hei , esi amort lekib ???
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 6
- Liitunud: 06 Dets 2010, 23:31
- Tsikkel: Ktm 690 smc
- Asukoht: Tartu
hei , esi amort lekib ???
küsimus siis suurele ringile , miks esi amordi simmerid koguaeg perse lähvad
tegemist on 2003a Kawasaki Z1000 muidu sõites ei lähe nad perse aga kui tagapeal sõita ja maha lasta esiots ja kui nii teha pidevalt siis hakkavad lekkima , kas kasutan vale paksusega õlit v mis värk on kas see on normaalne???
-
- Postitusi: 2868
- Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
- Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
- Asukoht: Maal
- Tänanud: 41 korda
- Tänatud: 35 korda
Re: hei , esi amort lekib ???
Õlitase/kogus amordis on ikka õige?
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
-
Teema algataja - Postitusi: 6
- Liitunud: 06 Dets 2010, 23:31
- Tsikkel: Ktm 690 smc
- Asukoht: Tartu
Re: hei , esi amort lekib ???
Mis õli kasutad ja kuidas amordid seadistatud? Simmereid vahetasid ise?
Re: hei , esi amort lekib ???
Lihtne lahendus võiks olla, et sul amorditorudel kivitäkked, mis lõhuvad simmerid kui amordid sügavale sisse vajutada (loe: tagarattast järsult alla tulla). Lase ära poleerida, toimib küll.
-
- Postitusi: 333
- Liitunud: 17 Dets 2003, 01:38
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 36 korda
Re: hei , esi amort lekib ???
Mul oli oma rattaga sama jama, mitu korda vahetasin simmereid ja aru ei saanud mis valesti on. Lõpuks jagasin välja, et saaled/juhtpuksid (kuidas keegi neid nimetab) on kulunud ning lasevad ühel amorditorul teise sees liialt palju loksuda. Vahetasin juhtpuksid ära, panin originaalsimmerid ja rohkem pole mingit jama olnud.
-
- Postitusi: 1059
- Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
- Tsikkel: Mõni Ducati
- Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
- Tänatud: 94 korda
- Kontakt:
Re: hei , esi amort lekib ???
hei hei,
ee no ega nad perse ei lähegi, aa noo kui tagapeal ikka lased siis tead jah kaua pidu pole, pead leidma tihendid mis töötavad ka nurga all, need orikad olegi pasad ainult sõitmiseks
skf müüs vist neid tihendeid mis töötasid lausa 90 kraadise nurga all, peaks saama päris hästi lasta tagal.
Pigem oleks minu tagasihoidlik arvamus see, et ära sõida tagarattal kui sa seda ei oska, sest ega sellisel juhul pole katkine raam või esihark kaugel
-
Teema algataja - Postitusi: 6
- Liitunud: 06 Dets 2010, 23:31
- Tsikkel: Ktm 690 smc
- Asukoht: Tartu
Re: hei , esi amort lekib ???
fak ei mäleta mis õli kasutasin aga poest soovitati pidi olema keskmise paksusega , ise vahetasin jaa , aga mis moodi seadistatud seda ei oska öelda seal üleval on mingi kruvi kust saab jäikust regullida aga mu arust see ei toimind ja kui lasedki järsult esi otsa maha siis on selline tunne et lööb amordi põhja , kivitäkkeid pole vähemalt silmaga ei näe ega näpuga ei tunne neid
-
Teema algataja - Postitusi: 6
- Liitunud: 06 Dets 2010, 23:31
- Tsikkel: Ktm 690 smc
- Asukoht: Tartu
Re: hei , esi amort lekib ???
kui simmereid vahetasin siis tunda küll polnud et juhtpuksid oleks läbi sest loksu ei olnud küll tunda, kui need läbi peaks olema siis peaksid need loksuma omavahel ju ,
simmerid töötavad iga kraadi all asi on selles et kui lased järsult alla siis vist lööb amordi põhja või lööb õli liiga järsult ja siis simmerid ei peagi vastu ...
Re: hei , esi amort lekib ???
--DogFood-- kirjutas:hei hei,
ee no ega nad perse ei lähegi, aa noo kui tagapeal ikka lased siis tead jah kaua pidu pole, pead leidma tihendid mis töötavad ka nurga all, need orikad olegi pasad ainult sõitmiseks
skf müüs vist neid tihendeid mis töötasid lausa 90 kraadise nurga all, peaks saama päris hästi lasta tagal.
Pigem oleks minu tagasihoidlik arvamus see, et ära sõida tagarattal kui sa seda ei oska, sest ega sellisel juhul pole katkine raam või esihark kaugel
Minul läks 2 aastat pidevat retsimist enne kui raam mõranema hakkas ja siiamaani sõidan samade simmeritega. Küll need raiped kannatavad
-
- Postitusi: 1426
- Liitunud: 11 Dets 2003, 15:15
- Asukoht: Jawad ,SZR 660; YZF 600R;KTM 620 DUKE;YZF R1 ; KTM 625 sxc ,xt125x, KTM 600sixday,gsx-R600,KTM620sc
Re: hei , esi amort lekib ???
N B müüb üht aerosooli mis mõeldud suurte presside hüdrosilindrite mikropragude ja kriimustuste likvideerimiseks
Mina olen oma tatistavad amordid millel zimmeri vahetusest ei piisanud sellega korda saanud.
[17:51] <R417> ma pole pretendeerinudki aasta mootoratturi aunimetusele
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2462
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 202 korda
- Kontakt:
Re: hei , esi amort lekib ???
Juhtpukside seisukorda ei hinnata loksu suuruse järgi. Kui seal juba kenasti tuntav loks sees, siis pole juhtpukse enam ollagi. Sul on kõige levinuma mõõduga amorditorud üldse. Kui paigaldusprotsess ise on korralik, siis proovi mõne teise tootja simmereid. Ja vaata igaks juhuks ka väike õpetlik videolõik läbi http://tv.motors24.ee/artiklid/TV/Bike+ ... vol+2.aspx
Samas - amordisimmerid liigitatakse kuluosadeks, sest tegu liikuva süsteemiga ning samamoodi nagu kuluvad piduriklotsid ja põlevad läbi pirnid, samamoodi riknevad ka simmekad. Igavesti kestvat lahendust ei olegi aga korrektselt tehes peaks korraliku toru korral pidama jääma.
Esimesed päheklargavad põhjused lisaks eelmainitutele võiks olla:
- Kõverad torud
- Täkked või sügavamad kriimud torudel
- Liiga suur õli kogus, kes õhule ei jää ruumi
- Midagi valesti kokku pandud kui väidad, et reguleeringud ei toimi.
Tihti ei osata regullitavaid amorte korrektselt kokku panna ja tulemuseks on mittetoimiv amort, kus reguleerida enam midagi ei saagi. Töötab vedelalt nagu "Suzu Banditi" säästuamort
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: hei , esi amort lekib ???
Täkked ja sügavad kriimud.... nii haiget saanud torusid, kui mu oma rattal, ma pole teistel näinudki (ratas nii vana, et uued torud maksaks rohkem, kui uus ratas). Korralikud roostekahjustused lausa töötsoonis. Kui ratta sain, lihvisin vähemalt nii palju üle, et mingeid kraate ei oleks ja vahetasin simmerid. Sõidavad mul nüüdseks juba 25 000 kilomeetrit. Kevadel ca 100 km veidi ilatsevad, siis hakkavad jälle normaalselt tööle. Seega - ma ei tähtsustaks kriimusid üle - simmer liigub pidevalt üle kahjustatud pinna, aga kõik on kuiv.
Panustaks:
montaaživiga, nt simmer paigaldusel mõlki löödud või viltu läinud simmer jõuga ikkagi paika löödud
kõverad torud.
Vb ka löögid, kui pauguga ratas maha panna, aga siis peaks korra õli välja lirtsama, aga normaalolukorras peaks simmer ikkagi tööle jääma (või mõtlen väga lollisti?)
-
- Postitusi: 269
- Liitunud: 04 Aug 2012, 11:23
- Tsikkel: Keeway TX 50 supermoto
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Re: hei , esi amort lekib ???
Mul ka lekib esiamort sellest kevadest saati,august läbi sõites põrutab kuidagi kõvasti jah,kas simmerid siis läbi?
kannatab vast sügiseni ära sõita?
Ma loodan talvel saaks oma uues garaazis nokitseda .
Re: hei , esi amort lekib ???
Lekkiva simmeriga võid kas või 10 aastat veel sõita, kui õli pidevalt juurde valad. Simmeri vahetamine on tegelikult päris lihtne töö. Kuna ta sul aga august läbi sõites põrutab, siis seal midagi muud tuksis (madal õlitase tähendaks lihtsalt amortide põhjavajumist).
-
- Postitusi: 377
- Liitunud: 18 Nov 2005, 18:37
- Tsikkel: VTX1800R
- Asukoht: Muhv nõudmiseni
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 2 korda
Re: hei , esi amort lekib ???
Võimalus mingi hetk põõsasse lennata, kui kurvis on hüpekas või auk ja amort ei tööta on suure tõenäosusega minek. Parem tee korda.
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Re: hei , esi amort lekib ???
õlitase amordis on liiga kõrge, see on ju täiesti obvious, võibolla ka vedru liiga pehme/liiga vähe preloadi...või olen tõesti mina ainuke loll siin?
pauguga "nokast" maha laskmine lööb sama kõva pauguga ka amordi põhja, õli liiga palju sees (teisisõnu õhku liiga vähe, ilmselt vahetusel ei ole täpselt järgitud juhiseid õige koguse osas) ja see paneb pläraki läbi simmeri nahhui sest mujale tal polegi minna. polegi nagu midagi rohkem diagnoosida ju.
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8847
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 139 korda
- Tänatud: 359 korda
- Kontakt:
Re: hei , esi amort lekib ???
Minuteada seal all mingit kambrit pole ja kuna sul on USD amort ehk siis tagurpidi, siis õli leidis simmeri vahelt lihtsalt koha, kuhu välja voolata.
-
- Postitusi: 269
- Liitunud: 04 Aug 2012, 11:23
- Tsikkel: Keeway TX 50 supermoto
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Re: hei , esi amort lekib ???
mul oli / on ka alt poolt ,aga ikka hullult lõgane ja liiva sodi ka peale külge jäänud . Ülevalt poolt oleks ka midagi kergelt... 3lme aastaga on ikka nokatamist olnud kül
Re: hei , esi amort lekib ???
õli lihtsalt koguneb sinna "alla poole". lekib ka ikka ühest ja ainsast kohast, simmeri vahelt
Re: hei , esi amort lekib ???
will111 kirjutas:õli lihtsalt koguneb sinna "alla poole". lekib ka ikka ühest ja ainsast kohast, simmeri vahelt
Samas on toru ülevaltpoolt kuiv.
-
- Postitusi: 269
- Liitunud: 04 Aug 2012, 11:23
- Tsikkel: Keeway TX 50 supermoto
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Re: hei , esi amort lekib ???
lauriii kirjutas:will111 kirjutas:õli lihtsalt koguneb sinna "alla poole". lekib ka ikka ühest ja ainsast kohast, simmeri vahelt
Samas on toru ülevaltpoolt kuiv.
Vist on nii ,et kuna amort õõtsub alla ja üles, siis lükkab kõik selle pasa ikka alla ära
Re: hei , esi amort lekib ???
siis pead leidma omade jõudusega selle imelise paiga, kust see õli sinna alla ilmub
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2462
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 202 korda
- Kontakt:
Re: hei , esi amort lekib ???
No kui sa ikka 100% kindel oled (mida mina oma silmaga mitte nähes veel paraku ei ole), siis ainus võimalus on amorditoru ja alumise jala keerme vahelt. Amorditoru on keermega alumise otsa sisse keeratud, seal vahel on hulk vastikut keermeliimi ka. Äkki varem lahti käinud see osa (näiteks kõver amorditoru asendatud uuega) ja siis kehvasti kokku saanud. Kõige lihtsam panna nipuka või kummiga amorditoru ümber tiir töökojapaberit ja siis natuke sõita. Kui paberisse imbub ülaltpoolt voolavana amordiõli, siis järelikult simmer lekib. Kui aga paber jääb kuivaks ja sinna alla randi peale tõesti amordiõli ilmub, siis ainuke koht ongi keerme vahelt sinna lekkida või on seal lausa pragu/mõra.
Ei ole haruldana ka nähtus, kus ebaõnnestunud wheeliest esiotsa alla lastes amorditorule pragu tekib.
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Re: hei , esi amort lekib ???
See paberi/nipuka variant tundub hea, proovin ära. Aga jah, amordid käisid taasatamisel+hoolduses kus ilmselt võeti see alumine osa küljest.
-
- Postitusi: 558
- Liitunud: 30 Dets 2006, 12:56
- Tsikkel: BMW S1000RR 17
- Asukoht: Kose
- Tänatud: 7 korda
Re: hei , esi amort lekib ???
lauriii kirjutas:See paberi/nipuka variant tundub hea, proovin ära. Aga jah, amordid käisid taasatamisel+hoolduses kus ilmselt võeti see alumine osa küljest.
Seda alumist osa ei võeta küljest ära.
-
- Mode
- Postitusi: 903
- Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
- Tsikkel: GSX1300RZ K750 CRF1000l
- Asukoht: Rootsi
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 34 korda
Re: hei , esi amort lekib ???
lauriii kirjutas:See paberi/nipuka variant tundub hea, proovin ära. Aga jah, amordid käisid taasatamisel+hoolduses kus ilmselt võeti see alumine osa küljest.
Kas see taastamine+hooldus ei peaks seda jama garantii korras korda tegema?
Re: hei , esi amort lekib ???
ei tea jah mida selle taastamien sildi all seal siis tehti aga noh nagu kasutaja streetmoto juba mainis siis tõesti ainuke variant on sealt keerme vahelt pressimine. aga mina ei kujutaks ka ette, et sealt saaks lekkima hakata kui just seda ei ole lahti võetud. praoga amorditoru on muidugi asi, millest kuulen esmakordselt...aga hea teada, et ka nii võib juhtuda.
lauri, tee siis ikka asi puhtaks ka enne kui sinna selle nipuka ja "koguja" paberi asetad
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.