Gondlite värvimine
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 19
- Liitunud: 10 Mai 2010, 16:47
- Tsikkel: Yamaha XJ600 95a
- Asukoht: Vaida
Gondlite värvimine
Tervitus.
Küsin abi seoses gondlite värvimisega....ehk kas keegi teadjam oskab öelda mida tegin valesti?
Eeltööna pahteldasin,lihvisin gondlid ja lasin peale halli värvi krundi kuna värviks metallic hall. Karestasin krundi 800.se paberiga ja pesin veega puhtaks. Siis hakkasin värvima. Esimene kiht värvi ...alguses tundus ohooo kui kena...lasin kuivada ca 10 min...siis tunne nagu oleks osadesse kohtadesse värvi laskmata ehk nagu oleks sisse tõmmanud värvi. Lasin teise kihi ja lasin jälle ca 10 min kuivada...jälle sama teema, et osad kohad nagu poleks katnud korralikult. Peale kolmandat kihti lasin natuke kuivada ja märkasin, et ühest kohast kobrutab värv. Siis loobusin. Õnneks tegu esimese porilauaga hetkel. Detaili pesemisest veega enne värvimist oli möödas ca 20-25 min. Kas võib asi selles olla, et silmaga näha niiskust nö polnud aga reaalselt ikka võis antud koht niiske olla? Või olen midagi muud totaalselt valesti teinud.
Miks asjatundja kätte ei viinud....tahtmine ise proovida;) Värv ja krunt ostetud Devorist.Värv lastud pulverisaatorisse panna.
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: Gondlite värvimine
westel kirjutas:Kõige alla tuleks panna spets plastiku krunti, siis tavaline krunt ja värv.
mullitamise probleem ei tohiks sellest olla. plastikukrunt tagab hilisema pealpüsimise ja kerge elastsuse. äkki ikkagi krunt kuivamata?
Re: Gondlite värvimine
Krunt kuivamatta või siis lasid alla krundi nn aerosolist, see ongi si.. ja tulemus ongi käes, Aga kui muud võimalust pole kui aerosolist krunti lasta, siis värvides ära lase "paksusid" värvi kihtisid , värvi rohkem "udutades" ja pikemate vahedega. Enne värvimist karesta ikka krunt veega, kui pinnavärv siis aitab see 800-ne paber, kui metallik siis ikka mingi 1200 vähemalt
Jõudu
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: Gondlite värvimine
kusjuures nende aerosoolkruntidega olen isegi seda täheldanud, et kipuvad mullitama hakkama, tahavad vist väga head kuivamist saada.
Re: Gondlite värvimine
Vesivarv(kuda iganes seda nimetada) korralikult kuivaks ja siis lakk. Nii koik ok. Ukskoik milline krunt, ules ei tule.
Krunt voiks olla kahekomponentne, nii ka ei teki jama.
Asi pole kuivamises vaid selles, et varvi kihi lahustid hakkavad krunti uuesti lahustama. Lahusti imbub krundi sisse ja paisutab krundi kihti. Igasugu lakkimistega voib sama jama tulla.
Alguses udutad veidi varvi voi lakki peale. Kiirelt, ohukeselt lased selle udu kokku, palvetad ja ootad. Nii tehakse riskantsete kohtadega. Juhul kui muud ule ei jaa.
Kui alumine kiht ei ole kuivanud, jaab pealmine lakk voi varv peale lahti ja alles katsudes, mehaaniliselt mojutades tombab krussi. Alles ulejargmisel paev(naiteks) kui lakk on taielikult peal kuivanud ja ka veidi lahustite aurudes kokku tombunud, tekib uleuldine kobrutus vi praod laki sees. See palju suurem jama kui vaike kobrutamine.
Lihvi uuesti maha ja talita ettevaatlikult, lastes eelnev lakikiht peaaegu kuivaks.
Alati saad ka korralikult, heade vahenditega teha. Voimalik, et loppkokkuvottes odavam.
Spray varvid- teine komponent ohu niiskus ja lahustite aurumisel kuivamine(suurem kokkutombumine)
Kahekomponentsed varvid- eraldi kaks komponenti, tekib reaktsioon. lahusteid lisatakse vahem, kahanemine vaiksem.
Ka spraypurgivarviga saab ok tulemuse aga see vaev ei ole seda vaart.
-
Teema algataja - Postitusi: 19
- Liitunud: 10 Mai 2010, 16:47
- Tsikkel: Yamaha XJ600 95a
- Asukoht: Vaida
Re: Gondlite värvimine
Kuna enamus räägivad krundi kuivamisest siis see ilmselt see kurjajuur ongi. Nimelt peale krundi pealekandimist seisis see küll mitu päeva kuid keldris. Seega seal see ilmselt tundub vaid kuiv aga reaalsus on muu.Eks tuleb metallicu jaoks ka 1200 paber võtta mitte 800-ne. Aga proovin ikka veel ise...eks kui ei saa hakkama siis kooliraha makstud ja spetsialisti juurde;)
Nii värv kui krunt jahh spray-d mõlemad. Värv siis segatud purki.
Igaljuhul tänud vastamast ja kui saan hakkama siis eks kirjutan kuidas jne;)
Re: Gondlite värvimine
Kui krundi ka Devorist ostsid, siis see sobib selle värvi alla väga hästi. Kui on korralikult kuiv, siis ei kobruta kuskilt midagi ülesse.
Veega pesemise koha pealt - selle jaoks on silikooni pesuvahend olemas enne kruntimist värvimist ülekäimiseks. Saab tolmu maha ja ka ained mida tavaline vesi ei võta aga lõpptulemust võivad kõvasti mõjutada.
Re: Gondlite värvimine
Renx1 kirjutas:siis tuleb viia kuhugi välja kuivama enne värvimist ikka.
Mitte enne värvimist ei viida kuivama välja, vaid ikka enne krundi lihvimist vesipaberiga vii kuivama välja:!:
-
- Postitusi: 44
- Liitunud: 23 Mai 2010, 02:12
- Tsikkel: ZX600-D3 (ZZR600)
- Asukoht: Tln -> Mustamäe
- Kontakt:
Re: Gondlite värvimine
Akrüül spray krunt kuivab suht kiiresti, aga ise täheldasin üles ajamist siis, kui krunt liiga õhukeseks või läbi lihvitud sai mõne teravama nurga pealt või siis pahtli servas.
Samuti tundus, et vesilihviga krundile ei tahtnud värv väga kõvasti külge jääda (kippus teibi maha tõmbamisel kaasa tulema). Silikoonipesu sai tehtud enne päris värvi. Järgmisel korral ilmselt käiksin kuiva liivapaberiga kergelt üle.
Kirjelduse järgi tunduks, nagu pahtli peale krunti vähe saanud, kui värvi sisse tõmbab.
Kuna praegu tagasilöök ainult porika katmisel, siis pole hullu, annab veel katsetada ja ei tasuks kohe püssi põõsasse visata.
-
Teema algataja - Postitusi: 19
- Liitunud: 10 Mai 2010, 16:47
- Tsikkel: Yamaha XJ600 95a
- Asukoht: Vaida
Re: Gondlite värvimine
acar kirjutas:Renx1 kirjutas:siis tuleb viia kuhugi välja kuivama enne värvimist ikka.
Mitte enne värvimist ei viida kuivama välja, vaid ikka enne krundi lihvimist vesipaberiga vii kuivama välja:!:
siiski seda just pidasingi silmas;)
-
Teema algataja - Postitusi: 19
- Liitunud: 10 Mai 2010, 16:47
- Tsikkel: Yamaha XJ600 95a
- Asukoht: Vaida
Re: Gondlite värvimine
Lemmy kirjutas:Akrüül spray krunt kuivab suht kiiresti, aga ise täheldasin üles ajamist siis, kui krunt liiga õhukeseks või läbi lihvitud sai mõne teravama nurga pealt või siis pahtli servas.
Samuti tundus, et vesilihviga krundile ei tahtnud värv väga kõvasti külge jääda (kippus teibi maha tõmbamisel kaasa tulema). Silikoonipesu sai tehtud enne päris värvi. Järgmisel korral ilmselt käiksin kuiva liivapaberiga kergelt üle.Kirjelduse järgi tunduks, nagu pahtli peale krunti vähe saanud, kui värvi sisse tõmbab.
Kuna praegu tagasilöök ainult porika katmisel, siis pole hullu, annab veel katsetada ja ei tasuks kohe püssi põõsasse visata.
ka siin võib point olla. Omaarust üritasin jahh panna paksemat kihti kuid ju see siis ikka õhuke jääb. Igatahes 800-se paberiga tõmbas mõnest kohast klõpsti maha paari tõmbega. Eks katsun paksema kihi panna ja korralikult kuivama ning enne metallicut siis hoopis peenemateralist paberit kasutada.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.