Rattad pikematele inimestele

Kasutaja avatar

martis
Kaupmees
Postitusi: 35
Liitunud: 30 Mär 2011, 00:20
Tsikkel: BMW K1 1991
Tänatud: 2 korda

Re: Rattad pikematele inimestele

Lugemata postitus Postitas martis »

Kotip kirjutas:

...ise 1.96 ja Tenere xtz (2008) moditud Kahedo sadulga ja tõstetud lenksuga istub ideaalselt..

Toetan eelkõnelejat - mingites piirides on võimalik ratast ka endale "parajamaks" teha - kui rattal endal ei ole sadula, lenksude, jalatugede reguleerimise võimalusi (aga see vist on ainult vähestel), siis näit. eBay'st leiab enamuse rataste jaoks selleks otstarbeks "tuuninguosasid". Tõsi küll, kui tellida NII jalatugede asukoha muutmiskomplekt kui rutskade kõrgendused (näiteks), siis see lisab eelarvele no nii paarsada kuni nelisada eurot, need väikesed vidinad võivad päris korraliku kilohinnaga olla isegi eBayst ostes.

Aga kuna kõik inimesed on nagunii erinevad (jalgade/käte pikkus, kehaehitus jne jne), siis variandid on päris suured et ükskõik mis ratta valid, kõige parema tulemuse annab nagunii see kui saaksid käe/jala "tugede" kaugust ja kõrgust veel eraldi reguleerida. Nii-öelda rätsepatöö, täpselt enda mõõtude järgi. Mõni sentimeeter annab jube suure erinevuse enesetundes, kui kõik on sobiv, siis on pikki maid poole muretum läbida ja sõites tunned, kuidas ratas istub nagu kinnas kätte. Tõsi küll, selleks tavaliselt väikesest prooviringist ei piisa, lased mõnikümmend kilti ära ja siis hakkab selgemini tundma, kust mida lähemale/kaugemale/teise kohta tahaks.
Shansid on, et tugevasti üle "eurokeskmise" pikk olles tahad ilmselt jalatugesid mõni cm allapoole ja lenkse paar-kolm cm lähemale ja paar-kolm cm kõrgemale, aga see sõltub väga palju sõitjast, rattast jne jne.

Järgmine küsimus on tuuleklaas - kui oled ise pikk ja hoiad ka kõrgemalt kinni, siis tõenäoliselt tuleb tuul sulle nüüd kiivrisse mitte ei lähe üle selle. Selleks saab jälle tellida igasugu tuuleklaasikõrgendusi või uusi tuuleklaase, kuid tean ka inimesi kes on akrüülklaasist neid endale ise teinud. Tuuleklaas muidugi pole kohustuslik investeering - variant on ka võtta kiirust natuke aeglasemaks või kanda mühina summutamiseks kõrvatroppe :-)
Siit veel eraldi teema on aftermarket sadulad (geel/misiganes täidistega, muudetud istmepadja kujuga, saad ka ise kõrgust valida), aga need lähevad juba väga kalliks. Seal hinnad tüüpiliselt nii 400...500 eurost algavad, mina isiklikult pole raatsinud.

Zündapp Bella R204 (1959)
BMW K1 (1991)
Jawa 634 - orig.korras, ls 2200 km (1982)

motovedu.ee - tsiklireis on puhkamiseks, mitte ühest bensiinijaamast teise täristamiseks

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”