Enduro alakomisjoni aktiveerimine

Siia siis kõik krossi ja enduroga seonduv.

Moderaator: Moded


Teema algataja
prof

Re: Enduro alakomisjoni aktiveerimine

Lugemata postitus Postitas prof »

[quote][/mella]
Tuled on puhas butafooria, need ei näita niikuinii midagi.

1.Tuled on vajalikud,et mootorratturit märgatakse,mitte ,et nad peaks midagi näitama!
2.Endurosikli ja krossika vedrustus on ka väga erinev, kui Sa oleks olnud Võrtsus enduurokaga oleksid nendest rehvidest ka kiiremini ülesaanud!
3.Oli palju ka E-klassi mehi ja muidu mehi, kes nendest rehvidest üle ei saanud, aga erinevalt sinust ei röökinud, ega sõimanud neid rehve, rohkem mitte keegi!
4.Kas tahad traielit ka krossikaga sõita?




lärm
Postitusi: 1148
Liitunud: 27 Aug 2007, 01:56
Asukoht: tartu
Tänatud: 1 kord

Re: Enduro alakomisjoni aktiveerimine

Lugemata postitus Postitas lärm »

Mella üks hea uudis on sulle , see aasta on ka triali klass Vörtsu enduurol ,nii et andke tulla triali mehed.

Kasutaja avatar

YZ 250 2t
Postitusi: 322
Liitunud: 17 Veebr 2008, 18:19
Tsikkel: YAMAHA YZ 250
Asukoht: Eesti

Re: Enduro alakomisjoni aktiveerimine

Lugemata postitus Postitas YZ 250 2t »

mella kirjutas:

Proovi uuesti, äkki tuleb teise korraga välja. Praegu küll aru ei saanud, mida sa öelda tahtsid. Et supermoto mehed ei tohiks endurot sõida või mida?

Ma küll ei näe metsas kärnatamisel ja endurol mingit muud vahet, kui ühel on kell mängus.

YZ 250 2t kirjutas:

Enduro pole siiski kross ja on vägagi omaette alla ikka, ei tasuks üldistada seda, siis võiks ju supermoto mehed ka nagu sõna sekka öelda enduro osas ex ju... igal kingsepal ikka oma liistud ja pead valima, millisesse tsunfti kuulud!!! :) Metsas kärnatamine pole veel enduro!!!

Raske on sulle midagi soovitada, miski ei kõlba nagu ma siin lugeda võisin, Lärm pakkus välja lahenduse, mis on 100% tõsi, Aigaril toimib aga sinul vist mitte??? JA kui sa arvad, et müral pole vahet, siis oled juba kurt valmis, tegemaks vahet krossi tuslal ja enduro omal... tean mida räägin ja pole mõtet hakata siinkohal mind ümber veenma... MA siiski ei tahaks uskuda et Lärm mingit jama ajab oma kogemusi arvesse võttes tal, on ära proovinud ja oskab ka soovitada ja tagatipuks, kui see ala nii vastumeelne on siis miks pead seda vägisi tahtma teha ma ei saa aru??? Las need tegelevad sellega kes tahavad, teised vaadaku pealt, lihtne, on ju... ja ei hakka keegi ka sinu metsas sõitmist blokeerima siinkohal, anna minna...
Supermoto kohapealt tõin näite sellega seoses, et nad ju võiks ka võtta oma tsiklid ja tulla endurole siis, kuid see ju ei lähe kokku selle süsteemiga, kuigi on tegemist jah mootorrattaga... aga mootori ülesehitus on täiesti teine... rääkimata amortidest!!!
Ainuke soovitus tõepoolest on see, et osta omale enduurokas ja oled vaba sõitma igal pool ning arvan, et see tuleb sulle odavam pidada veel, kui hetkel olemasolev krossikas sul!!!!!

Rohkem mõistust ja mõtlemist, enne kui kribama hakata!!!

Krossimees Aare :)
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Enduro alakomisjoni aktiveerimine

Lugemata postitus Postitas mella »

kle, "prof", mine sõida tol päeval olnud ilmaga 2 ringi ära ja ära passi raja ääres.

Kasutaja avatar

Kangru
Postitusi: 422
Liitunud: 15 Juun 2007, 11:01
Tsikkel: Gas Gas 250 EC
Asukoht: Kiili vald

Re: Enduro alakomisjoni aktiveerimine

Lugemata postitus Postitas Kangru »

mella kirjutas:

Aga palju jääb potentsiaalseid sõitjaid kokku vähemaks mõttetu pedantsuse tõttu?

No eelneva jutu põhjal arvan, et üks sõitja võib jääda aga ma ei usu hästi seda :)

Kasutaja avatar

Möku
Postitusi: 597
Liitunud: 23 Veebr 2007, 16:04

Re: Enduro alakomisjoni aktiveerimine

Lugemata postitus Postitas Möku »

4.Kas tahad traielit ka krossikaga sõita?

Traielis on juba kaks aastat vabaklass (Free) olemas olnud, kuhu ainult krossikate ja enduurokatega võistlejad lastakse. Sel aastal pani Marek Uustalu nii EMV kui BMV arvestuses selle klassi kinni oma KTM 350SX krossariga. Ma osalesin ka Vasalemmas oma 450se enduurokaga ja jube lahe kogemus oli. Esimest korda proovides muidugi õiget arusaamist ei tekkinud. Kogu dünaamika on ju teistsugune nendel nikerdamise kiirustel ja automaatsed refleksid hakkavad segama. Aga sel aastal, kui kalendrisse sobib, siis osaleks jälle. Hea õpetlik treening oli see traielivõistlus.

Mella üks hea uudis on sulle , see aasta on ka triali klass Vörtsu enduurol ,nii et andke tulla triali mehed.

Väga lahe et erinevad alad üksteist toetavad. Traieli rattad tulevad ju ka tehastest registrikõlbulikena ja Romaniacsil on juba mitu aastat traieli klass kavas olnud. Lärm on ikka kõva mees et teeb selliseid uuenduslikke samme.

Aga teemasse veel lisaks, et kui Lärm, Lõuna- Eesti kärnatajate kroonimata kuningas, kiidab tehniliste tingimuste karmistamise heaks siis peab see enduurokomisjoni otsus olema mitmekülgselt läbi mõeldud.

Arvata võib et eelmisel aastal toimunud hukkunuga rinkavõistlus on ka ajendiks et need karmistavad otsused kiiremini langetati. Me ei kujuta ju ette mis tants praegu kohtusaalides käiks, kui sealne õnnetusse sattunud võistleja oleks olnud mingis mõttes "reeglite väline". Polegi ju vahet kas see reeglitele mittevastamine oli õnnetuse põhjustajaks või mitte. Lintsimine nii ajakirjanduses kui kohtusaalides võetaks ju kohe ette nii võistleja kui korraldaja kui föderatsiooni suhtes.

Mina sõitsin 2010 hooajal FIM rehviga nii enduurosid kui kestuskrosse. Paksus pehmes liivas on väikse hoo pealt erinevus sees krossirehviga võrreldes. Suurema hoo pealt ma seda erinevust ei täheldanud. Kohad, kus ma hätta jäin - seal oli asi ikka oma mõistuses kinni, mitte rehvis ja ma oleksin arvatavasti ka krossirehviga samades kohtades istunud ja nutnud. Nii et kui kõigile kehtib üks fimmkummi reegel siis pole sõidurõõmu osas lõppkokkuvõttes vahet.

Viimati muutis Möku, 11 Jaan 2012, 09:47, muudetud 1 kord kokku.
Usinus-Kasinus-Cosinus

erix32
Postitusi: 99
Liitunud: 28 Mär 2004, 18:04
Asukoht: Tartu

Re: Enduro alakomisjoni aktiveerimine

Lugemata postitus Postitas erix32 »

mella wrote: Aga palju jääb potentsiaalseid sõitjaid kokku vähemaks mõttetu pedantsuse tõttu?

No eelneva jutu põhjal arvan, et üks sõitja võib jääda aga ma ei usu hästi seda

Pluss mina ja tean veel kahte ja neid ikka jagub kindlasti veel.

Kasutaja avatar

boob
Mode
Postitusi: 758
Liitunud: 13 Mai 2006, 11:30
Asukoht: 5013912
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 5 korda

Re: Enduro alakomisjoni aktiveerimine

Lugemata postitus Postitas boob »

Möku kirjutas:

[

Mella üks hea uudis on sulle , see aasta on ka triali klass Vörtsu enduurol ,nii et andke tulla triali mehed.

Väga lahe et erinevad alad üksteist toetavad. Traieli rattad tulevad ju ka tehastest registrikõlbulikena ja Romaniacsil on juba mitu aastat traieli klass kavas olnud. Lärm on ikka kõva mees et teeb selliseid uuenduslikke samme....

Palju on eestis registris olevaid triali rattaid? Ma oleks kindel tulija Võrtsu enduurole kui registris mitte oleva triali rattaga peale lastakse :twisted:

Kasutaja avatar

gaas
Postitusi: 27
Liitunud: 05 Aug 2009, 11:57
Tsikkel: CRF 250

Re: Enduro alakomisjoni aktiveerimine

Lugemata postitus Postitas gaas »

Kui võrrelda krossirattaid ja kergendurosid, siis on seal ligi 20 kg kaaluvahet. Seega oleks endurovõistlustel aus siiski osaleda endurotsiklitega. Miks ma pean tulesid-vilesid, lüliteid, juhtmeid ja numbreid kaasas tassima, kui teine mees krossikaga seda ei tee? Krossikaga ikka krossivõistlused! Rehvidega on sama teema: krossirehv on sügavama klotsiga ja väga pehmes/mudases kohas annab eelise. Seega, et oleksid võrdsed tingimused, toetan mina igati vastuvõetud otsuseid.

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8375
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 317 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Enduro alakomisjoni aktiveerimine

Lugemata postitus Postitas mx77 »

gaas kirjutas:

Kui võrrelda krossirattaid ja kergendurosid, siis on seal ligi 20 kg kaaluvahet. Seega oleks endurovõistlustel aus siiski osaleda endurotsiklitega. Miks ma pean tulesid-vilesid, lüliteid, juhtmeid ja numbreid kaasas tassima, kui teine mees krossikaga seda ei tee? Krossikaga ikka krossivõistlused! Rehvidega on sama teema: krossirehv on sügavama klotsiga ja väga pehmes/mudases kohas annab eelise. Seega, et oleksid võrdsed tingimused, toetan mina igati vastuvõetud otsuseid.

Kust sa sellise kaaluvahe said? KTM-il on keskmine kaaluerinevus ca 4-5 kg kõigest.
Paha on lihtsalt see, et täisenduuroka nõue (siis hetkel olematu sportratta registri juures) piirab margivaliku sisuliselt 2-le margile.


Teema algataja
Jacobo

Re: Enduro alakomisjoni aktiveerimine

Lugemata postitus Postitas Jacobo »

mx77 kirjutas:

Paha on lihtsalt see, et täisenduuroka nõue (siis hetkel olematu sportratta registri juures) piirab margivaliku sisuliselt 2-le margile.

KTM, HUSABERG, HONDA, GASGAS, HUSQVARNA, YAMAHA endurorattad peaksid praeguse seisuga olema registreeritavad Eestis

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8375
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 317 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Enduro alakomisjoni aktiveerimine

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Hondat minu teada arvele ei saa. GasGas on maitse asi. Ma korra ühte proovisin, ikka väga veider riist. Husqvarnal pole ju sisuliselt esindust.


Teema algataja
Jacobo

Re: Enduro alakomisjoni aktiveerimine

Lugemata postitus Postitas Jacobo »

mx77 kirjutas:

Hondat minu teada arvele ei saa. GasGas on maitse asi. Ma korra ühte proovisin, ikka väga veider riist. Husqvarnal pole ju sisuliselt esindust.

Hondat saab küll, käisime just mõnda aega tagasi proovimas kahte endurokat, üks 450 ja teine 300 4T. Mõlemad registripillid ja väga kompud. Muide, uus GasGas on ka väga hea ratas.

Kasutaja avatar

Kangru
Postitusi: 422
Liitunud: 15 Juun 2007, 11:01
Tsikkel: Gas Gas 250 EC
Asukoht: Kiili vald

Re: Enduro alakomisjoni aktiveerimine

Lugemata postitus Postitas Kangru »

Jacobo kirjutas:

Muide, uus GasGas on ka väga hea ratas.

Õigust räägid. Vanaga võrreldes nagu öö ja päev.


Teema algataja
Jacobo

Re: Enduro alakomisjoni aktiveerimine

Lugemata postitus Postitas Jacobo »

Lõpetuseks veel endurohuvilistele krossimeestele:

Ärge võtke seda mingi jäiga vimmana teie vastu. Te olete kõik toredad inimesed ja me tahaks teid näha enduro ridades. Aga EV seadus on EV seadus. Palun saage aru sellest, et see EI OLE ei EMF-i, ega alakomisjoni, ega võistluskorraldajate pädevuses lubada ametlikult avalikele teedele korda rikkuma kodanike. Me võime ükskõik kui palju ihaldada teie osavõttu võistlustest, aga ülalnimetatud organisatsioonid või inimesed ei saa anda luba seaduse rikkumiseks. See on Eesti Vabariigi seadustest tulenev ja EMF ei saa seda muuta. Avalikel teedel peavad olema sõidukid registris, kohustusliku kindlustusega ja tehnilistele nõuetele vastavad.

Ükski võistluskorraldaja ei saa öelda, et "oh, meie võistlusel on Eesti vabariigi seadused pohhui, sõitke avalikel teedel kasvõi mägikaga, teil pole vaja ei lube, ega tulesid, tsikkel võib olla piduriteta ja kiivrit ei pea ka panema."

Saate aru ju, et teie nõudmised ei ole EMF-i või võistluskorraldajate lahendada seni kuni on tegemist avalike teedega (suletud territooriumil on teine lugu, siis võime kaubelda hommikuni tingimuste üle)


Teema algataja
Taavit

Re: Enduro alakomisjoni aktiveerimine

Lugemata postitus Postitas Taavit »

Jacobo kirjutas:

Aga EV seadus on EV seadus.

Ei vasta need võistlustel sõitvad enduurokad ka EV seadustele, mille poolest krossikad nüüd siis hullemad on (eeldusel et müra on normis ja tuli on taga/ees)? Ehk, kuhu on jäänud ammu lubatud liiklusseaduse muudatus?

Viimati muutis Taavit, 11 Jaan 2012, 14:00, muudetud 2 korda kokku.

Teema algataja
Jacobo

Re: Enduro alakomisjoni aktiveerimine

Lugemata postitus Postitas Jacobo »

Sellele sai eelpool juba vastatud:

Jacobo kirjutas:

sportrataste register on muudatuse taga uues liiklusseaduses. See muudatusettepanek on juba majanduskomisjoni esinaisele Kaja Kallasele tehtud ja pandud samasse punti kõigi teiste (neid on väga palju) muudatustega. Nüüd see ootab riigikogus oma aega. Lootsime, et saame 2011 lõpuks valmis, aga paraku jahvatavad sealsed veskid oma tempoga.

Peamised erinevused nende kahe ratta vahel seisnevad selles, et üks on mõeldud sõitmiseks ainult suletud ringil, teine avalikel teedel, ühel on tüübikinnitus registrisse võtmiseks, teisel pole, seetõttu on üks registris, teine pole, ühel on kohustuslik liikluskindlustus, teisel pole, ühel on tehtud tehnoülevaatus, teisel pole, jne.

Aga sa vist ei eeldanud sellist vastust oma postitusega? :D Kui pead silmas seda, et suunatuled ja peeglid on võistluseks küljest ära võetud, siis jah, sul on õigus (w)


Teema algataja
Taavit

Re: Enduro alakomisjoni aktiveerimine

Lugemata postitus Postitas Taavit »

Point on tõesti Su viimases lauses. Äkki oskad selgitada mida see lubatud liiklusseaduse muudatus siis muudaks?

Ma ei tea küll analoogiat rallimaailast... aga kas seal sõitvatel autodel on siis tüübikinnitus, ülevaatus ja liikluskindlustus?


Teema algataja
Jacobo

Re: Enduro alakomisjoni aktiveerimine

Lugemata postitus Postitas Jacobo »

Ei, siis ei pea enam olema tüübikinnitust. See see mõte ongi, et saab võtta arvele ka tüübikinnituseta sõidukeid (Kawasaki ja Suzuki enduurokad näiteks). Aga ka siis peab olema sõiduk enduro tehn.nõuetele vastav. Kindlustuse osas jään vastuse võlgu, ei oska öelda...

Aga seaduse muudatus iseenesest seisneb ainult paari sõna muutmises (Margus Värton aitas kogu selle muudatusettepaneku ette valmistada majanduskomisjonile, nii et au ja kiitus).

Praegu on nii:
§ 82. Võistlusauto
(1) Võistlusauto on auto, mis on ette nähtud ainult autospordivõistlustel või -treeningutel osalemiseks ning mis vastab Rahvusvahelise Autoliidu (FIA) või Eesti Autospordi Liidu kehtestatud nõuetele.
(2) Võistlusauto võib osaleda liikluses ainult seoses Eesti Autospordi Liidus registreeritud autospordivõistluste ja -treeningutega võistluse või treeningu juhendi kohaselt ja kooskõlastatult võistluse korraldajaga. Võistlusautot võib juhtida liikluses ainult Eesti Autospordi Liidu väljastatud sõitjalitsentsi omav isik.

Peaks olema nii:
§ 82. Võistlussõiduk
(1) Võistlussõiduk on mootorsõiduk, mis on ette nähtud ainult tehnikapordivõistlustel või -treeningutel osalemiseks ning mis vastab vastava spordiala rahvusvahelise või rahvusliku alaliidu kehtestatud nõuetele.
(2) Võistlussõiduk võib osaleda liikluses ainult seoses spordiala rahvuslikus või rahvusvahelises alaliidus registreeritud tehnikaspordivõistluste ja -treeningutega võistluse või treeningu juhendi kohaselt ja kooskõlastatult võistluse korraldajaga. Võistlussõidukit võib liikluses juhtida ainult vastava spordiala rahvusvahelise või rahvusliku alaliidu väljastatud kehtivat sõitjalitsentsi omav isik.


Teema algataja
Taavit

Re: Enduro alakomisjoni aktiveerimine

Lugemata postitus Postitas Taavit »

Millised on viidatud rahvusliku alaliidu kehtestatud nõuded? Kas nende alusel hakkab siis ka modifitseeritud krossikad ikkagi arvele saama (näiteks kui nad vastavad FIM tehn nõuetele)? Sel juhul ei ole mõtet/vajadust neid ka ju täna minema peksta?


Teema algataja
Jacobo

Re: Enduro alakomisjoni aktiveerimine

Lugemata postitus Postitas Jacobo »

viidatud nõuded on iga vastava alaliidu poolt kehtestatud nõuded mis tollel hetkel kehtivad. Eestis on enduro puhul nende nõuete eeskujuks eelkõige UEM määrustik. Ja JAH, siis hakkab ka modifitseeritud krossikaid saama arvele. Nii nagu näiteks toimib Soomes. Paned Suzu krossika ilusti enduro nõuetele vastavaks ja saad punaiset kilvet


lärm
Postitusi: 1148
Liitunud: 27 Aug 2007, 01:56
Asukoht: tartu
Tänatud: 1 kord

Re: Enduro alakomisjoni aktiveerimine

Lugemata postitus Postitas lärm »

OLGU KUIDAS NENDE REEGLITE JA SEADUSTEGA ON,AGA VÕRTSJÄRVE ENDUUROL EI OLE KÜLL JÄÄNUD KEEGI VEEL SÕITMATA SEADUSTE PÄRAST. KUI ON PROBLEEMID, SIIS ASUB KORRALDAJA GARAAZ LÄHEDAL KUS SAAB KINDLASTI KÖIKIDELE PROBLEEMIDELE LAHENDUSE ,SÕNAOTSESES MÖTTES 8) 8) .
Kui aega on siis pole ühtegi probleemi ,mille pärast söitmata jääb ,kui jääb siis on küll juba söitja mitte tahtmise pärast...
Lärm


Teema algataja
Jacobo

Re: Enduro alakomisjoni aktiveerimine

Lugemata postitus Postitas Jacobo »

jutt jummala õige!!! Enamus probleemid said laupäeva õhtul pühitud nagu imeväega seal garaazhis! :bsmile: :bsmile: :bsmile:

Kasutaja avatar

Timofei
Postitusi: 334
Liitunud: 28 Sept 2008, 18:04
Tsikkel: 10
Asukoht: Narva

Re: Enduro alakomisjoni aktiveerimine

Lugemata postitus Postitas Timofei »

Sain ükskord enduurosõidu proovinud (trennipäev, Männikul), ja nüüd on mul juhiload korras, järgmine samm on endurokas registriga (praegu registreerimata) ja võtan enduro võistlustes osa. See pole mingi suur probleem - juhiluba, ega registripill pole mingi haruldane asi. See kõik nõuab aega (minul oli liiga kaua, sest töö ei anna nii palju vaba aega) ja natuke rohkem raha (250-300 eurit load ja pillivahetus, kui on krossikas olemas, peab vastava enduuroka vastu vahetuse puhul juurde maksma). Noh, kui on suur sõidusoov - anna tuld, aga kui aega või raha piisavalt ei ole - on võimalus sõita ka kestvuskrossidel... Igaüks saab valida.

Gas-All-In+1,5%Oil = Fumus Sanktus
Kasutaja avatar

Möku
Postitusi: 597
Liitunud: 23 Veebr 2007, 16:04

Re: Enduro alakomisjoni aktiveerimine

Lugemata postitus Postitas Möku »

Timofei (w) , sul on hea praktiline lähenemisviis.

Võta oma sõbrad ka enduurovõistlustele kaasa. Sul oli vahva sõber tol päeval Männikul kaasas kes kindlasti naudiks ka sellist mitmepäevast pingutust. Ja teil seal Ida-Virumaal on ju karjääre kus trenni teha nii palju et sõidumehi võiks sealt kümneid olla!

Usinus-Kasinus-Cosinus
Kasutaja avatar

Martino
Postitusi: 214
Liitunud: 15 Dets 2004, 15:00
Tsikkel: KTM LC4 Adventure/GasGas EC250
Asukoht: Tallinn/Laagri
Tänanud: 1 kord

Re: Enduro alakomisjoni aktiveerimine

Lugemata postitus Postitas Martino »

mella kirjutas:

Kas kusagilt saab vaadata ka, millised muudatused need on ja millal sisse viiakse?
2014 aastal kehtima hakkavas redaktsioonis neid igatahes ei paista.

Long time no see - reaalelu on huvitavam kui võrgus toimuv :). Aga kui sa nüüd lähemalt vaatad, siis kõik need 2014 teksti muutused on tekkinud mitte Liiklusseaduse, vaid teiste seaduste muutmisest ning Liiklusseaduse enese teksti ei ole muudetud. Selleks, et seda teksti muudetaks, on ettepanek äärmiselt selges vormis edastatud nii MKMi kui Riigikokku, ja seda rohkem kui ühte kanalit mööda. Riigi veskid jahvatavad aeglaselt jah, ja selle põhjuste üle võib jahuda pikalt - aga, palun, ärgem tehkem seda selles teemas siin :).

  • M -,
    eksametnik
Vihma korral toimub motokross kultuurimajas (Albert Gulk, Sõmerpalu).
Kasutaja avatar

Martino
Postitusi: 214
Liitunud: 15 Dets 2004, 15:00
Tsikkel: KTM LC4 Adventure/GasGas EC250
Asukoht: Tallinn/Laagri
Tänanud: 1 kord

Re: Enduro alakomisjoni aktiveerimine

Lugemata postitus Postitas Martino »

Taavit kirjutas:

Millised on viidatud rahvusliku alaliidu kehtestatud nõuded? Kas nende alusel hakkab siis ka modifitseeritud krossikad ikkagi arvele saama (näiteks kui nad vastavad FIM tehn nõuetele)? Sel juhul ei ole mõtet/vajadust neid ka ju täna minema peksta?

Eesmärk on saada võistlusmäärustikule vastavad sõidukid sõitma sõltumata sellest, kas neil on tüübikinnitus või mitte. See on Skandinaavia praktika ning me võiksime selles osas skandinaviseeruda küll. Aga... see tähendab veel suurt hulka asjatoimetusi. Näiteks seda, et tehnilised nõuded tuleb tõlkida ja kehtestada. Siis veel seda, et analoogselt autospordiga tuleb sisse viia tehniline kaart - ilma selleta ei ole ARKil alust ka muudetud Liiklusseaduse korral sõidukit registrisse kanda. Selleks omakorda tuleb välja koolitada tehnilise kontrolli läbiviijad, kes vaatavad tsikleid sama tõsiselt kui praegu näiteks ringrajaautode turvapuure vaadatakse. See on töö, mida ei saa üheski seltskondlikus vestluses ära teha, sest eeldab samme föderatsiooni poolt. Nende sammude astumiseks peab olema soov ning võime näha suuremat pilti, mitte pisiasjade hulka. Ma ei ole kindel, et seda suuremat pilti praegu vaadatud on. Aga äkki on, mulle meeldiks eksida.

  • M -
Vihma korral toimub motokross kultuurimajas (Albert Gulk, Sõmerpalu).
Kasutaja avatar

Martino
Postitusi: 214
Liitunud: 15 Dets 2004, 15:00
Tsikkel: KTM LC4 Adventure/GasGas EC250
Asukoht: Tallinn/Laagri
Tänanud: 1 kord

Re: Enduro alakomisjoni aktiveerimine

Lugemata postitus Postitas Martino »

Jacobo kirjutas:

Hondat saab küll, käisime just mõnda aega tagasi proovimas kahte endurokat, üks 450 ja teine 300 4T. Mõlemad registripillid ja väga kompud. Muide, uus GasGas on ka väga hea ratas.

Hondat ei saa. HMi saab. HM toodab Honda baasil rattaid, millel on oma VIN-kood ja tüübitähis. Honda CRF450X ja 250X minu teada registrisse ei saa. Aga taas - ma eksiksin meelsasti.

Vihma korral toimub motokross kultuurimajas (Albert Gulk, Sõmerpalu).
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8375
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 317 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Enduro alakomisjoni aktiveerimine

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Martino kirjutas:
Jacobo kirjutas:

Hondat saab küll, käisime just mõnda aega tagasi proovimas kahte endurokat, üks 450 ja teine 300 4T. Mõlemad registripillid ja väga kompud. Muide, uus GasGas on ka väga hea ratas.

Hondat ei saa. HMi saab. HM toodab Honda baasil rattaid, millel on oma VIN-kood ja tüübitähis. Honda CRF450X ja 250X minu teada registrisse ei saa. Aga taas - ma eksiksin meelsasti.

Täitsa õige. Honda X-mudelitel pole isegi pidurituld.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Kross ja enduro”