tooreklapp


mart211

Re: tooreklapp

Lugemata postitus Postitas mart211 »

voyager kirjutas:

Töötamise ajal liiga rikka segu peaks tuvastama eelkõige küünalde ja ka heitgaasi (lõhna) järgi.
Kui küünlad mustad/märjavõitu ja summutist töösooja mootoriga tuntav CO hais tuleb, siis ilmselt on segu liiga rikas. Aga see vist peaks juba ka natuke sõitmist segama.

Tooreklapi vajadus tuleneb juba eelpoolmainitud kehvemast aurustumisest ning lisaks sellest, et külm mootor käib niiöelda raskelt - kuna metallide erinevate soojuspaisumiste tõttu pole liikuvad osad omavahel nö õiges mõõdus (kompressioon?) ja mootor käib raskemalt, lisaks sellele on ka õli paksem.
Koolitundidest on meelde jäänud, et kolb on külmana niiöelda koonus, kuna töösoojana erinevad tema üla- ja alaosa temperatuurid kuni 200 kraadi. Kõik mootoriosad on reeglina projekteeritud töötama töösoojana. Kui ehitaksime sisepõlemismootori nii, et see käivituks ja käiks hästi külmana, jookseks see soojenedes tõenäoliselt kokku.

Külma mootori käivitamine ilma tooreklapi abita on individuaalne. Üldiselt kipub olema nii, et rahulikumad mootorid käivad nii sellega kui ilma ja vähe kibedamad (a la baigilised ja krossikad) on selles osas jällegi pirtsakamad. Oma talupojamõistusega leian põhjuse olevat selles, et nendel kibedamatel mootoritel tehakse kolvid lühemad ja hoorattad kergemad.

Ärge unustage et maailmas on tarku jaapani teadlasi, kes sissepritsega mootorile ka choke kangi külge panid :mrgreen: Kus aju reguleerib pöördeid ja segusi naguinii vastavalt välismõjudele. Tegu baigiga :D

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”