Tsikkel ei läinud käima

Kasutaja avatar

martis
Kaupmees
Postitusi: 35
Liitunud: 30 Mär 2011, 00:20
Tsikkel: BMW K1 1991
Tänatud: 2 korda

Re: Tsikkel ei läinud käima

Lugemata postitus Postitas martis »

Minu elukogemus on mulle tühja akuga masina käivitamist niimoodi õpetanud:

1) Ühenda juhtmetega kaks akut omavahel ära (NB! Akut päris maha EI TOHI võtta, kui tsikkel käivitub siis põletad väga suure tõenäosusega oma generaatori maha; moodsad generaatorid nõuavad et aku oleks kogu aeg vooluringi ühendatud)
2) Pane abistav auto/tsikkel käima, kui võimalik hoia pöördeid ka natukene peal (ca 2000 on juba piisav, peaasi et mitte päris tühikäik)
3) LASE SEISTA vähemalt 5 minutit, parem veel 10...15 minutit. Selle aja jooksul laeb abistav masin natuke su tühja akut
4) Proovi käivitada, mitte rohkem kui 5..6 sek korraga, siis oota 20...30 sek, siis jälle 5..6 sek ürita jne.
5) Kui käivitus, siis ära kummalegi masinale palju pöördeid anna ja vähemalt üks abijuhe (turvalisem on miinusjuhe) ühenda esimesel võimalusel kohe lahti
6) Kui ei õnnestu, siis korda alates punktist 3.

Miks nii parem on - tänapäeval poes müüdavad "booster" juhtmed on praktiliselt kõik nigelad. Üks asi on et juhe VÕIB olla peenike, aga teine ja sageli veel olulisem on need õhukesest plekist klambrid (krokodillid) seal mõlemas otsas mis ka üldse voolu läbi ei lase. Samas nö teise aku kiirlaadimisega (20...30 A või nii) saavad sellised juhtmed ilusasti hakkama, kümne minutiga kogub ka vana ja nigel aku tavaliselt niipalju eluvaimu sisse et ühel-kahel käivitamisel suudab kaasa aidata, sest osa voolu tuleb sul ju ikkagi ka käivitamise ajal juhtmete kaudu juurde.

Kui ma kuskil eksisin, siis parandage.

Marti

Zündapp Bella R204 (1959)
BMW K1 (1991)
Jawa 634 - orig.korras, ls 2200 km (1982)

motovedu.ee - tsiklireis on puhkamiseks, mitte ühest bensiinijaamast teise täristamiseks

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”