esiratas vibab
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
esiratas vibab
tere.
ratas intruder vl1500. käed lenksust lahti lastes hakkab lenks vibama sirgel teel. vianoris öeldi, et esiratas 5 grammi vaid tasakaalust väljas, pandi õigeks. samuti ühtegi muna üleval ei ole, pidavat peaaegu ideaalne olema.mõistus otsas.
Re: esiratas vibab
keevita haamer esimese ratta külge
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r
Re: esiratas vibab
marks1 kirjutas:tere.
ratas intruder vl1500. käed lenksust lahti lastes hakkab lenks vibama sirgel teel. vianoris öeldi, et esiratas 5 grammi vaid tasakaalust väljas, pandi õigeks. samuti ühtegi muna üleval ei ole, pidavat peaaegu ideaalne olema.mõistus otsas.
Rehvi eripära. Pane uus rehv, vaata kuidas siis on. Või siis hoia käed lenksul
-
- Postitusi: 724
- Liitunud: 17 Jaan 2010, 00:58
- Tsikkel: F6C 1500
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 34 korda
- Tänatud: 39 korda
Re: esiratas vibab
Aga kas nad seda kontrollisid kui laines velg on? Ma arvasin ka alguses, et see ei mõjuta. Pärast Skymotos rehvivahetust Dr. Neeme mainis, et tegi velge vähe sirgemaks, maanteel ei saa enam arugi, et lenks näpu vahel on, nii rahulikult käitub.

-
- Postitusi: 927
- Liitunud: 27 Juun 2005, 18:20
- Tsikkel: Tiger885, külkaIŽ
- Asukoht: Kohatu
- Tänanud: 16 korda
- Tänatud: 30 korda
- Kontakt:
Re: esiratas vibab
Võivad roolikannu laagrid ka läbi/lõdvad olla.
D9-l vahetasin vanad kuulidega laagrid uute koonusrull-laagrite vastu ja probleem kadus.
Enne tahtis suht kohe tankslap-i teha
Ja balansist 10g väljas esiratas ei põhjusta vähemalt kun 130-140 mingit vibra.
Ning kõver esivelg ka (proovitud)
Re: esiratas vibab
rehvi viga ei saa olla, olen 3 aastat sama rehviga juba sõitnud.
-
- Postitusi: 471
- Liitunud: 04 Mai 2007, 23:54
- Tsikkel: XJ700X CBR929RR CRF450R CB919
- Asukoht: Tartu
Re: esiratas vibab
Kas nüüd hakkas vibama või on koguaeg vibanud? Üldiselt on see rehvi viga. Ratas käib vabalt ja ühtlaselt ikka ringi?
Re: esiratas vibab
seda ei kontollitud ratta küljes, kas käib vabalt. tehti vaid harilikpalantsi panek. seda pean homme vaatama. hea mõte
Re: esiratas vibab
nüüd, paar nädalat tagasi hakkas see jama.
Re: esiratas vibab
millal esiratta laagreid vahetasid
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r
Re: esiratas vibab
marks1 kirjutas:rehvi viga ei saa olla, olen 3 aastat sama rehviga juba sõitnud.
Sama jutt ,et õli viga see ei ole ,sest õli ei ole!
-
- Postitusi: 1458
- Liitunud: 17 Juun 2005, 14:36
- Tsikkel: VX 800
- Asukoht: Läänemaa, Lihula; Kasari
- Kontakt:
Re: esiratas vibab
Nojah, kui uut rehvi ei viitsi paigaldada siis keera rohkem peale, äkki läheb resonantsist välja
http://www.krracing.ee/
-
- Postitusi: 176
- Liitunud: 21 Apr 2006, 20:24
- Tsikkel: Honda africa twin 750
- Asukoht: tartu
- Tänanud: 18 korda
- Kontakt:
Re: esiratas vibab
marks1 kirjutas:rehvi viga ei saa olla, olen 3 aastat sama rehviga juba sõitnud.
hehe selle teooria jörgi sõidad 10 aastat veel SAMA rehviga ja hakkad mõtisklema, et :"kurat, vihmasel teel ei pea"
...tubli!
ktm lc4, honda slr650, suzuki gs850, kawasaki vulcan 800, honda hornet 919, suzuki gsx600, Honda varadero 1000, honda vt1100, honda africa twin 750
Re: esiratas vibab
nagu ma esimeses postituses ütlesin, vianoris vaadati üle ja velg ning rehv olid tip-top korras, muster on kah korralik.
Re: esiratas vibab
rattalaagreid ma pole vahetanud, kontrollin
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2462
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 202 korda
- Kontakt:
Re: esiratas vibab
Esiotsa vibra võib tekkida kas ühest järgmisest või siis kõigi mainitute "õnnetu koostööna". Kõik väljendid on maakeeli, mitte tehniliselt perfektsed:
- Esiratas tasakaalust väljas
- Esiratas "munas"
- Esiratas "kaheksas"
- Rattalaagrid tahavad vahetust
- Piduriketas kõver
- Rattarumm kõver
- Esipiduri kolvid pooleldi kinni
- Lenksukannu laagrid pole korrektselt pingutatud
- Lenksukannu laagrid tahavad vahetust
- Rehv kulunud ebaühtlaselt (muster võib olla täiesti OK)
- Rehv praak või saanud löökaugus karkassivigastuse
- Tsikli esihargi kaldenurga eripära (võimendab vibrat, kui üks punktides 1-9 on korrast ära)
Ja on veel neid põhjusi aga eelnenud olid levinuimad... Ja kui igaüks on ainult natuke paigast ära, siis õnnetult kokku langedes on tulemus päris intensiivne. Samas piisab ka ühe faktori suuremast kõrvalekaldest, et laperdama hakata.
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
-
- Postitusi: 1426
- Liitunud: 11 Dets 2003, 15:15
- Asukoht: Jawad ,SZR 660; YZF 600R;KTM 620 DUKE;YZF R1 ; KTM 625 sxc ,xt125x, KTM 600sixday,gsx-R600,KTM620sc
Re: esiratas vibab
pigem klassikaline rehvirõhk madal häda
[17:51] <R417> ma pole pretendeerinudki aasta mootoratturi aunimetusele
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2462
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 202 korda
- Kontakt:
Re: esiratas vibab
Jep - ka see. Eesti tingimustes on ka see tõesti juba klassika. Kõigest 0,2-0,4 mööda pandud rehvirõhk annab endast kenasti märku, seda eriti konstantse raadiusega pööretel. Aga eeldasin, et kui Vianoris juba käidud rehvi tasakaalu kontrollima käidud, siis rõhk vast ikka ka kontrollitud...
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
-
- Postitusi: 1426
- Liitunud: 11 Dets 2003, 15:15
- Asukoht: Jawad ,SZR 660; YZF 600R;KTM 620 DUKE;YZF R1 ; KTM 625 sxc ,xt125x, KTM 600sixday,gsx-R600,KTM620sc
Re: esiratas vibab
StreetMoto kirjutas:Jep - ka see. Eesti tingimustes on ka see tõesti juba klassika. Kõigest 0,2-0,4 mööda pandud rehvirõhk annab endast kenasti märku, seda eriti konstantse raadiusega pööretel. Aga eeldasin, et kui Vianoris juba käidud rehvi tasakaalu kontrollima käidud, siis rõhk vast ikka ka kontrollitud...
minu kogemus ütleb et tubases tingimuses seisnud ratas ja soe ruum versus kõlm asfalt ja jahe tuul ja hetkeline juhitavuse kadumine koos leknstrampiga on kiire tulema. Eriti veel kui rehv on olnud aastid sama ja tegelikult lähemal vaatlusel ka pragune ja kohati plastistnud.
See kevade otsisn 600 gixxeriga sama sündroomiga viga taga ja lõpuks aitas rõhu lisamine asja korda.
[17:51] <R417> ma pole pretendeerinudki aasta mootoratturi aunimetusele
Re: esiratas vibab
tnx kõigile kes mõtlesid kaasa. viisin paar päeva tagasi ratta tuttava juurde- seal selgus et vianoris oli polt, mis läbi ratta jooksed vigaselt kokku pandud. kannud, mis vasta velge peaksid olema olid ühelt poolt u sent väljaspool. põhjus oli selles, et pingutus kuuskant oli üle keeratud (see ei maksa midagi, aga kurb, et poisid selle südamerahus tagasi panid) . hea, et läksin sinna, kuna vana kes uueti üle vaatas, ütles, et sõites oleks võinud juhtuda et esivelg risti sõites oleks hüpand (hiljem mõtle, et mis selle põhjustas). see polnud küll põhjus miks ratas vibas. kuna mul elirehv eriti suure mustriga, oli seda raske märgata- rehv treppis. ponud sellest kuulnudki, aga kui vana seda teise ratta peal näitas, millel väikesem muster, nägin seda enda rattalgi. halb esimene kogemus selle firmaga mida soovitati, et teeb kõik käigupealt ja kiiresti ära!
Re: esiratas vibab
Kahjuks tuleb tunnistada, et paljud autorehvide paigaldajad ei tea tsiklitest ja nende omapäradest, eriti mis kaasnevad mingite kinnituste "lõtvumis" tagajärgedest mitte midagi! Soovitan käia ettevõttetes, mis tegelevad vastava valtkonna sõidukitega!
Endal pärast puhtam, kuivam ja muretum tunne!
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.