YZF 750 R ei tööta ilusti.
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 741
- Liitunud: 29 Mär 2004, 07:54
- Tsikkel: Ducati Streetfighter V4S '21
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 35 korda
- Tänatud: 8 korda
YZF 750 R ei tööta ilusti.
Tere!
Ratas: Yamaha YZF 750 R, '95 aasta.
Mure: Masin ei taha ilusti töötada. Kui sõita ühtlase gaasiga, siis on kõik OK. Kui hakkad peale keerama, tõmbab hingest kinni. Vahepeal jätaks nagu vahele. Kui pikalt meelitada läheb lõpuni ära. Kui mingi 5-6k rpm pealt põhja keerata on täiesti bööööö. Käivitub muidu esimesest pöördest ja kohapeal töötaks ka nagu peaaegu ilusti.
Märkused: mootoril käis pea maha (kaasa arvatud nukad) - plokikaane tihendi vahetus. Peale 20km sõitu suri üldse sõidupealt välja. Õhufiltri kopsiku ülevooluvoolikust tilkus bensiini. Käima läks vaid gaasi põhjas hoides ja toorega, kuigi mootor soe. Kiskusin õhufiltri maha ja kopsikusse oli rohkesti bensiini kogunenud, see sõna otseses mõttes ujus sellest. Ilma õhufiltrita töötas jälle ilusti. Karpasid ei näppinud, kui siis ainult niipalju, et voolikud ja trossid eemaldasin plokikaanetihendit vahetades.
Kas kellelgi on mõni idee, miks masin nii käitub?
Endal on väike kahtlus, et äkki läks väljalaske nukkvõll 1 hamba võrra valesti sisse. Kas sellest võib mingi selline jama tekkida?
Re: YZF 750 R ei tööta ilusti.
no kui kahtlustad , siis kisu aga lahti ja vaata järgi .
Re: YZF 750 R ei tööta ilusti.
väljalaskes peaks sul olema klapp mis reguleerib vastusurvet, juhul kui pidid selle trossid küljest ära võtma,
võis juhtuda kokku pannes et panid klapi pool ringi valesti tagasi... sümptomid täpselt siuksed sul...
Re: YZF 750 R ei tööta ilusti.
Kas tahokas veakoodi ei näita? Sõites peaks tahokas minema hetkeks nulli ja siis 7000 ja siis õigeks ja kordub.Juhul kui exup klapi viga on.
-
- Postitusi: 1488
- Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
- Tsikkel: GasGas EC300
- Asukoht: Eesti, mu kodu.
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 7 korda
- Kontakt:
Re: YZF 750 R ei tööta ilusti.
Antu14 kirjutas:Õhufiltri kopsiku ülevooluvoolikust tilkus bensiini. Käima läks vaid gaasi põhjas hoides ja toorega, kuigi mootor soe. Kiskusin õhufiltri maha ja kopsikusse oli rohkesti bensiini kogunenud, see sõna otseses mõttes ujus sellest.
Kas kellelgi on mõni idee, miks masin nii käitub?
Karburaatorid ujutavad üle mõnuga. Ujukid-nõelad ei sule bensiini pealevoolu. Karpad lauale ajalehe peale pulkadeks ja ujuki nõelte pidamist kontrollida.
Kui sul oleks nuka kett vales hambas siis see ratas nii kaua sul sõitnud ei oleks.
-
Teema algataja - Postitusi: 741
- Liitunud: 29 Mär 2004, 07:54
- Tsikkel: Ducati Streetfighter V4S '21
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 35 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: YZF 750 R ei tööta ilusti.
tsaku666 kirjutas:väljalaskes peaks sul olema klapp mis reguleerib vastusurvet, juhul kui pidid selle trossid küljest ära võtma,
võis juhtuda kokku pannes et panid klapi pool ringi valesti tagasi... sümptomid täpselt siuksed sul...
suusk kirjutas:Kas tahokas veakoodi ei näita? Sõites peaks tahokas minema hetkeks nulli ja siis 7000 ja siis õigeks ja kordub.Juhul kui exup klapi viga on.
See on see EXUP klapp eks. Ma seda klappi maha ei kiskunud. Klapp jäi ikka sisse, kuid võtsin küljest ainult trossid. Vaatasin paagi alla ka, kui masin töötas, see servomootor( või kuidas iganes seda nimetatakse) liigutas küll neid trosse. Kui proovida ilma selle klapita, kas on lootust, et masin üldse sõidab? Samas oli see tross üpris halvas seisukorras. Veakoodi masin ei näita. Kui see klapp ei liigu, siis kas see võib põhjustada bena õhupuhastajasse löömist?
matcho kirjutas:no kui kahtlustad , siis kisu aga lahti ja vaata järgi .
Tegelt korra juba kiskusin lahti ja nihutasin 1 hamba võrra. 1. silindri esimesed nukad vaatasid üksteisest eemale, kui väntvõll oli T-asendis. Peaks nagu õige olema. Kuid samas manualis veel kirjas, et nukadest läbi augud, mis peaks õige paigutuse korral üles suundunud olema. väljalaske nuka see nö auk küll pärast sättimist õige nurga all ei olnud, samas 1. silindiri järgi vaadates oleks nagu OK.
Pealegi, masin käivitub nüüd ülihästi. Enne väljalaske nuka liigutamist pidi ikka jubedasti käiama enne kui käima läks.
-
Teema algataja - Postitusi: 741
- Liitunud: 29 Mär 2004, 07:54
- Tsikkel: Ducati Streetfighter V4S '21
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 35 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: YZF 750 R ei tööta ilusti.
davidsoniharald kirjutas:Antu14 kirjutas:Õhufiltri kopsiku ülevooluvoolikust tilkus bensiini. Käima läks vaid gaasi põhjas hoides ja toorega, kuigi mootor soe. Kiskusin õhufiltri maha ja kopsikusse oli rohkesti bensiini kogunenud, see sõna otseses mõttes ujus sellest.
Kas kellelgi on mõni idee, miks masin nii käitub?Karburaatorid ujutavad üle mõnuga. Ujukid-nõelad ei sule bensiini pealevoolu. Karpad lauale ajalehe peale pulkadeks ja ujuki nõelte pidamist kontrollida.
Kui sul oleks nuka kett vales hambas siis see ratas nii kaua sul sõitnud ei oleks.
Mul olid karpad ratta pealt maas umbes 2 kuud. Kas selle ajaga võib see nõelade pidamine pekki minna? Krt see karpamajandus tundub nii keeruline, et kui ma selle pulkadeks tõmban, siis see ratas kokku enam ei lähe. Kuidas seda pidamist muidu kontrollida saaks teoorias? Mis juhtub, kui sõidan väljalaske nukk 1 hambavõrra (hilisem?!) valesti?
Re: YZF 750 R ei tööta ilusti.
Võta exup klapi küljest trossid lahti ja keera käsitsi klapp lahti siis saad sõita. Lihtsalt alt järsult peale keerates on auk sees. Karpad pole mingi eriline teadus, ise paigaldasin samale rattale kunagi dynojet kit-i peale. Võta kõik ilusti lahti ja puhasta ja kokku tagasi.
-
- Postitusi: 1488
- Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
- Tsikkel: GasGas EC300
- Asukoht: Eesti, mu kodu.
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 7 korda
- Kontakt:
Re: YZF 750 R ei tööta ilusti.
Antu14 kirjutas:Mul olid karpad ratta pealt maas umbes 2 kuud. Kas selle ajaga võib see nõelade pidamine pekki minna? Krt see karpamajandus tundub nii keeruline, et kui ma selle pulkadeks tõmban, siis see ratas kokku enam ei lähe.
Kuidas seda pidamist muidu kontrollida saaks teoorias? Mis juhtub, kui sõidan väljalaske nukk 1 hambavõrra (hilisem?!) valesti?
Midagi otseselt pekki ei olegi ehk läinud, lihtsalt ujukinõelad ei sulgu mingil põhjusel. Kae sisse manuali abiga, mingit raketiteadust seal ei ole. Karburaatrori manuali leiad tsikli manualist või siis vastavalt karpa margile kuskilt netist.
Kui sul nukk valesti oli ja midagi ei juhtunud, siis oled õnnelik inimene, sest vale ajastusega klapid ja kolvid kohtuvad teatul hetkel ja tulemuseks on kapremont mootoril.
Nukvõlli ketti paika pannes tuleb pärast keti peale panekut veenduma, et märgid on kõik kohakuti. Kindlasti veenduda, et kett oleks pingul! Siis tuleb mootorit väntvõlli otsast ringi ajada, veendumaks, et mingit takistust ei ole. Mingi n arvu ringide pärast tuleb märgid jälle üle kontrollida ja seda niikaua teha kuni oled 100% kindel, et märgid on õieti paigas.
Uisa-päisa tegutsedes võib starteriga mootorit ringi ajades klapid mõnuga kolbidele pähe lasta ja siis on oioi kui paha tuju.
Edu tegutsemisel!
-
Teema algataja - Postitusi: 741
- Liitunud: 29 Mär 2004, 07:54
- Tsikkel: Ducati Streetfighter V4S '21
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 35 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: YZF 750 R ei tööta ilusti.
timoriik kirjutas:Võta exup klapi küljest trossid lahti ja keera käsitsi klapp lahti siis saad sõita. Lihtsalt alt järsult peale keerates on auk sees. Karpad pole mingi eriline teadus, ise paigaldasin samale rattale kunagi dynojet kit-i peale. Võta kõik ilusti lahti ja puhasta ja kokku tagasi.
Täna plaaningi selle EXUP-klapi välja keerata seest ja siis uuesti proovida. Servomootori trossil olid mõned kiud katki läinud. Harutasin need lõpuni lahti ja lõikasin ära. Võib-olla ei taha see tross seal liikuda enam hästi. Eks see näha ole, kuidas tööle hakkab.
davidsoniharald kirjutas:Antu14 kirjutas:Mul olid karpad ratta pealt maas umbes 2 kuud. Kas selle ajaga võib see nõelade pidamine pekki minna? Krt see karpamajandus tundub nii keeruline, et kui ma selle pulkadeks tõmban, siis see ratas kokku enam ei lähe.
Kuidas seda pidamist muidu kontrollida saaks teoorias? Mis juhtub, kui sõidan väljalaske nukk 1 hambavõrra (hilisem?!) valesti?
Midagi otseselt pekki ei olegi ehk läinud, lihtsalt ujukinõelad ei sulgu mingil põhjusel. Kae sisse manuali abiga, mingit raketiteadust seal ei ole. Karburaatrori manuali leiad tsikli manualist või siis vastavalt karpa margile kuskilt netist.
Kui sul nukk valesti oli ja midagi ei juhtunud, siis oled õnnelik inimene, sest vale ajastusega klapid ja kolvid kohtuvad teatul hetkel ja tulemuseks on kapremont mootoril.
Nukvõlli ketti paika pannes tuleb pärast keti peale panekut veenduma, et märgid on kõik kohakuti. Kindlasti veenduda, et kett oleks pingul! Siis tuleb mootorit väntvõlli otsast ringi ajada, veendumaks, et mingit takistust ei ole. Mingi n arvu ringide pärast tuleb märgid jälle üle kontrollida ja seda niikaua teha kuni oled 100% kindel, et märgid on õieti paigas.Uisa-päisa tegutsedes võib starteriga mootorit ringi ajades klapid mõnuga kolbidele pähe lasta ja siis on oioi kui paha tuju.
Edu tegutsemisel!
Nukka sisse pannes keerutasin korduvalt mootorit igatpidi ringi ja hoidsin ketti pingul kah, et märkide järgi ikka kõik õige oleks. Kolvid ja klapid kokku kindlasti pole saanud. Sellisel juhul oleks seda juba esialgsel mootori ringikeeramisel tundnud.
Ühesõnaga, kui see EXUP-klapi eemladus mingeid muutusi kaasa ei too, kisun karpad maha. Olen foorumit lugedes tähele pannud, et päris paljudel põhjustab mootori töös anomaaliaid ka asjaolu, et mootor saab lisaõhku kuskilt. Kuhu ma seda brakecleanerit pihustama peaks, et asjast sotti saada. Kas õhupuhasti ja karpade ühenduskohale või karpade ja mootorivaheliste kummiluttide peale? Äkki hoopis mõlemale? Kas kõik brakecleanerid annavad tulemust (ehk kas kõik on tuleohtlikud vms?)
Tänan seniste vastuste eest! Olen mitmeid ideid saanud, mida katsetada.
-
Teema algataja - Postitusi: 741
- Liitunud: 29 Mär 2004, 07:54
- Tsikkel: Ducati Streetfighter V4S '21
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 35 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: YZF 750 R ei tööta ilusti.
Täna eemaldasin selle exup-klapi ja ei midagi. Ikka sama jama. Sõitsin mingi 4km ja peale seda oli masinal kops koos jälle. Kohapeal, gaas põhjas töötab tühikäigu pööretel ainult. Ilmselt tuleb ikka karpad molekulideks võtta. Kas karpade puhastamisel on seda kohustuslik teha suruõhuga?
Re: YZF 750 R ei tööta ilusti.
Kolab nii nagu oleksid odava bensiinifiltri paigaldanud voi see umbes.
-
Teema algataja - Postitusi: 741
- Liitunud: 29 Mär 2004, 07:54
- Tsikkel: Ducati Streetfighter V4S '21
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 35 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: YZF 750 R ei tööta ilusti.
Bensufiltrit pole paigaldanud. Sellel vist see filter paagisisene. Isiklikult pole seda siiani puhastanud. Üritan selle esimesel võimalusel ette võtta, kui aega saab. Annan teada, kas midagi muutus.
Kuna mingi hetk tekib sümptom, et masin töötab kohapeal ainult gaasi põhjas hoides (ja seda ka vaid tühikäigu pööretega), siis usun, et mootor ujutatakse lihtsalt bensiiniga liialt üle. Gaasi põhjas hoides saab ta sellele ülearusele bensiinikogusele ka rohkem õhku juurde, mis loob võimaluse mootoril kuidagimoodi töötada. Aga see on hetkel lihtsalt spekulatsioon, ei midagi enamat. Vaatab, mis saab.
Kui kellelgi veel mingeid ideid on, siis andke julgelt teada.
-
Teema algataja - Postitusi: 741
- Liitunud: 29 Mär 2004, 07:54
- Tsikkel: Ducati Streetfighter V4S '21
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 35 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: YZF 750 R ei tööta ilusti.
Huvipärast proovisin ka ilma õhupuhastajata ühe ringi teha. Probleem ikka sama. Ainult, et välja ei surnud lõpuks enam.
Niisiis. Puhastasin täna korralikult karpad ära. Hakkas küll paremini tööle. Ühendasin ka selle exup-klapi servomootori lahti ja kohe tekkis sellest uus probleem. Nimelt pöörded masinal enam üle 4000 rpm-i ei lähe. Selline tunne nagu piiraja oleks 4k rpmi peale nihkunud. Kas on võimalik, et see exup-klapp reguleerib töötades kuidagi süüdet kah? Äkki keegi on enne eemaldanud oma rattalt selle klapi, kas on ka sellised sümptomid tekkinud?
-
Teema algataja - Postitusi: 741
- Liitunud: 29 Mär 2004, 07:54
- Tsikkel: Ducati Streetfighter V4S '21
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 35 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: YZF 750 R ei tööta ilusti.
Panin selle servomootori külge tagasi aga trosse ei ühendanud ära. Süüteblokk kadus ära igaljuhul. Nüüd läheb juba täitsa mehiselt pöördesse. Mõned tühjad kohad on küll sees veel, kuid loodan uute küünalde ja karpade sünkimisega nendest ka lahti saada.
-
Teema algataja - Postitusi: 741
- Liitunud: 29 Mär 2004, 07:54
- Tsikkel: Ducati Streetfighter V4S '21
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 35 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: YZF 750 R ei tööta ilusti.
Küünalde vahetus tegi mootori töö ühtlasemaks küll, kuid probleem on ikka sama. Vahepeal kaoks nagu 1 pütt tagant ära ning peale 10km sõitu on õhufilter bensiini täis (õhupuhastaja ülevoolust tilgub päris mehiselt) ning masin käima enam ei lähe.
Kellelgi on veel mõningaid ideid välja pakkuda?
Re: YZF 750 R ei tööta ilusti.
Mul oli aastaid tagasi sama jama ujuki nõelad olid läbi, ning segu oli ka liiga rikkaks keeratud.
-
Teema algataja - Postitusi: 741
- Liitunud: 29 Mär 2004, 07:54
- Tsikkel: Ducati Streetfighter V4S '21
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 35 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: YZF 750 R ei tööta ilusti.
Lõpuks leidsin aega nokitseda veidi ja sain masina korda. Viga oli ikkagi selles, et nukad said valesti sisse. Tõstsin paika ja masin töötab paremini kui enne. Tänud kõigile kaasamõtlejatele!
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: YZF 750 R ei tööta ilusti.
Rezümee sellele naljale teeks siis ka ära: kui masin enne remonti käis ja pärast ei käi, on probleem ikka ja alati selles, mis tehti remondi käigus. Puhas tõenäosusteooria.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.