Õlivahetus kevadel või sügisel ???

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
motoratsutaja
Postitusi: 1193
Liitunud: 03 Juul 2006, 12:59
Tsikkel: Yamu FJR 1300, Yamu WR 450
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Õlivahetus kevadel või sügisel ???

Lugemata postitus Postitas motoratsutaja »

Et millal siis on õigem, parem ja mõistlikum mootoriõli vahetada ??? Kas sügisel, kuna kilometraaz sab täis, et see must õli ei settiks terve talve jooksul karteri põhja ja igale poole mujale kinni ennast, puhas õli sisse ja siis ratas seisma, või ikkagi kevadel tark vahetada ja kui siis miks? Äkki keegi oskab / tahab konkreetsed argumendid esile tuua ja ka korraliku põhjenduse.

Tänan.


Siller
Postitusi: 1001
Liitunud: 11 Apr 2004, 18:52
Tsikkel: Rattatu
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Siller »

Kui välp käes, siis vast targem ära vahetada.
Pagan, kuskil teemas kunagi panin kirja, mida autoleht soovitas.

Kasutaja avatar

Villem
Postitusi: 797
Liitunud: 18 Juul 2005, 00:52
Tsikkel: XT660R, GasGas EC250
Asukoht: Saue
Tänatud: 9 korda

Lugemata postitus Postitas Villem »

Ma vahetaks sügisel. Siis ei pea teine väävli- ja muu saasterikka õliga terve talve seisma.

Terv,
Villem aka Villu aka Madis :)

joel
Postitusi: 1827
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 118 korda

Lugemata postitus Postitas joel »

Vaheta kohe. Põhjuseks just seesama asjaolu, et pole mõtet lasta talve jooksul sodil põhja settida. Lisaks veel väidetakse, et vanasse õlisse kogunenud väävliühendid korrodeerivad mootorit ja seetõttu peaks alati enne talve õli vahetama, aga selle üle ma ise vähemalt eriti ei muretse. Kui vahetuse aeg käes juhtub olema, siis vahetan sügisel ära, aga poole välba pealt küll selle pärast vahetama ei hakka. Erilised motopeded muidugi soovitavad sügisel JA kevadel vahetada, aga ma leian, et raha tuulde loopimiseks on ka paremaid viise olemas.

Joel
Kasutaja avatar

puna
Postitusi: 2192
Liitunud: 05 Mai 2006, 22:47
Tsikkel: Ducati SFV4S
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 11 korda

Lugemata postitus Postitas puna »

Kevadel soovitatakse ka siis, et niiskus õlisse ei koguneks.

Kasutaja avatar

Teema algataja
motoratsutaja
Postitusi: 1193
Liitunud: 03 Juul 2006, 12:59
Tsikkel: Yamu FJR 1300, Yamu WR 450
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas motoratsutaja »

Kust see niiskus sinna nii hirmsasti koguneb ? Kui ei käivita talvel, ei ole temperatuurikõikumisi, st ühtlane temp. siis ei tohiks ju kondentsi kuskilt tekkida ? :roll:

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas mella »

Kasutaja avatar

Fredy.ee
Postitusi: 273
Liitunud: 28 Mär 2004, 22:41
Asukoht: EESTI
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Fredy.ee »

100% tuleb õli vahetus (veel parem oleks täis hooldus) teha enne ratta talvekorterisse panekut - sama kehtib ka autode kohta.

Fredy.

Harley-Davidson ja Buell mootorrataste Ümberehitus
Autode ja Tsiklite transport USA'st
+372 5888 5888
fredy@fredy.ee
http://www.Fredy.ee
http://www.facebook.com/Fredy.eeDreamland
Kasutaja avatar

Teema algataja
motoratsutaja
Postitusi: 1193
Liitunud: 03 Juul 2006, 12:59
Tsikkel: Yamu FJR 1300, Yamu WR 450
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas motoratsutaja »

Suured tänud teile !

Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6770
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1900
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 693 korda
Tänatud: 455 korda

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Ei hakka uut teemat tegema, kuna kah seotud off perioodiga.
Kuidas hoida ilma keskhargita bike'i talvekorteris nii, et amordivedrusi ei koormaks?
Pukad on olemas, aga need on ju samamoodi hargil/kiigel.
Gondlid ja leegitorud maha ning siis tsikli tungrauaga yles?

Edu

Saadetud kettaga lauatelefonist!
Kasutaja avatar

Fredy.ee
Postitusi: 273
Liitunud: 28 Mär 2004, 22:41
Asukoht: EESTI
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Fredy.ee »

ants01 kirjutas:

Ei hakka uut teemat tegema, kuna kah seotud off perioodiga.
Kuidas hoida ilma keskhargita bike'i talvekorteris nii, et amordivedrusi ei koormaks?
Pukad on olemas, aga need on ju samamoodi hargil/kiigel.
Gondlid ja leegitorud maha ning siis tsikli tungrauaga yles?

Edu

Amortide vedruga ei juhtu sul küll midagi sama hästi võiks muretseda klapi vedrude pärast. Ainuke asi mis võib saba anda on seisu jala vedru kui ratas seisab pikalt jala peal.

Fredy.

Harley-Davidson ja Buell mootorrataste Ümberehitus
Autode ja Tsiklite transport USA'st
+372 5888 5888
fredy@fredy.ee
http://www.Fredy.ee
http://www.facebook.com/Fredy.eeDreamland
Kasutaja avatar

kris.
Postitusi: 2409
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
Tsikkel: FLTRXS
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 25 korda

Lugemata postitus Postitas kris. »

Õlivahetusest - kuidas talitada kui eelmise õli tüüp on teadmata aga tahaks üle minna täissündile. Kas peaks vahepeal "pesema" või pole sel mõtet?

terv
kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light

Kasutaja avatar

Hans
Postitusi: 1242
Liitunud: 14 Sept 2004, 11:53
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Hans »

kris. kirjutas:

Õlivahetusest - kuidas talitada kui eelmise õli tüüp on teadmata aga tahaks üle minna täissündile. Kas peaks vahepeal "pesema" või pole sel mõtet?

terv
kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light

Räägitakse, et nö "upgrade" täissündile kas siis mineraalilt v poolsündilt on OK, vastupidine "downgrade" aga mitte. Samas, pesu ei tee vast kunagi paha.

Hans

V-MAX
Kasutaja avatar

vincent
Postitusi: 404
Liitunud: 05 Juul 2004, 00:37
Tsikkel: Varadero XL 1000 V
Asukoht: Viljandi

Lugemata postitus Postitas vincent »

Õlid - millist õli kasutada, kui tihti vahetada jne. on tõeliselt igihaljas teema .
Internetiavarustest leiab arvamusi seinast seina. Näiteks selline tore lugemine pühapäevaõhtuks - http://www.nordicgroup.us/oil.htm
Mina isiklikult lähtun alati (ja ainult ) väikesest raamatust mille ma tsiklit ostes kaasa sain...manuaalist :)

Kasutaja avatar

musttank
Postitusi: 117
Liitunud: 30 Dets 2005, 23:30
Asukoht: Tartu; Soome Tikkurila

Lugemata postitus Postitas musttank »

Aga mida siis teha kui kilometraaz on väike ja talvekorter soe nagu suvel. Kas ka vahetada.....?

Honda cbr 600 F4i 02.a. from the usa.
Buell Firebolt XB12R 04.a. samuti usast.

oioi

Lugemata postitus Postitas oioi »

Tere.
Jah, aga kui õlivahetusvälp on 5000 km. või 6 kuud, siis tundub küll mõistlikum lasta vana õliga seista, mitte kevadel nii öelda vana õliga sõitma minna.

Kasutaja avatar

417
Postitusi: 1426
Liitunud: 11 Dets 2003, 15:15
Asukoht: Jawad ,SZR 660; YZF 600R;KTM 620 DUKE;YZF R1 ; KTM 625 sxc ,xt125x, KTM 600sixday,gsx-R600,KTM620sc

Lugemata postitus Postitas 417 »

kas tõesti peetakse niikaua ühte siklit et mingit superhüperhookuspookust vaja teha et 20 aasta pärastvoleks vinksvonks.

piirdugem elementarsete asjadega , aku maha, uus õli siisse pens paaaki kurguni.

Hälvik mootorratturhiir Zamundast
[17:51] <R417> ma pole pretendeerinudki aasta mootoratturi aunimetusele

rastix

Lugemata postitus Postitas rastix »

kui sügisel õli ei vaheta ja kevadel vana õliga õlivahetusse sõita max 5 kilomeetrit, siis mootorit ju ära ei lõhu?

Kasutaja avatar

kris.
Postitusi: 2409
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
Tsikkel: FLTRXS
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 25 korda

Lugemata postitus Postitas kris. »

rastix kirjutas:

kui sügisel õli ei vaheta ja kevadel vana õliga õlivahetusse sõita max 5 kilomeetrit, siis mootorit ju ära ei lõhu?

Aga miks mitte juba sügisel see 5km sõit ette võtta? :roll:
Kõik halb mida vana õli teha saab/võib, on kevadeks juba tehtud - kaotada ei ole enam midagi.
Ja nagu vincenti antud lingist lugeda võisime, on enamus õlivahetuse teemaga seonduvast pigem endale hea enesetunde tekitamine. Ja selle pärast me motadega sõidamegi, onju?

terv
kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light


Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

No kui juba vahetada vaja on, teeks mina selle sügisel. Lähtuvalt etteantud välbast. Aga tegelikult arvan mina seda, et kui selle õliga sügisel veel sõita kõlbas ja välp käes ei olnud, ei juhtu seal mootoris mitte midagi, kui see õli ka külmalt kevadeni edasi seisab. Seda 6 kuu juttu, vabandage, mina ei usu. See õli seisab poeletilgi kaugelt kauem. Kui vahetada õli vähemalt kord aastas ja jälgida ka läbisõitu, piisab sellest küll ja veel. Mitte kuraditki seal mootoris ei juhtu. Isegi bensiin paagis seisab aasta ära ilma erilise vananemiseta, õli aga ammugi.
Olen veendunud, et enamus rikkeid tuleb oskamatusest või tegemata hooldusest, mitte õli kvaliteedist kui sellisest. (Pigem on nii, et õlis ei saanud probleem olla, sest õli polnudki! :) )

Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Kasutaja avatar

matu
Postitusi: 250
Liitunud: 13 Jaan 2007, 13:39
Tsikkel: välismaa motikas

Lugemata postitus Postitas matu »

Huvitav teema lugemiseks ja päris tänuväärt on mella antud link selle kohta mida tuleks teha enne tsikli talveunne saatmist. Kuna ise suht algaja siis minule on sealt abi palju.

Siinkohal tekkis mul neljanda punkti kohta küsimus...sry teema risustamise pärast (puudutab rohkem bensiinivärki) aga ma loodan, et ei panda pahaks - siiski ju hoolduseteemaline :roll: .
Et kes ja millist bensiinistabilisaatorit on kasutanud, mida soovitate ja kustkohast ostnud olete? Olen talveks auto seismajätmisel autosse valanud sedalaadset keemiat küll aga tsiklitel paak ju tunduvalt väiksem ja äkki müüakse siis vastavalt paagile ka väiksemat nö pudelikest? Kas näiteks Depoos või Streetmotos ons sellist asja müügil? Samas kui keegi teab võib ära mainida ka umbkaudse hinna, mis see maksta võib.

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas mella »

Esiteks õli kohta:

Kuna õli on niikuinii vaja vahetada vähemalt 1x aastas, on mõttekas seda teha enne seisma jätmist.
Puhtal õlil pole vahet, kas seisab pudelis või karteris. Töötanud õlis leiduvad väävliühendid hakkavad mootorit seespoolt korrodeerima.

Ülaltoodud suunis on mõistlik käitumine IDEAALJUHUL.

Loomulikult ei juhtu midagi erilist mootoriga, kui vana õliga talv läbi seista ja kevadel sellega veel sõita. Mootorid sõidavad kümneid kilomeetreid ka ilma õlita ;) Küsimus on, misajal annab see ennast tunda. Võimalik, et ei annagi.
Seega pigem kasutaja enesetunde küsimus, millal vahetada, kui parem on vahetada ENNE.

Kütusestabilisaatori kohta: kus müügil, ei tea.

Tsikli ületalve seismisel on bensuga juhtunud igasugu asju. Mõnikord ei juhtu midagi. Samas teisel mehel on kevadel düüsid umbes. Kolmandal ei käivitu sügisese bensiiniga.
ENAMASTI ei juhtu midagi.

Stabilisaatori teema on see, mida võiks teha, kuid mis pole ilmtingimata vajalik. nagu ka silindritesse õli valamine.

Vahe on lihtsalt selline, nagu mõne mehe mosse, mis on 30 aastat vana ja näeb välja kui äsja tehasest tulnud.

Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna »

Huviline7 kirjutas:

Kas näiteks Depoos või Streetmotos ons sellist asja müügil? Samas kui keegi teab võib ära mainida ka umbkaudse hinna, mis see maksta võib.

http://www.streetmoto.ee/Liqui_Moly_konserv.pdf
http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?hig ... rv&t=36414

Võta heaks! 8)

Suzuki GSX 750 Inazuma
Kasutaja avatar

blind
Postitusi: 10
Liitunud: 27 Aug 2009, 08:25
Tsikkel: Suzuki Intruder 1500

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas blind »

Jõudu,
Selline eriti rumal küsimus, et kui õlivahetuse aeg sai 1500 intruderi sisse 100- 150ml õli rohkem kui manuaal ütleb, siis kas tuleks välja lasta?
Probleem selles, et tsiklil näidatud vaid miinimum õlitase.
Tänud ette!

Kasutaja avatar

westel
Postitusi: 559
Liitunud: 02 Juun 2004, 09:49
Asukoht: Kose
Kontakt:

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas westel »

blind kirjutas:

Jõudu,
Selline eriti rumal küsimus, et kui õlivahetuse aeg sai 1500 intruderi sisse 100- 150ml õli rohkem kui manuaal ütleb, siis kas tuleks välja lasta?
Probleem selles, et tsiklil näidatud vaid miinimum õlitase.
Tänud ette!

Ei ole vaja välja lasta


davidsoniharald
Postitusi: 1488
Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
Tsikkel: GasGas EC300
Asukoht: Eesti, mu kodu.
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 7 korda
Kontakt:

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas davidsoniharald »

blind kirjutas:

Jõudu,
Selline eriti rumal küsimus, et kui õlivahetuse aeg sai 1500 intruderi sisse 100- 150ml õli rohkem kui manuaal ütleb, siis kas tuleks välja lasta?
Probleem selles, et tsiklil näidatud vaid miinimum õlitase.
Tänud ette!

Anna kuuma, midagi ei juhtu.


fisher
Postitusi: 84
Liitunud: 28 Mär 2006, 13:45
Tsikkel: 1999 Triumph Sprint ST

Re: Õlivahetus kevadel või sügisel ???

Lugemata postitus Postitas fisher »

hm, kui hiljaaegu ostsin ligi 20 aasta vanuse suzuki, mis ideepoolest mõistlikus korras ja läinud kevad õli vahetatud - peaksin kindlasti nüüd kevadel õlivahetuse ära tegema ennem suuremaid sõite?

võtan vastu ka soovitusi, kus seda teha:)

Kasutaja avatar

426f
Postitusi: 1572
Liitunud: 27 Jaan 2011, 03:27
Tsikkel: aprilia rs50 MHR
Asukoht: paide

Re: Õlivahetus kevadel või sügisel ???

Lugemata postitus Postitas 426f »

fisher kirjutas:

hm, kui hiljaaegu ostsin ligi 20 aasta vanuse suzuki, mis ideepoolest mõistlikus korras ja läinud kevad õli vahetatud - peaksin kindlasti nüüd kevadel õlivahetuse ära tegema ennem suuremaid sõite?

võtan vastu ka soovitusi, kus seda teha:)

kuidas sa kindel oled et eelmisel kevadel õli vahetati kui alles ostsid ratta

-minsk125
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r

fisher
Postitusi: 84
Liitunud: 28 Mär 2006, 13:45
Tsikkel: 1999 Triumph Sprint ST

Re: Õlivahetus kevadel või sügisel ???

Lugemata postitus Postitas fisher »

426f kirjutas:
fisher kirjutas:

hm, kui hiljaaegu ostsin ligi 20 aasta vanuse suzuki, mis ideepoolest mõistlikus korras ja läinud kevad õli vahetatud - peaksin kindlasti nüüd kevadel õlivahetuse ära tegema ennem suuremaid sõite?

võtan vastu ka soovitusi, kus seda teha:)

kuidas sa kindel oled et eelmisel kevadel õli vahetati kui alles ostsid ratta

noh, müüja kinnitas seda ning tundus aus inimene:)

Kasutaja avatar

Loff
Postitusi: 2868
Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
Asukoht: Maal
Tänanud: 41 korda
Tänatud: 35 korda

Re: Õlivahetus kevadel või sügisel ???

Lugemata postitus Postitas Loff »

Et endal oleks hea rahulik öösel magada ja päeval sõita või vastupidi siis vaheta see õli ära! Võib säästa hilisematest suurematest väljaminekutest!

https://www.youtube.com/@paavokaleva
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”