Nõu 125cc baigi soetamisel.
-
kurikristjan
- Postitusi: 1253
- Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
- Tsikkel: SV1000
- Asukoht: Põltsamaa
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: Nõu 125cc baigi soetamisel.
2t mootoril vahetadki ainult kolbi, kepsu ja väntvõllilaagreid. Vahest tuleb puurida silinder või nicasil katte korral lasta taastada. Aga siis jälle lõbu laialt. Need jutud, et 2T jookseb kokku pikemal kasutamisel ja kulub kiiresti, on tulnud inimestelt kes ei tea tegelikult asjast mitte midagi. Väga palju on konkreetses mootoris kinni ja selles, kui hästi sellega ümber käiakse. Krossiratta mootorit remondid mõnekümne tunni tagant, päris ringraja 125 (need päris rinkarattad mis küündivad kiirusteni 200 km/h ja ei ole tänavasõidu baigid) vahetad kolvi iga 300 km tagant. Tänavasõidu masinaga võid eeldusel, et segu on õige ja (head) õli ka piisavalt saab, terve suvi sõita, 10000 km peaks kindlasti kätte saama, kuigi tootjad lubavad isegi rohkem (mingi asja manualist leidsin 16000 kolvivahetuse).
Ühesõnga kui ongi mootor p**s*, siis keps tüüpilisele tänava kaksipaugutajale on u. 100-150 eur, kolb kah vast 50-100, standardsed väntvõllilaagrid ja simmerid suvalisest laagripoest kokku u. 25 eur, mootori tihendite komplekt u. 30 eur (hinnad olenevad väga palju sellest, kust sa jupid ostad). Silindri puurimine (kui on hülsiga) maksab 20 eur, kepsu vahetuse hinda ma ei tea kuna olen ise teinud selle, kui on nicasil silinder ja katki siis selle taastamine vist 150-200 eur läheb. Samas kui sa kõik need kulutused ära teed ja muud asjad ka ära vahetad, siis sõita saad sa ikka sittakanti ja kindla peale korras masinaga, mitte ei sõida teadmatusest eelmise omaniku 2 aastat tagasi "alles vahetatud" kolbi viimseni ribadeks nii et keps põhja alt väljas.
Aga ära põe ainult mootori pärast, sest tsiklil vahetad sa veel palju muid asju ka, et sõita. Kulunud ketijooks, rehvid, logisevad rattalaagrid, olematud piduriklotsid, läbi põlenud pirnid, viimseni umbes õhufilter ja muu taoline teeb ka ainult kulusid juurde. Et arvestada tsikli hooldusega, tulebki tsikli ostmisel jätta omale mõningane varu koheseks värskenduskuuriks, sest perfektset "istu ja keera" 125-st tõenäoliselt sa meie maal ei leia, kui su eelarve on piiratud.
2T lihtsus ja minek korvab sulle igasuguse neljataktilise plussid. 4T võid küll poole rohkem kilometraazi kätte saada enne kui pead mootorit remontima, aga kui see aeg tuleb, on (täieliku remondi korral) kulud arvatavasti juba suuremad, sest peale kolvi ja kepsu on seal ka klapid, nukkvõll, nukakett sees.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.