Yamaha tdm 850 -97 Jargo → Re: Yamaha tdm 850 -97 (Mootori remont)-Jargo


eerikkarts
Postitusi: 631
Liitunud: 24 Juun 2009, 23:35
Tsikkel: Yamaha SuTenöör (XTZ900) 5PS

Re: Yamaha tdm 850 -97 (Mootori remont)-Jargo

Lugemata postitus Postitas eerikkarts »

Ma olen ühte potensiaalselt surnud mootoorit elustanud. Mõlemad silindrid ei näidanud pooltki survet, ja mootor tahmas meeletult. Olime kindlad et läheb lahti võtmiseks. Kuid vene ajast on üks hea retsept kolvirõngaste lahtileotamiseks. Ja see TOIMIB!
Siingi üks kasutaja sai mu soovituse järgi TDM'il surved tagasi!
Pea maha võtmine nii odavalt juba ei lähe, kui surveastmed jamad ja tagasi neid ei saa ja rüüpab õli siis ainuüksi kolvirõngaste vahetusest ei piisa ja esialgu hakkab sul veelgi rohkem rüüpama kuni kolvirõngad vana silindri kuju järgi kuluvad seda ta teeb ca paar tuhat kilomeetrit vähemalt. Siis juba silindrid puurida uued kolvid uued rõngad.
Ära unusta silindri pea tihendit, see ainuüksi maksab 90Euri kui õieti mäletan. Silindri pea tihendi PEAD panema originaali, muidu nagu mina kisut mitu korda mootorit lahti!
MInul ainuüksi ülemise otsa remont läks maksma 1200euri, uued kolvid, rõngad jms mis juurde kuulub

Minu privast lõige:
Enne pea maha võtmist ma teeksin profülaktilise rõngaste lahti leotamise, olen potensiaalselt "surnud" mootori surveastme praktiliselt tehasnäitajateni tagasi saanud. See profülaktiline tegevus ei maksa praktiliselt midagi mootori lahti võtmise kõrval.
Mõõda enne tegevust surveastmed üle, märgi ülesse.
Tee segu valmis:
100ml- atsetooni, 50ml-lambi õli, 50ml-mootori õli
Keera väntvõll sellisessse asendisse et kus kolvid on kesk asendis (klapid suletud asendis)
Keera küünlad maha, kalla igasse auku 50ml segu keera küünlad peale tagasi, jäta seisma ca 6h tule tagasi liiguta kolbe vähke ülesse/alla et segu ikka rõngaste vahele vajuks korralikult, kalla veel ca 25ml per silinder sisse ja jäta veel ca 6-12h seisma.
Peale 6-12h keera küünlad maha ja käia mootorit küünlad maas mõned sekundid, küünla avadele pane mõni kalts, kuna võb välja sülitada seda pigi ja segu jääke.
Keera küünlad sisse ja pane mootor tööle, lase ta soojaks, tee mõne lühikese sõidu... paar kilti...
Las mootor jahtub keskkonna temperatuurini ja mõõda uuest surveasmed üle, kui abi sellest ei olnud siis mõtle pea maha võtmisele.
Kui surveaste on tagasi tõusnud siis lase mootor soojaks kalla vana õli välja ja uus õli sisse!

Tee see tegevus ära ja tule siis uuesti jutuga siia , siis saab mõtlema hakkata, ära hakka asjatult kiskuma kohe laiale

Ja nii see Yamaha XT900Z FI (SuperTenere) sündiski:
http://www.super-tenere.net/forum/xtz75 ... -xt900z-fi

5Okuus856üheksa

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”