Rumalad küsimused
-
- Postitusi: 527
- Liitunud: 30 Mär 2009, 21:37
- Tsikkel: ZX-10R
- Asukoht: Paar meetrit Tallinnast
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused
Thesaarlane kirjutas:Kas keegi oskab öelda, miks neil tahab lowside tulla ?
Osad nii palju kui videost aru saada, siis hoiavad ja pigem ka keeravad sujuvalt gaasi juurde.
Mitte et ma nüüd liialt targutada tahaks.
Rehvi pidamine koosneb hunnikust faktoritest: rehvi rõhk, rehvi temperatuur, rehvi kulumise aste, asfaldi temperatuur, asfaldi kvaliteet, teepinna tasasus ja vedrustuse seaded. Tõenäoliselt tunduvalt olulisem neist faktoritest on hoopis gaasikäsitlus. Tavaline käitumine, mida sel puhul maanteel tehakse, kui kurv otsa saab ja kaugemale juba näha on, siis keeratakse oluliselt uljamalt peale. See võib olla imeväike hulk rohkem jõudu, mis rehvi libisema sunnib. Liiga väike kiirus on videos nähtud poistele vaid õnnistuseks. Suurema kiiruse pealt oleks nad saanud sama reaktsiooniaja peale korraliku "high side".
Nagu tark raamat ütleb:
"Good throttle control is responsible for good cornering control, (i.e., suspension in best range, tires delivering optimum traction, line predictable, etc.)"
Ja omakorda lenksu küljes jõuga elamine võib ootamatut põnevust pakkuda:
"Other key rider jobs are similarly affected. Riding through bumpy turns and being stiff on the bike tends to roll the throttle on and off: the bike bucks even more as you bounce up and down on the seat. Both suspension and traction are affected because standard throttle control is not maintained. This can be quite dramatic."
Kõigele eelnevale lisaks saab sellist tagaratta libisemist korraldada ka sadulas nihelemisega. Keset kurvi oma keharaskusega mängides mängid sa hoopis rehvide pidamisega. Mõistlik on rahulikult ja paigal olla.
Pagan. Ilgeks targutamiseks läks. Ehk oli abiks.
Igast moto-juhtumiste piltwerk: http://flickr.com/raulkaidro
http://www.kawasaki.ee, http://www.maddog.ee