Abi piduriklotside vahetusel!

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7415
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1095 korda
Tänatud: 1117 korda
Kontakt:

Re: Abi piduriklotside vahetusel!

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

davidsoniharald kirjutas:

...kes ma kõik poldid ilma keerme liimita kinni keeran ja ei ole neist veel ükski kadunud.

Esiteks remondimanual toonitab (tundub mõistlik ka) ning lisaks jäi mul siin varasemast silma kuidas Piipz venemaal käis ja keermeliimi kasutamata jätmist taga nuttis.

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT

davidsoniharald
Postitusi: 1488
Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
Tsikkel: GasGas EC300
Asukoht: Eesti, mu kodu.
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 7 korda
Kontakt:

Re: Abi piduriklotside vahetusel!

Lugemata postitus Postitas davidsoniharald »

Teoreetikat nüüd tublisti.

Oletame, et nõutav pingutusmoment pidurisadula poltide kinni keeramiseks on X Nm. Kui mina keeran nad kinni momendiga X+1 Nm siis nad ei tule lahti. Kui sina keerad nad kinni momendiga X Nm ja paned keermeliimi, siis nad ei tule lahti. Kui Piipz keeras nad kinni momendiga X Nm ja ei pannud keermeliimi (kuigi oli nõutud), siis nad tulid lahti.

Seega, pane keermeliimi ja ela rahulikult. Ei soovita panna sellist liimi, mis on mõeldud "igaveseks" ehk koostudesse, mis on projekteeritud igavesed olema (a'la sillakonstruktsioonid), sest pidurisadulad klassifitseeruvad minu silmis pidevalt lahti võetavaks koostuks. Pärast treid uusi polte ja lõikad uut keeret, sest vana jäi poldi külge kinni millegipärast. Lisaks on keermeliimid teatud alumiiniumi sulamite suhtes agresiivsed tekitades korrosiooni (tekitades taaskord igavese liite, mis tuleb lahti vaid millegi purunemise teel). Lollus on panna keermeliimi ka rohkem kui üks tilk, sest siis on taaskord üks vahva "igavene liit" loodud :) . Lõpuks, kas su tark manuaal siis ei oska soovitada millist keermeliimi kasutada?

Lennunduses kasutatakse siiani väga vähe keermeliimi, seal ollakse kindlad vana hea läbi proovitud laheduse peale.

Pilt

PS. Remondimanuaalid on väga head asjad ja amatöörmehaanikutele* kahtlemata vajalikud. Mina isiklikult neis näpuga järge ei aja, kui endale midagi teen. Minu jaoks nad ei ole nad kunagi olnud püha tõde vaid pigem abimaterjal. Ajades neis näpuga järge võite aga kindel olla, et vea tegemise protsent on viidud miinimumini.

*mehaanikud, kes oma igapäeva leiba mutrivõtmega ei teeni

Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8858
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 140 korda
Tänatud: 366 korda
Kontakt:

Re: Abi piduriklotside vahetusel!

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Yamaha manual on süüdi! Seal on kirjas, millisele poldile käib liim, millisele mitte.
tegelt väike märge - remondimanuaalid on amatöörmehaanikule vajalikud, kuid profimehaanikule siiski kohustuslikud :)

Spetsiaalselt ei olnud supportit märgitud, seetõttu ma sinna ka ei pannud. Hiljem muidugi hakkasin ka sinna panema, kuid ma olen ikkagi seda meelt, et päris iga poldi alla ei pea liimi kruttima.

Kasutaja avatar

Fredy.ee
Postitusi: 273
Liitunud: 28 Mär 2004, 22:41
Asukoht: EESTI
Kontakt:

Re: Abi piduriklotside vahetusel!

Lugemata postitus Postitas Fredy.ee »

Lihtsalt infoks, et Harley-Davidson kasutab 2 põhilist keermeliimi tugevust:

Loctite 243 - Keskmise tugevusega, alati avatav.
Loctite 271 - See on juba Karm kraam, kasutatakse väga vähestes kohtades.

Mõlemaid saab osta näiteks Baltic Bolt'ist ja ka enamus teistest tööriistapoodidest.

Samas peaks rangelt järgima tehase ettekirjutusi liimi kasutamisel, kuna on kohti, kus on soovituslik kasutada / peab kasutama / ei tohi kasutada.
Viimast varianti reeglina kirjas pole aga kus üldjuhul liimi ei kasutata on peenkeermega kohad - seal isegi keskmise tugevusega liim jääb liiga kõvasti kinni.

Näiteks ühelgil 2000- H-D'l ei kasutata keermeliimi pidurisadulate kinnitamisel amordi külge - oluline on korrektne pingutusmoment (käega võib püksilukku kinni tõmmata).

Samas ei saa ka ära unustada, et kasutades odavaid momentvõtmeid, on ka nende täpsus hinnale vastav ja pärast pole ka mõtet nutta, et poldid panid leekima :)

Fredy

Harley-Davidson ja Buell mootorrataste Ümberehitus
Autode ja Tsiklite transport USA'st
+372 5888 5888
fredy@fredy.ee
http://www.Fredy.ee
http://www.facebook.com/Fredy.eeDreamland
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7415
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1095 korda
Tänatud: 1117 korda
Kontakt:

Re: Abi piduriklotside vahetusel!

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

Fredy.ee kirjutas:

Näiteks ühelgil 2000- H-D'l ei kasutata keermeliimi pidurisadulate kinnitamisel amordi külge - oluline on korrektne pingutusmoment (käega võib püksilukku kinni tõmmata)

Huvitav. Minu mõlematel Hondade repair manualis on öeldud, et pidurisadulate kinnitamisel amordi külge tuleb kasutada keermeliimi, kõik muud (piduritega seotud) poldid käivad ilma selleta. Täna avatasin ühest kolmandast käsiraamatust, et Honda soovitab Hornetil kasutada keskmise tugevusega liimi, küllap siis see sobib ka CBF 500 jaoks.

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

Fredy.ee
Postitusi: 273
Liitunud: 28 Mär 2004, 22:41
Asukoht: EESTI
Kontakt:

Re: Abi piduriklotside vahetusel!

Lugemata postitus Postitas Fredy.ee »

macintosh kirjutas:
Fredy.ee kirjutas:

Näiteks ühelgil 2000- H-D'l ei kasutata keermeliimi pidurisadulate kinnitamisel amordi külge - oluline on korrektne pingutusmoment (käega võib püksilukku kinni tõmmata)

Huvitav. Minu mõlematel Hondade repair manualis on öeldud, et pidurisadulate kinnitamisel amordi külge tuleb kasutada keermeliimi, kõik muud (piduritega seotud) poldid käivad ilma selleta. Täna avatasin ühest kolmandast käsiraamatust, et Honda soovitab Hornetil kasutada keskmise tugevusega liimi, küllap siis see sobib ka CBF 500 jaoks.

Selleks ma ütlesingi, et vastavalt manuaalile - Harley pole Honda ja vastupidi. Kõik rattad ja mudelid on erinevad.
Erinevad pidurisadulad, kinnitused ja poldid. Seega ei saa järeldusi teha ühe tsikli tootja põhjal, et kõik teised on sama moodi.

Fredy.

Harley-Davidson ja Buell mootorrataste Ümberehitus
Autode ja Tsiklite transport USA'st
+372 5888 5888
fredy@fredy.ee
http://www.Fredy.ee
http://www.facebook.com/Fredy.eeDreamland
Kasutaja avatar

Loff
Postitusi: 2868
Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
Asukoht: Maal
Tänanud: 41 korda
Tänatud: 35 korda

Re: Abi piduriklotside vahetusel!

Lugemata postitus Postitas Loff »

davidsoniharald kirjutas:

Teoreetikat nüüd tublisti.

Lennunduses kasutatakse siiani väga vähe keermeliimi, seal ollakse kindlad vana hea läbi proovitud laheduse peale.

Pilt

Ja poldid paigaldatakse nii, et mutter jääb maapinna poole!

https://www.youtube.com/@paavokaleva
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02

madjs
Postitusi: 1458
Liitunud: 17 Juun 2005, 14:36
Tsikkel: VX 800
Asukoht: Läänemaa, Lihula; Kasari
Kontakt:

Re: Abi piduriklotside vahetusel!

Lugemata postitus Postitas madjs »

Kui liimitud poldi avamisega probleeme siis soovitan mõõdukalt kuumutada, kui võimalik. Tulevad lahti nagu nalja. Kui oksiidi probleemid siis muidugi muu teema. Seal enam mõõdukas kuumutamine ei aita. Ps. oleme ühe pidurisuporti kaotanud Hiiumaal võistluste ajal, hea, et tiiki ei lennanud, tegu oli autoga. Poldid olid ää kadunud ja üks tagumistest suportitest lahkus. Pole neid kunagi liimida viitsinud, aga nüüd saab mitu korda kontrollitud kas on ikka kinni. Hooratta, käbi jms. polte liimime.

Kõik mis ei tapa teeb tugevamaks, või siis sitaks haiget. Ps.Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.
http://www.krracing.ee/

davidsoniharald
Postitusi: 1488
Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
Tsikkel: GasGas EC300
Asukoht: Eesti, mu kodu.
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 7 korda
Kontakt:

Re: Abi piduriklotside vahetusel!

Lugemata postitus Postitas davidsoniharald »

Loff kirjutas:
davidsoniharald kirjutas:

Teoreetikat nüüd tublisti.

Lennunduses kasutatakse siiani väga vähe keermeliimi, seal ollakse kindlad vana hea läbi proovitud laheduse peale.

Ja poldid paigaldatakse nii, et mutter jääb maapinna poole!

Ja poldi pea on lennusuunas. Ja 99% mutritest on isekontreeruvad. Ja seda nimekirja võiks lõputult pikendada. Ma lihtaslt vihjasin, et ettevõtlikud mehed võiksid poldipead läbi puurida ja ka kontrovka peale kerida oma pidurisupporditele. :D


madjs
Postitusi: 1458
Liitunud: 17 Juun 2005, 14:36
Tsikkel: VX 800
Asukoht: Läänemaa, Lihula; Kasari
Kontakt:

Re: Abi piduriklotside vahetusel!

Lugemata postitus Postitas madjs »

davidsoniharald kirjutas:
Loff kirjutas:
davidsoniharald kirjutas:

Teoreetikat nüüd tublisti.

Lennunduses kasutatakse siiani väga vähe keermeliimi, seal ollakse kindlad vana hea läbi proovitud laheduse peale.

Ja poldid paigaldatakse nii, et mutter jääb maapinna poole!

Ja poldi pea on lennusuunas. Ja 99% mutritest on isekontreeruvad. Ja seda nimekirja võiks lõputult pikendada. Ma lihtaslt vihjasin, et ettevõtlikud mehed võiksid poldipead läbi puurida ja ka kontrovka peale kerida oma pidurisupporditele. :D

Paha mõte pole aga las jääb lennunduse juurde :) Või no kui viitsimist on ja hirm liiga suur siis miks mitte.

Kõik mis ei tapa teeb tugevamaks, või siis sitaks haiget. Ps.Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.
http://www.krracing.ee/
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”