kulunud kett
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
kulunud kett
mis võib juhtuda (või mis on kellegil juhtunud) kui kulunud keti (ja ketirataste) väljavahetamisega väga ei kiirusta?
Re: kulunud kett
No kõige mustem tsenaarium oleks, et läheb katki ja põhjustad avarii sellega(jookseb puntrasse). Ka mootorist võid tüki välja saada, tee peale jääda jms hädad ka muidugi tere tulnud ei ole, seega soovitan ikka õigel ajal ära vahetada.
Re: kulunud kett
Ketti murdmiseks peab ikka väga äge mees olema. Tihtipeale on hammakad selleks ajaks siledad ja viskab nii hirmsasti üle et edasi ei liigugi. Kui väga ei kiirusta, siis ei juhtu mitte midagi, va see et endal on ebakindel sõita sest on väike võimalus et midagi ikka juhtub.
-
- Postitusi: 118
- Liitunud: 07 Apr 2011, 13:38
- Tsikkel: Honda CB450S, Honda FX650
- Asukoht: Lai maailm
Re: kulunud kett
Naabripoisil õnnestus kett puru saada aastaid tagasi. Tagaratas blokki ja nibin nabin jäi püsti.
-
- Postitusi: 725
- Liitunud: 23 Okt 2006, 17:12
- Tsikkel: iž jupiter 3
- Asukoht: Kuressaare
- Tänatud: 2 korda
- Kontakt:
Re: kulunud kett
olen lasknud ühe keti nii lõpuni, et keti rullikud murdusid pooleks, sellega ei juhtundki midagi, ülilõdvaks läks ja viskas maha keti. Teise ratta puhul ketirattad said otsa, tunne oli sama, nagu kett oleks maas, aga tegelikult viskas üle. Aru saab nii, nagu sidur libiseks.
Re: kulunud kett
Mul oli nüüd juhus, kus kulunud ketijooksu puhul hakkasid tagumisel hammasrattal hambad pooleks murduma!
Tegemist muidugi ajaloolise rattaga, millel hammasratta materjaliks on valumalm (ühes tükkis piduritrumliga), mis on pigem erand.
Re: kulunud kett
Minu 280ccm 2T traielitsiklil oli lüliplaadil ketisõrme juures pragu sees ja lüli veidi kiivas juba. Õnneks nägin enne katkemist.
mart211 kirjutas:Ketti murdmiseks peab ikka väga äge mees olema. Tihtipeale on hammakad selleks ajaks siledad ja viskab nii hirmsasti üle et edasi ei liigugi. Kui väga ei kiirusta, siis ei juhtu mitte midagi, va see et endal on ebakindel sõita sest on väike võimalus et midagi ikka juhtub.
-
- Postitusi: 30
- Liitunud: 02 Aug 2007, 19:50
- Tsikkel: FZR1000, Jawa 638, RIGA13 & 22
- Asukoht: Tartu/Põlva
- Tänatud: 2 korda
Re: kulunud kett
Tšehhi ja Liidu ratastel on ketikaitsmed ja kui kett katki läheb, siis on ratas kohe plokis ning lõhub korralikult ka ketikaitsmeid. Juhtunud nii Jawade kui Izhidega. Kuid näiteks jah 1hj (jah, ühe hobujõulisel) punnvõrril võib hammasratta täiesti teravaks sõita, keti välja venitada, kuid ikka liigub. Üle 100kW (või noh lihtsalt jõulisel masinal) bikel ma küll ei julge ära veninud ketiga sõita. Sealt tagajärjest karmimad.
Re: kulunud kett
No mees üritab siin abi saada, et kuidas käituda, kas sõita või ei. See et nõukaaegsed ketid ja malmhammakad ning traielid kette venitavad hirmutab ainult inimest GSF'ga sõites, linnas, maal ja maanteel, ilma et keegi sidurit ja piirajat üheaegselt kasutaks, vaevalt ta seda suudab katki teha. Ja enamustel baikidel on siiski kett lihtsalt maha jooksnud. Halvemal juhul mootorist jupi kaasa viinud.
Baigi kvaliteetse, hooldatud ning kalli keti ja NSVL'i 25 aastat tagasi ja 15 aastat õlitamata ketil on ikka vahe ka.
-
- Postitusi: 390
- Liitunud: 03 Mai 2006, 16:15
- Tsikkel: Freewind|Bandit 1250 SA|B-King
- Asukoht: Saaremaa
- Tänatud: 5 korda
Re: kulunud kett
Kulunud kett ei tohiks ju katki minna kulumisest, korralik kett peaks idee poolest ikka nii ära kuluma, et enam üldse hambas ei istu. Muidugi paari hiina ketti olen näinud sõbra/tuttava oma mis kõik on ilmselt venimisest plaadid puruks venitanud. Jah hiina rämps tõesti venib, silmaga näha kuidas asi laperguseks läheb. Endal ainult aretatud vossu tõmbas plaadi puruks ja lõi mootorist tüki aga tegu oli ka veneaegse tundmatu ketiga. Ühelt hiina "krossikalt" on näituse eksemplaariks kett kus päris mitmed plaadid mõraga ja kõverad, nagu wtf .
Minu arvamus ja kogemus oleks küll, et kvaliteetne ja määritud kett annab mitmel muul moel tunda enne kui katki peaks minema, seega seal polegi midagi suurt juhtumas. Loodetavasti
Ohverdan bensiini !
-
- Postitusi: 242
- Liitunud: 21 Apr 2007, 15:46
- Tsikkel: zx7r
- Asukoht: Laulasmaa
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Re: kulunud kett
rinx85 kirjutas:mis võib juhtuda (või mis on kellegil juhtunud) kui kulunud keti (ja ketirataste) väljavahetamisega väga ei kiirusta?
Plaanis tsikkel maha müüa varsti, et selline küsimus? Kui keti ja ketirataste väljavahetamisega väga ei kiirusta ei juhtu midagi aga kui hiljaks jääd võid jalale aiaaia teha nagu keegi siin aasta või kaks tagasi tegi kui kett oli nii välja veninud, et pidi jalaga peale suruma hammastes üle viskamise vältimiseks.
Või siis kett tuleb maha ja jooksutab tagaratta kinni kui seda ei juhtu siis keerleb ümber esihammaka ja see võib väga kehvasti nii mootori interöörile kui ka eksterjöörile mõjuda.
Re: kulunud kett
Kas pekkis kett või kulunud kett võib tekitada siukest tugevat kõrinat mootoriga pidurdamisel? Kiirendad esimese käiguga 50-ni ja lased gaasi lahti käib tugev siuke kõrin. Samas pukil seda ei tee. Või tuleb hääl mootorist või käigukastist? Ei tea kas vahetada kett igaksjuhuks või kust järge ajada
Re: kulunud kett
Stonekurg kirjutas:rinx85 kirjutas:mis võib juhtuda (või mis on kellegil juhtunud) kui kulunud keti (ja ketirataste) väljavahetamisega väga ei kiirusta?
Plaanis tsikkel maha müüa varsti, et selline küsimus?
Kui keti ja ketirataste väljavahetamisega väga ei kiirusta ei juhtu midagi aga kui hiljaks jääd võid jalale aiaaia teha nagu keegi siin aasta või kaks tagasi tegi kui kett oli nii välja veninud, et pidi jalaga peale suruma hammastes üle viskamise vältimiseks.
Või siis kett tuleb maha ja jooksutab tagaratta kinni kui seda ei juhtu siis keerleb ümber esihammaka ja see võib väga kehvasti nii mootori interöörile kui ka eksterjöörile mõjuda.
müügiplaani veel ei ole doktor ütles, et kett omadega läbi varsti, seega tahtsin teada kui kiire mul selle investeeringu tegemisega on
Re: kulunud kett
Zann0 kirjutas:Kas pekkis kett või kulunud kett võib tekitada siukest tugevat kõrinat mootoriga pidurdamisel? Kiirendad esimese käiguga 50-ni ja lased gaasi lahti käib tugev siuke kõrin. Samas pukil seda ei tee. Või tuleb hääl mootorist või käigukastist? Ei tea kas vahetada kett igaksjuhuks või kust järge ajada
Ikka võib teha . K[ige lihtsam on ju keti seisu kontrollida tagumise hammaka pealt tõmmates. Kui suudad hammakale ja ketile vahe tõmmata on kett juba veninud. Võid ju ka pingutada kui ruumi veel on
-
- Postitusi: 1488
- Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
- Tsikkel: GasGas EC300
- Asukoht: Eesti, mu kodu.
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 7 korda
- Kontakt:
Re: kulunud kett
rinx85 kirjutas:Stonekurg kirjutas:rinx85 kirjutas:mis võib juhtuda (või mis on kellegil juhtunud) kui kulunud keti (ja ketirataste) väljavahetamisega väga ei kiirusta?
Plaanis tsikkel maha müüa varsti, et selline küsimus?
Kui keti ja ketirataste väljavahetamisega väga ei kiirusta ei juhtu midagi aga kui hiljaks jääd võid jalale aiaaia teha nagu keegi siin aasta või kaks tagasi tegi kui kett oli nii välja veninud, et pidi jalaga peale suruma hammastes üle viskamise vältimiseks.
Või siis kett tuleb maha ja jooksutab tagaratta kinni kui seda ei juhtu siis keerleb ümber esihammaka ja see võib väga kehvasti nii mootori interöörile kui ka eksterjöörile mõjuda.müügiplaani veel ei ole
doktor ütles, et kett omadega läbi varsti, seega tahtsin teada kui kiire mul selle investeeringu tegemisega on
Pm kui kohe ära vahetad, siis säästad hammakate vahetamise raha. kui natuke veel lased, siis pead ka hammakad ära vahetama.
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: kulunud kett
Tegelikult alati imestan. No see pagana kett ei ole ju NII kallis?
Minu vanal rattal juhtus nii, et kiirendades hakkas tõks-tõks tegema. Samas tagahammasrattal istus peal nagu vaja ja keti kulumus (lülide järgi mõõtes (nagu manuaal selgitab)) oli ka veel normi piires. Aga ära oli kulunud hoopis esimene hammasratas üksi. Õieti mitte kulunud, vaid hambad olid konksuks veninud. Sihuke lugu.
Samas, kui niikuinii juba töö teha, vahetasin kogu komplekti, sest üks kulunud sõlm kulutab teised (uued) sõlmed läbi kiiremini, üks viib teiseni ja lõpuks maksadki rohkem (kui pole just tegu inimesega, kelle eesmärk ongi asi romuks sõita, maha parseldada ja uus osta).
Re: kulunud kett
davidsoniharald kirjutas:Pm kui kohe ära vahetad, siis säästad hammakate vahetamise raha. kui natuke veel lased, siis pead ka hammakad ära vahetama.
vahetusse läheb kogu komplekt niikuinii
Tsikkelröövel kirjutas:Tegelikult alati imestan. No see pagana kett ei ole ju NII kallis?
mida sa alati imestad, et inimesed küsimusi esitavad? jummel ega see kett mul mööda maad lohise ei teadnud lihtsalt kas esimeste kulumisjälgede peale on vaja paanitseda
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7412
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1992 korda
- Tänatud: 585 korda
Re: kulunud kett
Tsikkelröövel kirjutas:Tegelikult alati imestan. No see pagana kett ei ole ju NII kallis?
Minu vanal rattal juhtus nii, et kiirendades hakkas tõks-tõks tegema. Samas tagahammasrattal istus peal nagu vaja ja keti kulumus (lülide järgi mõõtes (nagu manuaal selgitab)) oli ka veel normi piires. Aga ära oli kulunud hoopis esimene hammasratas üksi. Õieti mitte kulunud, vaid hambad olid konksuks veninud. Sihuke lugu.
Samas, kui niikuinii juba töö teha, vahetasin kogu komplekti, sest üks kulunud sõlm kulutab teised (uued) sõlmed läbi kiiremini, üks viib teiseni ja lõpuks maksadki rohkem (kui pole just tegu inimesega, kelle eesmärk ongi asi romuks sõita, maha parseldada ja uus osta).
+1
Ja siin näiteks ka komplekti hind
http://www.louis.de/_30ce312f316dbc975f ... r=10048300
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.