Milline krossimootorratas valida?
Moderaator: Moded
Re: Milline krossimootorratas valida?
Mis seal ikka võta kahe poolene neli takti ja lõbu laialt. Paar postitust tagasi Mellal kas või müügis.
-
- Postitusi: 2036
- Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
- Tsikkel: EXC400
- Tänanud: 105 korda
- Tänatud: 97 korda
- Kontakt:
Re: Milline krossimootorratas valida?
Ega sa ainult foorumitarkuste põhjal hakkama ei saa. Leia mõni müügisolev 250 4t ja 125 2t ja proovi nad ära. 125 4t jääks lahjaks ja sellist mõõtu krossikaid pole ka. Kerged enduurod - nagu ktm exc, yamu wr, suzu drz (400) nupurehvidega - sobivad sulle ka. Ehk isegi paremini veel, sest nad on pisut pehmemas seades kui krossikad. Õige pisut raskemad (el. starteri ja aku võrra) ja kallimad ka kuna tänavalegaalsed.
edit: wr (kuna krossika raamile ehitatud) on närvilisem kui exc näiteks. Tasasel maal, rattad kindlalt maas seda ei märka aga liivalainetes oli mul wr-iga päris kummaline tunne. Ei suutnud sirgelt sõita sellega . Kõigega harjub muidugi.
Re: Milline krossimootorratas valida?
minu kindel soovitus on yamaha wr 250 4t või siis mõne teise tuntud firma endurovõrr (250 4t)
Re: Milline krossimootorratas valida?
kusjuures hakkasin ka ise pigem väikese enduuro poole vaatama. sellega saab häda pärast ka linnakodu ukse juurest metsa vahele sõidetud. husqvarnal on päris seksikas valik (te250, te310), aga rohkem ma nende hinnast, vastupidavusest, varuosaturust, sõiduomadustest ega muust olulisest võrreldes konkurentidega ei teagi:) yamaha wr250f on ka mulle varem silma jäänud, ka wr450f.
see on küll nüüd netitarkus, aga siit lehelt vaadates http://www.cycleworld.com/ten_best_bikes/ ei ole enduuro all ühtegi väikese kubatuuriga masinat (250 näiteks). tõenäoliselt oleks seda 400cc või rohkem masinat minusugusel algajal nendes tingimustes kuidas ma sõita tahan ka keerulisem talitseda. ja suurem ratas pidavat väsitama rohkem ning siis ei jõua teda enam kinni hoida väga kui pikemalt sõita. mulle täitsa meeldib see faktor, et masinat saab nö loopida jalgade vahel. aitüma!
edit: to sirTafka: kas sul on olnud antud ratas ja mis pikkuses-kaalus sa oled? kas wr250f hooldus oleks tihedam kui wr450f oma sama sõidustiili juures?
uus edit: näen et sul on see ratas:) äkki paari lausega räägid kus parim sõita, kui suurt hooldust vajab jms meelega ei pane ps siis jääb see kasulik info ka teistele
Re: Milline krossimootorratas valida?
Endurol ja krossikal on 1 oluline vahe - tuled ja tänavalegaalsus.
Kui on tänavalegaalne (registris), siis on hind oluliselt kallim. Kui Endurokas pole tänavalegaalne, siis pole enam vahet, kas enduro või krossar.
Mudelitest:
Endurokad:
Yamaha wr 250 on ainuke 250 endurokas vanematest aegadest, mis edasi liigub.
KTM 250sxf enduro on ikka väga haleda liikumisega tehaseseades.
KTM puhul vanematel masinatel on mõistlik valida alates 400ccm mudeleid. 400 ja 450 näiteks on juba OK. Samas on 525 ja 530 juba liiga jõhkra minekuga.
Uuematest KTM-dest on 350 pritsega väga hea valik.
Enduroka valikski pigem 400-st alates. Peale KTM ja yamaha ei oska teised 4T endurokaid sellisena teha, et neid ülal pidada jaksaks ning sõidumõnu pakuks.
Krossarid:
250ccm 4T on täiesti piisav.
Vahet pole, kas 250 4T KTM, Yamaha, Honda, Suzuki, kawasaki. Kõik sõltub hoopis masina seisukorrast müügil. Kõigiga saab kiiresti sõita ja jaksavad liikuda. (räägime ikka aastatest 2005 ja uuemad).
Olen kuulnud igasugu jutte kõigi nende kohta. Endal on KTM 250, millel on pead järele aidatud ning mis liigub tiba paremini tavalisest. Mul ei ole sellega ühtki probleemi olnud ja hooldused olen teinud õigeaegselt. Isegi klapivahe ei liigu paigast.
Hondade ja yamude kohta ole igasugu remondiõudusi kuulnud. Alates varuosa kättesaadavusest kuni kohaliku esinduse ignorantsuseni välja.
Igasugu varnad, bergid, priliad ja gaasid jätaks küll valikust välja. Omamine läheb liiga kalliks.
kruusale kirjutas:kusjuures hakkasin ka ise pigem väikese enduuro poole vaatama. sellega saab häda pärast ka linnakodu ukse juurest metsa vahele sõidetud. husqvarnal on päris seksikas valik (te250, te310), aga rohkem ma nende hinnast, vastupidavusest, varuosaturust, sõiduomadustest ega muust olulisest võrreldes konkurentidega ei teagi:) yamaha wr250f on ka mulle varem silma jäänud, ka wr450f.
Re: Milline krossimootorratas valida?
tänud asjaliku info eest. tundub, et vaatan siis pigem enduuro poole. mis ratas oleks wr250f vastand ktm maailmas? kas 250/450 see tundub, et saab otsustatud siis kui mõtlen välja kus ma sõitma taga hakkan täpsemalt ning niipalju kui ma lugenud olen, on wr250f kergem igast metsasihtidel ringi lasta kui tema suurema vennaga, arvestades veel seda, et olen algaja ja pigem rahulik sõitja.
Re: Milline krossimootorratas valida?
Kuna sa oled 90kg + varustus, siis pigem vaataks 400-450 vahemikus, kui on võimalik valida.
Paraku häid endurokaid eriti (mõistliku hinna eest) valida pole. Ktm 450exc on meil liikumas üksikuid.
kruusale kirjutas:tänud asjaliku info eest. tundub, et vaatan siis pigem enduuro poole. mis ratas oleks wr250f vastand ktm maailmas? kas 250/450 see tundub, et saab otsustatud siis kui mõtlen välja kus ma sõitma taga hakkan täpsemalt ning niipalju kui ma lugenud olen, on wr250f kergem igast metsasihtidel ringi lasta kui tema suurema vennaga, arvestades veel seda, et olen algaja ja pigem rahulik sõitja.
Re: Milline krossimootorratas valida?
kaalu poolest on asi tõesti seal suht piiri peal. vb kui on 250 järele aidatud ratas siis enam pole see 10-20kg minu lisakilo nii oluline ja saab ka tema hakkama.
järele aitamise all ma mõtlen siis mida iganes suht lihtsat annab teha, et ratas oleks edulisem.
Re: Milline krossimootorratas valida?
mina oma 90 kg netokaaluga downgradisin ennast 450 pealt 350 peale ja võimust küll puudust ei tunne. Eelduseks muidugi õigeaegsed käiguvahetused. Päris pehmes tuhkjas fesh-fesh tüüpi liivas nagu sel aastal Paikuse krossikatse oli -seal peab muidugi oskama mootorit kõik see aeg pöördes hoida. Paksus liivas on ainus koht, kus väiksel jõust puudu võib tulla kui õigesti sõita ei mõista.
450sega saad suht lollikindlalt muidugi sõita - nagu Moskva taksojuht et hommikul paned kolmanda sisse ja õhtul parklas võtad jälle välja. Selles mõttes oleks 450 mugavam.
Aga 250sega jälle õpid õigemini sõitma - karistab kohe ära kui käiguvahetusega eksid. Mina eelistaksin vist ikka väiksemat ka oma ülekaalu juures.
Aga sa vaata üldse, et mida müüakse. Madalama otsa hinnaklassis pead piirduma eesti järelturuga ja siis valikuid palju pole. Pead ostma sellise isendi, mida usud, et on hästi hooldatud. Need on võistevate meeste rattad, mis on tihti paremas korras kui harrastajate omad.
Re: Milline krossimootorratas valida?
mis marki 350 ratas sul on, ktm? jah lugesin ka mujalt et 450 on mugavam sõita, pole väga vaja käike lapata, samas pehmetes oludes pidi kas ratas ringi olema või kõvemal pinnasel esiots kipub ülesse liig kergelt (võrreldi jamu wr250f ja wr450f). tegelikult kui ma mõtlen hetkel oma koduümbrusele siis ega ma pean ikka kuni 10km sõitma enne kui mõnele pikemale metsarajale satun, et väiksema 250 rattaga oleks see ehk veidi piinarikkam. ja mingi hullu sopa sisse vast ei tahagi ronida, väga kitsaid radasid ma ka ei tea eriti, ikka sellised autosõidu laiused.
eks peaks tegelikult kedagi nuiama hakkama, et rattaga korra sõita proovida:) kuigi ega see lühike proovisõit väga palju targemaks ei tee ka. pikemalt oma lemmikteedel sõita siis saab sotti.
ses suhtes, et eks saksast saab ka tuua võib küll kallim tulla aga valik ikka oluliselt suurem.
Re: Milline krossimootorratas valida?
kruusale kirjutas:mis marki 350 ratas sul on, ktm? jah lugesin ka mujalt et 450 on mugavam sõita, pole väga vaja käike lapata, samas pehmetes oludes pidi kas ratas ringi olema või kõvemal pinnasel esiots kipub ülesse liig kergelt (võrreldi jamu wr250f ja wr450f). tegelikult kui ma mõtlen hetkel oma koduümbrusele siis ega ma pean ikka kuni 10km sõitma enne kui mõnele pikemale metsarajale satun, et väiksema 250 rattaga oleks see ehk veidi piinarikkam. ja mingi hullu sopa sisse vast ei tahagi ronida, väga kitsaid radasid ma ka ei tea eriti, ikka sellised autosõidu laiused.
eks peaks tegelikult kedagi nuiama hakkama, et rattaga korra sõita proovida:) kuigi ega see lühike proovisõit väga palju targemaks ei tee ka. pikemalt oma lemmikteedel sõita siis saab sotti.
ses suhtes, et eks saksast saab ka tuua võib küll kallim tulla aga valik ikka oluliselt suurem.
kui ratas olemas, siis hakkad järjest kitsamaid radasid ja sopasemaid auke otsima. Ning rõõmustad kuyi tsiklil esiots kergelt üles tõuseb, et sedasi järjest kõrgemaid takistusi ületada. Enduurosõit on sõltuvushaigus
jah, mul on KTM350exc. Tegelikult on 350exc parem sõita kui 450exc seda oli. Aga seda 350st on alles poolteist aastat toodetud ja ka järelturul heas hinnas, kui üldse liigub. Muidu Itaalias ümber ehitatud Honda - HM 300 4T enduurokas oli ka väga hea sõita ja seda on pikemalt toodetud. Ja Honda komponendid on heade kvaliteedinäitajatega. Nii et kui arvestad saksast toomisega siis võib just see HM-i "big bore" võrr sulle paras olla. Aga Wr seeria on ka väga hea. Eesti enduuro Grand old man Toivo Nikopensius muuga ei sõidagi kui wr250. Osta midagi ära ja pane talveks naelad ikka alla - sa ei kahetse
Re: Milline krossimootorratas valida?
Vaidlen vastu! Hasartmäng on sõltuvushaigus? Viiolile on, enamikele mitte
Möku kirjutas:Enduurosõit on sõltuvushaigus
250-sele endurokale naelad alla ja kuhu? Jääle? Mootorit piinama?
Möku kirjutas:Osta midagi ära ja pane talveks naelad ikka alla - sa ei kahetse
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: Milline krossimootorratas valida?
mella kirjutas:Vaidlen vastu! Hasartmäng on sõltuvushaigus? Viiolile on, enamikele mitte
Möku kirjutas:Enduurosõit on sõltuvushaigus
250-sele endurokale naelad alla ja kuhu? Jääle? Mootorit piinama?
Möku kirjutas:Osta midagi ära ja pane talveks naelad ikka alla - sa ei kahetse
Mis selle väikesega seal jääl viga on? Suure lased jääl ju ka niikuinii piirajasse. Paned paraja ülekande ja pole häda midagi. Deem, küll su maailm on ikka süngetes värvides.
Re: Milline krossimootorratas valida?
oranž?
mx77 kirjutas:Deem, küll su maailm on ikka süngetes värvides.
Re: Milline krossimootorratas valida?
mnjaa 350 exc-f on üsna krõbeda hinnaga... uued rattad ka suht
aga jah see 300cc kanti masina mõte tundub hetkel kõige ahvatlevam.
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: Milline krossimootorratas valida?
Sa võid alguses võtta 250 F-i ja kui hljem lahjaks jääb panna pealu big bore silindri ja ongi sul pea 300cc ratas käes.
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: Milline krossimootorratas valida?
selle big bore lisakommplektini on algajal 3-5 aastat aega. Selle ajaga ostad juba uue tsikli
ära põe, võta 250nene ja õpi sellega kiiresti sõitma. Edasi tuleb kõik juba iseenesest (loe: kolm korda nädalas trenni ja 10 korda aastas võistluseid
Re: Milline krossimootorratas valida?
mella kirjutas:Vaidlen vastu! Hasartmäng on sõltuvushaigus? Viiolile on, enamikele mitte
Möku kirjutas:Enduurosõit on sõltuvushaigus
250-sele endurokale naelad alla ja kuhu? Jääle? Mootorit piinama?
Möku kirjutas:Osta midagi ära ja pane talveks naelad ikka alla - sa ei kahetse
Krt. sa Mella ka ikka jaksad uustulnukaid ära hirmutada. Kelle palgal sa oled? Tundub justkui RR kelle jaoks on sport ainult suusatamine ja korvpall.
Ise alustasin mingi kolm aastat tagasi 500cc 4T Husabergiga ja tagantjärgi tarkusena võin öelda "polnud meest kes taltsutaks".
Re: Milline krossimootorratas valida?
hei.
olen siin istunud ja mõelnud eelkõige sellele kus ma selle soovitud rattaga sõidan. kui palju kruusal kui palju metsateel, palju mülkas jne. ma pole selline mees, kes hakkab kohe harjutama ja millalgi võistlustel käima, lihtsalt paar x nädalas funnida. olen küll igast mootorratastega väikesest saati üles kasvanud, aga ma pole kunagi tõsine sõitja olnud vaid töristaja.
kuidas võiks võrrelda muidu wr450f ja 350 exc-f sõidusuunitluse poolest - mis emmal-kummal paremini välja kukub? kas on mingi oluline vahe ka hoolduse osas kui ma ei sõida taga palju (abs max 200km nädalas) ega rajult.
kindlasti ei arva ma et 250 jääb lahjaks, aga nende kohtade jaoks kus ma sõita saan võib ta olla vb lihtsalt sobimatu. youtube'st on lahe vaadata single track sõitu, aga iga 10 koha kohta oma kodu ümber (ja kaugemale ma väga sõitma ei jõua) tean ma vaid ehk ühte sellist single tracki.
aga senini aitüma loomulikult!
Re: Milline krossimootorratas valida?
Endurot sõites ei peaks keskenduma ainult mootori võimsusele. Väga tähtis on ka vedrustus ja selle reguleerimise võimalused ning raami geomeetria. Just seepärast peaks valima ratta, mis on kohe endurokaks konstrueeritud, mitte krossikast ega supermotost tehtud. Ei taha ühtegi marki maha teha, aga ise sõidan GG`ga ja vedrustusega võib rahule jääda. KTM liigub paremini ja nii mõnedki lahendused on paremini läbi mõeldud, kuid see on ostes ka palju kallim.
-
- Postitusi: 2036
- Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
- Tsikkel: EXC400
- Tänanud: 105 korda
- Tänatud: 97 korda
- Kontakt:
Re: Milline krossimootorratas valida?
Suurem mootor veab pisut madalamalt aga väiksemat on jälle lihtsam kallutada-väänata (kui sirgeltsõitmine juba selge on). Hoolduses ei tohiks olulist vahet olla. Yamul on 1 klapp rohkem (vahet) mõõta ja regullida, sinu sõidu juures 1-2 aasta tagant . 350, kui on pritsung (?), siis sellest ma ei tea midagi. Oma pilli Keihin-karbussil pole ma kunagi (5 suve, 1 talvine sõit) pidanud ühtki asja näppima (peale tooreklapi külmalt käivitamisel). Starterinupp on väga mugav lisa porirattal!
Eelkõnelejaga nõus - mootori pärast pole küll mõtet muretseda. Sellest niipea puudu ei tule. Sinu järgi sätitud vedrustus ja sobivad rehvid on need, mis aitavad maastikul kiirelt liikuda.
Re: Milline krossimootorratas valida?
kruusale kirjutas:hei.
olen siin istunud ja mõelnud eelkõige sellele kus ma selle soovitud rattaga sõidan. kui palju kruusal kui palju metsateel, palju mülkas jne. ma pole selline mees, kes hakkab kohe harjutama ja millalgi võistlustel käima, lihtsalt paar x nädalas funnida. olen küll igast mootorratastega väikesest saati üles kasvanud, aga ma pole kunagi tõsine sõitja olnud vaid töristaja.
kuidas võiks võrrelda muidu wr450f ja 350 exc-f sõidusuunitluse poolest - mis emmal-kummal paremini välja kukub? kas on mingi oluline vahe ka hoolduse osas kui ma ei sõida taga palju (abs max 200km nädalas) ega rajult.
kindlasti ei arva ma et 250 jääb lahjaks, aga nende kohtade jaoks kus ma sõita saan võib ta olla vb lihtsalt sobimatu. youtube'st on lahe vaadata single track sõitu, aga iga 10 koha kohta oma kodu ümber (ja kaugemale ma väga sõitma ei jõua) tean ma vaid ehk ühte sellist single tracki.
aga senini aitüma loomulikult!
single tracki sõidad ise lõpuks oma kruusatee kõrvale sisse
Mul on olnud nii wr450 kui 350exc.
Kui sul on raha miuda esialgse investeeringuna ratta alla panna, siis osta 350exc - ikkagi täitsa uus põlvkond. 350-l jube hea haardumine ja kerge juhtida. saad aju ümber seada et otsida konkreetsele päevale/pinnasele sobilikku rezhiimi. Sõber oma pritsungiga husa otsas vaatas kadedusega kui hea haardumine mul oli Itaalia Dolomiitides kivi peal mäest üles rühkides. Esiots tuleb siis kergelt üles, kui tahad ja ei tule üles, kui sa seda taha - s.t. et soont hoiab väga hästi aga ei ole maa külge liimitud nagu vanemad 450exc-d seda olid. Väga lihtne on 350t ka rajale tagasi tuua, kui mõni puujuur juhtub ära viskama. 350sel pidi olema ka parim sidur siin päikese all ja KTM-käigukast on omal väga heal tasemel. Mootorit ei oska veel kommenteerida, alles natuke üle 100 tunni sõitnud.
WR450 oli ka väga hea, aga agressiivsem ja kitsal tehnilisel rajal raskem juhtida. Esiotsa kinnihoidmisega oli rohkem tööd ja mäkke minnes kippus ikka üle tulema. Samas aga pehmetes laiades liivalainetes läks WR vähe kindlamalt sirgjoones edasi kui 350. Lenksu ja jalaraudade vahe on wr-il ka vähe suurem, nii et pikkade jalgadega on istudes sõiduasend pisut mugavam. Käigukasti remontisin WRil mitu korda.
Aga kui mul oleks kindlad eelarvepiirangud, siis ma valiks ikka WR-i, vanema exc või HM vahel ning vahet poleks, kas 4T 250, 300, 350 või 450. Otsiks lihtsalt tehniliselt parimas korras isendit. (Aga täna ja praegu ma lisaks valikusse ka 2T KTM 200/250 exc ja GasGas 2T mudelid.)
Regulaarne jooksev kulu on uuel rattal vähe odavam, aga seal suurt vahet ei ole. Erakorralised remondid teevad vanema ratta pidamise kordades kallimaks.
Ja kui kasutatud ratast ostad, siis hinda eelkõige aega, mis järgmise mootoriremondini jäänud, mitte kogu läbisõitu või tundide arvu.
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: Milline krossimootorratas valida?
Tegelikult on asi lihtsamast lihtne - osta parimas seisukorras ratas, mis sa oma eelarve eest saad lubada. Kui avalikel teedel eiplaani sõita võib see ka krossikas olla - valik oluliselt laiem. Iga rattaga saab sõidetud, kõik sõltub oma mõistusest ja paremast käest. 125 2-takti, selle jätaks küll välja, see on liiga spetsiifiline pill ja neid suuri - 530 KTM ja 570 Husa jms. ei vaataks. Sa ei ole oma rattaga aastataeks kokku laulatatud ja iga rattaga saad esimese tunde kätte. Kui tunne on käes saad teiste pille proovida ja võrdlema hakata.
Siin tekib muidu 20 lehekülge arvamusi aga sõita ikka ei saa .
Re: Milline krossimootorratas valida?
aitüma mehed! kohe näha, et olete südamega asja juures:)
õnneks mul väga palju raha ei ole, sest muidu ma ostaks kohe miskit ära ja ei uurikski võibolla nii põhjalikult ja kahjuks mul raha pole ja pean leppima kasutatud rattaga. aga ma ei kiirusta. müüsin just oma africa twin'i maha (mis oli mu entrance enduuro maailma:)) ja hetkel sõidan metsavahel jalgrattaga:D klomp kurgus, et pole võimalik külg ees kiirelt edasi liikuda.
hr Möku, Te mainisite wr käigukasti remonti. kas see oli seetõttu, et wr käigukast ongi nõrk või tulenes see sinu sõidustiilist? kas normaalse algaja sõidu korral on ka sellised probleemid?
hakkan veel uurima mis vahe on 300exc, 350exc-f ja 350exc-f six day's. sportlikust huvist. ühesõnaga ma ei kiirusta ostmisega. africa twin oli mul kaks kuud, sain aru, et maru raske on sellega midagi enduuro sõidu taolist teha.
Re: Milline krossimootorratas valida?
300 EXC on 2 takti, 350 EXC-F (nagu Four) 4 takti, six daysil on sõltuvalt aastast ja mudelist miskid lisad või paremad jupid küljes, teist värvi kleepsud.
kruusale kirjutas:ja hetkel sõidan metsavahel jalgrattaga:D klomp kurgus, et pole võimalik külg ees kiirelt edasi liikuda.
[youtube][/youtube]
Re: Milline krossimootorratas valida?
see on küll hea trenn:D tuleb meelde, et seda 2-takti 4-takti ma isegi eile nägin kui ratta tutvustustest üle käisin, mälu juba vedas alt, et uuesti küsisin:) ühesõnaga nende kolme vahel on vahe üldjoontes selge. tänud!
aga varsti on jah nagu mx77 ütle 20lk arvamusi ja seljas pole ma ühelgi olnud
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.