kulunud kett

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
rinx85
Postitusi: 312
Liitunud: 21 Veebr 2012, 22:27
Tsikkel: jah

kulunud kett

Lugemata postitus Postitas rinx85 »

mis võib juhtuda (või mis on kellegil juhtunud) kui kulunud keti (ja ketirataste) väljavahetamisega väga ei kiirusta?


asixmer
Postitusi: 141
Liitunud: 24 Juul 2005, 21:52
Asukoht: Jogeva

Re: kulunud kett

Lugemata postitus Postitas asixmer »

No kõige mustem tsenaarium oleks, et läheb katki ja põhjustad avarii sellega(jookseb puntrasse). Ka mootorist võid tüki välja saada, tee peale jääda jms hädad ka muidugi tere tulnud ei ole, seega soovitan ikka õigel ajal ära vahetada.

Dnepri baasil Trike(ehitamisjärgus), iz jupiter 3(korviga), KTM LC4, CBR600F4i

mart211

Re: kulunud kett

Lugemata postitus Postitas mart211 »

Ketti murdmiseks peab ikka väga äge mees olema. Tihtipeale on hammakad selleks ajaks siledad ja viskab nii hirmsasti üle et edasi ei liigugi. Kui väga ei kiirusta, siis ei juhtu mitte midagi, va see et endal on ebakindel sõita sest on väike võimalus et midagi ikka juhtub.


flood
Postitusi: 118
Liitunud: 07 Apr 2011, 13:38
Tsikkel: Honda CB450S, Honda FX650
Asukoht: Lai maailm

Re: kulunud kett

Lugemata postitus Postitas flood »

Naabripoisil õnnestus kett puru saada aastaid tagasi. Tagaratas blokki ja nibin nabin jäi püsti.


tazavi
Postitusi: 725
Liitunud: 23 Okt 2006, 17:12
Tsikkel: iž jupiter 3
Asukoht: Kuressaare
Tänatud: 2 korda
Kontakt:

Re: kulunud kett

Lugemata postitus Postitas tazavi »

olen lasknud ühe keti nii lõpuni, et keti rullikud murdusid pooleks, sellega ei juhtundki midagi, ülilõdvaks läks ja viskas maha keti. Teise ratta puhul ketirattad said otsa, tunne oli sama, nagu kett oleks maas, aga tegelikult viskas üle. Aru saab nii, nagu sidur libiseks.

Kasutaja avatar

Romka
Postitusi: 315
Liitunud: 05 Mai 2007, 14:41
Tsikkel: MT-09
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 7 korda

Re: kulunud kett

Lugemata postitus Postitas Romka »

Mul oli nüüd juhus, kus kulunud ketijooksu puhul hakkasid tagumisel hammasrattal hambad pooleks murduma!
Tegemist muidugi ajaloolise rattaga, millel hammasratta materjaliks on valumalm (ühes tükkis piduritrumliga), mis on pigem erand.

Viimati muutis Romka, 09 Aug 2012, 06:45, muudetud 1 kord kokku.
K-175>Voshod>Pannonia>Jawa-350/360>IZ Planeta-5>Jawa-250>K-750>Dnerp-650>Ural-650>Honda CX500>Suzuki LS650>IZ Jupiter-1>Honda CN250> Honda CH250>Suzuki Burgman 400>Royal Enfielt-500>Suzuki VX800>Yamaha FZS-1000>Honda ANF-125>Honda Hornet-900>Yamaha MT09 gen2>Yamaha Mt-09 gen4
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: kulunud kett

Lugemata postitus Postitas mella »

Minu 280ccm 2T traielitsiklil oli lüliplaadil ketisõrme juures pragu sees ja lüli veidi kiivas juba. Õnneks nägin enne katkemist.

mart211 kirjutas:

Ketti murdmiseks peab ikka väga äge mees olema. Tihtipeale on hammakad selleks ajaks siledad ja viskab nii hirmsasti üle et edasi ei liigugi. Kui väga ei kiirusta, siis ei juhtu mitte midagi, va see et endal on ebakindel sõita sest on väike võimalus et midagi ikka juhtub.


mmmargus
Postitusi: 30
Liitunud: 02 Aug 2007, 19:50
Tsikkel: FZR1000, Jawa 638, RIGA13 & 22
Asukoht: Tartu/Põlva
Tänatud: 2 korda

Re: kulunud kett

Lugemata postitus Postitas mmmargus »

Tšehhi ja Liidu ratastel on ketikaitsmed ja kui kett katki läheb, siis on ratas kohe plokis ning lõhub korralikult ka ketikaitsmeid. Juhtunud nii Jawade kui Izhidega. Kuid näiteks jah 1hj (jah, ühe hobujõulisel) punnvõrril võib hammasratta täiesti teravaks sõita, keti välja venitada, kuid ikka liigub. Üle 100kW (või noh lihtsalt jõulisel masinal) bikel ma küll ei julge ära veninud ketiga sõita. Sealt tagajärjest karmimad.


mart211

Re: kulunud kett

Lugemata postitus Postitas mart211 »

No mees üritab siin abi saada, et kuidas käituda, kas sõita või ei. See et nõukaaegsed ketid ja malmhammakad ning traielid kette venitavad hirmutab ainult inimest :D GSF'ga sõites, linnas, maal ja maanteel, ilma et keegi sidurit ja piirajat üheaegselt kasutaks, vaevalt ta seda suudab katki teha. Ja enamustel baikidel on siiski kett lihtsalt maha jooksnud. Halvemal juhul mootorist jupi kaasa viinud.
Baigi kvaliteetse, hooldatud ning kalli keti ja NSVL'i 25 aastat tagasi ja 15 aastat õlitamata ketil on ikka vahe ka.


Melx
Postitusi: 390
Liitunud: 03 Mai 2006, 16:15
Tsikkel: Freewind|Bandit 1250 SA|B-King
Asukoht: Saaremaa
Tänatud: 5 korda

Re: kulunud kett

Lugemata postitus Postitas Melx »

Kulunud kett ei tohiks ju katki minna kulumisest, korralik kett peaks idee poolest ikka nii ära kuluma, et enam üldse hambas ei istu. Muidugi paari hiina ketti olen näinud sõbra/tuttava oma mis kõik on ilmselt venimisest plaadid puruks venitanud. Jah hiina rämps tõesti venib, silmaga näha kuidas asi laperguseks läheb. Endal ainult aretatud vossu tõmbas plaadi puruks ja lõi mootorist tüki aga tegu oli ka veneaegse tundmatu ketiga. Ühelt hiina "krossikalt" on näituse eksemplaariks kett kus päris mitmed plaadid mõraga ja kõverad, nagu wtf :wack:.
Minu arvamus ja kogemus oleks küll, et kvaliteetne ja määritud kett annab mitmel muul moel tunda enne kui katki peaks minema, seega seal polegi midagi suurt juhtumas. Loodetavasti :P

Ziccel

Ohverdan bensiini !
Kasutaja avatar

Stonekurg
Postitusi: 242
Liitunud: 21 Apr 2007, 15:46
Tsikkel: zx7r
Asukoht: Laulasmaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: kulunud kett

Lugemata postitus Postitas Stonekurg »

rinx85 kirjutas:

mis võib juhtuda (või mis on kellegil juhtunud) kui kulunud keti (ja ketirataste) väljavahetamisega väga ei kiirusta?

Plaanis tsikkel maha müüa varsti, et selline küsimus? :mrgreen: Kui keti ja ketirataste väljavahetamisega väga ei kiirusta ei juhtu midagi aga kui hiljaks jääd võid jalale aiaaia teha nagu keegi siin aasta või kaks tagasi tegi kui kett oli nii välja veninud, et pidi jalaga peale suruma hammastes üle viskamise vältimiseks.
Või siis kett tuleb maha ja jooksutab tagaratta kinni kui seda ei juhtu siis keerleb ümber esihammaka ja see võib väga kehvasti nii mootori interöörile kui ka eksterjöörile mõjuda.

kawasaki zx7r

Zann0
Postitusi: 125
Liitunud: 27 Nov 2011, 17:39
Asukoht: Tallinn

Re: kulunud kett

Lugemata postitus Postitas Zann0 »

Kas pekkis kett või kulunud kett võib tekitada siukest tugevat kõrinat mootoriga pidurdamisel? Kiirendad esimese käiguga 50-ni ja lased gaasi lahti käib tugev siuke kõrin. Samas pukil seda ei tee. Või tuleb hääl mootorist või käigukastist? Ei tea kas vahetada kett igaksjuhuks või kust järge ajada (togi)

Kasutaja avatar

Teema algataja
rinx85
Postitusi: 312
Liitunud: 21 Veebr 2012, 22:27
Tsikkel: jah

Re: kulunud kett

Lugemata postitus Postitas rinx85 »

Stonekurg kirjutas:
rinx85 kirjutas:

mis võib juhtuda (või mis on kellegil juhtunud) kui kulunud keti (ja ketirataste) väljavahetamisega väga ei kiirusta?

Plaanis tsikkel maha müüa varsti, et selline küsimus? :mrgreen: Kui keti ja ketirataste väljavahetamisega väga ei kiirusta ei juhtu midagi aga kui hiljaks jääd võid jalale aiaaia teha nagu keegi siin aasta või kaks tagasi tegi kui kett oli nii välja veninud, et pidi jalaga peale suruma hammastes üle viskamise vältimiseks.
Või siis kett tuleb maha ja jooksutab tagaratta kinni kui seda ei juhtu siis keerleb ümber esihammaka ja see võib väga kehvasti nii mootori interöörile kui ka eksterjöörile mõjuda.

müügiplaani veel ei ole :) doktor ütles, et kett omadega läbi varsti, seega tahtsin teada kui kiire mul selle investeeringu tegemisega on :wack:


henrij
Postitusi: 167
Liitunud: 09 Mär 2011, 12:46
Tänanud: 1 kord

Re: kulunud kett

Lugemata postitus Postitas henrij »

Zann0 kirjutas:

Kas pekkis kett või kulunud kett võib tekitada siukest tugevat kõrinat mootoriga pidurdamisel? Kiirendad esimese käiguga 50-ni ja lased gaasi lahti käib tugev siuke kõrin. Samas pukil seda ei tee. Või tuleb hääl mootorist või käigukastist? Ei tea kas vahetada kett igaksjuhuks või kust järge ajada (togi)

Ikka võib teha . K[ige lihtsam on ju keti seisu kontrollida tagumise hammaka pealt tõmmates. Kui suudad hammakale ja ketile vahe tõmmata on kett juba veninud. Võid ju ka pingutada kui ruumi veel on :wink:


davidsoniharald
Postitusi: 1488
Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
Tsikkel: GasGas EC300
Asukoht: Eesti, mu kodu.
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 7 korda
Kontakt:

Re: kulunud kett

Lugemata postitus Postitas davidsoniharald »

rinx85 kirjutas:
Stonekurg kirjutas:
rinx85 kirjutas:

mis võib juhtuda (või mis on kellegil juhtunud) kui kulunud keti (ja ketirataste) väljavahetamisega väga ei kiirusta?

Plaanis tsikkel maha müüa varsti, et selline küsimus? :mrgreen: Kui keti ja ketirataste väljavahetamisega väga ei kiirusta ei juhtu midagi aga kui hiljaks jääd võid jalale aiaaia teha nagu keegi siin aasta või kaks tagasi tegi kui kett oli nii välja veninud, et pidi jalaga peale suruma hammastes üle viskamise vältimiseks.
Või siis kett tuleb maha ja jooksutab tagaratta kinni kui seda ei juhtu siis keerleb ümber esihammaka ja see võib väga kehvasti nii mootori interöörile kui ka eksterjöörile mõjuda.

müügiplaani veel ei ole :) doktor ütles, et kett omadega läbi varsti, seega tahtsin teada kui kiire mul selle investeeringu tegemisega on :wack:

Pm kui kohe ära vahetad, siis säästad hammakate vahetamise raha. kui natuke veel lased, siis pead ka hammakad ära vahetama.


Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Re: kulunud kett

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

Tegelikult alati imestan. No see pagana kett ei ole ju NII kallis?
Minu vanal rattal juhtus nii, et kiirendades hakkas tõks-tõks tegema. Samas tagahammasrattal istus peal nagu vaja ja keti kulumus (lülide järgi mõõtes (nagu manuaal selgitab)) oli ka veel normi piires. Aga ära oli kulunud hoopis esimene hammasratas üksi. Õieti mitte kulunud, vaid hambad olid konksuks veninud. Sihuke lugu.
Samas, kui niikuinii juba töö teha, vahetasin kogu komplekti, sest üks kulunud sõlm kulutab teised (uued) sõlmed läbi kiiremini, üks viib teiseni ja lõpuks maksadki rohkem (kui pole just tegu inimesega, kelle eesmärk ongi asi romuks sõita, maha parseldada ja uus osta).

Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Kasutaja avatar

Teema algataja
rinx85
Postitusi: 312
Liitunud: 21 Veebr 2012, 22:27
Tsikkel: jah

Re: kulunud kett

Lugemata postitus Postitas rinx85 »

davidsoniharald kirjutas:

Pm kui kohe ära vahetad, siis säästad hammakate vahetamise raha. kui natuke veel lased, siis pead ka hammakad ära vahetama.

vahetusse läheb kogu komplekt niikuinii

Tsikkelröövel kirjutas:

Tegelikult alati imestan. No see pagana kett ei ole ju NII kallis?

mida sa alati imestad, et inimesed küsimusi esitavad? jummel ega see kett mul mööda maad lohise :D ei teadnud lihtsalt kas esimeste kulumisjälgede peale on vaja paanitseda :wack:

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7412
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1992 korda
Tänatud: 585 korda

Re: kulunud kett

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Tsikkelröövel kirjutas:

Tegelikult alati imestan. No see pagana kett ei ole ju NII kallis?
Minu vanal rattal juhtus nii, et kiirendades hakkas tõks-tõks tegema. Samas tagahammasrattal istus peal nagu vaja ja keti kulumus (lülide järgi mõõtes (nagu manuaal selgitab)) oli ka veel normi piires. Aga ära oli kulunud hoopis esimene hammasratas üksi. Õieti mitte kulunud, vaid hambad olid konksuks veninud. Sihuke lugu.
Samas, kui niikuinii juba töö teha, vahetasin kogu komplekti, sest üks kulunud sõlm kulutab teised (uued) sõlmed läbi kiiremini, üks viib teiseni ja lõpuks maksadki rohkem (kui pole just tegu inimesega, kelle eesmärk ongi asi romuks sõita, maha parseldada ja uus osta).

+1

Ja siin näiteks ka komplekti hind
http://www.louis.de/_30ce312f316dbc975f ... r=10048300

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”