmas meeletult. Olime kindlad et läheb lahti võtmiseks. Kuid vene ajast on üks hea retsept kolvirõngaste lahtileotamiseks. Ja see TOIMIB!
Siingi üks kasutaja sai mu soovituse järgi TDM'il surved tagasi!
Pea maha võtmine nii odavalt juba ei lähe, kui surveastmed jamad ja tagasi neid ei saa ja rüüpab õli siis ainuüksi kolvirõngaste vahetusest ei piisa ja esialgu hakkab sul veelgi rohkem rüüpama kuni kolvirõngad vana silindri kuju järgi kuluvad seda ta teeb ca paar tuhat kilomeetrit vähemalt. Siis juba silindrid puurida uued kolvid uued rõngad.
Ära unusta silindri pea tihendit, see ainuüksi maksab 90Euri kui õieti mäletan. Silindri pea tihendi PEAD panema originaali, muidu nagu mina kisut mitu korda mootorit lahti!
MInul ainuüksi ülemise otsa remont läks maksma 1200euri, uued kolvid, rõngad jms mis juurde kuulub
Minu privast lõige:
Enne pea maha võtmist ma teeksin profülaktilise rõngaste lahti leotamise, olen potensiaalselt "surnud" mootori surveastme praktiliselt tehasnäitajateni tagasi saanud. See profülaktiline tegevus ei maksa praktiliselt midagi mootori lahti võtmise kõrval.
Mõõda enne tegevust surveastmed üle, märgi ülesse.
Tee segu valmis:
100ml- atsetooni, 50ml-lambi õli, 50ml-mootori õli
Keera väntvõll sellisessse asendisse et kus kolvid on kesk asendis (klapid suletud asendis)
Keera küünlad maha, kalla igasse auku 50ml segu keera küünlad peale tagasi, jäta seisma ca 6h tule tagasi liiguta kolbe vähke ülesse/alla et segu ikka rõngaste vahele vajuks korralikult, kalla veel ca 25ml per silinder sisse ja jäta veel ca 6-12h seisma.
Peale 6-12h keera küünlad maha ja käia mootorit küünlad maas mõned sekundid, küünla avadele pane mõni kalts, kuna võb välja sülitada seda pigi ja segu jääke.
Keera küünlad sisse ja pane mootor tööle, lase ta soojaks, tee mõne lühikese sõidu... paar kilti...
Las mootor jahtub keskkonna temperatuurini ja mõõda uuest surveasmed üle, kui abi sellest ei olnud siis mõtle pea maha võtmisele.
Kui surveaste on tagasi tõusnud siis lase mootor soojaks kalla vana õli välja ja uus õli sisse!
Tee see tegevus ära ja tule siis uuesti jutuga siia , siis saab mõtlema hakkata, ära hakka asjatult kiskuma kohe laiale
http://www.super-tenere.net/forum/xtz75 ... -xt900z-fi
5Okuus856üheksa
-
- Postitusi: 492
- Liitunud: 13 Veebr 2006, 19:41
- Tsikkel: BMW R45|FT500"Krants"|XT600
- Asukoht: Tallinn, Nõmme
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 14 korda
Re: Yamaha tdm 850 -97 (Mootori remont)-Jargo
Võin kinnitada, et Eeriku poolt soovitatu minu ratta puhul toimis. Neeme on tunnistajaks
eerikkarts kirjutas:Minu privast lõige:
Enne pea maha võtmist ma teeksin profülaktilise rõngaste lahti leotamise, olen potensiaalselt "surnud" mootori surveastme praktiliselt tehasnäitajateni tagasi saanud. See profülaktiline tegevus ei maksa praktiliselt midagi mootori lahti võtmise kõrval.
Mõõda enne tegevust surveastmed üle, märgi ülesse.
Tee segu valmis:
100ml- atsetooni, 50ml-lambi õli, 50ml-mootori õli
Keera väntvõll sellisessse asendisse et kus kolvid on kesk asendis (klapid suletud asendis)
Keera küünlad maha, kalla igasse auku 50ml segu keera küünlad peale tagasi, jäta seisma ca 6h tule tagasi liiguta kolbe vähke ülesse/alla et segu ikka rõngaste vahele vajuks korralikult, kalla veel ca 25ml per silinder sisse ja jäta veel ca 6-12h seisma.
Peale 6-12h keera küünlad maha ja käia mootorit küünlad maas mõned sekundid, küünla avadele pane mõni kalts, kuna võb välja sülitada seda pigi ja segu jääke.
Keera küünlad sisse ja pane mootor tööle, lase ta soojaks, tee mõne lühikese sõidu... paar kilti...
Las mootor jahtub keskkonna temperatuurini ja mõõda uuest surveasmed üle, kui abi sellest ei olnud siis mõtle pea maha võtmisele.
Kui surveaste on tagasi tõusnud siis lase mootor soojaks kalla vana õli välja ja uus õli sisse!Tee see tegevus ära ja tule siis uuesti jutuga siia , siis saab mõtlema hakkata, ära hakka asjatult kiskuma kohe laiale
-
- Postitusi: 1017
- Liitunud: 20 Mär 2006, 08:08
- Tsikkel: Suzu DR-Z400
- Asukoht: Viimsi
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: Yamaha tdm 850 -97 (Mootori remont)-Jargo
Tean ka nende TDM'ide õlitarbimisest midagi. Õigupoolest olen sellest lugenud ja kõik väidavad eranditult, et kõik TDM'id vötavad mingil määral õli (normaalne pidi olema 250-1000ml/per 1000km).
TDM'i ostes uurisin ka et kas see konkreetne mudel õli vötab ja müüja vastas, et enne vöttis, aga kui kasutada Motul 5100 seeria õli siis õli ei vöta. Alguses ma seda juttu ei uskunud, kuid vöta näpust- tõepoolest ei ole ma pidanud kordagi õli juurde kallama. Kontrollin õlitaset regulaarselt, kuid see tasapind ei muutu. Küünlad on ilusad ja mootor ei suitse. Soovitan proovida.
Siin räägitud kolvirõngaste lahtileotamisest: Eerikkartsi meetod võib olla tõesti efektiivne, kuid mul on teine variant.
Rohkem tunnevad seda meetodit vanakoolimehed. Nimeks mootori vesipesu. Kasutatakse rohkem küll vene tehnika puhul, kuid olen kasutanud ka oma autol (diisel) enne ülevaatust ja ka tsikli peal olen katsetanud. Näeb asi välja nii, et töösoojale mootorile (no 80-90C), kallad pisikese nirena (motika puhul oleks mõistlik kasutada süstalt) otse õhulööri puhast vett ja hoiad mootori põõrdeid üpris körgel. Sumpast peab välja tulema suht paksu veeauru ja mootor töötab hääle poolest nagu max koordmuse all. Meetod töötab tänu sellele, et veetilgad, mis satuvad kolvi pinnale aurustuvad ja tekkiv aururöhk lööb mootori sisepinnalt tahmaosakesed lahti. Samuti puhastab ära väljalaskesüsteemi. Vene traktoritel oleme päris mitmel suutnud sellega ölirõngad "lahti leotada" Pärast sisepesu tuleks lasta mootoril ikka vähemalt minut lasta veel käia, et vesi väljalaskest ikks 100% ära aurustuks.
Re: Yamaha tdm 850 -97 (Mootori remont)-Jargo
siit tuleb niipalju ideid,et lausa lust on tsikli juurde joosta.pean need lambiõlid jms poset ära tooma ja mõõtma minema.
paarutades tuleb tagant ikka sutisu ja summuti all olevast kondentsiaugust tuleb ka mingit ime õlisegu.
surveid ei ole veel saanud proovida,kuna ei saanud esimese hooga küünlaidki maha.
näpuga küünalt tunnen ,kuid võti ei keera.kas on ikka 16mm võti?
seda kuulsin ka kuskilt,et orig. võti on kahe kardaaniga või midagi sellist.
BMW R1150R
KepsKotti
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6743
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 684 korda
- Tänatud: 442 korda
Re: Yamaha tdm 850 -97 (Mootori remont)-Jargo
Loe teemat: http://www.biker.ee/phpbb/viewtopic.php ... dm#p599969
Vihjeks küünla osas võin öelda, et lase radikas lahti ja asi tükkmaad parem...
edu
-
- Postitusi: 631
- Liitunud: 24 Juun 2009, 23:35
- Tsikkel: Yamaha SuTenöör (XTZ900) 5PS
Re: Yamaha tdm 850 -97 (Mootori remont)-Jargo
osta pikk 18 padrun, radika peab lahti laskma jah, muidu ei mahu võtmega toimetama.
http://www.super-tenere.net/forum/xtz75 ... -xt900z-fi
5Okuus856üheksa
-
- Postitusi: 492
- Liitunud: 13 Veebr 2006, 19:41
- Tsikkel: BMW R45|FT500"Krants"|XT600
- Asukoht: Tallinn, Nõmme
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 14 korda
Re: Yamaha tdm 850 -97 (Mootori remont)-Jargo
Sobivaid küünlavõtmeid oli viimati saada Järvel Amservi kõrval olevas autotarvikute poes, hind 2-3 eurot. Võin ka kogu operatsiooniks vajaliku komplekti laenata (võti, toruga pudel ja segu komponendid). Tallinnas Nõmmel.
-
- Postitusi: 720
- Liitunud: 21 Juun 2004, 22:53
- Tsikkel: Joone all on miskit
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 13 korda
- Kontakt:
Re: Yamaha tdm 850 -97 (Mootori remont)-Jargo
margus014 kirjutas:Tean ka nende TDM'ide õlitarbimisest midagi. Õigupoolest olen sellest lugenud ja kõik väidavad eranditult, et kõik TDM'id vötavad mingil määral õli (normaalne pidi olema 250-1000ml/per 1000km).
Vot huvitav. Meil ka peres naisterahva kasutuses 98 TDM juba üsna mitu aastat. Täneseks on läbisõiduks veidi üle 80000km ja õlivõtt on olnud pidevalt u. 300g 6000km peale
Ja veel, et mina küünalde vahetuseks küll radikat ei puutu. Väga ilusti tulevad külje peale välja. Mul on selleks võti lihtsalt selline, mis on just nii pikk, et kui selle paika panen, siis teise otsa käib padrunvõti otsa ja kui asi lahti, siis saab selle eemaldada ja kõik ilusti külje peale kätte.
eerikkarts kirjutas:, kui surveastmed jamad ja tagasi neid ei saa ...
Mõõda enne tegevust surveastmed üle, märgi ülesse.
Et lihtsalt vahemärkuseks, et surveaste ei ole meil ju muutuv suurus eks. See mis sul jamaks läheb ja mõõdikuga mõõta saab on ikka kompressioon. Surveaste iseloomustab ju maksimaalse ja minimaalse põlemiskambri mahu suhet ja see ju ei muutu. Ilmselt polnud see uudis.
Kk
ST1100N
XL600R
R1100GS
STS Pelikan MK I
-
- Postitusi: 631
- Liitunud: 24 Juun 2009, 23:35
- Tsikkel: Yamaha SuTenöör (XTZ900) 5PS
Re: Yamaha tdm 850 -97 (Mootori remont)-Jargo
Ma pole lukksepp, on inimesi kes ajavad sassi voldid ja amprid ja minul, kui elektrikul, hakkavad need asjad silma ju mina isehakkanud õlikäpp ei teinud neil suurt vahet
Minu mõistes compression ratio=kompressiooni suhe=surveaste ja eks see kompressioon oli see sõna mis pani samastama otsetõlget.
http://www.super-tenere.net/forum/xtz75 ... -xt900z-fi
5Okuus856üheksa
Re: Yamaha tdm 850 -97 (Mootori remont)-Jargo
"puudustest veel niipalju,et termostaadi korpuse vahelt lekib külma mootoriga jahutusvedelikku" - tõenäoliselt termostaadi O tihend läbi
-
- Postitusi: 631
- Liitunud: 24 Juun 2009, 23:35
- Tsikkel: Yamaha SuTenöör (XTZ900) 5PS
Re: Yamaha tdm 850 -97 (Mootori remont)-Jargo
budi kirjutas:"puudustest veel niipalju,et termostaadi korpuse vahelt lekib külma mootoriga jahutusvedelikku" - tõenäoliselt termostaadi O tihend läbi
Komentaariks aga, mul lekkis mootoril see jahutuspumba kaas mootoril, kiskusin lahti ja seal soones kus O-ring asus oli oksiidi vms sarnast ollust, mis ei allunud lihtsale nühkimisele, soone sai puhtaks väikse harjas kettaga DREMEL'i otsa. Seega enne uue O-ringi panemist ilusti soon puhtaks teha.
http://www.super-tenere.net/forum/xtz75 ... -xt900z-fi
5Okuus856üheksa
Re: Yamaha tdm 850 -97 (Mootori remont)-Jargo
sai siis täna mässatud rattaga.
küünlad said maha võetud ja kompresioongi mõõdetud.manomeetrilt vaadates oli üks silinder 8,75 ja teine oli ehk natuke alla 9 bari.ratastest eriti ei tea,kuid kuna autodel on ikka alates 12 ja edasi siis on ilmselgelt kompressioon natuke liiga väike.
valasin selle segu ka silindritesse,nii nagu õpetatud.homme keerutan natuke mootorit ja lasen veel seista.vaatame kas tulemus on ikka tõusvas joones või mitte.
küünlad väga tahmased isegi ei olnud.kergelt küll mustad,kuid ootasin ikka hullemat tahma.
lisan siia ka hiljem pildid,siis saate nõu anda ja ka teistel hädalistel hiljem hea vaadata.
BMW R1150R
KepsKotti
-
- Postitusi: 349
- Liitunud: 28 Juun 2005, 00:55
- Tsikkel: TDM 850 3VD, CRF250L, Gas280
- Asukoht: Keila
Re: Yamaha tdm 850 -97 (Mootori remont)-Jargo
Sinu masinal peaks olema 12bar surve, 3VD l on 10Bar !
Minu isendil olid surve rõngad täitsa mõõdus veel, aga õli rõngaste vahe oli 1,5x lubatud maksimum!
Vahetasin rõngaid 85K pealt, karestasin õrnalt ja pistsin uued rõngad sisse esimesed 20K ei võtnud tilkagi, siis hakkas vaikselt juurde tahtma!
Nüüdseks on peale remonti umbes 50K läbi kräunutatud ja tahaks juba uut remonti(sai teine veidi tolmu ka õhupuhasti luti vahelt) need viimased on TDM il muidugi saatanast(vananedes lähevad jäigaks ja tõmbavad kokku, ning ei püsi karpade otsas enam!)
Jõudu ja jaksu!
-
- Postitusi: 446
- Liitunud: 13 Apr 2004, 19:15
- Tsikkel: Yamaha Super Tenere/Tenere 700
- Asukoht: Vetla-Tallinn-Vetla
- Tänanud: 17 korda
- Tänatud: 73 korda
- Kontakt:
Re: Yamaha tdm 850 -97 (Mootori remont)-Jargo
Üks nipp veel.
Kui oled rõngaste leotusega ühelepoole saanud ja surved ära mõõtnud, need ülesse märkinud ja omad järeldused teinud, siis tee üks mõõtmine veel. Pane süstla või mõne muu peenema asjaga mõlemasse silindrisse sutsu mootoriõli ja mõõda uuesti surved kohe peale õli silindrisse panemist. Kui surve läks paremaks võib kahtlustada rõngaid. Kui surve jäi samaks on klappidega jama.
Klappisääretihendid on ka üks koht kust õli võib kaduda.
Minu Kolakas va joodik manustas liitri õli 100 km peale, ei olnud abi uutest rõngastes, uued kolvid olid mõttes aga sain hoopis uue mootori
Kui kellegil vaja siis üks õlijoodikust mootor on saadaval, alumine osa toimetas väiga hästi.
Karu
----------------------
Yamaha Super MatkaMudaKolakas XTZ
Motostation poodnik aadressil Masina 1 Tallinn
Re: Yamaha tdm 850 -97 (Mootori remont)-Jargo
sai täna ka motodepooga natuke konsulteeritud.nende arvates pid sellise kompressiooniga masin veel keskmises seisukorras olema.uuel pidi olema jah,ca 12bar
mul peab ikka kuskilt jubedalt läbi laskma,kuna summuti kondentsi kohtadest oli isegi seistes tahma välja tulnud.põrandal olid laigud.
ehk on tõesti klapisääretihendid läbi!
kuidas klapisääretihendeid kontrollida saaks?ainult lahti lammutades ja uute vastu vahetades?
huvitav on veel asja juures see,et mootor käib nagu kellavärk.tühja akuga paar põõret ja valmis.tuttava korralikum pill ei lähe ka kõrval nii hästi käima.
BMW R1150R
KepsKotti
-
- Postitusi: 2868
- Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
- Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
- Asukoht: Maal
- Tänanud: 41 korda
- Tänatud: 35 korda
Re: Yamaha tdm 850 -97 (Mootori remont)-Jargo
Üldjuhul puudulike klapisääretihendite puhul pikemalt seistes valgub õli mööda klapisäärt klapitaldrikule/silindrisse. Esimen käivitus pärast seismist peaks viskama summutist sinist suitsu, kui silindrisse valgunud õli ära põleb, sinine suits kaob. Pane hommikul, peale ööotsa seismist, ratas käima ja vaata, kas viskab sinist.
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
Re: Yamaha tdm 850 -97 (Mootori remont)-Jargo
See, et surved on OK ei tähenda, et õlirõngad korras on.
Re: Yamaha tdm 850 -97 (Mootori remont)-Jargo
nii.täna sain uuesti kompressiooni mööta.kahjuks ei aidanud see kolvi leotamine.surved täpselt samad mis enne.ainult küünlad jäid nüüd ilusti kollakas valgeke.enne olid süsimustad.ikka tuleb tagant õrnalt musta jne.
proovisin siis ka natuke õli lisada kummagisse silindrisse.see töstis kompressiooni hetkega 13bar peale.eks see loogiline ka.õli ju hea tihend.
ei aita vist muud,kui pea küljest ja uusi rõngaid ja tihendeid otsima!tõenäoliselt tuleb vahetada ka kolb,või on mingi võimalus,et see on okei?
kas keegi on pannud ka vana silindriga asja uuesti kokku ja on asja toimima saanud.kulunud silindriga vist ei ole eriti ka mõtet asja edasi ehitada.
BMW R1150R
KepsKotti
-
- Postitusi: 631
- Liitunud: 24 Juun 2009, 23:35
- Tsikkel: Yamaha SuTenöör (XTZ900) 5PS
Re: Yamaha tdm 850 -97 (Mootori remont)-Jargo
Mis mõttes kulunud silindriga?
Silinder kulub ja see loomulik nähtus, kui lahti kisud, mõõda üle ellips, kui see on lubatud piiril või üle tuleb osta uued remont mõõdus kolvid ja rõngad +0,25mm ja puurida silindrid üle! On olemas 2's remontmõõdus kolve +0,25 +0,5mm
Otsi tegelt manual seal kõik piirmõõdud jms olemas, õpetused kuidas üks või teine asi mõõta ja teha...
Kolvid osta koos uue sõrmega! yamaha müüg kõike tükkhaaval, mitte komplektina ja pea meeles et tagasi nad kaupa ei võta!
Kui silindripea maas tuleks klapipesad üle freesida, mitte tatistada poleerpastaga, paras enesepettus. Pastaga sohveldamine on ikka viimase lihvi andmiseks peale freesimist. Lase pea tööd teha ikka igetel töömeestel
http://www.infoweb.ee/et/firmad/120541- ... NOSEV.html
Teevad hästi tööd, isa ja poeg. Poeg keskendunud pea remontidele, Isa tegeleb puurimistega jms. Hinnad mõistlikud!
PS!
Kolvid Rõngad Sõrmed osta Yamahast, hind ei olnud rabavalt kallis. Täiesti vastuvõetav! Millegipärast vanema mudeli 3VD kolvid olid yamahas 2.5 korda kallimad!
Silindri pea tihend tuleb kindlasti originaal osta! Ja silindri alustihend võiks ka originaal olla.
Yamaha rõvedalt röövib tihendite eest, samas mul olemas üks kontakt EU'st saab kõvasti odavamalt netist tellides. Kui soov on anna teada, aga uuri enda jaoks ennem hinad välja mis ja kui palju maksab...
http://www.super-tenere.net/forum/xtz75 ... -xt900z-fi
5Okuus856üheksa
Re: Yamaha tdm 850 -97 (Mootori remont)-Jargo
sain erinevate müüjate käest ka varuosadele kulunud hinnasuurused teada.hind varjeerub 800-1000€ vahel.see siis varuosad ja töö.'päris hea kopikas.kuna ma masinast eriti midagi ei tea,siis otsustasin siin koos mõne nõuandjaga selle tuleva suve sellisena ära sõita.saab konkreetselt uurida palju masin siiski õli tärbib ja kas on ehk mootoril ka midagi muud viga!
muidu hakka mitmekordselt asja lammutama.
hetkel olen ju masinaga liikunud vaid 400m ja seda ka lumisel teel
teen esialgu kõik korrapärase hoolduse ära ja pean natuke päevikut,milles siiskirjas erinev kulumine.
BMW R1150R
KepsKotti
-
- Postitusi: 1043
- Liitunud: 08 Apr 2008, 21:45
- Tsikkel: TransAlp ja Africa Twin
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 20 korda
Re: Yamaha tdm 850 -97 (Mootori remont)-Jargo
margus014 kirjutas:Tean ka nende TDM'ide õlitarbimisest midagi. Õigupoolest olen sellest lugenud ja kõik väidavad eranditult, et kõik TDM'id vötavad mingil määral õli (normaalne pidi olema 250-1000ml/per 1000km).
TDM'i ostes uurisin ka et kas see konkreetne mudel õli vötab ja müüja vastas, et enne vöttis, aga kui kasutada Motul 5100 seeria õli siis õli ei vöta. Alguses ma seda juttu ei uskunud, kuid vöta näpust- tõepoolest ei ole ma pidanud kordagi õli juurde kallama. Kontrollin õlitaset regulaarselt, kuid see tasapind ei muutu. Küünlad on ilusad ja mootor ei suitse. Soovitan proovida.Siin räägitud kolvirõngaste lahtileotamisest: Eerikkartsi meetod võib olla tõesti efektiivne, kuid mul on teine variant.
Rohkem tunnevad seda meetodit vanakoolimehed. Nimeks mootori vesipesu. Kasutatakse rohkem küll vene tehnika puhul, kuid olen kasutanud ka oma autol (diisel) enne ülevaatust ja ka tsikli peal olen katsetanud. Näeb asi välja nii, et töösoojale mootorile (no 80-90C), kallad pisikese nirena (motika puhul oleks mõistlik kasutada süstalt) otse õhulööri puhast vett ja hoiad mootori põõrdeid üpris körgel. Sumpast peab välja tulema suht paksu veeauru ja mootor töötab hääle poolest nagu max koordmuse all. Meetod töötab tänu sellele, et veetilgad, mis satuvad kolvi pinnale aurustuvad ja tekkiv aururöhk lööb mootori sisepinnalt tahmaosakesed lahti. Samuti puhastab ära väljalaskesüsteemi. Vene traktoritel oleme päris mitmel suutnud sellega ölirõngad "lahti leotada" Pärast sisepesu tuleks lasta mootoril ikka vähemalt minut lasta veel käia, et vesi väljalaskest ikks 100% ära aurustuks.
Kas see veega ehmatamine kuidagi ohtlik ka on? Et midagi võiks valesti ka minna ja asja päris peppu keerata? Olen kuulnud, et kui autod sõitnud läbi suurte lompide ja õhuvõttu vee tõmmanud, siis mootorid laiali jooksnud. Seepärast küsin.
-
- Postitusi: 1017
- Liitunud: 20 Mär 2006, 08:08
- Tsikkel: Suzu DR-Z400
- Asukoht: Viimsi
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: Yamaha tdm 850 -97 Jargo
Jah on ohtlik, kui liiga palju vett korraga sisse kallad. Seda tuleb teha tasa ja targu. Väga hea oleks teha nii, et puurid pudelikorgile näiteks 1mm augu sisse ja sis selle kaudu vaikselt pritsid. Eks seda on häälest kuulda, kui vee osakaal suureks läheb: mootor hakkab lämbuma (ohtlik see ei ole, seni kuni seelgi vee pritsimist ei suurenda).
Tegelt kui nüüd veel asja üle mõelda, siis oleks parema mõni puhustiga potsik, kuhu saad surve sisse lüüa ja siis pihustatud vett õhuvõtulõõri lasta..
Eks see on rohkem selline tunnetuslik värk
Ma peaks teinekord video tegema, kuidas oma diiselautol seda teen
-
- Postitusi: 1043
- Liitunud: 08 Apr 2008, 21:45
- Tsikkel: TransAlp ja Africa Twin
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 20 korda
Re: Yamaha tdm 850 -97 Jargo
margus014 kirjutas:Jah on ohtlik, kui liiga palju vett korraga sisse kallad. Seda tuleb teha tasa ja targu. Väga hea oleks teha nii, et puurid pudelikorgile näiteks 1mm augu sisse ja sis selle kaudu vaikselt pritsid. Eks seda on häälest kuulda, kui vee osakaal suureks läheb: mootor hakkab lämbuma (ohtlik see ei ole, seni kuni seelgi vee pritsimist ei suurenda).
Tegelt kui nüüd veel asja üle mõelda, siis oleks parema mõni puhustiga potsik, kuhu saad surve sisse lüüa ja siis pihustatud vett õhuvõtulõõri lasta..
Eks see on rohkem selline tunnetuslik värk
Ma peaks teinekord video tegema, kuidas oma diiselautol seda teen
Kui palju seda sealt kokku läbi uhama peaks? Pöördeid hoida kui kõrgel? 5-6k ? (mul 8k algab redline). Võtan õhufiltri ära ja sealt samast august pihustan sisse lihtsalt?
Reisseri foorumis mingid targad rääkisid kunagi, et valasid enda autol ämbriga vett sisse
EDIT: Küsiks selle leotamise osas ka. Kuidas ma kõige lihtsamini saan kolvid sellesse seisu keerata, kus klapid suletud on?
-
- Postitusi: 1017
- Liitunud: 20 Mär 2006, 08:08
- Tsikkel: Suzu DR-Z400
- Asukoht: Viimsi
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: Yamaha tdm 850 -97 Jargo
autol olen pooleliitrise pudelitäie vett tavaliselt läbi lasknud. Tsiklil võiks jah 6-7k pööret hoida. Pane tähele, et hetkest mil vett sisse pritsid langevad pöörded tunduvalt- seega pead rutskaasendiga seda kompenseerima. tsiklil peaks klaasitäiest veest silindri kohta piisama.
-
- Postitusi: 1017
- Liitunud: 20 Mär 2006, 08:08
- Tsikkel: Suzu DR-Z400
- Asukoht: Viimsi
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: Yamaha tdm 850 -97 Jargo
Leidsin mõned videod selle kohta:
Nii palju vett pole ma küll kunagi korraga mootorisse lasknud :
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.