väike küsimus keti pingutamise kohta.. (enam ei unda)
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
väike küsimus keti pingutamise kohta.. (enam ei unda)
Võiks öelda, et vb isegi mure või no vähemalt minusugusele algajale. Nimelt pingutasin keti ära, kõik tiptop, mõlemaltpoolt märgised ka justkui samad. Aga mure nimelt selles, et kui enne tekkis mingi undamine 70+ kmh juures ning 77+ ta kadus ära, siis nüüd undab tagaratas 75+ ning läheb järjest tugevamaks 80 ja suurematel kiirustel..
Kuna ta pärast keti pingutust hullemini undama hakkas, siis mõtlesin, et vb olen midagi valesti teinud või millest see tingitud on?
o.O
-
- Postitusi: 1109
- Liitunud: 22 Mai 2009, 18:23
- Tsikkel: GSX-S 1000
- Asukoht: Viljandi
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 26 korda
Re: väike küsimus keti pingutamise kohta..
kuidas keti loks on? mingi 25 mm vist umbes peaks olema,kui see ok,ilmselt mingi muu teema
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2462
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 202 korda
- Kontakt:
Re: väike küsimus keti pingutamise kohta..
Kahjuks ei anna sa oma postiga mitte mingit lisainfot kaasa. Kui suureks pingutasid lõtku, kuidas mõõdad lõtku jne... Undamine tavaliselt ketist ei tule´- undavad rattalaagrid. Kett hakkab lõpuks ragisema ja ebaühtlaselt kuluva detailina hakkab ühtlasel kiirusel põhjustama jõnksatusi.
Äkki oleks tark kellelagi teadjamale näidata... Võid Skymotost igal ajal läbi astuda, saab pilgu peale visata ja hinnangu anda tehtud tegevustele või tehnilisele seisundile.
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Re: väike küsimus keti pingutamise kohta..
Eks ma siis proovi homme valges selle youtube õpetuse järgi nati asja korrigeerida, järelikult ikkagi ei ole ratas taga sirge, sest enne seda undamist polnud..
ahjaa, lõtk ikka nagu olema peab 2+cm natukene. Kui mõlemalt poolt kiige mõõdukaga üle mõõtsin kinnitustsentrist kuni tagumise teljeni, siis oli erinevus rasvaselt 1mm (nati vähem, kuna üsna pime oli, siis ei näinud täpselt ning plaanis päeval valguse käes üle tsekata)... ega midagi hullu pole kui ma selle "võimaliku kõvera" rattaga lähimasse hooldusesse sõidan, kus teadjamad mehed üle vaatavad?
Re: väike küsimus keti pingutamise kohta..
Krt ma ei tea, mul endal bikel see kett suht jäik ja peabki suht jõuga seda ketti liigutama et oleks mingi paar cm lõtk, või on siis mul ikka liiga pingul.
Kawasaki Ninja 636 2002a
Re: väike küsimus keti pingutamise kohta..
NeoCortex kirjutas:Krt ma ei tea, mul endal bikel see kett suht jäik ja peabki suht jõuga seda ketti liigutama et oleks mingi paar cm lõtk, või on siis mul ikka liiga pingul.
eks eksperdid teavad paremini, kuid olen kuskilt lugenud, et lödide näppudega peaks ikka olema liigutatav, mitte jõuga

Re: väike küsimus keti pingutamise kohta..
kuidas keti loks on? mingi 25 mm vist umbes peaks olema,kui see ok,ilmselt mingi muu teema
Kusjuures, olenevalt ratta tüübist varieerub ketilõtk kõvasti. Kui Aprilia RS 125'sel bike tüüpi rattal on see 25mm, siis krossikatel võib ketilõtk olla 60mm kandis. Samuti on suure ketilõtkuga rattad ka supermoto aretised. Seega esimene samm oleks enda rattale sobiv manual üles otsida netiavarustest ja täpselt järgi vaadata, kui suur lõtk peab olema.
Kui ketilõtk on liiga suur ja kett kulunud, siis on oht, et kett jookseb kurvis kallutades või löökaugust läbi sõites ketirattalt maha ja poob ennast tagaratta/kiige vahele kinni, seda ei soovitaks ise järgi proovida.
Kui ketilõtk on liiga väike, siis keerad kiiresti keti tuksi ja suure tõenäosusega võid ka tagaratta hammakapoolse laagri kähku surnuks sõita.
Manualides äratoodud ketilõtk on ilma laadungita rattal (ära ise peal istu).
Tuntud brändide ratastel on üldjuhul kiige peale pressitud märgid. Neid märke võid otsida ketipingutite juurest. Kui parema ja vasaku poole märgid klapivad, siis on ratas otse all ja võid tiirutama minna. Kui mingisugune hiinakas on kätte juhtunud, siis pead ratta asendit silmaga hindama üldjuhul.
Igatahes edu!
Re: väike küsimus keti pingutamise kohta..
kui manuaalist aru ei saa siis võta taga amort ära ja pinguta ketti ja liigutad kiiget,siis saad omale igaveseks selgeks sellel rattal kuidas on kett õieti pingul,kui tsikkel vajub alla poole siis läheb kett lõdvaks ja kui tõstad tagaosa kõrgemale siis on jälle kett lõdva ja kui tsikkel on keskmisel kõrgusel siis on kett pingul vabalt,aga nii et ei poo kusagilt
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r
Re: väike küsimus keti pingutamise kohta.. (enam ei unda)
Nii kontrollisin üle nagu ülalpool mainitud videos seda kaugust kontrolliti mõlemalt poolt kiiget, ühelt poolt oli isegi tugevalt nihkes. Eile regullisin seda suht pimedas ning sellest ka väike viga. Siit järjekordne õppetund, pane tuli põlema, siis on palju paremini näha
Poos laagreid mis pani need siis omakorda kriitilisel piiril undama? Igatahes nüüd proovisin 90 kiiruseks ning undamist enam pole
Eks ma igaksjuhuks lasen teadjamal mehel korra peale istuda, aga tundub et esialgu korras. Kas peaks veel laskma laagrid kuidagi üle kontrollida? Iseenesest loksu tagarattas ei olnud, seda kontrollisin.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.