Grupisõit
Moderaator: Moded
Re: Sõit pundis
Ma paneks ka siia kirja ühe tõestisündinud loo, mis juhtus paari minu tuttavaga sel aastal, tagasisõidul ühelt motokokkutulekult. Nimelt sõitsid 5 tsiklit malelauas Tallinna poole, kui neid pidas kinni politsei inspektor Kukeke (nimi muudetud), kes siis mõõtis kiirust. Kui politsei ratturite juurde tuli, tundsid ratturid huvi, mis oli siis kinnipidamise põhjus. Üllatus oli suur, kui politsei ütles,et te sõidate asulavälisel teel valesti ehk siis malelauas ning nendele ratturitele, kes sõidavad telgjoone lähedal võiks kohe LE rikkumise ära vormistada. Ratturid tegid suured silmad ja ütlesid,et suuremjaolt igalpool sõidetakse pundis asulavälistel teedel just malelauas, mitte üksteise järel. Inspektor siis soovitas lugeda LE § 110 ( http://www.liiklus.ee/1409), kus on kirjas, kuidas tohib asulavälisel teel sõita ( Asulavälisel teel tuleb sõita sõidutee parempoolse ääre lähedal. ). Seekord oli siis politsei piirdunud lihtsalt hoiatuse ja informeerimisega.
Ilmselt oli tegu tõesti mingi noore politseikooli lõpetanud inspektoriga, kelle paragrahvid ja selle sisu värkelt meeles. Kui seda paragrahvi jälgida,siis võiks ju trahve vormistada ka autojuhtidele, sest ka autodega sõidetakse kohati liiga telgjoone lähedal. Tahaks loota,et sellise põhjusega mootorrataste kinnipidamisi eriti tihti ette ei tule, sest see tundub natuke nõmedana.
Re: Sõit pundis
üks sõber rääkis, et kui Bandidos'ed tulid Eestimaale, siis ühed neist sõitsid maanteel kolmekesi kõrvuti ja kui tuli liiklusvahend vastu, siis ei liikunud nad grammikestki kõrvale....kolmekesi koos ja kõrvuti...aga ei ole mõtet eeskuju võtta, vaid tuleb sõita oma sõitu ja mitte arvestada teiste jutuga, et kuidas siis sina sõidad või ei sõida.
omast kogemusest tean, et pidevalt parim sõber haugub mind, et mis kuradi imelikke kiirusi ma valin ja mida ma üldse teen...aga mina ütlen selle peale, et poohui - MINA SÕIDAN ENDA RATTAGA, MITTE KEEGI TEINE!!!
ja kui ei meeldi, siis....noh eks te isegi teate kuhu minna tuleb, aga mitte halvas mõttes
Re: Sõit pundis
Panen siis ka kirja ühe tõestisündinud loo. Sõidan iga nädal korra autoga Tln-st Trt-sse ja teisipidi tagasi. Ükskord, laup. hommikul kl. 10 paiku kusagil Tartu ja Mäo vahel tsiklid kolonnis, paaridena, kiirus 70 - 80 km/h, 20 - 30 ratast. Laupäeva hommikul kl 10 paiku on teel päris kõva sebimine. Kes sõitnud, see teab. Pidevalt tuleb keegi vastu, mööda ei saa, kolonn ees pikk nagu lohe. Ilus vaadata küll, aga mul kokkulepitud ajaks vaja Tallinnas olla. Sõitsin sabas kuni Mäoni, ikka mitukümmend kilti, siis keeras kolonn tanklasse. Nende sarviliste vahel, mis endamisi lendu lasin küpsesid peas mõned ettepanekud:
Igasugune kolonnis sõitmine on reeglina ette võetud lõbu pärast. Tallinn-Tartu maanteel sõidab palju rahvast sellepärast, et töö seda nõuab (nagu näiteks mina) ja siis annab aeg jalaga tagumikku. Parem oleks töörahvast mitte segada, sõita võib ka mõnel hõredamalt asustatud maanteel, seal saab kolonnist paremini mööda.
Kui eesmärk nõuab Tln -Trt maanteel pundiga kulgemist, siis võiks sõita nelja kaupa kaks ratast kõrvuti, siis paarsada meetrit vahet ja jälle neli ratast. Enne sihtkohta või ärakeeramist saab ju rahva jälle kokku korjata ja näiteks kasvõi kolmekesi kõrvuti uhkelt linna sisse sõita.
Re: Sõit pundis
Mäo ja Tartu vahel? Ega ei olnud tegemist 70kmh kiiruspiiranguga alaga? Tsiklikolonnid reeglina ei soovi vahejuhtumeid politseiga, mis tuleneksid kiiruseületamisest. Kui kiirusepiirangut ei olnud, siis on selline venimine tõesti kummaline.
Re: Sõit pundis
Juhtus see aastajagu tagasi. Ei olnud piirangut. Olen kolm aastat järjest iga nädal korra nädalas nädalalõppudel kahe linna vahet pendeldanud. Kõik piirangudki pähe kulunud. Eks kolonni kiirus sageli 70-80-90 peale vajub, arusaadav. Sellise kreisi maantee puhul nagu Trt-Tln maantee seda on võiks kehtida kolonnisõidu erikord. Kui oleks möödasõidu võimalus oleks kõik OK. Ei pea kiiremini sõitma kui ei saa või ei taha.
-
- Postitusi: 581
- Liitunud: 04 Veebr 2007, 13:07
- Tsikkel: Drag Star
- Asukoht: Rakvere (Rockvere)
- Kontakt:
Re: Sõit pundis
Võib olla, et nende ees pidurdas mingi "karvamüts" oma ziguliga ja mehed otsustasid teha suitsupausi selle asemel, et sellise liiklusega trügida suure kolonniga mööda. Teada on kuidas läheb rebimiseks sellisel möödasõidul.
-
- Postitusi: 47
- Liitunud: 06 Sept 2008, 20:13
- Tsikkel: Suzuki DR650;Honda Shadow1100
- Asukoht: Lääne-Virumaa
Re: Sõit pundis
...tere kõigile motomeestele!Tore on näha teedel palju mootorrattureid!Vahva!Olen sõnatu!Aga samas ootan neilt kõigilt ka arusaamist liikluseeskirjadest ja muust sellisest!Autojuhid,kaasaarvatud mina peaks arvestma samas ka mootorratturitege.Mind ennast häirib see,et nii autojuhid kui ka motomehed ei hooli liikluseeskirjadest eriti!!!Ja see ajabki tihtipeale S..ta keema!=Oled lenksus,arvesta teisi,oled roolis!Samamoodi!Sõidad grupis,tutvu reeglitega!
Olge kõik rahulikud liiklejad!...Kui suudate!!!

Re: Sõit pundis
[quote="Skyrunner"]Inspektor siis soovitas lugeda LE § 110 ( http://www.liiklus.ee/1409), kus on kirjas, kuidas tohib asulavälisel teel sõita ( Asulavälisel teel tuleb sõita sõidutee parempoolse ääre lähedal. ). Seekord oli siis politsei piirdunud lihtsalt hoiatuse ja informeerimisega.
Ohe, püha müristus, paragraafi leidsid küll ülesse aga lugeda ei viitsinud? Ei ei, ma ei hakka targutama, ega õigust või valet mõistma. Lihtsalt olen üks meist paljudest , kes võik SL Õhtulehe või mille iganes asemel paar õhtut oma teadmiseid LE seltsis värskendada.
Paragraaf ju selleks kõver ongi, et teda väänata saaks...
Müügiks: kõik on müügis, kogu aeg: http://nagi.ee/photos/rein-hd/sets/333565/
Grupisõit
Tegelikult oli jah normaalne sõit. Kuid mõned tähelepanekud sellise suure megagrupiga seilamiseks, kus oskuste ja kogemuste vahemik on seinast seina.
Linnas liikusime täitsa ok. Paarikaupa ja sabasid ei tekitanud. Täis valgusfooride ootamine on ka mõistlik (st et ühe tsükliga ikka kõik üle jõuaks)
Veidi läks käest ära siis, kui Piiterilt väiksematele teedele keerasime. Suhteliselt kitsal ja pimedate kurvidega teedel tuli vastu päris mitu mürsku ja seal võiks kohe malesse võtta. See on veidi lühem kui hanereas kuid paljuski ohutum - aega maha pidurdada rohkem.
Seni kuni kuiv oli oleks võinud kinni pidada kokku lepitud kiirusest - legaalne e. kuni 10-20 üle. Aga sõitsime miskipärast ca 70-75 e siis tunduvalt lubatust aeglasemalt.
Kui läks märjaks - no jah. seal enam kimada mõtet polnud - niikuinii oli visiir pidevalt sopane.
Vabandan, et ette hoiatamata otsa ringi keerasin - sokki rohkem leotada mõtet ei olnud - kips niigi juba pude...
tegelikult on sellel marsruudil veel üks põnevam algus - läbi Maardu ja kallavere ja Kiiu.. Igati äge keerutamine.
Sellise hulga ratturite puhul peaks aga kohe alguses jagama grupi kaheks
need kes oskavad
ja
need kes tunnistavad, et ega eriti veel ei oska
mõlemale grupile oma juht ja oma saba. Juht määrab keskmise tempo ja saba vaatab, et keegi kusagil põõsasse ei jäks. Ja siis saab kokku lepitud kohtades ilusti kõik jälle kokku.
Muidu ikka juhtub, et olude sunnil hinnatakse veidi valesti oma oskusi ja võimeid ja püütakse vägisi tempos püsida ning tulemus võib olla mitte just väga roosiline...
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7406
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1093 korda
- Tänatud: 1098 korda
- Kontakt:
Re: Sõit grupis
aivarik kirjutas:Suhteliselt kitsal ja pimedate kurvidega teedel tuli vastu päris mitu mürsku ja seal võiks kohe malesse võtta.
Turvalisuse seisukohast vaadates pole tegelikult ikkagi väga mõistlik sõita maanteekiirustel ka kitsastel teedel "maleruudus", ohutu formatsioon oleks hanerida - see jätab sõitjale rohekm ruumi nii sõitmiseks kui ka vigade tegemiseks. Kahe sõitja vahe oleks mõistlikult võttes kiirusel 90km/h ikka mitte alla 2 sekundi.
-
- Postitusi: 437
- Liitunud: 07 Okt 2007, 11:49
- Tsikkel: Yamaha R1 track only
- Asukoht: Tallinn | Nõmme
Re: Sõit grupis
Suure grupi puhul on ilmselget raskem neid asju paika panna kui väikese puhul, kuid ka eilse sõidu puhul sai ära öeldud grupi liikumiskiirus - kes sellega arvestas, sõitis grupis, kes mitte tegi juba oma sõitu grupist väljas, nii nagu see alati olnud on. Linna sõidus oli aimata, et toimub lagunemine teatud määral, mis Piitrile jõudes ka korda sai. Mis puudutab aga väikeseid teid siis on fakt see, et liikumine läheb haneritta nagu Mac juba mainis, laiematel lõikudel muidugi võetakse tagasi malesse. Sellest tulenes ka grupi üldine kiiruse kadu (kuivas osas siis veel), kuna eessõitva rattana pidin arvestama ka grupis olevate seljakottide ja algajamate sõitjatega.
Kurb fakt on see, et nii suure grupi puhul, kus sõitjad on ka väga erinevate oskustega, ei saa alati kõigile meele järgi olla. Siiski loodan, et enamus rahule jäid ja asi õnneks toimis
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7406
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1093 korda
- Tänatud: 1098 korda
- Kontakt:
Re: Sõit grupis
DGAF kirjutas:... kuna eessõitva rattana pidin arvestama ka grupis olevate seljakottide ja algajamate sõitjatega.
Tavaliselt kipuvad algajad enda tahapoole sättima. Tegelikkuses tuleks panna vähema kogemusega sõitjad just ettepoole ning vedaja dikteeriks tempot tulenevalt sellest, kuidas tema taga sõitvad parasjagu hakkama saavad.
-
- Postitusi: 437
- Liitunud: 07 Okt 2007, 11:49
- Tsikkel: Yamaha R1 track only
- Asukoht: Tallinn | Nõmme
Re: Sõit grupis
Nagu mainitud oligi kiiruse valik eelkõige algajaid soosiv. Asetuse osas ei oska Sulle täpselt öelda kuhu need kõige algajamad (grupi mõistes) ennast sättisid sõidu jooksul.
Re: Sõit grupis
ma mõtlesin malesse võrdluses paralleelse sõidustiiliga kus kaks kõrvuti ja praktiliselt ratas rattas. Liikumisruumi pole üldse...
-
- Postitusi: 437
- Liitunud: 07 Okt 2007, 11:49
- Tsikkel: Yamaha R1 track only
- Asukoht: Tallinn | Nõmme
Re: Sõit grupis
See on hoopis teine asi. Kõrvuti varianti ei tohiks üksi rattur grupis kasutada. Kui see kitsamatel teedel tagapool grupis nii oli siis on tõesti kurb lugu.
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7406
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1093 korda
- Tänatud: 1098 korda
- Kontakt:
Re: Sõit grupis
DGAF kirjutas:Asetuse osas ei oska Sulle täpselt öelda kuhu need kõige algajamad (grupi mõistes) ennast sättisid sõidu jooksul.
Tegelikult ei säti algajad end sõidu jooksul tahapoole, nad lihtsalt ei oska seda. Häda on selles, et üldjuhul puudub sellistel gruppidel distsipliin st. suvalisel hetkel sõidab keegi eessõitjast mööda, kui tema arvates vahe liiga suureks läheb. Kuna vedaja näeb, et tema taga sõitja on ilusti olemas, siis pole ju millegi pärast muretseda. See tagab, et varsti on algajad kolonni lõpus ning mõni hetk hiljem juba maha jäänud.
Ideaalsel juhul peaks grupp säilitama kogu sõidu vältel sama formeeringu - see võimaldab kasutada meetodit, kus eessõitja "vastutab" tema taga sõitva kaaslase eest. Sisuliselt see tähendab see, et kui sa näed enda taga olevat sõitjat oluliselt ära maha jäävat, siis tead tempot vähendada. Kui sinu järelt sõitja ära koab, siis pöörad ringi ja lähed vaatama. Ristmikul veendud alati, et sinu järel tulev rattur teaks millises suunas minnakse. Selline toimimisviis tagab selle, et keegi ei jää kunagi maha ning grupp ei lagune laiali, sest ükskõik kus grupi osas midagi juhtub jõuab see varem või hiljem kõigi grupi liikmeteni.
Re: Grupisõit
Olen Maci-ga nõus, et algajad peaksid olema ees. Sai isegi hooaja alguses avasõit gruppis koos Mac-iga tehtud ja kõik laabus kenasti, siinkohal kiidaks Mac-i gruppisõidu alguses tehtud lühikese meeldetuletuse eest kõigile, et kõik oma kohti hoiaks ja jälgiks tagumisi, et keegi ära ei kaoks ning peale keeramisi järgi tagumisi oodatakse . Hiljem kui tagasiteel viimaseks asusin, oli gruppis püsimine kõvasti rohkem keskendumist nõudev kui esimene osa sõidust.
Tänu sellele sõigule olen edaspidi ennast üritanud ikka sinna etteotsa reastada, et pendli efekt vähem mõjutaks
Re: Grupisõit
Mulle täitsa sobis see tempo, mis meil oli. Kohati muidugi oleks võinud veidi kiiremini sõita aga samas kui vaadata, et ka selle tempo juures 2 ratast küljeli suudeti keerata, mis siis veel suurematel kiirustel juhtuks. Kui oskajatest plastikud soovivad kiiremat tempot, siis tuleks kindlasti ürituse korraldamisel seda märkida või teha eraldi sõit. Seekord oligi tegemist seinast seina ratastega, mis ei arenda kiirusi ja kiirendust ning ärgem unustagem "seljakotte" kellele see sõit peab olema nauditav mitte hirmus.
Mainitud ürituse alguses koosolekul räägiti täpselt üle, mis moodi me sõidame ja millises tempos. Seega kõik pidid teadma, mis moodi sõit välja näeb, iseasi kas kuulati.
Olen ka ürituselt viisakalt lahkunud, kui tempo ei olnud minu jaoks (liiga kiire), nii et see tõesti on paratamatus, et kõigile ei saagi sobida, sellises suures seltskonnas. Mina jäin väga rahule!
-
- Postitusi: 437
- Liitunud: 07 Okt 2007, 11:49
- Tsikkel: Yamaha R1 track only
- Asukoht: Tallinn | Nõmme
Re: Sõit grupis
macintosh kirjutas:DGAF kirjutas:Asetuse osas ei oska Sulle täpselt öelda kuhu need kõige algajamad (grupi mõistes) ennast sättisid sõidu jooksul.
Tegelikult ei säti algajad end sõidu jooksul tahapoole, nad lihtsalt ei oska seda.
Häda on selles, et üldjuhul puudub sellistel gruppidel distsipliin st. suvalisel hetkel sõidab keegi eessõitjast mööda, kui tema arvates vahe liiga suureks läheb. Kuna vedaja näeb, et tema taga sõitja on ilusti olemas, siis pole ju millegi pärast muretseda. See tagab, et varsti on algajad kolonni lõpus ning mõni hetk hiljem juba maha jäänud.
Ideaalsel juhul peaks grupp säilitama kogu sõidu vältel sama formeeringu - see võimaldab kasutada meetodit, kus eessõitja "vastutab" tema taga sõitva kaaslase eest. Sisuliselt see tähendab see, et kui sa näed enda taga olevat sõitjat oluliselt ära maha jäävat, siis tead tempot vähendada. Kui sinu järelt sõitja ära koab, siis pöörad ringi ja lähed vaatama. Ristmikul veendud alati, et sinu järel tulev rattur teaks millises suunas minnakse. Selline toimimisviis tagab selle, et keegi ei jää kunagi maha ning grupp ei lagune laiali, sest ükskõik kus grupi osas midagi juhtub jõuab see varem või hiljem kõigi grupi liikmeteni.
Nõus, küll aga oli pigem selle "sõidu ajal sättimise" all mõeldud seda, et pause oli päris mitmeid ja ka väljasõidu tõttu tekkis gruppi teataval määral segadust.
Distsipliini puudumine on tihti peale probleemiks, kuid see laheneb üldjuhul kiiresti - kes tahab keerata, see lahkub. Nagu antsa ka välja tõi siis iseküsimus on see kas alguse koosolekul ka kuulatakse, mis räägitakse või ei.
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7406
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1093 korda
- Tänatud: 1098 korda
- Kontakt:
Re: Sõit grupis
DGAF kirjutas:Nõus, küll aga oli pigem selle "sõidu ajal sättimise" all mõeldud seda, et pause oli päris mitmeid ja ka väljasõidu tõttu tekkis gruppi teataval määral segadust.
Distsipliini puudumine on tihti peale probleemiks, kuid see laheneb üldjuhul kiiresti - kes tahab keerata, see lahkub. Nagu antsa ka välja tõi siis iseküsimus on see kas alguse koosolekul ka kuulatakse, mis räägitakse või ei.
Diskuteerin pigem üldisel baasil tuginedes varasematele, taoliste grupisõidu kogemusele.
Väga paljud sõitjad kipuvad neid lihtsaid tõsisasju mitte teadvustama ning ega sõidu "korraldajad/vedajad" jälgi tihtipeale neid isegi. Keerajate osas ma ei näe probleemi, need lahkuvad tõepoolest. Veakohaks tavaliselt asjaolu, et inimesed, nähes tühikut kipuvad aglasemast sõitjast mööduma ja nii jäävad need varsti taha, sest vedajal puudub võimalus tempot korrigeerida vastavalt majajääjate tempole.
Re: Grupisõit
Soovitus järgmistele "vedajatele" - enne väljasõitu võtke kõik sõitjad kokku ja rääkige neile järgmised punktid lahti:
- planeeritud marsruut (plusspunkt ka varumarsruudi eest, kui on alust kahtlustada MNT-ameti või Tlna LV geniaalsusevälgatusi marsruudil)
- puhke- või muud planeeritud loodusenautlemispausid
- ajakava (väljaliikumise aeg, tagasijõudmise aeg jms ehk olulised kellaajad)
- sõidukite järjekord ja formatsioon
- sõidukite vahed (piki-, külg-, diagonaalvahed)
- max kiirus
- tegevus mingi ootamatuse korral (keegi paneb külje maha, mendid tüütavad jms), kas jääb mingi punt aitama ja ülejäänud panevad edasi või jäävad kõik korrapäraselt seisma jne
- mingid signaalid-käemärgid, mida kasutatakse (probleem rattaga, pissihäda, peatus, tempomuutus jne)
- kes on grupi juht ja tema asukoht.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.