algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Moderaator: Moded
-
- Postitusi: 155
- Liitunud: 03 Juul 2008, 14:21
- Tsikkel: Kawasaki kx 450 f
- Asukoht: Pärnumaa,Tori
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Tervist, sai Honda crf 250 r (06) pillile kap. remont tehtud, kõik asjad vahetatud.Panin pilli kokku, kui mootorit vaikselt ringi ajada, käib kõik kenasti, aga kui käima panna(käima läheb hästi), siis tuleb kuskilt mingi kolin või kõrin, üpris valju, meenutab klapikolinat nagu.Samas silindripea korduvalt üle vaadatud, klapivahed on võibolla õrnalt paigast, aga väga vähe.Nukakett tundub ka kenasti pingul olema(uus).Süüteosa ka kenasti paigas.Sisselaskeklapid ka uued koos vedrudega.Sellest ei tohiks vist midagi olla, et sisselaskeklapid terasest ja väljalaskeklapid titaan?Endal mõistus üpris otsas, üldse ei saa enam aru, ehk keegi oskab midagi välja pakkuda.
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Kus taastatakse rattalaagri pesasid? Tagumisel rattal on laager ilmselt eelmise omaku käes ringi käinud ja loksub umbes 1mm. Proovisin laagriliimiga ja jäi umbes 10h pidama aga nüüd probleem tagasi.
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
ma oma raipel tagusin torni ja haamriga laagri pesale täked sisse ja panin keerme liimi vahele,käib küll
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
martin2010 kirjutas:Kus taastatakse rattalaagri pesasid? Tagumisel rattal on laager ilmselt eelmise omaku käes ringi käinud ja loksub umbes 1mm. Proovisin laagriliimiga ja jäi umbes 10h pidama aga nüüd probleem tagasi.
EPO liim võib pikemaks ajaks lahendada selle probleemi, kui pinnad eelnevalt korralikult õlist puhastada- kivistades maht ei vähene ja jääb kõva, kui plastmass. Nõukaajal olid Tsehhi võistlusmootoritel plastmassist vändalaagri pesad. Väga väikese lõtku puhul on raske sinna liimi vahele saada, 0,5-1mm peaks olema paras vahe.
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Tervist.Küsiks sellist asja ,et kuda keegi võtab telefoni või midagi muud pisemat asja metsa või kuhugi mujale kaasa kui läheb krossirattaga sõitma.Masinal ju pole nagu panipaika ja varususel puuduvad ka taskud või pole ma tähelepannud ühtegi.
Tänades Marko
-
- Postitusi: 152
- Liitunud: 25 Juul 2008, 16:53
- Tsikkel: 300 EXC Six Days 2022, TRS One
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 1 kord
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Marko512 kirjutas:Tervist.Küsiks sellist asja ,et kuda keegi võtab telefoni või midagi muud pisemat asja metsa või kuhugi mujale kaasa kui läheb krossirattaga sõitma.Masinal ju pole nagu panipaika ja varususel puuduvad ka taskud või pole ma tähelepannud ühtegi.
Tänades Marko
Ise sõidan metsas sellega: http://www.infinitymotorcycles.com/imag ... _Hydro.jpg
Küljepeal on väike veekindel lukuga tasku.
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
vöökotti selja peale (tavaliselt endurotamistel) või niiskuskindlasse kaelakotti. Viimane muidugi juhul, kui telefon kergemat sorti.
Marko512 kirjutas:Tervist.Küsiks sellist asja ,et kuda keegi võtab telefoni või midagi muud pisemat asja metsa või kuhugi mujale kaasa kui läheb krossirattaga sõitma.Masinal ju pole nagu panipaika ja varususel puuduvad ka taskud või pole ma tähelepannud ühtegi.
-
- Postitusi: 2036
- Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
- Tsikkel: EXC400
- Tänanud: 105 korda
- Tänatud: 97 korda
- Kontakt:
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Salomoni veepudeli kotil on lisatasku: http://www.montroc.co.uk/equipment/pack ... -belt.html
... aga kuna see jääb tagumiku peale (ja tihti tagab pehmema maandumise) siis ma ei julge telefoni seal hoida .
Jahedama ilmaga panen jope varrukal olevasse kaarditaskusse. Soojema ilmaga panen pükste küljel oleva krõpsuga pingutusrihma külge väikese vöötasku, kuhu mahub parketi alusvaiba sisse keeratud telefon. Mõnedel tootjatel on juba olemas saapasse käivad püksid, millel ka taskud küljes. Klim ja Moose (vist), TLD Adventure http://www.amazon.com/Troy-Lee-Designs- ... B005LANAEM
Veel on olemas igasugu ratta külge kinnituvad kotikesed.http://www.mooseracing.com/catalog.jsp? ... ry_id=1757
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Sellesse kohta tuleb telefon kindlasti niiskuskindlalt pakkida. Nagu ka jope sisetaskutes, kui kavatsed higistada.
See kaarditasku aken on mul 90% ajast udune.
bitter kirjutas:Jahedama ilmaga panen jope varrukal olevasse kaarditaskusse.
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Tere
Homme on minek Aravete kestvusele. Palju võiks panna rõhku rehvidesse?
Rada on mudane , kuigi on ka krossiraja lõik sees...

-
- Postitusi: 246
- Liitunud: 12 Nov 2004, 20:52
- Tsikkel: Gas Gas, HD rott
- Asukoht: Harjumaa, Habaja
- Tänatud: 2 korda
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
JuSS--- kirjutas:Tere
Homme on minek Aravete kestvusele. Palju võiks panna rõhku rehvidesse?
Rada on mudane , kuigi on ka krossiraja lõik sees...
0,8 bari paneksin, kui paksud lohvid. Enda motikal õhukesed all ja 1 bariga lähen sõitma. Jõelähtmel oli 1,2 bar, kuna rada kivine.
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
kas on keegi keevitanud keihin flat cr karpa gaasi siibrit VALVE, VACUUM CONTRO (5JG5)
5JG-14388-00-00 mu omal on ülesse lohud sisse kulund selle siibrit liigutava jubina kohast ja uus tükk maksab pool tsikli hinnast,on selle keevitus võimalik
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r
-
- Postitusi: 155
- Liitunud: 03 Juul 2008, 14:21
- Tsikkel: Kawasaki kx 450 f
- Asukoht: Pärnumaa,Tori
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Tervist, sõbral Honda cr 80 nega mure(1998).Ostis selle just, sai paar päeva sõita ja kõik töötas väga hästi ja mingil hetkel hakkas pooma, puterdas natuke ja jäi seisma.Ühe korra läks veel käima ka lükates, aga siis töötas halvasti ja lõpuks suri ikka välja.Peale seda rohkem käima ei läinud, vahepeal paugub ainult.Säde on olemas(vähemalt küünal maas).Kuidagi oli ka küünlavahe kokku läinud ja küünla keskel oli mingid metalli tükikesed(võibolla olid juba eelmisest omanikust, ei tea).Jahutusvedelikku oli ka justkui natukene kadunud. Samas kompressioon on samasugune nagu varem ja mootor käib kenasti ringi.
Ehk oskab keegi öelda, milles võib viga olla.
-
- Postitusi: 246
- Liitunud: 12 Nov 2004, 20:52
- Tsikkel: Gas Gas, HD rott
- Asukoht: Harjumaa, Habaja
- Tänatud: 2 korda
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
krissu606 kirjutas:Tervist, sõbral Honda cr 80 nega mure(1998).Ostis selle just, sai paar päeva sõita ja kõik töötas väga hästi ja mingil hetkel hakkas pooma, puterdas natuke ja jäi seisma.Ühe korra läks veel käima ka lükates, aga siis töötas halvasti ja lõpuks suri ikka välja.Peale seda rohkem käima ei läinud, vahepeal paugub ainult.Säde on olemas(vähemalt küünal maas).Kuidagi oli ka küünlavahe kokku läinud ja küünla keskel oli mingid metalli tükikesed(võibolla olid juba eelmisest omanikust, ei tea).Jahutusvedelikku oli ka justkui natukene kadunud. Samas kompressioon on samasugune nagu varem ja mootor käib kenasti ringi.
Ehk oskab keegi öelda, milles võib viga olla.
Kepsulaager jooksis kinni, uuesti käivitamisel tulid tükid ülesse ning võibolla rikkusid silindri ja kolvi ära.
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
krissu606 kirjutas:Ehk oskab keegi öelda, milles võib viga olla.
Kepsulaagril said paremad ajad läbi...
Vahetamist vajaks nüüd keps koos laagriga ja kindlasti ka kolb rõngastega. Kepsulaagri tükid ongi see metallipuru, see on kindlasti natuke kahjustanud ka silindrit, aga seda võib vabalt liivapaberiga pisut lihvida. Sellisel kulutusel on mõtet ainult siis kui silinder pole liiga ära kulunud, muidu jäädki kolbe vahetama - mootor jookseb pidevalt kinni.
-
Teema algataja - Postitusi: 296
- Liitunud: 11 Okt 2004, 15:32
- Asukoht: valgamaa
- Tänatud: 27 korda
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Hei!
1 küsimus e paluks nõu-õpetust?
Kuidas hüpet maha surutakse st,et ei viskaks kõrgustesse...kust maandudes amordid pauguga põhja virutab ja läbi tsikli see laks ka endale jalgadesse-kätesse jõuab?Mul nüüd 125cm3 võrr tagasi ja sellega ei tule nagu välja...4T 250cm3 oli asi käpas.Samas ei tahaks ka seda,et enne hüpet hoo nii maha peab võtma,et lihtsalt üle nuki laseks...ja ma küll vähe tegelen selle alaga st sõidan vähe...aga hoogu mul jagub,et nii mõnigi platoo üle virutada(mõni lühem)...aga vb annaks seda kuidagi madalamalt...samas,et hüppe pikkus säiliks?
-
- Postitusi: 165
- Liitunud: 17 Nov 2008, 18:18
- Tsikkel: KX125;IT250;KXF250;KLE500;SX45
- Asukoht: Pärnumaa
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Pole vist midagi teha-tuleb jälle Peeter pehmeks rääkida ja trennis otse nõu küsida
-
Teema algataja - Postitusi: 296
- Liitunud: 11 Okt 2004, 15:32
- Asukoht: valgamaa
- Tänatud: 27 korda
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Hei Heinz36!
No minul poleks trenni vastu midagi...seega huvilisi oleks minu+Sinu näol juba 2 vb oleks veel tahtjaid,et kui saaks kokku u 5-7meest(äkki ka keegi õrnema soo esindaja)siis jääbki ainult kokku leppida nii Peetriga kui leida kõigile sobiv päev-aeg ning teha asi ära?Minu arust oleks seda kõige õigem teha Holstre-Nõmmel,sest seal ka MMM....kust nii mõnigi osa võtta sooviks nt ma "ise" ja ka Peetril lähem tulla.
Nii,et teeme otsa lahti siis huvitatud registreerida siia:1:reinuvader(Otepää)
2:Heinz36(....
3:
4:
jne:
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Tervist ,asjaolud siis sellised ,et oman masinat , honda cr 80 1998 aasta oma ,ja taguamort on probleemiks , kõik töötab ja muidu on hea , aga on liiga pehme .vedru tundub ,et on täiesti peale keeratud aga kas on ka mingit võimalust ,et saaks teda jäigemaks veel. Hüpet pannes hüppan ta põhimõtteliselt põhja .
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
mul sama jama, aga põhja lähevad ka esimesed. kas peaks õli juurde panema(manuali järgi piisavalt juba)? või paksemat õli vms?
(masinaks kx 125 94')

-
- Postitusi: 109
- Liitunud: 05 Mär 2008, 10:45
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
CR 80 - palju ise kaalud? Kaldun arvama et vedru liiga pehme sinu jaoks. Kui amort parasjagu õlist või gaasist tühi ei ole, siis ei saa muud väga olla. Natuke võib ka compression-klikker mõjuda, aga mitte oluliselt (äkki on täiega välja keeratud?).
KX 125 - sama, palju kaalud? vedrud vist liiga pehmed või eelpingutus liiga nõrk. Kui vedru pikkust oskad öelda (PM), võin sulle YZ 125 esimesed vedrud (0,41) pakkuda sümboolse hinna eest - vist olid 468 mm.
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
lepapoiss kirjutas:ma kaalun kuskil 84 kg .
Ma kaalun ka ca 83- 84kg. ja 450 on paras sõita
80 kuubikulisega sõidavad tavaliselt sellised 50 kilosed putukad.
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
kusjuures ,mul vana tsikkel oli yamaha yz 80 ja sellel oli taguamort täpselt paras
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Ütleme nii, et vähemalt kawasaki puhul on tehase vedrustus arvestatud ca 72 kilole 250f ja ca 90 kilole 450f. seda siis koos varustusega.
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
lepapoiss kirjutas:ma kaalun kuskil 84 kg .
Lepapoiss, juhul kui sa tõesti kaalud 84 kg (huvitav kui pikk sa siis oled) soovitaks küll selle tsikliga hüppamisest loobuda. See mootorratas on sulle lootusetult väike. Standardvedrustus on sellisel tsiklil mõeldud kuni ca 45-50 kg sõitjale, ükskõik kuipalju sa seda tagavedru peale ei keera, tööle tagaamort ei hakka. Sa oled lihtsalt niivõrd raske, et vedru vajub sinu kaalu all ikka kokku, amordile nn töökäiku ei jäägi. Vedru julmalt pigutades saavutad seda, et tagaratta maast lahti saades lööb pingul vedru amordi lahti. Sõites lööb üle mügarike minnes alatasa tagaosa õhku, lõpuks lammutab amordi laiali, aga maandudes lööb ikkagi läbi. Õige kaalu järgi valitud vedrul jääb sellisel rattal vähemalt 15-20 mm "läbivajumist" ilma sõitjata (nn free sag). Esivedrusid sellistel tsiklitel ei saa üldse reguleerida, neid saab ainult jäigemate vastu vahetada. Õli lisamine ja klikkerite keeramine ei päästa valede vedrude korral midagi. Tahtmise korral on võimalik ca 200 € eest ka õige jäikusega vedrud tellida, aga kas sellel mõtet on, arvatavalt oled sa ka pikkuse poolest sellest tsiklist välja kasvanud.
Selle rattaga võid heinamaal niisama tiirutada, krossirajale ei soovita minna, sõidad ennast katki...
Tänapäeva 450 cc krossitsiklid on tehasest tulevate vedrudega umbes 85 kg kaaluvatele meestele mõeldud, 125 cc ja 250 cc rattad pisut kergematele.
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
andrusl kirjutas:Ütleme nii, et vähemalt kawasaki puhul on tehase vedrustus arvestatud ca 72 kilole 250f ja ca 90 kilole 450f. seda siis koos varustusega.
iga aastakäigu oma on erinev ka ju, 2013 250kawa on näiteks rohkem raskema tüübile seadistatud kui 2012
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Jah, kuid see erinevus kõigub paari kilogrammi piires, mitte 10 kg. erinevusega.
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
zweitakter kirjutas:CR 80 - palju ise kaalud? Kaldun arvama et vedru liiga pehme sinu jaoks. Kui amort parasjagu õlist või gaasist tühi ei ole, siis ei saa muud väga olla. Natuke võib ka compression-klikker mõjuda, aga mitte oluliselt (äkki on täiega välja keeratud?).
KX 125 - sama, palju kaalud? vedrud vist liiga pehmed või eelpingutus liiga nõrk. Kui vedru pikkust oskad öelda (PM), võin sulle YZ 125 esimesed vedrud (0,41) pakkuda sümboolse hinna eest - vist olid 468 mm.
70 kanti, varustus annab ka natu juurde.
vedru kohta ei oska midagi rääkida,

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Masinaks siis Honda CRF 450R ja küsimus siis sihuke.Mootor sureb välja kui järsku gaas põhja keerata.Tagasi käima esimesest hoobist ja külmalt ka käima esimesest.Liigutasin kas segu nõela juba(kõiki astmeid pole veel läbi proovinud)(need on proovitud 1,3,4,5 ) aga ei aidanud midagi.Segu kruvi on 1 ringi lahti.1 astme peal ei tahtnud masin sõites ka töödata.Loodan et jutt liiga segane pole.Ehk on kellelgil mingit ideed.Tänades Marko
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.