Abi piduriklotside vahetusel!
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7415
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1095 korda
- Tänatud: 1117 korda
- Kontakt:
Re: Abi piduriklotside vahetusel!
davidsoniharald kirjutas:...kes ma kõik poldid ilma keerme liimita kinni keeran ja ei ole neist veel ükski kadunud.
Esiteks remondimanual toonitab (tundub mõistlik ka) ning lisaks jäi mul siin varasemast silma kuidas Piipz venemaal käis ja keermeliimi kasutamata jätmist taga nuttis.
-
- Postitusi: 1488
- Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
- Tsikkel: GasGas EC300
- Asukoht: Eesti, mu kodu.
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 7 korda
- Kontakt:
Re: Abi piduriklotside vahetusel!
Teoreetikat nüüd tublisti.
Oletame, et nõutav pingutusmoment pidurisadula poltide kinni keeramiseks on X Nm. Kui mina keeran nad kinni momendiga X+1 Nm siis nad ei tule lahti. Kui sina keerad nad kinni momendiga X Nm ja paned keermeliimi, siis nad ei tule lahti. Kui Piipz keeras nad kinni momendiga X Nm ja ei pannud keermeliimi (kuigi oli nõutud), siis nad tulid lahti.
Seega, pane keermeliimi ja ela rahulikult. Ei soovita panna sellist liimi, mis on mõeldud "igaveseks" ehk koostudesse, mis on projekteeritud igavesed olema (a'la sillakonstruktsioonid), sest pidurisadulad klassifitseeruvad minu silmis pidevalt lahti võetavaks koostuks. Pärast treid uusi polte ja lõikad uut keeret, sest vana jäi poldi külge kinni millegipärast. Lisaks on keermeliimid teatud alumiiniumi sulamite suhtes agresiivsed tekitades korrosiooni (tekitades taaskord igavese liite, mis tuleb lahti vaid millegi purunemise teel). Lollus on panna keermeliimi ka rohkem kui üks tilk, sest siis on taaskord üks vahva "igavene liit" loodud . Lõpuks, kas su tark manuaal siis ei oska soovitada millist keermeliimi kasutada?
Lennunduses kasutatakse siiani väga vähe keermeliimi, seal ollakse kindlad vana hea läbi proovitud laheduse peale.
PS. Remondimanuaalid on väga head asjad ja amatöörmehaanikutele* kahtlemata vajalikud. Mina isiklikult neis näpuga järge ei aja, kui endale midagi teen. Minu jaoks nad ei ole nad kunagi olnud püha tõde vaid pigem abimaterjal. Ajades neis näpuga järge võite aga kindel olla, et vea tegemise protsent on viidud miinimumini.
*mehaanikud, kes oma igapäeva leiba mutrivõtmega ei teeni
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8858
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 140 korda
- Tänatud: 366 korda
- Kontakt:
Re: Abi piduriklotside vahetusel!
Yamaha manual on süüdi! Seal on kirjas, millisele poldile käib liim, millisele mitte.
tegelt väike märge - remondimanuaalid on amatöörmehaanikule vajalikud, kuid profimehaanikule siiski kohustuslikud
Spetsiaalselt ei olnud supportit märgitud, seetõttu ma sinna ka ei pannud. Hiljem muidugi hakkasin ka sinna panema, kuid ma olen ikkagi seda meelt, et päris iga poldi alla ei pea liimi kruttima.
Re: Abi piduriklotside vahetusel!
Lihtsalt infoks, et Harley-Davidson kasutab 2 põhilist keermeliimi tugevust:
Loctite 243 - Keskmise tugevusega, alati avatav.
Loctite 271 - See on juba Karm kraam, kasutatakse väga vähestes kohtades.
Mõlemaid saab osta näiteks Baltic Bolt'ist ja ka enamus teistest tööriistapoodidest.
Samas peaks rangelt järgima tehase ettekirjutusi liimi kasutamisel, kuna on kohti, kus on soovituslik kasutada / peab kasutama / ei tohi kasutada.
Viimast varianti reeglina kirjas pole aga kus üldjuhul liimi ei kasutata on peenkeermega kohad - seal isegi keskmise tugevusega liim jääb liiga kõvasti kinni.
Näiteks ühelgil 2000- H-D'l ei kasutata keermeliimi pidurisadulate kinnitamisel amordi külge - oluline on korrektne pingutusmoment (käega võib püksilukku kinni tõmmata).
Samas ei saa ka ära unustada, et kasutades odavaid momentvõtmeid, on ka nende täpsus hinnale vastav ja pärast pole ka mõtet nutta, et poldid panid leekima
Fredy
Autode ja Tsiklite transport USA'st
+372 5888 5888
fredy@fredy.ee
http://www.Fredy.ee
http://www.facebook.com/Fredy.eeDreamland
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7415
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1095 korda
- Tänatud: 1117 korda
- Kontakt:
Re: Abi piduriklotside vahetusel!
Fredy.ee kirjutas:Näiteks ühelgil 2000- H-D'l ei kasutata keermeliimi pidurisadulate kinnitamisel amordi külge - oluline on korrektne pingutusmoment (käega võib püksilukku kinni tõmmata)
Huvitav. Minu mõlematel Hondade repair manualis on öeldud, et pidurisadulate kinnitamisel amordi külge tuleb kasutada keermeliimi, kõik muud (piduritega seotud) poldid käivad ilma selleta. Täna avatasin ühest kolmandast käsiraamatust, et Honda soovitab Hornetil kasutada keskmise tugevusega liimi, küllap siis see sobib ka CBF 500 jaoks.
Re: Abi piduriklotside vahetusel!
macintosh kirjutas:Fredy.ee kirjutas:Näiteks ühelgil 2000- H-D'l ei kasutata keermeliimi pidurisadulate kinnitamisel amordi külge - oluline on korrektne pingutusmoment (käega võib püksilukku kinni tõmmata)
Huvitav. Minu mõlematel Hondade repair manualis on öeldud, et pidurisadulate kinnitamisel amordi külge tuleb kasutada keermeliimi, kõik muud (piduritega seotud) poldid käivad ilma selleta. Täna avatasin ühest kolmandast käsiraamatust, et Honda soovitab Hornetil kasutada keskmise tugevusega liimi, küllap siis see sobib ka CBF 500 jaoks.
Selleks ma ütlesingi, et vastavalt manuaalile - Harley pole Honda ja vastupidi. Kõik rattad ja mudelid on erinevad.
Erinevad pidurisadulad, kinnitused ja poldid. Seega ei saa järeldusi teha ühe tsikli tootja põhjal, et kõik teised on sama moodi.
Fredy.
Autode ja Tsiklite transport USA'st
+372 5888 5888
fredy@fredy.ee
http://www.Fredy.ee
http://www.facebook.com/Fredy.eeDreamland
-
- Postitusi: 2868
- Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
- Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
- Asukoht: Maal
- Tänanud: 41 korda
- Tänatud: 35 korda
Re: Abi piduriklotside vahetusel!
davidsoniharald kirjutas:Teoreetikat nüüd tublisti.
Lennunduses kasutatakse siiani väga vähe keermeliimi, seal ollakse kindlad vana hea läbi proovitud laheduse peale.
Ja poldid paigaldatakse nii, et mutter jääb maapinna poole!
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
-
- Postitusi: 1458
- Liitunud: 17 Juun 2005, 14:36
- Tsikkel: VX 800
- Asukoht: Läänemaa, Lihula; Kasari
- Kontakt:
Re: Abi piduriklotside vahetusel!
Kui liimitud poldi avamisega probleeme siis soovitan mõõdukalt kuumutada, kui võimalik. Tulevad lahti nagu nalja. Kui oksiidi probleemid siis muidugi muu teema. Seal enam mõõdukas kuumutamine ei aita. Ps. oleme ühe pidurisuporti kaotanud Hiiumaal võistluste ajal, hea, et tiiki ei lennanud, tegu oli autoga. Poldid olid ää kadunud ja üks tagumistest suportitest lahkus. Pole neid kunagi liimida viitsinud, aga nüüd saab mitu korda kontrollitud kas on ikka kinni. Hooratta, käbi jms. polte liimime.
http://www.krracing.ee/
-
- Postitusi: 1488
- Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
- Tsikkel: GasGas EC300
- Asukoht: Eesti, mu kodu.
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 7 korda
- Kontakt:
Re: Abi piduriklotside vahetusel!
Loff kirjutas:davidsoniharald kirjutas:Teoreetikat nüüd tublisti.
Lennunduses kasutatakse siiani väga vähe keermeliimi, seal ollakse kindlad vana hea läbi proovitud laheduse peale.
Ja poldid paigaldatakse nii, et mutter jääb maapinna poole!
Ja poldi pea on lennusuunas. Ja 99% mutritest on isekontreeruvad. Ja seda nimekirja võiks lõputult pikendada. Ma lihtaslt vihjasin, et ettevõtlikud mehed võiksid poldipead läbi puurida ja ka kontrovka peale kerida oma pidurisupporditele.
-
- Postitusi: 1458
- Liitunud: 17 Juun 2005, 14:36
- Tsikkel: VX 800
- Asukoht: Läänemaa, Lihula; Kasari
- Kontakt:
Re: Abi piduriklotside vahetusel!
davidsoniharald kirjutas:Loff kirjutas:davidsoniharald kirjutas:Teoreetikat nüüd tublisti.
Lennunduses kasutatakse siiani väga vähe keermeliimi, seal ollakse kindlad vana hea läbi proovitud laheduse peale.
Ja poldid paigaldatakse nii, et mutter jääb maapinna poole!
Ja poldi pea on lennusuunas. Ja 99% mutritest on isekontreeruvad. Ja seda nimekirja võiks lõputult pikendada. Ma lihtaslt vihjasin, et ettevõtlikud mehed võiksid poldipead läbi puurida ja ka kontrovka peale kerida oma pidurisupporditele.
Paha mõte pole aga las jääb lennunduse juurde Või no kui viitsimist on ja hirm liiga suur siis miks mitte.
http://www.krracing.ee/
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.