Õhk/õlijahutusega motorratta õli
-
- Postitusi: 5
- Liitunud: 23 Jaan 2011, 11:07
Re: Õhk/õlijahutusega motorratta õli
Õhk/õli jahutusega mootoril kasutatakse õli 20W50 tavaliselt,
kuna mootorit külmalt käivitades on õli paks ja lõtkud suuremad, siis kõigepealt peab mootori soojaks saama, s.t. vähemalt minutit viis kohapeal käija lasta, ennem kui kasutada paremat kätt, et kõik mis peab temperatuutist paisuma, oleks omal kohal.
Jah, kui minna soojale maale sõitma, siis kasutatakse ka lisa õli radiaatorit, sest parim temperatuur sellise mootori jaoks on 200-300 kraadi farenheiti skaala järgi.
On väär arusaam, et et õhkjahutusega mootoril on õli vaid määrimiseka, ta täidab samuti ka jahutuse funktsiooni ja kui lasta sellel mootoril kuskil soojal maal eriti linnas, kus kiirus on väike ja temperatuur kuum üle kuumeneda, siis on oht vända laagritele liiga teha, samuti nagu ei tohiks sellist mootorratast pikalt koha peal käia lasta, veel hullem, sõprade ees purjus peaga mängida kõvat tsiklimeest, kes käitab mootorratast vaid garaazis teistele näitamiseks.
Saab sõita meie kliimas ka vedelma õliga tavakasutuses ja arvan, et normaalse inimese jaoks on mingi 10W40 kõlblik.
Kuna nagu mainitud, siis õhkjahutusega mootoril on suuremad vahed ja paisumistegur ja kui kasutada väga head õli näiteks 10w60,siis on oht, et külma mootori korral tekkib õli väljajooks.
Õli hind on võrreldes mootori remondiga odav,nii et kasutage vähemalt valmista soovitusi, kuigi liigub ka asjatundjatel paremat kraami, aga algajal ei soovita seda kasutada.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.