väike küsimus keti pingutamise kohta.. (enam ei unda)

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
mrrandy
Postitusi: 42
Liitunud: 22 Sept 2011, 07:52
Tsikkel: Yamaha FZ6

väike küsimus keti pingutamise kohta.. (enam ei unda)

Lugemata postitus Postitas mrrandy »

Võiks öelda, et vb isegi mure või no vähemalt minusugusele algajale. Nimelt pingutasin keti ära, kõik tiptop, mõlemaltpoolt märgised ka justkui samad. Aga mure nimelt selles, et kui enne tekkis mingi undamine 70+ kmh juures ning 77+ ta kadus ära, siis nüüd undab tagaratas 75+ ning läheb järjest tugevamaks 80 ja suurematel kiirustel.. :wack: (togi)
Kuna ta pärast keti pingutust hullemini undama hakkas, siis mõtlesin, et vb olen midagi valesti teinud või millest see tingitud on?

o.O

Viimati muutis mrrandy, 23 Apr 2012, 08:59, muudetud 1 kord kokku.
kui vajad midagi 3D's, CAD's või CNC's, siis tead kelle poole pöörduda

pyta
Postitusi: 1109
Liitunud: 22 Mai 2009, 18:23
Tsikkel: GSX-S 1000
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 26 korda

Re: väike küsimus keti pingutamise kohta..

Lugemata postitus Postitas pyta »

kuidas keti loks on? mingi 25 mm vist umbes peaks olema,kui see ok,ilmselt mingi muu teema

RF600R ´96 (09-10) XT600 ´90 (10- 15) ZX9R ´98 (10-11) Thunderace '98 (12-12), GSX-R 750 '04 (13-15), TT600RE '05 (15-16), RSV1000R '08 (16-18), Beta 300rr '14 (16-24), Fz1n '09 (18-24), GSX-S 1000 '24 (24...)
Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2462
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 202 korda
Kontakt:

Re: väike küsimus keti pingutamise kohta..

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

Kahjuks ei anna sa oma postiga mitte mingit lisainfot kaasa. Kui suureks pingutasid lõtku, kuidas mõõdad lõtku jne... Undamine tavaliselt ketist ei tule´- undavad rattalaagrid. Kett hakkab lõpuks ragisema ja ebaühtlaselt kuluva detailina hakkab ühtlasel kiirusel põhjustama jõnksatusi.

Äkki oleks tark kellelagi teadjamale näidata... Võid Skymotost igal ajal läbi astuda, saab pilgu peale visata ja hinnangu anda tehtud tegevustele või tehnilisele seisundile.

StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Kasutaja avatar

erxz
Kaupmees
Postitusi: 238
Liitunud: 24 Mai 2005, 23:31
Tsikkel: Kawa/KTM/Honda/Beta
Asukoht: Tallinn

Re: väike küsimus keti pingutamise kohta..

Lugemata postitus Postitas erxz »

puust ja punakseks :bsmile:

erko(at)motodepoo.ee
www.motodepoo.ee
Kasutaja avatar

Teema algataja
mrrandy
Postitusi: 42
Liitunud: 22 Sept 2011, 07:52
Tsikkel: Yamaha FZ6

Re: väike küsimus keti pingutamise kohta..

Lugemata postitus Postitas mrrandy »

Eks ma siis proovi homme valges selle youtube õpetuse järgi nati asja korrigeerida, järelikult ikkagi ei ole ratas taga sirge, sest enne seda undamist polnud..
ahjaa, lõtk ikka nagu olema peab 2+cm natukene. Kui mõlemalt poolt kiige mõõdukaga üle mõõtsin kinnitustsentrist kuni tagumise teljeni, siis oli erinevus rasvaselt 1mm (nati vähem, kuna üsna pime oli, siis ei näinud täpselt ning plaanis päeval valguse käes üle tsekata)... ega midagi hullu pole kui ma selle "võimaliku kõvera" rattaga lähimasse hooldusesse sõidan, kus teadjamad mehed üle vaatavad?

kui vajad midagi 3D's, CAD's või CNC's, siis tead kelle poole pöörduda
Kasutaja avatar

NeoCortex
Postitusi: 90
Liitunud: 26 Jaan 2007, 18:26

Re: väike küsimus keti pingutamise kohta..

Lugemata postitus Postitas NeoCortex »

Krt ma ei tea, mul endal bikel see kett suht jäik ja peabki suht jõuga seda ketti liigutama et oleks mingi paar cm lõtk, või on siis mul ikka liiga pingul.

Husaberg Fe600e 1998
Kawasaki Ninja 636 2002a
Kasutaja avatar

dux
Postitusi: 99
Liitunud: 04 Dets 2008, 19:57
Tsikkel: CB 750
Asukoht: Pärnumaa

Re: väike küsimus keti pingutamise kohta..

Lugemata postitus Postitas dux »

NeoCortex kirjutas:

Krt ma ei tea, mul endal bikel see kett suht jäik ja peabki suht jõuga seda ketti liigutama et oleks mingi paar cm lõtk, või on siis mul ikka liiga pingul.

eks eksperdid teavad paremini, kuid olen kuskilt lugenud, et lödide näppudega peaks ikka olema liigutatav, mitte jõuga :?

Haamriga mehele paistab kõik naelana. :wack:
Kasutaja avatar

Magimees
Postitusi: 369
Liitunud: 18 Juul 2006, 23:06
Tsikkel: Aprilia Shiver 750cc
Asukoht: Nõmme

Re: väike küsimus keti pingutamise kohta..

Lugemata postitus Postitas Magimees »

kuidas keti loks on? mingi 25 mm vist umbes peaks olema,kui see ok,ilmselt mingi muu teema

Kusjuures, olenevalt ratta tüübist varieerub ketilõtk kõvasti. Kui Aprilia RS 125'sel bike tüüpi rattal on see 25mm, siis krossikatel võib ketilõtk olla 60mm kandis. Samuti on suure ketilõtkuga rattad ka supermoto aretised. Seega esimene samm oleks enda rattale sobiv manual üles otsida netiavarustest ja täpselt järgi vaadata, kui suur lõtk peab olema.

Kui ketilõtk on liiga suur ja kett kulunud, siis on oht, et kett jookseb kurvis kallutades või löökaugust läbi sõites ketirattalt maha ja poob ennast tagaratta/kiige vahele kinni, seda ei soovitaks ise järgi proovida.

Kui ketilõtk on liiga väike, siis keerad kiiresti keti tuksi ja suure tõenäosusega võid ka tagaratta hammakapoolse laagri kähku surnuks sõita.

Manualides äratoodud ketilõtk on ilma laadungita rattal (ära ise peal istu).

Tuntud brändide ratastel on üldjuhul kiige peale pressitud märgid. Neid märke võid otsida ketipingutite juurest. Kui parema ja vasaku poole märgid klapivad, siis on ratas otse all ja võid tiirutama minna. Kui mingisugune hiinakas on kätte juhtunud, siis pead ratta asendit silmaga hindama üldjuhul.

Igatahes edu! :bsmile:

Võrr-> Stella 50cc -> Moskva 125cc ->Dirt bike 110cc ->Kawasaki KMX 125cc -> Aprilia Shiver 750 cc
Kasutaja avatar

426f
Postitusi: 1572
Liitunud: 27 Jaan 2011, 03:27
Tsikkel: aprilia rs50 MHR
Asukoht: paide

Re: väike küsimus keti pingutamise kohta..

Lugemata postitus Postitas 426f »

kui manuaalist aru ei saa siis võta taga amort ära ja pinguta ketti ja liigutad kiiget,siis saad omale igaveseks selgeks sellel rattal kuidas on kett õieti pingul,kui tsikkel vajub alla poole siis läheb kett lõdvaks ja kui tõstad tagaosa kõrgemale siis on jälle kett lõdva ja kui tsikkel on keskmisel kõrgusel siis on kett pingul vabalt,aga nii et ei poo kusagilt

-minsk125
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r
Kasutaja avatar

Teema algataja
mrrandy
Postitusi: 42
Liitunud: 22 Sept 2011, 07:52
Tsikkel: Yamaha FZ6

Re: väike küsimus keti pingutamise kohta.. (enam ei unda)

Lugemata postitus Postitas mrrandy »

Nii kontrollisin üle nagu ülalpool mainitud videos seda kaugust kontrolliti mõlemalt poolt kiiget, ühelt poolt oli isegi tugevalt nihkes. Eile regullisin seda suht pimedas ning sellest ka väike viga. Siit järjekordne õppetund, pane tuli põlema, siis on palju paremini näha (togi)
Poos laagreid mis pani need siis omakorda kriitilisel piiril undama? Igatahes nüüd proovisin 90 kiiruseks ning undamist enam pole :wack:
Eks ma igaksjuhuks lasen teadjamal mehel korra peale istuda, aga tundub et esialgu korras. Kas peaks veel laskma laagrid kuidagi üle kontrollida? Iseenesest loksu tagarattas ei olnud, seda kontrollisin.

kui vajad midagi 3D's, CAD's või CNC's, siis tead kelle poole pöörduda
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”