Rumalad küsimused
Moderaator: Moded
Re: Rumalad küsimused
mart211 kirjutas:Soomes Hämeenlinna ja Helsinki vahel olevad motopoode/mootorratta remondikohti teab keegi? Või mõni suurem Helsinkis?
http://www.bikeworld.fi/
Hämeenlinnatielt Kehä kolmosele ida suunas ja kohe Tuupakka rambist üles. Sealsamas nurga sees paiknebki.
Koduleht ütleb Tamperel ka esinduse olevat.
Ps. Vantaal tasub muidugi hästi selgeks teha, mida täpselt (kui varaosi) tarvis on ja minna samas lähedal asuvasse (Natuke Tikkurila poole) Motoneti poodi ostma, kui trehvab võib jupp odavamalt saada.
̿̿ ̿ ̿ ̿̿ ̿'̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿̿ ̿ ̿̿ ̿̿ ̿̿ ̿̿ ̿̿ ̿̿ ̿̿ 8‰ - 1%
-
- Postitusi: 1423
- Liitunud: 04 Nov 2007, 22:08
- Tsikkel: V4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 7 korda
Re: Rumalad küsimused
Kas qwerty ja qwertz klaviatuuril on ainult see vahe ,et y on z-ga vahetatud?
-
- Postitusi: 8453
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 340 korda
- Tänatud: 438 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused
pontus kirjutas:Kas qwerty ja qwertz klaviatuuril on ainult see vahe ,et y on z-ga vahetatud?
Vist mitte nii lihtsalt, see viimane peaks olema saksa klaviatuur. Seega on ka sümbolid veidi mujal.
http://www.google.ee/imgres?imgurl=http ... Aw&dur=851
Re: Rumalad küsimused
Ma tegelikult ka ei viitsi ise otsida, ehk keegi teab kohe hoopis öelda:
ratas mahakandmisele sõidetud, ise võtan romu juppideks. Mida ma tegema pean, et ta arvelt kustutada - piisab ARKi minemisest ja seletuskirja kirjutamisest? Või tahavad nad mingit paberit/fotot/birkat vms ka ikkagi saada? Numbrimärk läks ka matsuga jalutama..
Re: Rumalad küsimused
reimps kirjutas:Ma tegelikult ka ei viitsi ise otsida, ehk keegi teab kohe hoopis öelda:
ratas mahakandmisele sõidetud, ise võtan romu juppideks. Mida ma tegema pean, et ta arvelt kustutada - piisab ARKi minemisest ja seletuskirja kirjutamisest? Või tahavad nad mingit paberit/fotot/birkat vms ka ikkagi saada? Numbrimärk läks ka matsuga jalutama..
Ütle et vajus sohu, kannavad ilma paberimajanduseta maha. Meil soos juba 2 ratast ja üks auto
Muidu vist tahavad mingit lammutustõendit saada.
-
- Postitusi: 310
- Liitunud: 06 Apr 2006, 13:42
- Tsikkel: VN 1500 MS
- Asukoht: Mulgimaa
- Tänatud: 2 korda
Re: Rumalad küsimused
reimps kirjutas:Ma tegelikult ka ei viitsi ise otsida, ehk keegi teab kohe hoopis öelda:
ratas mahakandmisele sõidetud, ise võtan romu juppideks. Mida ma tegema pean, et ta arvelt kustutada - piisab ARKi minemisest ja seletuskirja kirjutamisest? Või tahavad nad mingit paberit/fotot/birkat vms ka ikkagi saada? Numbrimärk läks ka matsuga jalutama..
Mine kohale, täida vajalik blankett, seletuse lahtrisse kirjuta oma lugu, et kuhu numbrimärk jäi ja peaks asi ühel pool olema.
C/P "Lammutustõend on vajalik sõiduauto ning kuni 3 500 kg täismassiga veoauto (N1-kategooria) kustutamisel liiklusregistrist."
Ehk siis tsikli jaoks ei ole lammaritõend vajalik.
http://www.mnt.ee/index.php?id=10603
IZ->...->VX 800..->VN 1500 MS
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7419
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1096 korda
- Tänatud: 1117 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused
Mida kujutab endast pidurite remondikomplekt?
http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?p=548370#p547722
Gornholio kirjutas:Aga niikuinii tahtsin amortidel õli ja simmerid vahetada , piduritele rem. komplektid sisse pista , värvi vahetada ja mõned muudatused veel .
-
- Postitusi: 1187
- Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
- Tsikkel: GSX1200, XT660R
- Asukoht: Hiiumaa
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 79 korda
Re: Rumalad küsimused
macintosh kirjutas:Mida kujutab endast pidurite remondikomplekt?
Tihendite, mansettide, tolmukatete, (vask)seibide jms komplekt.
-
- Postitusi: 822
- Liitunud: 14 Mai 2011, 08:39
- Tsikkel: ZX10R Fighter
- Asukoht: Tallinn - 56934211
- Tänanud: 6 korda
Re: Rumalad küsimused
grahv kirjutas:macintosh kirjutas:Mida kujutab endast pidurite remondikomplekt?
Tihendite, mansettide, tolmukatete, (vask)seibide jms komplekt.
Jajah - oleks pidanud kirjutama supordite rem. komlekt .
Nüüd saetud ?
Re: Rumalad küsimused
Rumal küsimus autovaldkonnast:
kust krdi kohast on pärit sõna Sharniir, mida see algselt tähendab ja miks nii laialt kasutatav.
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8872
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 141 korda
- Tänatud: 380 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused
algselt tähendab see liigendit ja see tuleb meditsiinilisest valdkonnast, nagu kehaosana.
st see on minu väide, et see oli meditsiinis kasutusel enne mehhaanikat. aga liigendit tähendab ta igal juhul.
Re: Rumalad küsimused
seega, kas on korrektne kasutada seda sõidukite puhul.
näiteks: vahetust vajab esimene vasak sharniir. veovõllil on ju kaks liigendit. pigem tuleks öelda : vahetust vajab vasaku veovõlli sisemine või välimine ots.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6792
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 698 korda
- Tänatud: 458 korda
Re: Rumalad küsimused
Zass kirjutas:seega, kas on korrektne kasutada seda sõidukite puhul.
näiteks: vahetust vajab esimene vasak sharniir. veovõllil on ju kaks liigendit. pigem tuleks öelda : vahetust vajab vasaku veovõlli sisemine või välimine ots.
Sharniir ja veovõll on 2 eraldi asja
sharniir
Veovõlli ots
-
- Postitusi: 822
- Liitunud: 14 Mai 2011, 08:39
- Tsikkel: ZX10R Fighter
- Asukoht: Tallinn - 56934211
- Tänanud: 6 korda
Re: Rumalad küsimused
Kuidas suhtuda Mitase sikkli rehvidesse ?
Arvatavasti on sellest kusagil juttu aga paks , laisk ja maias nagu olen ei viitsi otsida ....
Tean et muid industriaalseid mitaseid toodetakse hästi pehmeid ja suht kiirelt kuluvaid aga kuidas on lood sikkli omadega ?
Kindlasti soovib nüüd müüja midagi öelda aga keegi on ju kindlasti sõitnud mõne säärasega ja teab targutada ....
-
- Postitusi: 3260
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 70 korda
- Tänatud: 380 korda
Re: Rumalad küsimused
Gornholio kirjutas:Kuidas suhtuda Mitase sikkli rehvidesse ?
Arvatavasti on sellest kusagil juttu aga paks , laisk ja maias nagu olen ei viitsi otsida ....
Tean et muid industriaalseid mitaseid toodetakse hästi pehmeid ja suht kiirelt kuluvaid aga kuidas on lood sikkli omadega ?
Kindlasti soovib nüüd müüja midagi öeldaaga keegi on ju kindlasti sõitnud mõne säärasega ja teab targutada ....
kunagi üks tsiklivana kiitis, et jube hästi peavad vastu, kui kilomeetreid taga ajada.
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas, Bridgestone, Michelin, Pirelli, Maxxis ja Metzeler mootorratta rehvide ning sõiduauto rehvide müük
-
- Postitusi: 822
- Liitunud: 14 Mai 2011, 08:39
- Tsikkel: ZX10R Fighter
- Asukoht: Tallinn - 56934211
- Tänanud: 6 korda
Re: Rumalad küsimused
Vastu peavad ....
Aga kas ka sõita kannatavad ?
-
- Postitusi: 3229
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 36 korda
- Tänatud: 222 korda
Re: Rumalad küsimused
Zass kirjutas:seega, kas on korrektne kasutada seda sõidukite puhul.
näiteks: vahetust vajab esimene vasak sharniir. veovõllil on ju kaks liigendit. pigem tuleks öelda : vahetust vajab vasaku veovõlli sisemine või välimine ots.
Ei ole otsad,hoopis püsikiirus liigend on
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
Re: Rumalad küsimused
franz125 kirjutas:Ei ole otsad,hoopis püsikiirus liigend on
-
- Postitusi: 822
- Liitunud: 14 Mai 2011, 08:39
- Tsikkel: ZX10R Fighter
- Asukoht: Tallinn - 56934211
- Tänanud: 6 korda
Re: Rumalad küsimused
Mis seal püsiva kiirusega pistmist on ?
Re: Rumalad küsimused
Piipz kirjutas:algselt tähendab see liigendit ja see tuleb meditsiinilisest valdkonnast, nagu kehaosana.
st see on minu väide, et see oli meditsiinis kasutusel enne mehhaanikat. aga liigendit tähendab ta igal juhul.
Šarniir on "kuulliigend" medis. siis nigut puusaliiges või õlaliiges näiteks, sääl nimetatakse neid küll keraliigesteks.
Ülekaalulistel memmekestel neid ka ikka vahetatakse uute kapronist osade vastu...
̿̿ ̿ ̿ ̿̿ ̿'̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿̿ ̿ ̿̿ ̿̿ ̿̿ ̿̿ ̿̿ ̿̿ ̿̿ 8‰ - 1%
Re: Rumalad küsimused
Gornholio kirjutas:Mis seal püsiva kiirusega pistmist on ?
Püsikiirusliigendi kummagi liigendi otsa pöörde nurk on sama.
Näiteks kardaanliigendi nurk pöördel on erinev ja siis sujuvalt pöörleva liikumise saamiseks tuleb neid alati panna paaris arv , et nad üksteist kompenseerides tagaksid sujuva pöörlemise.
Kasutatakse ka paaritu ristiarvuga masinaid (Hiina ATV`d - 1 tk ja Polskii Fiat 125 - 3tk) aga nendel vajavad ristid tihedalt vahetamist.
-
- Postitusi: 822
- Liitunud: 14 Mai 2011, 08:39
- Tsikkel: ZX10R Fighter
- Asukoht: Tallinn - 56934211
- Tänanud: 6 korda
Re: Rumalad küsimused
ping kirjutas:Gornholio kirjutas:Mis seal püsiva kiirusega pistmist on ?
Püsikiirusliigendi kummagi liigendi otsa pöörde nurk on sama.
Näiteks kardaanliigendi nurk pöördel on erinev ja siis sujuvalt pöörleva liikumise saamiseks tuleb neid alati panna paaris arv , et nad üksteist kompenseerides tagaksid sujuva pöörlemise.
Kasutatakse ka paaritu ristiarvuga masinaid (Hiina ATV`d - 1 tk ja Polskii Fiat 125 - 3tk) aga nendel vajavad ristid tihedalt vahetamist.
No ma teen end siis veel rumalamaks aga parem paista 5minti teistele loll kui terve ülejäänud elu lollina elada
Ei mõista , miks siiski ta peab olema nimetatud püsikiirusliigendiks ...
Pöörete arv ( pöörlemis kiirus ) on ka sama ju nö tavalisel gardaan (õige on kardaan*) {Motobot tegi} risti puhul mõlemal võllil kummalgi pool risti.
Ma saaks aru kui see oleks nimetatud sujuvaks pöörlemisnurka kompenseerivaks liigendiks näiteks
Re: Rumalad küsimused
Gornholio kirjutas:No ma teen end siis veel rumalamaks aga parem paista 5minti teistele loll kui terve ülejäänud elu lollina elada
Ei, see siin on internet. Paistad 5min loll, oled elu lõpuni loll
-
- Postitusi: 8453
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 340 korda
- Tänatud: 438 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused
Gornholio kirjutas:ping kirjutas:Gornholio kirjutas:Mis seal püsiva kiirusega pistmist on ?
Püsikiirusliigendi kummagi liigendi otsa pöörde nurk on sama.
Näiteks kardaanliigendi nurk pöördel on erinev ja siis sujuvalt pöörleva liikumise saamiseks tuleb neid alati panna paaris arv , et nad üksteist kompenseerides tagaksid sujuva pöörlemise.
Kasutatakse ka paaritu ristiarvuga masinaid (Hiina ATV`d - 1 tk ja Polskii Fiat 125 - 3tk) aga nendel vajavad ristid tihedalt vahetamist.No ma teen end siis veel rumalamaks aga parem paista 5minti teistele loll kui terve ülejäänud elu lollina elada
Ei mõista , miks siiski ta peab olema nimetatud püsikiirusliigendiks ...
Pöörete arv ( pöörlemis kiirus ) on ka sama ju nö tavalisel gardaan (õige on kardaan*) {Motobot tegi} risti puhul mõlemal võllil kummalgi pool risti.
Ma saaks aru kui see oleks nimetatud sujuvaks pöörlemisnurka kompenseerivaks liigendiks näiteks
![]()
![]()
noh, vene keeles ta ongi vist võrdse nurkkiirusega liigend. inglise keeles constant velocity joint, ehk siis ongi mõeldud ühtlast joonkiirust mitte pöörlemiskiirust.
-
- Postitusi: 822
- Liitunud: 14 Mai 2011, 08:39
- Tsikkel: ZX10R Fighter
- Asukoht: Tallinn - 56934211
- Tänanud: 6 korda
Re: Rumalad küsimused
mart211 kirjutas:Gornholio kirjutas:No ma teen end siis veel rumalamaks aga parem paista 5minti teistele loll kui terve ülejäänud elu lollina elada
Ei, see siin on internet. Paistad 5min loll, oled elu lõpuni loll
Õnneks siin (internetis) ei ela , kuigi võib vahest petlikult nii tunduda
mx77 kirjutas:noh, vene keeles ta ongi vist võrdse nurkkiirusega liigend. inglise keeles constant velocity joint, ehk siis ongi mõeldud ühtlast joonkiirust mitte pöörlemiskiirust.
Ok , arvestades , et eelnev vastab tõele , siis on mu küsimus siiski põhjendatud
-
- Postitusi: 1280
- Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
- Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 45 korda
Re: Rumalad küsimused
Koll kirjutas:Piipz kirjutas:algselt tähendab see liigendit ja see tuleb meditsiinilisest valdkonnast, nagu kehaosana.
st see on minu väide, et see oli meditsiinis kasutusel enne mehhaanikat. aga liigendit tähendab ta igal juhul.Šarniir on "kuulliigend" medis. siis nigut puusaliiges või õlaliiges näiteks, sääl nimetatakse neid küll keraliigesteks.
Ülekaalulistel memmekestel neid ka ikka vahetatakse uute kapronist osade vastu...
Ma arvasin algul, et on vene päritolu sõna ( шар = pall, kera) aga vene vikipeedia andis täpseks vastuseks "kinemaatiline paar". Nii et kõik eeltoodud asjad, roolimunakad, püsikiirusliigendid (mille täpsustatud vaste oleks "võrdnurkkiirusšarniir) , tehisliigesed jne käivad šarniiri nimetuse alla. Isegi tavaline uksehing olla šarniir, algne ladinakeelne cardo just seda tähendavatki.
Kel huvi ja slaavi keelt valdab, vaadaku siit: http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A8%D0% ... 0%B8%D1%80

-
- Postitusi: 349
- Liitunud: 28 Juun 2005, 00:55
- Tsikkel: TDM 850 3VD, CRF250L, Gas280
- Asukoht: Keila
Re: Rumalad küsimused
Omal ajal kui hakkasid esisillaveoga autod tekkima meie maale, nimetati neid veovõlli otsi kiirliigenditeks!
Ei ole küll kursis keelemeistrite viimaseaja tegemistega, aga püsikiiruse mainimine sellest kontekstis tundub küll tähenärimisena!
Ei ole küll tunnetanud ühegi ristliigenditega masina puhul ebaühtlast kiirust!
Re: Rumalad küsimused
TDM kirjutas:Omal ajal kui hakkasid esisillaveoga autod tekkima meie maale, nimetati neid veovõlli otsi kiirliigenditeks!
![]()
Ei ole küll kursis keelemeistrite viimaseaja tegemistega, aga püsikiiruse mainimine sellest kontekstis tundub küll tähenärimisena!![]()
Ei ole küll tunnetanud ühegi ristliigenditega masina puhul ebaühtlast kiirust!
Esisilla veoga autod hakkasid tekkima Eesti teedele arvatavasti eelmise sajandi 30 - 40 ndatel aastatel. Aga kuna püsikiirusliigendi valmistamine on kallim siis pärast sõda neid NSVLis laiatarbe sõiduautodel ei kasutatud.
Tavaliselt õieti ehitatud masinad ongi niimoodi konstrueeritud, et ei tunnetagi midagi. Aga kui näiteks kardaanvõlli keskelt pooleks lõikad ja valesti kokku keevitad siis hakkab metall lagunema kuna väsib iga pöördega muutuva koormuse juures .
Kiirliigend on lühend sõnast püsikiirusliigend.
Keelemeeste viimase aja tegemistega pole siin midagi pistmist vaid Eestikeelse tehnilise keele vähese tundmisega ja võõrkeelsete nimetuste kasutamisega.
Ja siis noored üllatuvad, et kas tõesti on need sõnad juba 100 aastat emakeeles kasutuses.
Kinemaatiline paar - 2 šarniiri - üks kardaanirist:
(Kasutusel odavamatel ATVdel ja "jõnksuva" ülekande kompenseerivad pehmed rattad.)
Kinemaatiline ahel - üle kahe šarniiri - püsikiirusliigend.
(See ahel on tavalise tagaveolise masina kardaanülekande analoog, aga autodel on keskmine, ühest tükist tehtud lüli vajaliku pikkuseni venitatud.)
("Tavalise" esiveolise masina pooltelje ots.)
Re: Rumalad küsimused
TDM kirjutas:Omal ajal kui hakkasid esisillaveoga autod tekkima meie maale, nimetati neid veovõlli otsi kiirliigenditeks!
![]()
Ei ole küll kursis keelemeistrite viimaseaja tegemistega, aga püsikiiruse mainimine sellest kontekstis tundub küll tähenärimisena!![]()
Ei ole küll tunnetanud ühegi ristliigenditega masina puhul ebaühtlast kiirust!
Minule räägiti autokooli loengus küll püsikiirusliigendist aastal 1989, libiseti sest teemast küll üsna sujuvalt üle, kuna Zil, Gazoon, Kamza ju selliseid ei tarvitanud.
Pingile suur tänu näitliku agitatsiooni eest. Palju paremini enam ei saakski.
̿̿ ̿ ̿ ̿̿ ̿'̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿̿ ̿ ̿̿ ̿̿ ̿̿ ̿̿ ̿̿ ̿̿ ̿̿ 8‰ - 1%