Abi tarvis. Teadmistega abilised oodatud.
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja
Abi tarvis. Teadmistega abilised oodatud.
Tere
Juttu 125cc Suzuki endurost, vaakum karburaatoriga. Mehhaaniline toores. Kickstarter puudub.
Probleem: Tahmatab küünla ära, säde muutub aina "sitemaks", nädalas korra puhastan traatharjaga küünalt. Külmastpeast läheb käima tihtipeale starterist, vahest harva peab ka lükkama, soojastpeast aga peab väga tihti lükkama. ( Ei käi korralikult, isegi siis kui uus küünal osta, väga uimane, ei puterda. )
Endurol 6 käiku, 4-dat ja sellest ülespoole käike on mõtet panna ainult siis kui tuul tagant. Ei jõua minna.
Küünal märjaks ei lähe kunagi. näppküünlaaugu ees, starterit käiates näpp märjaks ei lähe, õrnalt tuhmub.
Alles ise vahetatud kolb, kolvirõngad, plokk, peatihend, klapid, süüteküünal. ( Sõitnud pärast kapremonti 250km )
Max kiiruse mis olen peale kapremonti saanud on 80km/h
Mootorist väike pildike ka
http://spanish.alibaba.com/product-gs-i ... 37826.html
Kõik teemakohased postitused on teretulnud.
Re: Abi tarvis. Teadmistega abilised oodatud.
traatharjaga puhastatud küünla võib üldjuhul metsa visata
süütehetk tuleks õigeks panna peale nii suurt remonti (kui on muudetav)
ja siis veel muidugi see 5-6 käigu teema- kui kaalud üle 70kg siis pole vist tehaseuue mootoriga ka lootust suuri kiiruseid arendada.
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2462
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 202 korda
- Kontakt:
Re: Abi tarvis. Teadmistega abilised oodatud.
No must ja karvane küünal viitab valele hetkele või ulmerikkale segule, mis lihtsalt ei jõua ära põleda. Ikkagi kahtlustaks nukkvõllide valet asendit 1 hamba võrra või midagi kapitaalselt karpaga võssa pandut. Kontrolli rahulikult manuali järgi asjad üle. Kiirustada seal ei maksa, pärast saad ise muidu kõvasti juurde maksta
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
-
Teema algataja
Re: Abi tarvis. Teadmistega abilised oodatud.
tnacc kirjutas:traatharjaga puhastatud küünla võib üldjuhul metsa visata
![]()
süütehetk tuleks õigeks panna peale nii suurt remonti (kui on muudetav)ja siis veel muidugi see 5-6 käigu teema- kui kaalud üle 70kg siis pole vist tehaseuue mootoriga ka lootust suuri kiiruseid arendada.
Just kaalusin, kaalun täpselt 55kg.
Süüte mäng õli sees, et siis seal seda musta "junni" liigutades lähemale või kaugemale saab süütehetke muuta?
-
Teema algataja
Re: Abi tarvis. Teadmistega abilised oodatud.
soolo kirjutas:Kas klapivahed on ikka olemas?
Klapivahed on olemas, hiljem panin isegi veita suuremaks, arvasin et äkki said klapivahed liiga väiksed ja siis sellepärast ei käi, praegu klapid isegi õrnalt klõbisevad.
-
Teema algataja
Re: Abi tarvis. Teadmistega abilised oodatud.
StreetMoto kirjutas:No must ja karvane küünal viitab valele hetkele või ulmerikkale segule, mis lihtsalt ei jõua ära põleda. Ikkagi kahtlustaks nukkvõllide valet asendit 1 hamba võrra või midagi kapitaalselt karpaga võssa pandut. Kontrolli rahulikult manuali järgi asjad üle. Kiirustada seal ei maksa, pärast saad ise muidu kõvasti juurde maksta
Arvan et pigem valele hetkele siis, sest kui panna näpp küünlaaugu ette, siis näpp ju märjaks ei saa ja masin ei tee turtsatust ka, isegi siis kui käima ei ja siis pikalt käiata. Saaks palju kätte siis teeks ju väikse tümaka sumbutis, kui käima ei lähe ja pikalt edasi käiata.
Mul tal üks nukkvõll ja sai omastarust väga täpselt paika pandud, kolb üleval ja siis kaks kriipsukest horisontaalselt silindriga, "T" täht üles poole.
-
Teema algataja
Re: Abi tarvis. Teadmistega abilised oodatud.
Järgminekord kui ehitama lähen, siis hakkan järjest uuesti vaatama.
1) Nukkvõll paika, Surnud seis-Sisselaskeklapp alla ja siis kui kolb üles tuleb ongi surnud seis. Surnud seis siis panen keti paika ja vaatan kuidas käib.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... Engine.gif
2) Ratsin 125se krossika karpa peale, kus ei tõuse siiber vaakumiga, vaid saab otse trossist tõmmata.
3) Varasemaks, aga kuidas see täpselt käib, seda ma veel ei tea, ehk keegi ütleks siit foorumist? Kas see "must junn" tuleb nihutada mähisele lähemale?
Või missmoodi üldse sädet varasemaks saab timmida?
-
Teema algataja
Re: Abi tarvis. Teadmistega abilised oodatud.
Seda ka et kui kohapeal käib, siis tahab välja surra, ühtlaselt teda kohapeale käima ei saa, natukene aega käib käib ilusti ja siis järsku ühel hetkel tuurid langevad ja sureb välja.
Ja kui kohapeal käies lükkas järsult kaasi põhja siis vähemalt 2-3 sec läheb aega ennem kui tuurid hakkavad järsult tõusma. pm tundub nagu mingi 2 sec läheb aega selleni et vaakumiga siiber üles tõuseks. või siis see 2 sec läheb aega äkki selleni et pentsu kätte saada. või siis viimasel juhul see 2 sec aega võtab see et algul uputab ära...
Re: Abi tarvis. Teadmistega abilised oodatud.
kristomikk kirjutas:tnacc kirjutas:traatharjaga puhastatud küünla võib üldjuhul metsa visata
![]()
süütehetk tuleks õigeks panna peale nii suurt remonti (kui on muudetav)ja siis veel muidugi see 5-6 käigu teema- kui kaalud üle 70kg siis pole vist tehaseuue mootoriga ka lootust suuri kiiruseid arendada.
Just kaalusin, kaalun täpselt 55kg.
![]()
Süüte mäng õli sees, et siis seal seda musta "junni" liigutades lähemale või kaugemale saab süütehetke muuta?
no kõigepealt tuleb süütehetk kindlaks määrata signaallambi ja nihiku vms abiga, lähemale-kaugemale ei reguleeri süütehetke, vasakule-paremale ikka, kui pole võimalust siis tuleb kruviaukusid viilida.
E: need kaks kriipsu, millest ülalpool rääkisid, üks on üss (ülemine surnud seis) teine süütehetke märk. süüde peab toimuma siis, kui esimene märk jõuab kohakuti karteri märgiga ehk siis enne üss.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 1964
- Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
- Asukoht: Soome- Tavastia
- Tänanud: 149 korda
- Tänatud: 184 korda
Re: Abi tarvis. Teadmistega abilised oodatud.
kristomikk kirjutas:... Külmastpeast läheb käima tihtipeale starterist, vahest harva peab ka lükkama, soojastpeast aga peab väga tihti lükkama.
Liiga palju kütust, vähe õhku või nukkvõlli vale asend. Tooreklapp tuleb ilusti maha?
Tnacc! Kui süütel pole reguleerimis võimalust tehtud, siis on se paigas!
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Abi tarvis. Teadmistega abilised oodatud.
"arvasin et äkki said klapivahed liiga väik..."
Kuni selliseid asju "arvatakse", pole vist õpetamisel erilist mõtet? See pigem teadmise teema, kus mitteteadmine ei ole häbiasi, küll aga põhjus järele vaatamiseks (nt manuaalist).
Re: Abi tarvis. Teadmistega abilised oodatud.
Kahtlen samuti sinu meetodites. Näppude küünlaauku toppimine ja klapivahede arvamine ei vii kuhugi . Sul lehtkaliiber on klapivahede paika panemiseks? Silma järgi seda teha ei saa. Võta manuaal ette, seal on puust ja punaselt kirjas, kuidas asjad paika panna.
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2462
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 202 korda
- Kontakt:
Re: Abi tarvis. Teadmistega abilised oodatud.
kristomikk kirjutas:Järgminekord kui ehitama lähen, siis hakkan järjest uuesti vaatama.
1) Nukkvõll paika, Surnud seis-Sisselaskeklapp alla ja siis kui kolb üles tuleb ongi surnud seis. Surnud seis siis panen keti paika ja vaatan kuidas käib.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... Engine.gif
2) Ratsin 125se krossika karpa peale, kus ei tõuse siiber vaakumiga, vaid saab otse trossist tõmmata.
3) Varasemaks, aga kuidas see täpselt käib, seda ma veel ei tea, ehk keegi ütleks siit foorumist? Kas see "must junn" tuleb nihutada mähisele lähemale?
Või missmoodi üldse sädet varasemaks saab timmida?
Vaadates postituste ajalist kronoloogiat, siis on minu soovitus aeg maha võtta, rahulikult manuali lugeda, mõelda sisepõlemismootori tööpõhimõtte peale ja rehulikult ning õiges järjekorras tegutseda. Süüte reguleerimise mõte viska esialgu peast. Alusta kompressiooni mõõtmisest, klapivahede kontrollist, nukaketi asendist. Kõik eelnevad ei käi mitte kõhutunde abil, et vist sai õige. Kompressiooni jaoks on mõõdik, sealt loed näidu. Nukaketi asendi jaoks on märgid üleval ja all, selle järgi veendud. Klapivahed on konkreetne murdosa vahemik millimeetrist - lehtkaliibriga mõõdad. Karburaatoril on konkreetsed seadistused, neid järgid.
Kõhutunde järgi tehes esitad samad küsimused varsti uuesti ja teise nurga alt, sest vahepeal oled kõiki eelmainitud parameetreid mitu korda muutnud ja mootori jaoks on olukord taas kardinaalselt muutunud.
Hehh: "rolller" jõudis juba ette ja esitas mu romaani oluliselt lühemas vormis
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
-
Teema algataja
Re: Abi tarvis. Teadmistega abilised oodatud.
Liiga palju kütust, vähe õhku või nukkvõlli vale asend. Tooreklapp tuleb ilusti maha?
tooreklapp on mehhaaniline, ise liigutava kolviga, kolvi tõmban välja siis toores peal, kolvi lükkan sisse siis maas.
-
Teema algataja
Re: Abi tarvis. Teadmistega abilised oodatud.
vintisvint kirjutas:kristomikk kirjutas:... Külmastpeast läheb käima tihtipeale starterist, vahest harva peab ka lükkama, soojastpeast aga peab väga tihti lükkama.
Liiga palju kütust, vähe õhku või nukkvõlli vale asend. Tooreklapp tuleb ilusti maha?
vähe õhku, enne kappremonti pesin svammõhufiltri feiriga läbi, nii et vb tõesti saab vähe õhku.
-
Teema algataja
Re: Abi tarvis. Teadmistega abilised oodatud.
rolller kirjutas:Kahtlen samuti sinu meetodites. Näppude küünlaauku toppimine ja klapivahede arvamine ei vii kuhugi
. Sul lehtkaliiber on klapivahede paika panemiseks? Silma järgi seda teha ei saa. Võta manuaal ette, seal on puust ja punaselt kirjas, kuidas asjad paika panna.
loomulikult lehtkaliibriga, algul panin sisselasek- 0,07 väljalasek - 0,05 pärast mõlemad 0,1
Olen netist manuali otsinud mitmeid tunde aga ma väga kahtlen et kuskilt saab sellise kus oleks mingeid mõõte ka peal. (olen leidnud aga ei ole olnud piisavalt häid. )
Oleks hea kui keegi leiaks Suzuki DR125 SE manuali.
-
- Postitusi: 2868
- Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
- Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
- Asukoht: Maal
- Tänanud: 41 korda
- Tänatud: 35 korda
Re: Abi tarvis. Teadmistega abilised oodatud.
kristomikk kirjutas:vähe õhku, enne kappremonti pesin svammõhufiltri feiriga läbi, nii et vb tõesti saab vähe õhku.
Seleta mulle lahti, mismoodi pestud filtrist vähem õhku läbi käib kui mustast filtrist?
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
-
Teema algataja
Re: Abi tarvis. Teadmistega abilised oodatud.
Loff kirjutas:kristomikk kirjutas:vähe õhku, enne kappremonti pesin svammõhufiltri feiriga läbi, nii et vb tõesti saab vähe õhku.
Seleta mulle lahti, mismoodi pestud filtrist vähem õhku läbi käib kui mustast filtrist?
vesi ja sampoon jääb svammi sisse
-
Teema algataja
Re: Abi tarvis. Teadmistega abilised oodatud.
.
-
- Postitusi: 1253
- Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
- Tsikkel: SV1000
- Asukoht: Põltsamaa
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: Abi tarvis. Teadmistega abilised oodatud.
mis kõige olulisem, sama masina kohta samalt inimeselt on see juba teine teema, kus ta endiselt ei saa hakkama.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.