Tehnoülevaatus
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Re: Tehnoülevaatus
Seadusest paljud lähtuvadgi, et mitte rikkumise pärast töötuks jääda!
Laki 10a oli selline juhus:
tsiklimees tuli ülevaatusele, kõik korras, ainult et kaardiautomaat jukerdas. Ok, ligiduses oli mingi kaardiautomaat, et toob sealt raha. Anti tabroo ja sinna ta läks.
Aga siis taipas kohale vajuda maanteeameti kontroll ja alustas joosvat jälgimist.
Tsiklimees oli aus, ta läks automaadi juurde, nurus sealt välja 15EUR'i ja alustas tagasi teed. Samas aga mõtles, et on kaval ja enda heaolu nimel vahetas ära heleda esivisiiri tumeda vastu. Mõeldud, mõeldud ja nii ta tagasiteed alustas.
Jõudis ülevaatus punkti ja alustas maksmist, kuid kontroll avastas, et "ülevaatus ju tehtud, kuid räigelt eksitud seaduse kohta visiiri puudutavas teemas!" - ja nii see nätakas neile seal ära käis!
Nüüd nad kontrollivad isegi piduriketaste paksust, mis kui klient veel ei tea ise kontrollida kui raha kokku hoiab ja ise klotse vahetab, asub originaal ketase südamiku peal! Sealt loetakse mõõt ja kui mõõtmiseks määratud vahend näitab vähemat, siis läbi ei saa!
Vot nii!
PS! Kadaka tee 3 on siiani tsiklite ülevaatus 13EUR'i!
Re: Tehnoülevaatus
ralf kirjutas:Seadusest paljud lähtuvadgi, et mitte rikkumise pärast töötuks jääda!
Laki 10a oli selline juhus:
tsiklimees tuli ülevaatusele, kõik korras, ainult et kaardiautomaat jukerdas. Ok, ligiduses oli mingi kaardiautomaat, et toob sealt raha. Anti tabroo ja sinna ta läks.
Aga siis taipas kohale vajuda maanteeameti kontroll ja alustas joosvat jälgimist.
Tsiklimees oli aus, ta läks automaadi juurde, nurus sealt välja 15EUR'i ja alustas tagasi teed. Samas aga mõtles, et on kaval ja enda heaolu nimel vahetas ära heleda esivisiiri tumeda vastu. Mõeldud, mõeldud ja nii ta tagasiteed alustas.
Jõudis ülevaatus punkti ja alustas maksmist, kuid kontroll avastas, et "ülevaatus ju tehtud, kuid räigelt eksitud seaduse kohta visiiri puudutavas teemas!" - ja nii see nätakas neile seal ära käis!
Nüüd nad kontrollivad isegi piduriketaste paksust, mis kui klient veel ei tea ise kontrollida kui raha kokku hoiab ja ise klotse vahetab, asub originaal ketase südamiku peal! Sealt loetakse mõõt ja kui mõõtmiseks määratud vahend näitab vähemat, siis läbi ei saa!
Vot nii!PS! Kadaka tee 3 on siiani tsiklite ülevaatus 13EUR'i!
Kuna mu kiivri visiiril kiri ,et kasutamiseks valgel ajal siis järelikult on mul õigus ülevaataja pikalt saata!
Re: Tehnoülevaatus
No mina olen aru saanud seda, et kui tehasest on ette nähtud, siis peavad olema. Kui tehasest tuleb sõiduk ilma nendeta välja, siis ei pea! Kuid vajadusel (tehasest pole või on vigane olemasolev süsteem) pead oskama ette näidata käemärgid, millega annad märku manöövri alustamisel! Need on uues liiklusseaduses olemas!
§ 162. Maastikusõidukijuhi märguanded
(1) Maastikusõidukijuht peab andma suunamärguannet käesoleva seaduse § 39 lõikes 2 sätestatu kohaselt.
§ 39. Juhi märguanded
(2) Juht, kelle sõiduki ehituses pole suuna- või stopptulesid ette nähtud, kelle sõiduki suuna- või stopptuled on rikkis või sõitmisel töötavate ohutuledega, peab andma märku käega järgmiselt:
1) paremsuunamärguandeks tõstma õla kõrgusele kõrvale sirge parema käe või kõverdama õla kõrgusele tõstetud vasaku käe küünarnukist täisnurgi ülespoole;
2) vasaksuunamärguandeks tõstma õla kõrgusele kõrvale sirge vasaku käe või kõverdama õla kõrgusele tõstetud parema käe küünarnukist täisnurgi ülespoole;
3) pidurdamismärguandeks liigutama kõrvale tõstetud sirget kätt üles-alla.
Re: Tehnoülevaatus
Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded
Kood 218. Suunatule laternad
....enne 1. jaanuari 1996. a esmakordselt kasutusele võetud L kategooria sõiduki suunatule latern peab vastama valmistaja poolt ettenähtule;
Re: Tehnoülevaatus
Ei ole olemas seaduse silmis asju nagu enduuro, bike, chopper. On "L" katekooria , mis jaguneb L1,L2,L3,L4, L5, L6,L7.
Suunatuled Peavad olema ja E tsertifitseeritud. Enne 1.jaanuarit 1996 esmaregistreeritud ratastel peab vastama valmistaja juhendile. Ehk siis 95 aasta IZ il võib olla ilma e tähiseta suunatuli ja 60aasta jawal tehase poolt suunasid ei ole ja ülevaatusel neid ei nõuta.
01.01.1996 alates peavad suunatuled olema nõuete kohased
L3-(soolomootoratas) suunatulede valgusavade siseservade vaheline kaugus peab olema vähemalt: ees 240, taga180mm
L4 korviga ratas : 600mm
Veel mis on paljudel vigane koht on vilkumis sagedus., mis peab olema 90+-30 korda minutis.
esimese suunatule tähis 11 või 11b või 11c
taga suunal 12
Tähised siis alates 1996.
Motokiiver- peab olema e-tsertifitseeritud.
kiivri visiiri läbipaistvus peab olema vähemalt 80% pimedal ajal ja valgel ajal vähemalt 50% läbipaistvusega
Eespool mainitud "Maastikusõiduki märguanded" ei puutu küll tänavalegaalse enduuro kohta. Maastiku sõiduk on MS2 "ATV näiteks" millega liiklusesse minna ei tohi.
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Tehnoülevaatus
Nii palju kära selle ülevaatuse teemaga. Sõidan vanade ratastega. No ei vuntsi neid, enne ülevaatust ei viitsi isegi puhtaks pesta. Piduriklotside kulumist vaatan talvel ja siis otsustan, kas suvel on vaja vaadata või kestavad veel ühe hooaja - enne ülevaatust küll ei viitsi kontrollida. Et tuled põleks ja rehvid normi piires - need on ainsad asjad, mida vaatan. No pole kunagi probleemi olnud. Kui ikka talvel ratta korda teed, kestab ta vähemalt ülevaatusekõlblikuna sügiseni.
Vb muudabki selline tavaline, pideva sõitmise jälgedega ja ülearu vuntsimata ratas ülevaatajad rahulikumaks?
Re: Tehnoülevaatus
AndrusB kirjutas:Tundub, et leidus asjatundja. Kust saab seda tootja juhendit, kui tsikkel esmaregistreeritud enne 01.01.1996? Kas siis ei pea suunad olema nõuete kohased ( vilkumine õige) ja ei pea olema tähistusi? Kus saab kiivri visiiri läbipaistvust mõõta?
Ehk siis, et millised punktid peavad olema täidetud , millised mitte? Kust küsimustele vastuseid saab?
Palun viidet normdokumendile , kui kellelgi on?
Ma prooviks oma faiteri täitsa korrektselt legaalseks seadistada.
See sadularihma küsimus on ka veel õhus. Honda müüb tsiklit, millel tagasadula rihm puudub ja pole seal ka sangasid. Tekkis küsimus, mida ütleb ülevaataja?
Selle sadularihma kohta öeldi minule viimane kord ülevaatusel (samuti sadularihma polnud ja originaalis ette nähtud sang on eemaldatud), et tõmba kasvõi püksirihm ümber, peaasti et midagi on.
Saavad ise kah aru, et niikuinii keegi sealt kinni ei hoia, ikka hoitakse juhist, aga seadus on selline.
Re: Tehnoülevaatus
Suvel käisin Tallinnas Paavli tn ÜV punktis. Tsikkel käidi nii põhjalikult üle, mitte üks asi ei jäänud üle kontrollimata, tegi proovisõitu pidurite ABS kontrollimiseks, isegi seda küsiti, millal viimati õli vahetasin
Ajas veel ratta keskhargile, kontollis kas laagrites loksu pole jne. Tagatipuks muidugi vaatas, kas kiivril ikka EU tähis on.
Re: Tehnoülevaatus
See valmistaja juhendi kohane on tõepoolest väga imelik mõiste. Sest kui sa tuled näiteks 89aasta rattaga, siis ausõna pole ülevaatajatel mitte kuskilt neid valmistaja juhendeid võtta. Aga kuna enne 1996 esma regatud rattal ei ole "e" ja tähised nõutud, siis peavad olema toimivad tuled. Ja sellest saadakse ikka aru, kas sul on seerjatootmise latern, või oled ise selle meisterdanud. Pole vahet, kui oled Kawale pannud Yamaha tuled
Visiiri läbipaistvuse mõõtmiseks on ülevaatuspunktides olemas aparaat, millega autode klaaside läbipaistvust mõõdetakse. KUIGI on üks "aga" sest mõõta tuleb sirget klaasi, mida kiivri visiirilt on raske leida Ja nii suure kumerusega klaasil on mõõtmine vale
On väga palju seadusi, mis teoreetikute poolt tehtud, aga praktikas asjad ei toimi, lihtsalt pole võimalik Kas või korrektne müra mõõtmine
Ülevaatajatelt nõutakse, aga kui juba ümbritsev müra on suurem kui mootorrattal lubatud, siis kuidas mõõta?? Jääbki visuaalne vatlus: kui on ikka tühi toru, sõelad robustselt eemaldatud, auto resonaatorist ise midagi kokku käkerdatud, Igasugused ilma täisteta Yoshimurad ja cobrad küljes. Ei ole ju normaalne, kui ülevaataja ei saa kliendiga töötava ratta kõrval normaalselt rääkidagi
Seadus nõuab tagaistujale kinnihoidmis käepidet. Kas sadula rihm, või siis käepidemed kahelpool. Kui mõnel tehase rattal need puuduvad, seda ei oskagi kohe kommenteerida. Kuigi siin jälle praktikast lähtudes, siis tagaistujale see sadula rihmast hoidmine on üks naerukoht
Re: Tehnoülevaatus
"No mina olen aru saanud seda, et kui tehasest on ette nähtud, siis peavad olema. Kui tehasest tuleb sõiduk ilma nendeta välja, siis ei pea! Kuid vajadusel (tehasest pole või on vigane olemasolev süsteem) pead oskama ette näidata käemärgid millega annad märku manöövri alustamisel! Need on uues liiklusseaduses olemas! "
Misajast Tehnoülevaatusel sõiduoskusi kontrollitakse?
Re: Tehnoülevaatus
"No mina olen aru saanud seda, et kui tehasest on ette nähtud, siis peavad olema. Kui tehasest tuleb sõiduk ilma nendeta välja, siis ei pea! Kuid vajadusel (tehasest pole või on vigane olemasolev süsteem) pead oskama ette näidata käemärgid millega annad märku manöövri alustamisel! Need on uues liiklusseaduses olemas! "
tegelikult oled õieti aru saanud. Kui tuled rattaga, mis esmaregatud enne 01.01.1996 siis peab ta olema valmistaja juhendi kohane ja kui valmistaja pole suunasid teinud, siis vehidki kätega.
Kui aga esma regamine peale 1996, siis seadus ütleb, et sellise aastaga rattal peavad suunad olema. Ja kui valmistaja neid ei ole pannud, siis selline ratas ei tohiks üldse arvele saadagi, kuna ta ei vasta seadustele.
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7415
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1095 korda
- Tänatud: 1117 korda
- Kontakt:
Re: Tehnoülevaatus
AndrusB kirjutas:Ja mis veel lahedam see rihm peab olema ühendatud raamiga. Aga pole lisatud kuidas.
Ehk siis peaks iga tsikli lisavarustuses olema üks korralik püksirim
Peab konkreetsel koormusel vastu pidama, kuidas kinnitaud on polegi tähtis. Peaasi, et vastu peab.
"Rihm ja selle kinnitusseade peavad olema projekteeritud nii, et need ei katke mõjutamisel vertikaalse
staatilise tõmbejõuga 2 000 N, mida rakendatakse rihma keskosale maksimaalse survega 2 MPa."
Re: Tehnoülevaatus
Misajast Tehnoülevaatusel sõiduoskusi kontrollitakse?
Palun väga vabandust, kuid kes väitis, et oskusi kontrollitakse? Jutt oli juhi märguandest manöövri sooritamiseks.
Ja visiiri kontrollimiseks kui kumeruse tõttu on keeruline mõõta, siis võetakse visiir lahti.
-
- Postitusi: 3250
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 70 korda
- Tänatud: 372 korda
Re: Tehnoülevaatus
sinilind123 kirjutas:, ülevaatajale kohe üldse ei meeldinud ja teine imelik asi see, et talle ei meeldind, kuidas mu tsikkel suitseb. :
no olgem ausad ka, see ratas suitseb külma mootoriga nii jubedalt, et nähtavus kaob ära
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
-
- Postitusi: 1044
- Liitunud: 08 Apr 2008, 21:45
- Tsikkel: TransAlp ja Africa Twin
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 20 korda
Re: Tehnoülevaatus
RD kirjutas:Tänud Miu´le ja ryhkija´le hea soovituse eest. Esimeses ülevaatuspunktis saadeti mind kohe kukele, bussipargis olid normaalsemad inimesed.
Natuke vana teema, aga bussipargi üv on ainus, kus on juhtunud selline asi, et ei saand rattaga läbi. Siis oli nimelt probleemiks, et 2takti ratas suitseb ja, et stock väljalaskega 125ccm teeb üle igasuguste euronormide lärmi. Saadeti kohe mujale, kus ülevaataja sõitis ise mu rattaga platsil ringi ja proovis pidurdada. Hiljem vaatas tuled üle ja oligi tehtud.
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Tehnoülevaatus
Rihm... Vanal Jawal on see sadula küljes, aga mina selle otsas küll kõõluda ei julgeks vähegi kõvema jõuga. Mu kawakal on küll kaks sanga, aga minu käed küll nii pikad pole, et tagaistmel istudes nendeni ulatuks. Mu naisel ka ei ulatu, sestap hoiab ta kinni hoopis pakiraamist. Ju siis ratas mõeldud lõuna poole - need Aafrikale lähemal, ju siis käed pikemad.
Üldiselt pole mu ratastega keegi sõita tahtnud. Ja norinud ka pole, ehkki masinad klantsimata ja tolmused. Või siis just selle pärast?
Korras nad mul ikkagi on - need pole mul hobisõidukid vaid igapäevased tööloomad.
-
- Postitusi: 402
- Liitunud: 02 Dets 2005, 04:49
- Tsikkel: Yamaha XT 660 X
- Asukoht: Tabasalu/Harkujärve/Saaremaa
- Kontakt:
Re: Tehnoülevaatus
Häälte kohta, endal pole küll kogemusi olnud, aga tekib tunne et eesti ülevaatuspunktides töötavad mehed on kõik taadeldud kõrvadega.
Head mehed, õppind riistad.
-
- Postitusi: 1017
- Liitunud: 20 Mär 2006, 08:08
- Tsikkel: Suzu DR-Z400
- Asukoht: Viimsi
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: Tehnoülevaatus
Tuono kirjutas:Kas ühe tahavaate peegliga saab mootorrattaga ülevaatuselt läbi?
Vasakpoolne on kohustuslik.
Re: Tehnoülevaatus
Tuono kirjutas:Kas ühe tahavaate peegliga saab mootorrattaga ülevaatuselt läbi?
Sõltub, sest enne 1. jaanuarit 1990. a esmaregistreeritud mootorrattal ning alates 1. jaanuarist 1990. a esmaregistreeritud mootorrattal, mille valmistaja poolt lubatud kiirus ei ületa 100 km/h, peab olema vasakul küljel või mõlemal küljel üks peegel. Kui lubatud kiirus ületab 100 km/h, peab peegel olema mõlemal küljel. Peeglil ei tohi olla pragusid, peegeldav kiht peab olema terve ja peegel kindlalt kinnitatud, peegel peab olema reguleeritav. Mootorratta peeglid ja nende paigaldus peavad vastama E-reegli nr 81 või direktiivi 97/24/EÜ nõuetele ja valmistaja poolt ettenähtule. (Majandus- ja kommunikatsiooniministri 13.06.2011. a määruse nr 42 „Mootorsõiduki ja selle haagise tehnonõuded ning nõuded varustusele” lisa 1, kood 611. Tahavaateseadmed)
Seega on
margus014 kirjutas:Vasakpoolne on kohustuslik.
vaid poolik tõde.
Re: Tehnoülevaatus
Siis selle ratta omanik valetab või oli ülevaataja ebapädev! Üks peegel ja legaalne üv. http://www.mototehnika.ee/used/911523
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6763
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 692 korda
- Tänatud: 455 korda
Re: Tehnoülevaatus
Tuono kirjutas:Siis selle ratta omanik valetab või oli ülevaataja ebapädev! Üks peegel ja legaalne üv. http://www.mototehnika.ee/used/911523
Miks nii hullusti, mu masinal on ka ainult 1, vasakpoolne peegel ja ÜV samuti legaalselt läbitud.
Aga peegel on sellel rattal küll küsitavas kohas
edu
Re: Tehnoülevaatus
yeekim kirjutas:Tuono kirjutas:Siis selle ratta omanik valetab või oli ülevaataja ebapädev! Üks peegel ja legaalne üv. http://www.mototehnika.ee/used/911523
Miks nii hullusti, mu masinal on ka ainult 1, vasakpoolne peegel ja ÜV samuti legaalselt läbitud.
Aga peegel on sellel rattal küll küsitavas kohasedu
Küsitav või mitte aga vähemalt näitab mitte nagu mõni hiirev..u suurune chopperi peegel.
Re: Tehnoülevaatus
Võin vabalt öelda, et see minu üks peegel näitab mulle kordades rohkem kui näiteks mõne tehasest tulnud baigi kaks peeglit
Mootorratta tehniline ülevaatus ( tüv ) Tallinnas
Tere,
Ma alles teist aastat tallinlane, pealegi eelmine hooaeg jäi praktiliselt vahele
Keegi mõnda leebemat TÜV kohta teab ehk nimetada?
Sai mindud Sõpruse pst Ameerika Auto kõrval olevasse, sealt läbi ei saanud - vanamees hakkas nokkima, kus on tagasõitja käepide (rolleriteema...), kas see on ühekohaline mootorratas, kus on helkur, kus on peegel jne...
(okei, peegli ma lähiajal panen külge)
Vedas, et pääsesin maksmata
ideid?
Terv,
-
- Postitusi: 361
- Liitunud: 31 Mär 2007, 21:57
- Tsikkel: Aprilia Tuono RSV 1000r
- Asukoht: Karjamaa
Re: Mootorratta tehniline ülevaatus ( tüv ) Tallinnas
See vist rohkem teise teema teema;)
http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?f=12&t=72033
Aga idee oleks pakkuda selline, et tee oma ratas korda vastavalt nõuetele. On ohutum nii endale, kui ka teistele kaasliiklejatele!
Ilusat kevadet!
Re: Mootorratta tehniline ülevaatus ( tüv ) Tallinnas
Tänan soovitamast,
tegelen sellega!
Polnud just vastus minu küsimusele
-
- Postitusi: 242
- Liitunud: 21 Apr 2007, 15:46
- Tsikkel: zx7r
- Asukoht: Laulasmaa
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Re: Mootorratta tehniline ülevaatus ( tüv ) Tallinnas
Vaevalt siin keegi avalikult ütlema hakkab kus/kes seadust rikub ja ka privaatselt ütlemine kellegile kasu küll ei too...
-
- Postitusi: 43
- Liitunud: 15 Juun 2009, 17:00
- Tsikkel: Yamaha FZ1-N 07; Iz Jup-2k 67
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Tehnoülevaatus
Tõstan väheke teemat,
Täna sai siis sellises kohas käidud http://www.tehnokonsult.ee/asukoht_tallinn.html mida ka siin eespool soovitati! Järjekorda ei olnud ja mees oli suht normaalne! Hind oli 13 eurot, kontrolliti vin koodi, tulesid ja kutt ise hüppas peale ja kohapeal testis pidureid (pidurit hoidis peal ja nö õõtsutas tsiklit ) ja muud nagu ei vaatandki! Ratas oli siis tehniliselt korras ja sõit võis jätkuda
!
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.