Vändast lubab, joostes mitte midagi
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja
Vändast lubab, joostes mitte midagi
Tegemist Jawa 632-ga, mis pole 5 aastat piuksugi teinud. Täielik romu, aga tahaks korra veel hääle sisse saada.
Süüde nii hästi paigas, kui oskasin. Kütus värske. Kahtluse all rohkem karbuss, mootori tihedus, küünlaid pole ka uusi ostnud.
Mootori tihedusega siis sellised lood: Sai kupatus ammu väntvõllini lahti võetud ja peale seda pole töötanud. Silindrite aluse ja pealsed tihendid panin just uued, see osa peaks olema okei, aga ei ole kindel allpool olevate ühenduste osas. Ka simmerlingides mitte.
Ühesõnaga liiga palju kahtlusaluseid kohti, ei taha romu jaoks kõiki juppe uusi osta, seega palun targemate arvamust, millele sümptomid võiks viidata.
Vändast lüües lubab, aga gaasi peab üsna põhjas hoidma. Segukruvi osas pole päris kindel, aga pigem pakun, et rohkem (üle 1,5 pöörde) lahti keeratuna on parem. Lubab siis ikka oma mõned pöörded, mitte üksikuid pauke, aga ei jää käima.
Joostes - saja meetri peale üldse ei lubanud, lõpupoole tegi ühe kõva paugu.
-
- Postitusi: 1253
- Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
- Tsikkel: SV1000
- Asukoht: Põltsamaa
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 2 korda
-
Teema algataja
Re: Vändast lubab, joostes mitte midagi
Aku on okei, mitte täiuslik, ka oma 5 aastat olnud niisama keskpärase hooldusega, aga tühi ta ei ole ja korras masin sellisega sõidaks vabalt.
Küünlad ei ole uued, aga nad töötasid enne kui ma selle masina 5 aastat tagasi lahti võtsin ja pole alust arvata, et seismisega katki läheks. Kolmas on ka vanadest varudes, seda vahetasin katseks ja seis sama.
Elementaarsed asjad on kontrollitud, aga nagu ma ennist mainisin on tegemist romuga ja miski pole täiuslik. Ma ei taha loetelu asjadest, mida täiuslikuks saaks teha. Tahaks teada, kus on suurim probleem sümptomite põhjal.
Kui masinat käima ei saa sel suvel, siis läheb vanarauaks. Investeerin ainult sellesse, mis annab lootust mõneks ajaks see veel tööle saada ja ei osta huupi juppe. Kui läheb õnneks, siis investeerin rohkem.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 1964
- Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
- Asukoht: Soome- Tavastia
- Tänanud: 149 korda
- Tänatud: 184 korda
Re: Vändast lubab, joostes mitte midagi
"Silmini täis" oli selline ütlus meile kunagi. Kontrolli kontaktide alusplaat üle, et se kõver või lihtsalt saast pole. Kontaktid samuti. Geneka maha võtmine pole konti murdev, kui seal juba toimetad. Esmalt simmeri olukord ja teiseks laager. Kui viimane on loksuga mõjutab se süüdet. Karpaga on isiklikult juhtunud, et ujuki "kõrv", mis liigutab kuuli, pealevoolu sulgemiseks, on ajajooksul järgi andnud. (Muidugi ettevaatust selle näppimisel! Väga lihtne on bena tase jäädavalt nässu keerata.)
Üldiselt on Jawa tundlik elukas, kui raha ei tihka investeerida siis pole mõtet pidada. ( Se kehtib iga tehnika puhul tegelikult.)
Ja lõpuks saad ikkagi vaid pühapäevase retroka omale.
-
Teema algataja
Re: Vändast lubab, joostes mitte midagi
a.r.x kirjutas:Võta küünal maha ,pane törts bensiin ja proovi siis.
Proovitud. Käimalöömisega, mitte jooksmisega küll. Suht sama olukord, ei oska erinevusi välja tuua - lubab, aga käima ei jää.
vintisvint kirjutas:"Silmini täis" oli selline ütlus meile kunagi.
Ma arvasin miskipärast, et jooksmine peaks selle puhul aitama.. Aga katsetan siis järgmine kord segu just lahjaks reguleerimist. Mulle mingil hetkel selle 4 aasta vältel jäi mulje, et küünlad naljalt märjaks ei lähe ja kaheldes, kas ma ikka mootori tihedalt kokku sain, kaldusin arvama, et kütust saab vähe. Aga uurin peagi vastupidist võimalust. Aitäh.
vintisvint kirjutas:Kontrolli kontaktide alusplaat üle, et se kõver või lihtsalt saast pole. Kontaktid samuti.
Väntvõll ise on kuidagi vildakas, oli ka enne keskmise laagri vahetust (Kloostrimetsa poes) selline, kontaktivahesid ei saa õigeks (muutuvad võllipöörde vältel). Moment ei tohiks siiski totaalselt mööda olla, sel ka ju oma tolerants olemas, raamatus 0,4 mm suurune vahemik antud. Plaadi ostsin juba uue.
vintisvint kirjutas:Geneka maha võtmine pole konti murdev, kui seal juba toimetad. Esmalt simmeri olukord ja teiseks laager.
Kui keegi mulle kinnitaks, et see käitumine võib tulla õhu juurdevoolust simmerlingi vahelt, või muul viisil sellega seotud, siis teeks ära. Ma tean, et see simmerlingidega läks üsna rappa kokkupanekul, hoolimata sellest, et toru abiks oli.
vintisvint kirjutas:Üldiselt on Jawa tundlik elukas, kui raha ei tihka investeerida siis pole mõtet pidada.
Ma hankisin selle masina 19 aastaselt - 9 aastat tagasi ja viis aastat tagasi jõudsin oma suurema remondiga sinnani, et enam ei piuksatanud. Pole nii kirglik sõitja, et lääne masinat hankida, aga teatud piirini näppe määrida on nauditav. Hoolimata arvestatavast remondipraktikast (ja paljudest tehtud vigadest), mis ma selle jaffiga saanud olen, ei ole ma siiski nii osav, et uunikumi kallale minna - lõhuksin lihtsalt väärt asja ära. Seega katsetan veel selle romu kallal. Ehk tuleb veel aastakeseks hea kompromisslahendus, aga ei või kindel olla.
Re: Vändast lubab, joostes mitte midagi
Kui simmer lekib, siis on tyhikäik käest ära.Joostes peaks siiski käivituma.Ja kui topkat andsid (bens otse silindrisse) ilma tulemusteta, siis tundub syyte probleem olema.
-
- Postitusi: 741
- Liitunud: 29 Mär 2004, 07:54
- Tsikkel: Ducati Streetfighter V4S '21
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 35 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: Vändast lubab, joostes mitte midagi
Kui veel paugub kah kõvasti, siis pakun kah, et süütes asi hoopis.
-
Teema algataja
Re: Vändast lubab, joostes mitte midagi
Antu14 kirjutas:Kui veel paugub kah kõvasti, siis pakun kah, et süütes asi hoopis.
Ei paugu. Üheainsa korra põmatas jooksmise käigus ja joostud sai oma sada meetrit.
ducatist kirjutas:Kui simmer lekib, siis on tyhikäik käest ära.Joostes peaks siiski käivituma.Ja kui topkat andsid (bens otse silindrisse) ilma tulemusteta, siis tundub syyte probleem olema.
Parema silindri süüte mõõtsin veelkord üle, see oli küll nii õige, kui nihikuga sättides ja loperdava väntvõlliga olla saab. Vasakut ei viitsinud mõõta... ehk täna õhtul. See masin on omal ajal palju hullema süütega töötanud
(eelmine süüteplaat oli kõver ja vasaku silindri reguleerimispiir tuli enne ette, kui õige õige moment - see on nüüdseks parem). Aga enamasti ju jooksmine annab parema tulemuse kui vändast löömine, ükskama, milles häda. Aga praegu on täpselt vastupidi
Re: Vändast lubab, joostes mitte midagi
Väntvõll käis lahti? Sai valesti kokku? S.t. geneka ots põse suhtes vale nurga all? Kaks poolt omavahel nihkes mingi nurga võrra? Ta vist käis lihtsalt press-istuga kokku, kellaga aeti paika, see on paras täppisteadus.
-
Teema algataja
Re: Vändast lubab, joostes mitte midagi
Väntvõlli keskmine laager vahetati Kloostrimetsa poes. Ja see geneka ots oli enne remonti juba vildakas, aga ma ei osanud sellele remontija tähelepanu juhtida, sest siis arvasin ise hoopis, et geneka rootor on viltune, kuna ma olin avastanud, et midagi on valesti, siis kui rootorit vahetasin. Aga pärast katsetasin vana rootoriga ja asi oli hoopis võllis. Ma arvan see võll remondiga hullemaks ikka ei läinud.
-
- Postitusi: 390
- Liitunud: 03 Mai 2006, 16:15
- Tsikkel: Freewind|Bandit 1250 SA|B-King
- Asukoht: Saaremaa
- Tänatud: 5 korda
Re: Vändast lubab, joostes mitte midagi
2t puhul olen alati startgaasi kasutanud, ühe roostes vossu mille karter oli pidurivedelikku ja õli täis valatud lahti leotamise eesmärgil sain tööle mis hiljem tuli välja oli süüde nii vale, et bensiin poleks popsu ka seal teinud. See on nagu lahendus näha kas asi üldse töötab.
Ohverdan bensiini !
Re: Vändast lubab, joostes mitte midagi
Su Jawa on 5 aastat seisnud. Vaheta kindlasti küünlad ära. Olen omanud mitut 638't.
-
Teema algataja
Re: Vändast lubab, joostes mitte midagi
Nii palju, kui mina aru saan, ei ole küünlad sellised asjad, mis seismisest katki läheks. Erinevalt kütusest, akust, millegi roostetamisest jne. Seega oleks küünalde vahetamise soovitus just siis loogiline, kui oleks asi eile lambist seisma jäänud. Aga jäi minu mehaanikutööst, mis küünaldele mingit mõju ei avalda. Pealegi kahesilindrilst annab omajagu diagnoosida ka siis, kui üks küünal läbi - mul 3 küünalt kahe silindri peal rotatsioonis käinud - veel paari uue ostmine ei ole siin mingi imerohi. Kui järgmine katsetuste sessioon lahjema seguga ei anna tulemust, siis mõtlen selle üle uuesti.
Re: Vändast lubab, joostes mitte midagi
On endal olnud Jawa 638ga nii, et peale ühe-kahe aastast seismist enam käima ei läinud. Panin uued küünlad ja uue bensiini. Lõin mõned korrad vänta ja toimis. Võta nüüd näpust. Küünlaid on lihtsam vahetada kui mootrit laiali katkuda Isegi kui sellest abi ei ole, siis uued küünlad paha ikka ei tee.
-
- Postitusi: 1768
- Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
- Tsikkel: GL 1800
- Asukoht: Saue
- Tänanud: 62 korda
- Tänatud: 37 korda
Re: Vändast lubab, joostes mitte midagi
Oi mehed!? Väntvõll nii kõveralt koos, et loperdab, simmerid paigas eitea kuidas, süüde peaks olema ühes pütis õige....
Tuli just meelde, kui minu vanust kirjutati alles ühe numbriga Siis sai ka sääreka kõrval joostud pikalt. Aga kui enam joosta ei jõudnud, hakkas pea tööle ja käed tegid asju korralikult! Ja ennäe imet, polnudki enam vaja joosta, vaid sai sõita!
-
Teema algataja
Re: Vändast lubab, joostes mitte midagi
No palun lõpetage mulle haamrismailide postitamine ja lugege, mida ma kirja panin - masin on vanarauakokkuostukandidaat. See ei ole materjal, mille kallal jännata kõiki asju parandades. See läheks poole uue ratta jagu maksma ja aasta pärast annaks ikka otsad. Väntvõll on tehases (või eelmises remondis) valesti tehtud, oli juba enne remonti kõver - võimalik, et remondi ajal seda ühendust ei puututud. Mina sel ajal ka ei teadnud, et võll viltu on ja seega ei saanud öelda, et palun tehatagu korda. Uut võlliremondiraha see masin ei vääri.
Aga ma tean, et see jura töötas ennemalt rea sarnaste vigadega. Ma tean, et ma olen sinna tekitanud ilmselt ühe vea juurde, mille üles leidmisel ma saaks masina veel korra liikuma. Oleks endal hea meel ja julgust uus ja parem ehk osta kui kunagi raha tekib. Kuigi paljudele perfektsionistidele mõistetamatu projekt, on mul endal selge, miks ma seda teen ja kui lühiajalist tulemust ma tegelikult saada tahan.
koi kirjutas:Oi mehed!? ... hakkas pea tööle ja käed tegid asju korralikult!
No sellega on nüüd nii, et kui ei ole juhtumisi mees, siis käed ei ole nii suured, et saaks ilma pea abita paljut tehtud Aga mitte miski peale katsetamise ja eksimusterohkete kogemuste ei välista vigade tegemist. See jaff on minu võrr, mille kõrval veel veits joosta.
Ma katsun nüüd niikaua vait olla, kuni uusi katseandmeid kogutud saan.
-
- Postitusi: 50
- Liitunud: 17 Mär 2012, 02:18
- Tsikkel: Vt
Re: Vändast lubab, joostes mitte midagi
Tere. Tead seo see nö romu bike taha nööriga siis saad isegi lendu äkki.Mis mõte on teha teema kui on kindel et eriti üle 5 euro ei ole mõtet kulutada ja liikuma saaks 50 euro eest.Mis mõte on anda nõu kui vastus on see on vanaraud ja ma ei kuluta. Mine siis ......
-
- Postitusi: 306
- Liitunud: 27 Juun 2004, 15:25
- Tsikkel: Mutt
- Asukoht: Põlvamaal põlvest põlve
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 7 korda
Re: Vändast lubab, joostes mitte midagi
Teemaalgataja mõtteviis igati mõistlik ja loogiline - romu peale pole mõtet xxx summat kulutada, aga enneaegselt Kuusakoskisse viia kah ei tasu.
Omal ajal ise 638 peetud ja oi kuidas see ikka näkku pani vahepeal, 75% juhtudest põhjuseks oma teadmatus ja vähesed oskused.
Proovi kõigepealt sädet vastu karterit. Kui ikka midagi ei tule, siis katseta siiski kasvõi mõnd laenatud uuemat küünalt. Seistes võib siiski küünal kah niiskuse ja rooste kätte raisku minna.
Proovi multimeetriga, kas vänta andes piibu sisse kõrgepinge lööb. Kui ei, siis proovi sama süütepoolide juurest. Vajadusel laena mõne teise motomehe käest juppe katsetamiseks just sellises järjekorras: küünal, piibujuhe, süütepool.
Eksperimenteeri veel ühesõnaga. Oma kogemusest tean, et ka sinust kehvemate oskuste ja teadmistega mehed on oma ronte pikapeale käima saanud. Jõudu!
Voshod 3M "Freyja"~Jawa 638 "Punane Needus"~Iž Planeta 5 "Sarvik"~ Kawasaki EN500 Vulcan "Etna"~(Yamaha XTZ Super Ténéré "Rühkija")~Suzuki LS650 Savage "Putukas"~Mutt Mushman "Krants"
-
- Postitusi: 1768
- Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
- Tsikkel: GL 1800
- Asukoht: Saue
- Tänanud: 62 korda
- Tänatud: 37 korda
Re: Vändast lubab, joostes mitte midagi
Jasoo - hoopis naisterahvas harrastab Jawa kõrval jooksmist
Kui lükates lõpuks paugatas, tähendab säde on, aga valel ajal. Tõenäoliselt liiga hilja, kuna pauk ju käis toorest täis sumbutajas. Säde tekib siis, kui kontaktid just lahutuvad, mitte siis, kui on kõige suurem vahe neil. Ehk siis kolb sättida
2-3mm enne ÜSS ja see peab olema selle silindri kontakti avanemise hetk. (2-3mm mõõt sellepärast, et nagunii viskleva väntvõlliga pole võimalik täpsemalt midagi paika panna, arvan).
No eks proovi siis ikka edasi!
Re: Vändast lubab, joostes mitte midagi
Ma ei tea kas keegi on seda juba pakkunud, kuid vigased süütepoolid võivad ka sellist anomaaliat korraldada.
Re: Vändast lubab, joostes mitte midagi
Oled üldse kindel, et vasaku silindri küünlajuhe pole vahetuse läinud paremaga?
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.