Maanteeameti sõidueksamid
Moderaator: Moded
-
Teema algataja
Re: Maanteeameti sõidueksamid
jan22 kirjutas:Tihti sõidetakse ristmikule vilkuva rohelise tulega ja ristmik läbitakse kollasega
No see on viga siis, kui sa seda käitumist põhjendada ei suuda. Ma panin eksamil samamoodi juba vilkuva kollasega (Laagri Maksimarketi ees) julmalt läbi, keerasin pealegi. Sauele jõudes ütlesin eksamineerijale, et minu ohuhinnang oli selline, et kui vilkuma hakkas, oli mu kaugus stoppjoonest täpselt selline, et oleksin end 70 pealt esirattale pidurdanud. Seega otsustasin peale keerata. Talle sobis
Arvan siiamaani, et see oligi ainuõige käitumine - Eesti ja eriti Tallinna pikivahesid ja sabastolknevate autode pidureid/pidurdajaid arvestades. (Eksmineerija oli selles suhtes tolles olukorras suht korrektse pikivahega mul taga tegelikult, aga.. )
Re: Maanteeameti sõidueksamid
jan22 kirjutas:.....Linnasõidus tehakse põhiliste vigadena, vasak pööre läbi vastassuuna, kõik pöörded peavad olema võimalikult täisnurksed. Ühesuunalisel teel sooritatakse vasak pööre tihti paremalt teeäärelt aga tuleb sooritada vasakult....
Oluline viga on ka peapöörde tegemata jätmine reavahetuse või pöörde eel. Väidetavalt on üks pea pööramata jätmine sama hull viga kui koonusele otsa sõitmine - uus eksam!
Re: Maanteeameti sõidueksamid
Peamine on jah teadlikud valikud, kuna enamasti nad siiski küsivad, kas tead mis läks valesti ja siis on miks nii läks.
Endal sama, et kollasega peale ja seletasin, miks olnuks ohtlik äkkpidurdust teha.
Üldiselt tasub äkkpidurit vältida, kui pidurdada nagunii eriti ei oska ja tagant sõidu oht jne.
JA muidugi gaasi peab ka julgema keerata või võtta hoog maha, kuna näiteks Sauelt viaduktilt alla tulles Tallinna poole on oht vastasel korral ette keerata mõnele pärnu poolt tulijale, mille tõttu üks sõber ka läbi kukkus.
Re: Maanteeameti sõidueksamid
Kui nüüd täpne olla siis eksamil nõutakse ID kaarti, passi, või juhiluba. Liikluses on väga oluline et eksamineeritav veenduks ja vaataks et ta kellelegi ette ei sõida ja et talle keegi märkamatult ette ei keeraks. Eksamineeritav peab oskama oodata ristmikule jõudes ohtu mis kaugemalt ja kohe esimesel hetkel pole märgata, selliseid kohti on küllaga. Mootorrattur/rollerist jään teiste sõidukitega avariisse satudes kindlati kannatajaks ja sellepärst oodatakse neilt ka rohkemat.
Fooritule eiramist pole mõtet õigustada, see loetakse kindlasti veaks aga kui oled juba ristmikul või ülekäigurajal siis tuleb see loomulikult vabastada. Et vale tulega mitte pööret sooritada tuleb võimaliku juhusega juba ette arvestada ja valida sobilik kiirus, et turvaliset peatuda foori taga.
Edu kõigile!
Re: Maanteeameti sõidueksamid
kuidas kellegil siis ka sõidueksamid läinud on?on keegi siinolijatest vahepeal ark-iga sõitmas käinud?
BMW R1150R
KepsKotti
-
- Postitusi: 3
- Liitunud: 13 Apr 2012, 15:11
- Tsikkel: Suzuki GSF 600 Bandit K4 '04
- Asukoht: Tartu/Karksi-Nuia
Re: Maanteeameti sõidueksamid
Sai möödunud nädalal tehtud mõlemad eksamid Tartus - teooria teisipäeval ja sõit kolmapäeval.
Sõit möödus viperusteta ja marsruut oli võrdlemisi lihtne. Arki juurest sõitsin mööda Sepa tänavat Võru tänavani. Sealt paremale Võru tänavale, Aardla Võru ristist vasakule. Mööda Aardlat kuni ringteeni sealt paremale Riia ringi suunas, Riia ringilt uuesti kesklinna suunas. Pikalt mööda Riia maanteed kuni lõpuks paremale Filosoofi tänavale. Filosoofi lõpust paremale Võru tänavale uuesti. Edasi mööda võru tänavat kuni Võru-Aardla ristini, sealt vasakule Aardla tänavasse. Edasi Aardla tänava lõpust ringi pealt Ropka teele kust omakorda Turu tänavale ja sealt siis Ark-i tagasi.
Google mapsi kaart
Re: Maanteeameti sõidueksamid
Sai ka tehtud A- kategooria Pärnus, peamine mida vaadatakse paiknemine (sõitmisel, ümberreastamisel, enne manöövri, ühesuunalisel teel) suunatulede kasutamine, paremakäe reegli jälgimine ja kõige oluline, et sõidad selle kiirusega mis on ettenähtud, kiiremini võib aga aeglasemalt ei tohi. Maantee sõit kurvisel teel ca 90 km/h, et näha kuidas motoratta kallutad. Aega läks koos platsiga üks tund.
-
- Postitusi: 455
- Liitunud: 11 Mai 2009, 21:42
- Tsikkel: American Ironhorse Slammer
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 54 korda
- Tänatud: 20 korda
Re: Maanteeameti sõidueksamid
Sõber tegi teisipäeval Tartus ARK eksami sõidu : Ark-i juurest välja Turu tn vasakule, pikalt läbi linna kuni Laia tn ja sealt vasakule, üles Tähtvere mäest, Veski tn, Kuperjanovi tn, Pepleri tn, Võru tn, Võru-Aardla ristist vasakule ja tagasi ARK-i. Suht rahulik ring, eksamineerija oli keegi Harri nimeline.
Re: Maanteeameti sõidueksamid
Ega järjekorrad veel väga pikad ei ole? Plaan minna homme ARKi regristeerima ja aeg oleks vaja saada 4jandaks juuniks. Tallinnas siis. Loodan et on teostatav.
Re: Maanteeameti sõidueksamid
Tüdruk tegi Tallinnas B-kati, esmaspäeval pani kinni ja sai kolmapäevaks aja, see oli küll eelmine nädal.
Aga võib loota et vast ei ole väga pikad järtsud.
-
- Postitusi: 3
- Liitunud: 13 Apr 2012, 15:11
- Tsikkel: Suzuki GSF 600 Bandit K4 '04
- Asukoht: Tartu/Karksi-Nuia
Re: Maanteeameti sõidueksamid
Tartus sõltub kuidas ajad sulle vist kah sobivad, aga ilmselt väga pikad pole, minul õnnestus järgmiseks päevaks saada pärast teooriat kohe.
Re: Maanteeameti sõidueksamid
kellegil lähiajal kogemusi A1-kat. vahetamist täis A-ks? nõuavad platsil tiirutamist ka või viivad kohe linnasõidule? eriti hea oleks, kui keegi oskaks Paide kohta rääkida
Re: Maanteeameti sõidueksamid
minul siis ka teisipäevast a-kat käes.sai eksam edukalt sooritatud!
BMW R1150R
KepsKotti
Re: Maanteeameti sõidueksamid
plaplla kirjutas:kellegil lähiajal kogemusi A1-kat. vahetamist täis A-ks? nõuavad platsil tiirutamist ka või viivad kohe linnasõidule? eriti hea oleks, kui keegi oskaks Paide kohta rääkida
Paide osas ei oska midagi õelda aga eksamisõidul ootab sind ees ring linnaliikluses!
Täpsemalt... https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/12 ... _lisa1.pdf#
-
- Postitusi: 288
- Liitunud: 05 Mai 2007, 09:54
- Tsikkel: Tenere 700
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Maanteeameti sõidueksamid
Tallinna ARK minejatele teadmiseks. Siis olge teadlikud, et pidurdus harjutusel 30 ja 50kmh hoidke pidurid blokeerumisvabad.
-
- Postitusi: 759
- Liitunud: 12 Sept 2010, 19:42
- Tsikkel: TDM900
- Asukoht: est
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 19 korda
Re: Maanteeameti sõidueksamid
Tagaratta loha on täiesti loomulik peaaegu igal järsemal pidurdusel ju
Re: Maanteeameti sõidueksamid
mina ei kasutanud eksamil tagapidurit üldse.sai edukalt ka ainult esimesega pidama!
BMW R1150R
KepsKotti
-
- Postitusi: 288
- Liitunud: 05 Mai 2007, 09:54
- Tsikkel: Tenere 700
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Maanteeameti sõidueksamid
jargo kirjutas:mina ei kasutanud eksamil tagapidurit üldse.sai edukalt ka ainult esimesega pidama!
No kui kasutada moto-survivali õpetust pidurdusel: "tagumine-esimene", siis ARK-s on keeruline
-
- Postitusi: 242
- Liitunud: 21 Apr 2007, 15:46
- Tsikkel: zx7r
- Asukoht: Laulasmaa
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Re: Maanteeameti sõidueksamid
arendaja kirjutas:No kui kasutada moto-survivali õpetust pidurdusel: "tagumine-esimene", siis ARK-s on keeruline
arendaja kirjutas:Tallinna ARK minejatele teadmiseks. Kui satute Jaagu nimelise eksamineerija otsa siis olge teadlikud, et pidurdus harjutusel 50kmh hoidke pidurid blokeerumisvabad. Nimelt eksamineerija Jaak luges tagapiduri kerge loha suureks veaks ja eksami mittesooritanuks. Sest õpilane ei olla kasutanud esipidurit ja seepärast läkski tagapidur loha. Kuigi õpilane sai etteantud piires vabalt pidama ilma, et oleks kordagi mingit tasakaalu kadumist olnud. Nii, et seuksed uhked teadjahärrad siis ARK-s. Otsisin eksami nõutetest ja ei leidnud kiirelt ühtegi punkti, et ei tohiks lohistada rattaid pidurdusel....
Kas plats oli libe? Kui EI, siis nii kergel pidurdusel ratta loha laskmine näitab kuidas valitsemise/suhtumisega lood on
Re: Maanteeameti sõidueksamid
piduri blokeerimine ei ole viga, tsitaat selle hajutuse juures veadest Lisa 3-st
3.6.2. Hindamisel arvestatavad vead:
1) mootorratta kiirus enne pidurdamise algust on ettenähtust tunduvalt väiksem;
2) märgatav kõrvalekaldumine sõidujoonest (üle 0,3 m paremale või vasakule);
3) mootorratta peatumine stoppjoone (stoppjoonemärgi) taga;
4) ainult ühe piduri kasutamine;
5) pidurdamise alustamine enne ettenähtud kohta.
Mis on tegelikult ka seletatud enne eksamit Pidurdamine ainuke harjutus mida tohib teha enne eksami algust ja paar korda harjutada. Võib olla tagaratta blokeerimisel libises rattas kõrvale?
Re: Maanteeameti sõidueksamid
jan22 kirjutas:plaplla kirjutas:kellegil lähiajal kogemusi A1-kat. vahetamist täis A-ks? nõuavad platsil tiirutamist ka või viivad kohe linnasõidule? eriti hea oleks, kui keegi oskaks Paide kohta rääkida
Paide osas ei oska midagi õelda aga eksamisõidul ootab sind ees ring linnaliikluses!
Täpsemalt... https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/12 ... _lisa1.pdf#
http://www.mnt.ee "Kui eksamineeritav taotleb üleminekut suurema mootori võimsusega mootorratta juhtimiseks (nt A1-A kategooria mootorratta juhtimiseks), siis võetakse isiku sõidueksam vastu teise järgu nõuete kohaselt, kusjuures eksamineerijal on õigus kontrollida eksamiplatsil täiendavalt ka sõiduharjutuse sooritamise oskust."
ja just seda "kusjuures eksamineerijal on õigus kontrollida eksamiplatsil täiendavalt ka sõiduharjutuse sooritamise oskust." tuligi mul teha. Aga sain platsi ja linnasõidu ilusti tehtud ja A-kat. olemas.
-
- Postitusi: 28
- Liitunud: 30 Mai 2012, 22:22
- Tsikkel: BMW F650 GS, Honda Transalp
- Asukoht: Põltsamaa
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: Maanteeameti sõidueksamid
plaplla kirjutas:kellegil lähiajal kogemusi A1-kat. vahetamist täis A-ks? nõuavad platsil tiirutamist ka või viivad kohe linnasõidule? eriti hea oleks, kui keegi oskaks Paide kohta rääkida
Nädal aega tagasi sai Paides käidud sõidueksamit sooritamas, midagi rasket ei olnud. Kindlasti viiakse kesklinna ringile, ühesuunalistel tänavatel kontrollis, kas ma vasakpööret ikka õigest kohast sooritada oskan, korra üritati ka keelumärgi alt läbi sõidutada ja muidugi kontrollitakse ka seda, kas Mäo liiklussõlmel liigelda oskad.
Re: Maanteeameti sõidueksamid
Käisin täna Paides eksamil. Plats siis sellises järjekorras: sõidu alustamine tõusul, sõit sammkiirusel, 2 korda kaheksat, slaalom. Edasi: pidurdamine 50km/h, ümberpõige 30km/h ja ümberpõige 50km/h (need toimusid platsi kõrval asutuse sissesõiduteel, jälgige autosid - täna tahtsid küll kõik alati tagurpidi ennast ära parkida ja pidin päris pikalt ootama enne kui tee jälle vaba). Plats tehtud ja linna. Nagu Paides ikka, mida kontrollitakse/kontrolliti - ühesuunalised põhiliselt, ringtee (mis pidavat väliskülalistele suht arusaamatu olema, ei osata õigesti reastuda), keelumärgi all tegutsemine ja edasi juba Mäo. Mäos käisin korra Statoili juures ja siis tagasi Maanteeameti parklasse ja edasi juba sisse kuulama sõnu, mis ütlevad, et nädala pärast võib lubadele järgi tulla.
Eksamineerijaks oli Liiva. Tundub esmapilgul range, aga üldiselt jättis hea mulje.
Muide, sõidueksamile sain aja 2 nädalat peale teooriaeksami sooritamist.
Ah jaa, pidurdamise kohta ütles, et tagaratas loha minna EI TOHI, vastasel juhul on eksam mittesooritatud.
Rohkem vist ei oskagi midagi eriti lisada. Soovin edu!
Re: Maanteeameti sõidueksamid
Tegin täna Tartu ARK-is sõidueksami ära. Alustas käekõrval lükkamise ning parkimisega, kaheksaga, slaalom, jalakäiakija kiirusel sõitmine, ümberpõige 30km/h; 50km/h, sama ka pidurdamisega. Linna läksin turutänavalt vangla poole, sealt vasakule võrutänavale ja üle raudtee lennujaama poole. Sealt sõitsin edasi kuni tegin parempöörde tagasi linnapoole ja selveri juurest mööda otse üle väikse ringi, otse üle aadrla risti ja tagasi ARK-i. Eksam sooritatud ja kõik hästi . Edu
Re: Maanteeameti sõidueksamid
Kes teinud Sauel A-kat eksamit hiljuti, siis mis marsruuti nad kasutavad ja mis kohad on need nö "tõmbekad" ? Tänud!
Re: Maanteeameti sõidueksamid
Gemini kirjutas:Kes teinud Sauel A-kat eksamit hiljuti, siis mis marsruuti nad kasutavad ja mis kohad on need nö "tõmbekad" ? Tänud!
Eelmine aasta tegin Sauel eksamit ja mind viidi Keilasse. Selveri juurest Keilasse sisse ja välja siis see koht, kust väga paljud tahavad otse sõita maanteele aga tegelikult tuleb teha väikene parempööre ja kohe vasakpööre enne seda (seal on keelumärk otse ees).
Teiseks, millega tuleb arvestada on see, et kiirusepiirangud (näiteks 30 piirang) lõpetab asula sees ka ristmik.
-
- Postitusi: 759
- Liitunud: 12 Sept 2010, 19:42
- Tsikkel: TDM900
- Asukoht: est
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 19 korda
Re: Maanteeameti sõidueksamid
mrek000 kirjutas:Tegin täna Tartu ARK-is sõidueksami ära. Alustas käekõrval lükkamise ning parkimisega, kaheksaga, slaalom, jalakäiakija kiirusel sõitmine, ümberpõige 30km/h; 50km/h, sama ka pidurdamisega. Linna läksin turutänavalt vangla poole, sealt vasakule võrutänavale ja üle raudtee lennujaama poole. Sealt sõitsin edasi kuni tegin parempöörde tagasi linnapoole ja selveri juurest mööda otse üle väikse ringi, otse üle aadrla risti ja tagasi ARK-i. Eksam sooritatud ja kõik hästi . Edu
Kõlab nagu klassikaline Harri Aas
Re: Maanteeameti sõidueksamid
mina tegin ka eksami keilas.29.05.lastakse päris huvitavaid kohti proovida.samas kõik vajalikud kohad tsiklimeete jaoks olemas.nii ühesuunaline tänav,paremakäe reegel,tagasipöörde kohad,stoppmärgid,ringid ja jalakäiad.kindlasti käiakse ka läbi erinevate alade märgid.30,ja õueala jne.keilasse sõites lasi ka maanteel ees koperdavast masinast möödasõidu teha jne.muidu on kõik lihtne,kuid ka sellises väikeasulas ei tohi valvsust kaotada. edu kõigile eksamitel!
BMW R1150R
KepsKotti
Re: Maanteeameti sõidueksamid
arendaja kirjutas:Tallinna ARK minejatele teadmiseks. Kui satute Jaagu nimelise eksamineerija otsa siis olge teadlikud, et pidurdus harjutusel 50kmh hoidke pidurid blokeerumisvabad. Nimelt eksamineerija Jaak luges tagapiduri kerge loha suureks veaks ja eksami mittesooritanuks. Sest õpilane ei olla kasutanud esipidurit ja seepärast läkski tagapidur loha. Kuigi õpilane sai etteantud piires vabalt pidama ilma, et oleks kordagi mingit tasakaalu kadumist olnud. Nii, et seuksed uhked teadjahärrad siis ARK-s. Otsisin eksami nõutetest ja ei leidnud kiirelt ühtegi punkti, et ei tohiks lohistada rattaid pidurdusel....
Eksamineria teeb seda igapäevaselt ja teab täpselt kuidas asi peab välja nägema! Esimene ja kõige olulisem seik kogu selle teema juures oleks oma veast aru saada ja seda parandada.
Harjutamine teeb meistriks nii et harjutage aga, mõistlik on seda muidugi teha enne eksamit!
Viga siis selline kui mõni ikka aru pole saanud:
4) ainult ühe piduri kasutamine;
Edu siis kõigile kes sõidueksamile lähevad.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.