Inverterkeevituse ja elektrigeneraatori koostöö

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
piloot
Postitusi: 2130
Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
Asukoht: Rakvere

Inverterkeevituse ja elektrigeneraatori koostöö

Lugemata postitus Postitas piloot »

On kellelgi kogemust inverterkeevituse ja elektrigeneraatori koostööst?
Täpsemalt, kui suurt genekat on vaja 190-se inverteri jaoks, et ära toidaks ja kestaks. Elu on näidanud, et sel inverteril tuleb vahest väga harva, 3,25 elektroodi puhul, voolutugevust üle 130-ne keerata, seda siis vooluvõrgus kasutamisel. Koormatavus oli vist 125A 100%.
Leidsin sellise diiselgeneka, 5,5 kw:
http://www.farmest.ee/et/Generaatorid/?product_id=2397
... müügimehe juttu kuulates siis sellest pidavat piisama küll ja veel, ise olen küll vähe kahtleval seisukohal.

Pilt
Suzu GSF 600S - Totaalne banditism! Fazer 1000, KTM LC4 620 SC, Varadero 1000, XR650R, WR250F, Husaberg FE 570+explorer snow kit
citius,altius,coitus!

Ranx
Postitusi: 26
Liitunud: 01 Aug 2011, 23:52
Tsikkel: Nightrod
Asukoht: Pärnu

Re: Inverterkeevituse ja elektrigeneraatori koostöö

Lugemata postitus Postitas Ranx »

On kahte tüüpi generaatoreid ,ühtedele võib panna järele igasugu elektroonikat ja keevitusi ,odavamatele ei tohi elektroonikaga ligi minna ,ise olen keevituse maha põletanud .
Ma ei mäleta mis selle vidina nimi on mis peab genekal olema ,et inverter keevitust võid kasutada ,aga ilam selleta ära üritagi ,kallis kooliraha !
Kallimatel genekatel see vidin küljes ,ennem geneka ostu tuleb seda kindlasti uurida ,elektri vennad oskavad kindlasti täpsemini seletada .
Olen 99% kindel et sellel genekal ,mis lingil on seda vajalikku vidinat pole .

Kasutaja avatar

Ilgekepp
Postitusi: 178
Liitunud: 11 Juul 2011, 17:37
Tsikkel: Jamaha VIBRAGO
Asukoht: Keset s''tumist
Tänatud: 2 korda

Re: Inverterkeevituse ja elektrigeneraatori koostöö

Lugemata postitus Postitas Ilgekepp »

Esiteks: Mis see tsikllite foorumise puutub?

Teiseks: Kui sa ostad starteriga ja veel diiselgeneka siis raha ju on. Miks sa muretsed? Osta 7,5kw ja asi vask.

Kolmandaks 5,5kw on tõesti piisav. Inverteri puhul vali generaatori võimsus keevitatava elektroodi järgi. Kui sul 4,5mm elektrood siis 4,5kw on min piisav.

Hea soovitus: kui raha veel loed siis osta bentsukas ja nöörstarteriga 6kw 1faasiline genekas ja keevita ennast pooleks. Ülejäänud raha ... anna lastele (siis nad ka peavad sind targaks inimeseks). Aga kui keevitad generaatori abiga iga päev siis osta keevitusgeneraator (generaator ja elektroodkeevitus ühes)

Ahjaa. Tee nii et uuel generaatoril oleks AVR elektroonika peal siis jäävad kõik eletroonikaga asjad ellu (tänapäeval on elektroonika rellakates, millel on aeglane start ja ülekoormuskaitse, trellid sama süsteemidega, saad säästupirne kasutada valgustuseks, mobiili laadida jpm). AVR teeb voolu stabiilseks ja siis pingekõikumised ei riku digi asju. Üldiselt kaasaja generaatorid ongi AVRiga.
Ja osta masin ikka jätkusuutlikust poes kus tehakse ka garantiiremonti kohapeal ja olemas kuluosade ja varuosade laoseis kohe. Mitte farmesti angaarist (ühel koduka pildil on ju) ... hiinas toodetud diiselmootoriga ja alternaatoriga generaator. Iseenda tillist tõmbamine ju?!

Ole kasvõi loll aga ole motäkamees! ja teine asi: Tegija kannab kiivrit!

Teema algataja
piloot
Postitusi: 2130
Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
Asukoht: Rakvere

Re: Inverterkeevituse ja elektrigeneraatori koostöö

Lugemata postitus Postitas piloot »

Alustuseks, tänud vastamast.
Esiteks: Ei puutugi tsikliteemasse, sellist foorumit, kus selliseid küsimusi lahatakse ei leidnud ja panin küsimuse "lollide küsimuste" rubriiki, kuna siin käib palju eri valdkondade rahvast ja tavaliselt mingit tõetera ikka poetetakse. Läks aga nii, et keegi arvas heaks, sellest lausa uus teema teha, tänud :)

Teiseks: Genekas läheb hooldebussi ja kuna rahalugemise tulemusena ei ole tegu just kõige suurema saadaoleva bussiga siis võiks olla starteriga mudel, et seda kusagilt ümber nurga ei peaks alati käima sikutama. Tõesti, ei pea olema diisel aga bensiinivariandi puhul elu näitab, et need paagikorgid ei ole eriti pidavad ja pidev bentsuvunn tunda, diisli suhtes, vähemalt mul on leebem nina. Teinekord on jälle juhtunud, et lihtsalt voolu tekitamiseks on pidanud genekas päevi tiksuma.
Eelnevalt olengi kasutanud SDMO 7,5-st keevitusgenekat aga elu näitab, et aegajalt tuleb seda tassida kõikvõimalikesse kohtadesse ja lihtsam on vedada kaablit ja 6kg inverterit, kui 100kg genekat. Kui veel raha lugeda siis see aparaat maksab tunduvalt rohkem, kui inverter ja genekas kokku.
Ehk oskaks siis keegi soovitada mõnda kindlat marki ja mudelit, mida ka ükskord pärandada :D , sinna 7kw kanti.

Pilt
Suzu GSF 600S - Totaalne banditism! Fazer 1000, KTM LC4 620 SC, Varadero 1000, XR650R, WR250F, Husaberg FE 570+explorer snow kit
citius,altius,coitus!
Kasutaja avatar

Ilgekepp
Postitusi: 178
Liitunud: 11 Juul 2011, 17:37
Tsikkel: Jamaha VIBRAGO
Asukoht: Keset s''tumist
Tänatud: 2 korda

Re: Inverterkeevituse ja elektrigeneraatori koostöö

Lugemata postitus Postitas Ilgekepp »

Nujah, ega Eestis peale SDMO miskit head ei ole osta. Eks ikka hinnas peegeldub kvaliteet .... . SDMO diislit vist 8 sottiga ei saa.
Mis selle vana SDMO keevitusgenekaga juhtus? Seda saab ju remontida ?!

Ole kasvõi loll aga ole motäkamees! ja teine asi: Tegija kannab kiivrit!

Teema algataja
piloot
Postitusi: 2130
Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
Asukoht: Rakvere

Re: Inverterkeevituse ja elektrigeneraatori koostöö

Lugemata postitus Postitas piloot »

Ilgekepp kirjutas:

Mis selle vana SDMO keevitusgenekaga juhtus? Seda saab ju remontida ?!

Viimase kümne aasta jooksul on neid mitu tükki olnud, remonti pole neist ükski vajanud aga nii mõnedki aastad sai vahelduva eduga venes tööd tehtud ja üks põles seal maha koos utsulide vaguniga, oli seal hoiul, kui ise seal polnud, järgmine varastati lihtsalt ära. Vot see teema nüüd haakub tsiklifoorumiga - olevat tsikli peal minema viidud, mida krdi moodi aga seal maal on kõik võimalik :wack:
Eks siit ole tekkinudki omal vale ettekujutus, et kui ca 10 aasta jooksul pole, peale mõne küünlavahetuse, genekatega mingit probleemi olnud siis kõik mis sedamoodi välja näevad, peavad töötama ja kestma :)
Eile üks ütles, et neid võid julgelt vaadata, millel honda mootor küljes.

Pilt
Suzu GSF 600S - Totaalne banditism! Fazer 1000, KTM LC4 620 SC, Varadero 1000, XR650R, WR250F, Husaberg FE 570+explorer snow kit
citius,altius,coitus!
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”