Mootorratturite reisikirjad
Moderaator: Moded
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Reisikirjad
Olin Nõrobist veel kümmekond km jõge pidi ülesvoolu, vangivalvur (sinna sai autoga vaid talvel). Aastail 85-86.
Kokku kaks kuud olin Nõrobis endas, valvasin, et Enn Tarto jalga ei laseks (muig, loodan, et ta ei pahanda, vähemalt minu peale). Muide Nõrob on ka veel 15. saj asula, seal on kinni istunud isegi tsaariperekonna liikmed.
Ja mõned aastad tagasi lugesin, et veel 60 km põhja pool, Tšussovskoje veehoidla kaldal (mis voolab Kolvasse, mille vett me rahumeeli jõime) olid venelased 70-tel korraldanud mitu vesinikupommi plahvatust maapinna lähedal, lootuses ühendada Volga ja Petšora jõgikonnad. Paar pommi ei plahvatanud, mistõttu operatsioon katki jäeti. Mitteplahvatanud pommid on praegugi maa sees. Saastatud sai palju maad ja palju rahvast. Noored põgenesid kes kuhu, vanad jäid... Sõjavägi valvas seda ala 1991. aastani, aga kui N.Liit lagunes, pandi klamotid kokku ja tuldi tulema. Asjast kirjutas Komsomolskaja Pravda 2 pikka artiklit ja seda käidi kohapeal uurimas. Pilt olnud nagu Tšernobõlis, sõjaväekola, raudbetoon, okastraat jne, vaid ilma eluasemeteta.
Kusjuures lingi sellele sain Google Earthist, milles keegi hea inimene oli selle tähistanud ja see oli seal mingi poole aasta eestki alles, aga tänaseks on läinud (!!!) st kellegi karvane käsi tegutseb ka Googles. Ja selle kraatri pilt on ka läinud.
Operatsiooni nimi oli "Taiga". Ja selle kraatrikese koordinaat on 61 18' 24,33 ja 56 35' 37,38.
Vot selliseid saladusi peidab sealne kaunis loodus muuhulgas.
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8858
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 140 korda
- Tänatud: 366 korda
- Kontakt:
Re: Meie selle suve tegu...
ats30 kirjutas:
Sakartvelo on see muideks
Aga lugesin kõik läbi ja igav teil ei olnud
-
- Postitusi: 612
- Liitunud: 11 Juul 2008, 21:05
- Tsikkel: KTM 990 Adventure
- Tänanud: 151 korda
- Tänatud: 73 korda
Re: Meie selle suve tegu...
Piipz kirjutas:ats30 kirjutas:Sakartvelo on see muideks
Aga lugesin kõik läbi ja igav teil ei olnud
Märkasin viga juba varem, aga ei suuda leida kohta kus pealkirja saab muuta.
-
- Postitusi: 998
- Liitunud: 03 Mär 2008, 21:48
- Tsikkel: SUZUKI M1800R&HondaVTX1800
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 25 korda
Re: Reisikirjad
Mõnus lugemine..
Küsimus siis, kas sinna on ka võimalik minna cruiseritega ja biketega. Ei otsi ekstreemsus, aga kas asfaldi kõrval ka midagi vaatata on ja neid kodumajutusi.?
-
- Postitusi: 612
- Liitunud: 11 Juul 2008, 21:05
- Tsikkel: KTM 990 Adventure
- Tänanud: 151 korda
- Tänatud: 73 korda
Re: Reisikirjad
stev666 kirjutas:Mõnus lugemine..
Küsimus siis, kas sinna on ka võimalik minna cruiseritega ja biketega. Ei otsi ekstreemsus, aga kas asfaldi kõrval ka midagi vaatata on ja neid kodumajutusi.?
On ikka võimalik. Põhitrassid on asfaldiga kaetud. Probleem on ehk selles, et ainult asfaldile kindlaks jäädes tuleb iga tee 2x läbi sõita. Huvitavamad kohad asuvad perifeerias ja on hea, kui sinna viib 1 kõvakattega tee. Kindlasti tuleb ka trassidel arvestada sellega, et mingid kohad on kas remondis või ära uhutud vms. Kõik kurud on suht raskesti ligipääsetavad (pean silmas cruisereid) ja eranditult pinnaskattega. No ja ega seal neid teid eriti palju üldse ei ole. Vaatasime kaardilt, et kõikidest Gruusia teedest pea pooled oleme juba läbi sõitnud
Kindlalt korralik tee on Batumi ja Tbilisi vahel.
-
- Postitusi: 501
- Liitunud: 29 Mär 2007, 15:04
- Tsikkel: XLV 750R, CRF 300L
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 49 korda
Re: Reisikirjad
Märksõnad siis Bam tee, Kaug-Ida ja Mongoolia. Nii pikast teest on lühikest juttu raske kirjutada aga pikka enam ei viitsi. Sorry, laiskus ei ole edasiviiv jõud, kuid selline ma juba olen...Seekord siis vaid mõni rida reisi raskemast osast, Bam teest. Tõenäoliselt mõistavad selliste asjade tähendust nagunii vaid need, kes sarnaseid reise teinud. Igaljuhul ma ise nautisin iga hetke, kuigi oli ka momente kui ma küsisin endalt, et miks ma seda teen. Siiski tundub, et ilmselt teen ka edaspidi.
Loodetavasti veedate samuti mõne lõõgastava minuti lugu lugedes ja pilte vaadates.
http://motoreisid-motoreisid.blogspot.c ... -2012.html
http://pilt.postimees.ee/kasutaja/vasar ... _2012/3516
Ida-Euroopa 2007, Ida-Euroopa 2008, Kesk-Aasia 2009, Kesk-Aasia 2010, Norra - Kaucasus 2011, Kaug-Ida - Mongolia 2012, Russkii Sever 2015, Pamir Highway 2016, Ukraina Karpaadid 2017, Koola poolsaar 2018, Volga jõgi 2019, Soome TET 2020, Skandinaavia 2021, Norra-Rootsi 2022, Läti TET 2023, Rootsi 2024
Re: Reisikirjad
Divikas kirjutas:Märksõnad siis Bam tee, Kaug-Ida ja Mongoolia. Nii pikast teest on lühikest juttu raske kirjutada aga pikka enam ei viitsi. Sorry, laiskus ei ole edasiviiv jõud, kuid selline ma juba olen...Seekord siis vaid mõni rida reisi raskemast osast, Bam teest. Tõenäoliselt mõistavad selliste asjade tähendust nagunii vaid need, kes sarnaseid reise teinud. Igaljuhul ma ise nautisin iga hetke, kuigi oli ka momente kui ma küsisin endalt, et miks ma seda teen. Siiski tundub, et ilmselt teen ka edaspidi.
Loodetavasti veedate samuti mõne lõõgastava minuti lugu lugedes ja pilte vaadates.
http://motoreisid-motoreisid.blogspot.c ... -2012.html
http://pilt.postimees.ee/kasutaja/vasar ... _2012/3516
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Reisikirjad
Divikas, minu lugupidamine.
Küsimus aga selline, olen Su reispilte-asju jälginud varemgi, aga vanad piltide lingid enam ei ole tegusad. On Sul nende pildid-kirjeldused ka veel kusagilt kättesaadavad?
Re: Reisikirjad
müts maha su ees, krt loed ja ohkad ning ootad suve aint pikkisilmi, saaks aint rulli keerata ja kaduda
-
- Postitusi: 501
- Liitunud: 29 Mär 2007, 15:04
- Tsikkel: XLV 750R, CRF 300L
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 49 korda
Re: Reisikirjad
See suur, et pole ise ka neid linke kaua aega proovinud, blogis on iga jutu pealkirja järel link ka vastava reisi piltidele, peaks ikka nagu toimima aga mine tea....
pildid on muidu kahes kohas,
varasemad siin http://en.album.ee/user/289420
ja hilisemad siin http://pilt.postimees.ee/kasutaja/vasar
Ida-Euroopa 2007, Ida-Euroopa 2008, Kesk-Aasia 2009, Kesk-Aasia 2010, Norra - Kaucasus 2011, Kaug-Ida - Mongolia 2012, Russkii Sever 2015, Pamir Highway 2016, Ukraina Karpaadid 2017, Koola poolsaar 2018, Volga jõgi 2019, Soome TET 2020, Skandinaavia 2021, Norra-Rootsi 2022, Läti TET 2023, Rootsi 2024
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Reisikirjad
Tänud.
Küsimus ka sedapidi, et kuidas on tegelikult asi metsikute telgiööbimistega lõunapoolses Poolas, Slovakkias, Tšehhias? Pean silmas mitte kuskil tankla taga konutamist, vaid ikka nii, et mõnelt väiksemalt teelt metsa keerates? Olen kodutööd siin teinud Google Earthi abil, otsides kohti asustusest eemal, aga kohapealne pilt või märksa teine olla. St kas tasub ressurssi kulutada?
-
Teema algataja - Postitusi: 720
- Liitunud: 21 Juun 2004, 22:53
- Tsikkel: Joone all on miskit
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 13 korda
- Kontakt:
Re: Reisikirjad
Minul on sellele küsimusele alati ainult üks vastus.. kindlasti tasub. Vähemalt proovida tasub ja ikka mõned korrad, et oma meelepärane stiil kujuneks. Kindlasti on vahepeal vaja katust peakohale, et nautida igasugu mõnusi, aga mulle isiklikult on metsikud ööbimised kindel osa reisist, millest ei kavatse loobuda. Seda on ka tehtud enamustes euroopa riikides ja probleeme pole olnud. Maamehe loogikaga mõistlilut tegutsedes saab alati hakkama. Küsimuses mainitud riikides pole kindlasti mingit probleemi ja nendes riikides on seda proovitus ikka kümneid kordi. Sekka kõike, ka seda mis ei huvitanud, aga metsarajalt leiad nii mõndagi nendeski riikides. Kuna asustus suht tihe, siis mõnikord või palju aega minna, kui tankla vm ei sobi, aga lõpuks leidub kindlasti. Ja nagu öeldud, kui meelega pahandusi ei osti, siis sujub kõik ilusti. Üks näide Poolast. Selline tee:
mille ääres selline paigake. Väga ok
neid pilte võiks siia palju panna, aga poleks sobiv oma eelistusi väga julmalt peale suruda, kõik peab kujunema. Aga lihtne vastus küsimusele oleks JA, JA
Kk
ST1100N
XL600R
R1100GS
STS Pelikan MK I
Re: Reisikirjad
Tervist,
Kui metsik see telgiga ja ettekavatsetud ööbimine just on, aga Kalle jutt on puhas kuld ja selliseid täiesti mõnusaid kohti leiad kindlasti. Ideaalset alati just mitte (ideaalne on midagi sellist, kus saaks riideid ja ennast loputada, kus oleks lõkkepuid, kus ei käiks tuul peale, kus paistaks hiline õhtupäike ja ei kummitaks hommikupäike, kus näeks "külalisi" enne kui nemad sind, kus vaade oleks kaunis, jne jne), aga üle keskmise kohti on palju!
Poola on reisimiseks tegelikult juba vahva kant. See mõningane justkui vastikustunne Poola vastu kaasmaalaste poolt on pärit ilmselt bussireisijatelt ja muidu läbisõitjatelt, kelle jaoks Poola on vaid kurnavad 12 tundi istumist. Poolas on hiiglama palju vaadata ja toidud on head. Hinnad on eestlasele pigem odavamad kui kodupoes. Poola inimene on üldjuhul rõõmus ja lahke ning abi paludes lasti meid isegi omapäi kuuri kruustangide ja tööriistade ligi tsiklit remontima.
Kui sellised laagrid sobivad, siis need olid ca 10 minutit otsimist (ehk sisuliselt külast 6km eemale ja vasakule );
Põllu serval
Looduskaitseala külje all
Vaateplatvorm?
Põhjas, rannas
ps. Poolas proovi kindlasti "piisoni viina"!!

jUHO @ 1200gs, 300exc
MC IronButt Estonia
Reis imedemaale
Harju Ära 2012
MÜÜA rikkaliku lisavarustusega BMW enduro
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Reisikirjad
Klaar, tänud.
Mul lihtsalt see probleem, et olen matkanud metsikult igal aastal 98. aastast saadik. Aga alati polaarjoone taha (Venemaa ja Skandinaavia). Lõunapool puudub kogemus. Mõtli, võtaks naese pära peale ja prooviks nüüd nii...
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Reisikirjad
DIVIKAS, selline küsimus veel: Su varasemad sõidud olid Diversandiga, kuidas mootori jahutusega oli, pean silmas just rasketes tingimustes madala kiirusega ukerdades - üle ei kuumenenud?
-
- Postitusi: 501
- Liitunud: 29 Mär 2007, 15:04
- Tsikkel: XLV 750R, CRF 300L
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 49 korda
Re: Reisikirjad
Su varasemad sõidud olid Diversandiga, kuidas mootori jahutusega oli
xj on täiesti pommikindel mootor, normaalse sõiduga seda lõpuni ei sõida, vahet pole mis tingimustes. Mu ratta läbisõit oli 189 t kui ära müüsin ja mootor käis nagu kell. Diversandi nõrk koht on vedrustus. Aga tegelikult kergelt kahetsen, et müüsin, väga hea "igapäeva" ratas oli. Sügisel jätsin seisma ja kevadel panin käima ja vahetvahel vahetasin õli (mineraali, kõige odavamat, mida saada oli). Ei muud.
Ida-Euroopa 2007, Ida-Euroopa 2008, Kesk-Aasia 2009, Kesk-Aasia 2010, Norra - Kaucasus 2011, Kaug-Ida - Mongolia 2012, Russkii Sever 2015, Pamir Highway 2016, Ukraina Karpaadid 2017, Koola poolsaar 2018, Volga jõgi 2019, Soome TET 2020, Skandinaavia 2021, Norra-Rootsi 2022, Läti TET 2023, Rootsi 2024
-
- Postitusi: 299
- Liitunud: 21 Sept 2012, 11:48
- Tsikkel: VS800
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: Reisikirjad
http://wherethehellismurph.blogspot.fi/
Ehk on olnud ka kuskil, aga siiski üks jube mõnus ja pildirohke motomatkablogi mille otsa komistasin.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7412
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1991 korda
- Tänatud: 585 korda
Re: Reisikirjad
Tsikkelröövel kirjutas:Tänud.
Küsimus ka sedapidi, et kuidas on tegelikult asi metsikute telgiööbimistega lõunapoolses Poolas, Slovakkias, Tšehhias? Pean silmas mitte kuskil tankla taga konutamist, vaid ikka nii, et mõnelt väiksemalt teelt metsa keerates? Olen kodutööd siin teinud Google Earthi abil, otsides kohti asustusest eemal, aga kohapealne pilt või märksa teine olla. St kas tasub ressurssi kulutada?
Poolas on kindlasti selliseid kohti ja läbi riigi sõitmiseks vali pigem otsemaid kui peateid,siiani on kõik sõidetavad olnud ja liiklus ei ole ka nii tihe.Nagu keegi juba mainis.Süüa juua saab seal tõesti odavamalt kui meil ,ning inimesed sõbralikud.Samas on ka hotelle kus koos hommikusöögiga 2-ne tuba 25-30€(kehva ilma korral näiteks).
Telkimiseks kohta leida on ilmselt raskem päris lõunas,kus meri ja turism lähestikku.Lõuna Prantsusmaal ja Itaalias vahemere rannikul on asustus kohati ikka nii tihe,et ära väsitab,aga seal on selleks,et telkida kämpad ja need seal tõesti mugavad.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Eurotrip 2013 10-28 may (Spain to Estonia)
Väike kokkuvõte siis http://youtu.be/dbe2e5aXJjM
IZ Planeta Sport, IZ Jupiter4, Kawasaki AR125, Kawasaki KZ400, Kawasaki KZ500, Yamaha FZR600, Honda SLR650, Yamaha TT600, Suzuki Bandit 400 ,KTM Duke II, BMW F650GS, BMW R1150GS, Buell xb12xt.
-
- Postitusi: 676
- Liitunud: 04 Mär 2013, 15:37
- Tsikkel: 1200gs LC Rallye, CRF300 Rally
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 19 korda
- Tänatud: 80 korda
Re: Reisikirjad
Minu esimene hooaeg rattaga: http://kahelrattal.wordpress.com/
TDM850-->1150GS-->HD Road King-->Honda Transalp 700XL-->BMW 1200GS LC Rallye—> BMW 1300GS Trophy
-
- Postitusi: 906
- Liitunud: 21 Juun 2008, 15:42
- Tsikkel: FZS 1000
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 414 korda
- Tänatud: 80 korda
Re: Reisikirjad
ragz kirjutas:Minu esimene hooaeg rattaga: http://kahelrattal.wordpress.com/
Lätlane (paljud rahvad veel) ei sõida 2realisel teel 4s reas. See on nimelt ametlik 3realine süsteem- parempoolsed rattad üle katkendjoone ja keskmine rida on võimaluse korral möödujatele

-
- Postitusi: 676
- Liitunud: 04 Mär 2013, 15:37
- Tsikkel: 1200gs LC Rallye, CRF300 Rally
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 19 korda
- Tänatud: 80 korda
Re: Reisikirjad
rannamees kirjutas:ragz kirjutas:Minu esimene hooaeg rattaga: http://kahelrattal.wordpress.com/
Lätlane (paljud rahvad veel) ei sõida 2realisel teel 4s reas. See on nimelt ametlik 3realine süsteem- parempoolsed rattad üle katkendjoone ja keskmine rida on võimaluse korral möödujatele
jah, PS blogi kirjutab minu kaasreisijast proua. Temal oli ka see aata esimest korda istuda rattal.
TDM850-->1150GS-->HD Road King-->Honda Transalp 700XL-->BMW 1200GS LC Rallye—> BMW 1300GS Trophy
Re: Reisikirjad
ragz kirjutas:Minu esimene hooaeg rattaga: http://kahelrattal.wordpress.com/
Väga khuul lugemisvara, tundus olevat vägagi meeleolukas reis.
Ise tegin eelmine aasta väikese turistika Austria-Itaalia suunal, natuke juttu ja pildimaterjali leiab siit (hetkel veel poolik, but I´m working on it)
http://advrider.com/forums/showthread.php?t=919355
-
- Postitusi: 676
- Liitunud: 04 Mär 2013, 15:37
- Tsikkel: 1200gs LC Rallye, CRF300 Rally
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 19 korda
- Tänatud: 80 korda
Re: Reisikirjad
korben kirjutas:ragz kirjutas:Minu esimene hooaeg rattaga: http://kahelrattal.wordpress.com/
Väga khuul lugemisvara, tundus olevat vägagi meeleolukas reis.
Ise tegin eelmine aasta väikese turistika Austria-Itaalia suunal, natuke juttu ja pildimaterjali leiab siit (hetkel veel poolik, but I´m working on it)
http://advrider.com/forums/showthread.php?t=919355
Tänan. Päris suure koorma oled suutnud rattale peale ajada Päris lahe ratas tundub Versys.
Ise plaanin järgmine aasta ka minimaalselt 2 nädalast reisi Lõuna-Euroopasse. Peab ostma suuremad küljekohvrid kui just ratast ei vaheta ja miskit veel juurde kombineerima.
TDM850-->1150GS-->HD Road King-->Honda Transalp 700XL-->BMW 1200GS LC Rallye—> BMW 1300GS Trophy
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Reisikirjad
Korben, oled ikka korraliku kuhja asju suutnud peale laduda. No vähe suurem ratas muidugi ka.
Ise käisin koos provvaga ka juulis üsna samadel radadel. Rattaks Kawasaki W800. Sõitsime läbi ida-Poola Slovakkiasse, seal sai ka ringi uidatud ja lastud ennast GPS-l end läbi kohalike karude tagumiku juhatatud (setting oli "otsetee"), siis Austriasse, seal uitamine (läbi sealsete karude tagumiku - uskuge, täitsa olemas) ja siis läbi Saksamaa ja Tšehhi tagasi, kokku 3 nädalat ja 6000 km. Katuse all olime kokku 2 ööd, muu kõik telgis. Hommikusöögid ja õhtusöögid tegime ise (priimus ja nõud olid kaasas), lõunat sõime reeglina kusagil väljas.
Kola toppisin kõik kolme kohvrisse, paagikotti ei võtnud. Mahtus ära küll, kõik vajalik oli kaasas. Soovitus telgiga reisijatele: ostke need õhukesed väikesed magamiskotid, soovitavalt "envelop"-tüüpi. Ja selja alla isetäituvad madratsid, aga mitte täissuured vaid need pooleteise meetrised - neist on küll, magad soojas ja mugavalt nagu kodus, samas ei võta need ruumi, see madrats on kokkurullitult piimapaki suurune. Tõsi, nad on suhteliselt kallid.
Ratas osutus küll küljekohvrite jaoks veidi lühikeseks, pidin kaassõitja jalatoed ettepoole tooma, et provval oleks kusagile jalgu panna. Lisaks muidugi ka see, et see ratas on madalam ja pehmem, kui mu eelmine kawakas ning seetõttu suure kiirusega serpentiinis sai mitu korda pandud põhjaga (ilmselt keskjalg, eriti Slovakkias, kus on kehvad teed tegelikult) vastu maad, nii et raksus, rääkimata jalaraua lohistamisest. Proua algul piiksus, aga kui pärast Grossglocknerit sattusime Saksamaal Rossfeldstrassele, leidis, et sõidan liiga aeglaselt. No kohalike streetmotodel solistide vastu ma loomulikult oma koormatud klassikuga ei saanud, aga ega ei tahtnud kah. Mootorit pean tõesti kiitma, võimsust pole just ülearu, aga moment on hea, sõida nagu automaatkastiga, käiku lappama küll ei pidanud. Madalalt pöörad ja tuleb.
Mis tunded mind valdavad? Peale sõitu olin nagu väsinud, palju jäi ka tegemata, mis plaanis oli, no sai võimeid üle hinnatud. Nüüd aga on mälestused settinud ja pean ütlema: tore sõit oli. Ja parimad hetked olid ikkagi kohalikes "karutagumikes", st andke GPS-le võimalus ennast eksitada.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.