külgkorv

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

jegesmesh
Postitusi: 648
Liitunud: 03 Veebr 2009, 18:37
Tsikkel: poolik veel
Asukoht: Jõgeva

Re: külgkorv

Lugemata postitus Postitas jegesmesh »

badandevil kirjutas:
petz61 kirjutas:

...tead meile külgkorvist kah midagi targemat kõnelda v???

Mmm, mitte olulliselt. Vana IŽ-i külgkorv on, suht räbal näeb välja. Husul on reedel sünnipäev, siis saab kätte kui ilusti käitub :)

Kas sa ostsid selle korvi Jõgevalt ja lasid veel kulleril järel käia? :D

Kasutaja avatar

jegesmesh
Postitusi: 648
Liitunud: 03 Veebr 2009, 18:37
Tsikkel: poolik veel
Asukoht: Jõgeva

Re: külgkorv

Lugemata postitus Postitas jegesmesh »

badandevil kirjutas:
jegesmesh kirjutas:

Kas sa ostsid selle korvi Jõgevalt ja lasid veel kulleril järel käia? :D

Jaaaa! :D

Minu vana külka peaks siis olema, oi mis jama oli seda sinna autosse mahutada. :D


matcho
Postitusi: 255
Liitunud: 27 Veebr 2007, 21:37
Tsikkel: hetkel rattatu

Re: külgkorv

Lugemata postitus Postitas matcho »

mul peaks ühe vana emmilise korvi raam koos rattaga vedelema maal (plekk kopsik mädanes ära ). nii et kui kellegil huvi siis andku teada

parem kaks politseid ees kui üks taga ....

husu
Postitusi: 105
Liitunud: 25 Veebr 2005, 08:25
Tsikkel: yamaha xjr 1200
Asukoht: tartu

Re: külgkorv

Lugemata postitus Postitas husu »

lasin vanni survepesuriga seest puhtaks ja avastasin et umbes 5 potsenti põrandast haihtus koos prahiga. nüüd vaja uus vann sebida, sest taastamine läeb jube kalliks

maailm jookseb lõpu poole
Kasutaja avatar

retro
Postitusi: 927
Liitunud: 27 Juun 2005, 18:20
Tsikkel: Tiger885, külkaIŽ
Asukoht: Kohatu
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 30 korda
Kontakt:

Re: külgkorv

Lugemata postitus Postitas retro »

http://www.okidoki.ee/item/917609/

Üks huvitav kombinatsioon külkaga.

Kasutaja avatar

Härg
Postitusi: 97
Liitunud: 19 Veebr 2008, 18:50
Tsikkel: TDM850
Asukoht: Pärnu
Tänatud: 12 korda

Re: külgkorv

Lugemata postitus Postitas Härg »

Siia teemasse ei saa mitte postitamatta jätta, et selline asi mõlgub mõttes:

http://nagi.ee/photos/athossuur/18415703/

Kui kellelgi mõni vana korv vanarauda viimist ootab, siis ma selles osas saaksin aidata :)

Kontakt: 555 255 17

Harrikald
Postitusi: 15
Liitunud: 06 Okt 2010, 09:00

Re: külgkorv

Lugemata postitus Postitas Harrikald »

Mul just selline korv koos raamiga pakkuda nagu see okidoki sinine.

Kasutaja avatar

miilits
Postitusi: 763
Liitunud: 14 Juun 2005, 07:24
Tsikkel: Kawasaki KZ1000P, Iž
Asukoht: Viljandi

Re: külgkorv

Lugemata postitus Postitas miilits »

Ütlen ka sõna sekka, korvidega sõitnud vahelduva eduga 70-ndatest, kuskile kokkutulekule minnes on hea asju kaasa võtta, ka lapselapsi saab sõidutada ja omagi "küleluu" on vahel nõus sinna istuma, seljakoti kohustest keeldub ammugi (ega ma teda sinna hirmsasti igatsegi), nooremana sellist probleemi ei olnud. Kui tegu viletsa või libeda teega ei ole ka mingeid probleeme, sest kolme punktiga maale toetuda ikka kindlam.Masina väärtus ka ei tohiks kukkuda, sest vaadake piiritaguseid korvidega rataste hindu, ise tahaks kunagi proovida kaasaegset külghaagisega ratast nagu näiteks hr. Illisonil on.
Mis puutub veel korvide otsimisse, siis minul on ka üks komplektne IZ-i külghaagis pakkuda. (crash)

Kasutaja avatar

margoman
Postitusi: 111
Liitunud: 25 Mai 2007, 15:54
Asukoht: Tallinn

Re: külgkorv

Lugemata postitus Postitas margoman »

Kasutan vana teemat,

paluks natuke infot seoses külgkorviga.
Nimelt, külgkorviga paigaldatakse tihti ka uus esirehv(laiem) koos amortidega, samas olen näinud palju, et jäädakse ka kindlaks originaal esirehvile, mis siis soolo tsiklil juba olemas.
Küsimus: mis, kui palju ja kuidas muudab tsikli esirehv(originaal või laiem rehv) külgkorvi puhul juhitavust, mugavust, kulumist jne.
Samas kui suur on vajadus külgkorvi puhul laiema esirehvi järele.
Kui abiks, siis tegemist on kawasaki zzr1400-ga

Eestis peaks külka vendasid küll juba olema, äkki oskate natuke abiks olla sellise küsimusega.
Ahjaa, nõuka külka on mul olemas, aga selle tsikli kogemused mind lääne tsikli juures kahjuks ei aita, niiet hea oleks just kuulda kogemusi nendelt, kes on lääne tsiklile külka külge saanud.

Tänud.

Selgitavaks järgmised pildid
Pilt
Pilt

Kasutaja avatar

ishijupp
Postitusi: 1112
Liitunud: 13 Jaan 2006, 11:54
Tsikkel: BMW R1150R , K-650
Asukoht: Harku
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 8 korda
Kontakt:

Re: külgkorv

Lugemata postitus Postitas ishijupp »

Külkaga tsikkel allub hoopis teistsugustele juhtimisvõtetele kui soolokas. Soologa keerates juhtrauda vasakule hakkad, tänu kaldele, keerama paremale. Korviga keerad juhtrauda vasakule ja liigud samuti vasakule, seega kallutamisega juhtimiseks oluline esirehvi profiil pole korviga sõidul oluline. Pigemini sobib auto rehv esirattale paremini- tugeval pidurdusel oht lohisema minna väiksem ja võimalik kasutada pidurdamiseks suuremat jõudu. Kas ja kuidas sellise lamooneka keeramine füüsiliselt toimub, ei oska öelda- arvatavasti nagu roolivõimuta sõiduautol- aparaat kergelt veerema, alles siis hakkab jõud roolist üle käima.

Kasutaja avatar

speedvana
Postitusi: 865
Liitunud: 17 Juun 2007, 13:41
Tsikkel: FZR
Asukoht: tallinn/+
Tänatud: 1 kord

Re: külgkorv

Lugemata postitus Postitas speedvana »

korviga rattal pole vajadust, et rehv haakuks teekattega külgpinnalt, seega on haakumis/kulumis pind põhiliselt rehvi horisontaalpind, mida laiem seda parem, U proofilga hakkab kohe keskosa hullult kulutama.
Ka korviga sikkliga saab kallutada, kuid ainult vasakule küljele (korv õhus)ja sõita kasvõi tallinnast-tartu :bsmile:


meier
Postitusi: 110
Liitunud: 10 Aug 2006, 15:47
Tsikkel: V-Strom AL4
Asukoht: Mõdriku vanaküla
Tänatud: 1 kord

Re: külgkorv

Lugemata postitus Postitas meier »

Esiots tehakse ringi eelkõige juhitavuse- ja stabiilsuse parandamiseks erinevatel teeoludel ja kiirustel. Kui vaatad oma ülesse pandud pilte- on näha kui palju ümberehitatud rattal esiratas eespool on. Kui kiirused piirduksid vaid max.90-100kmh siis poleks ju vist ka nii ülioluline.... .
Lisaks teavad kõik korviga kokku puutunud, et sellel kaadervärgil reguleeritakse ka kokkujooksu. Vale kokkujooksuga ja sooloratta esiotsaga ning esihargi liikumisgeomeetriaga (is tähendab juba eelmainitud "jäerljooksu"), oleks sellise suure ratta juhtimine suurematel kiirustel või kurvides ikka "jõu ja ilu number". Turvalisuse mõttes aga puhas loterii.

Dt 6 ...--CZ425/sidecar...-- V-Strom LA5
RRRC
Kasutaja avatar

margoman
Postitusi: 111
Liitunud: 25 Mai 2007, 15:54
Asukoht: Tallinn

Re: külgkorv

Lugemata postitus Postitas margoman »

Esimesel pildil on tegemist nn. high performance külgkorviga, mis ise juba eeldab suuremaid kiiruseid, sellest ka pildil laiem rehv, teine pilt tavalise külgkorviga ja rehv tavaline.
Küsimus just ongi selles, et kui jätta originaal rehv ette, kas legaalsetel kiirustel või siis max 110-120 km/h on võimalik normaalselt sõita, äkki on kellegil kogemusi kellel lääne ratas ja külgkorv või siis on proovinud?
Jätame rehvi kulumise kõrvale.

Kasutaja avatar

retro
Postitusi: 927
Liitunud: 27 Juun 2005, 18:20
Tsikkel: Tiger885, külkaIŽ
Asukoht: Kohatu
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 30 korda
Kontakt:

Re: külgkorv

Lugemata postitus Postitas retro »

Puhtteoreetilist iba (oman vaid vanaaegset külkat):
Legaalsetel kiirustel (Eestis 110 vaid sirgetel lõikudel) sul tõesti peale esirehvi kiire kulumise probleeme ei teki.
Samas vaadates seda, kuidas enamik siiski "fixed sidecar"-ile teise esihargi ja "autoratta" ette panevad, on selleks ilmselt oma mõjuv põhjus juhtavuse (lihtsuse) näol.

Teine asi on muidugi "leaning / tilting sidecar", kus tsiklirehv oma kohal. Sellist tahaks väga ka ise proovida (ja võib-olla siis ka omale teha)


petz
Postitusi: 1443
Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
Tänatud: 2 korda

Re: külgkorv

Lugemata postitus Postitas petz »

tänaseks sai siis kah oma dneprile korv tagasi külge kruvitud. soolona sõites said kõik korvi kinnitused säilitatud,esihargi panin ka originaali tagasi, midagi korvi seades pole muutnud, kuid nüüd on selline jama tekkinud , et proovisõitu tehes hakkas juba väikesel kiirusel lenksu tugevalt kahele poole lõhkuma,rooli võnkeleevendist pole ka mingit kasu, esiratas ja ka teised rattad on suht sirged, viimati, enne sooloks tegemist sõites sellist jama polnud - endal just sai mõistus otsa, oskab ehk keegi korvimeestest kommenteerida , milles asi ???????

Kasutaja avatar

bigdog
Postitusi: 1314
Liitunud: 11 Sept 2005, 21:43
Tsikkel: HD
Asukoht: Euroopa
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 10 korda

Re: külgkorv

Lugemata postitus Postitas bigdog »

Kas kokkujooks on õige? Kui kulunud esirehv on? Tahes-tahtmata kulub esirehv korviga sõites teistmoodi kui soolot sõites.

Your choice is Your half chance.

petz
Postitusi: 1443
Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
Tänatud: 2 korda

Re: külgkorv

Lugemata postitus Postitas petz »

sama korv, mis küljes kunagi oli, sai samamoodi tagasi ka pandud,selle sama raami külge, katsetamise mõttes rattaid tõstsin ka ringi, tulemus ikka sama, ehk teisiti - mingit tulemust pole. tagaratas on see sama, mis oli ka ennemalt korviga sõites all, esitaras korralik ,rehv ilus, ei viska ega midagi, lõtkusid pole...teoreetiliselt peaksid kokkujooksud ja kalded ka samad olema... :bsmile:

Kasutaja avatar

Hiid
Postitusi: 181
Liitunud: 17 Nov 2008, 19:34
Asukoht: Tallinn, Hiiu
Tänatud: 9 korda

Re: külgkorv

Lugemata postitus Postitas Hiid »

Palu piiblis on külka jaoks seadenurkade reguleerimine ilusti kirjas.Lisaks kokkujooksule peab rattal olema ka külgkalle väljapoole (kuni 3 kraadi). Reguleerimise kohta on seal öeldud nii et kui kisub sissepoole siis on külgkalle väike, kui kisub väljapoole siis on külgkalle suur. Kontrollitakse katsesõiduga ja reguleeritakse vastavalt.

Kokkujooks: Üks latt vastu esimest ja tagumist ratast, teine latt vastu külka ratast (natuke maapinnast kõrgemale et saaks kindla suuna). Ratta telgede kohalt mõõtes peab kahe lati vastavate punktide vahe olema 10...15 mm. Põhimõtteliselt sõidab korviga ratas ilusti otse kui kõik reguleeritud õieti.

Kas tõukeleevendit peale ei saa keerata? Ta ikka väga hullusti ise ei tohiks vänderdada, see ikka teatud resonantside puhul abiks.

Biker.ee. Mootorratturite kohkumispaik.

petz
Postitusi: 1443
Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
Tänatud: 2 korda

Re: külgkorv

Lugemata postitus Postitas petz »

ratta tehase manuaal soovitab 2 kraadi külgkallet ja 10mm kokkujooksu, a see esiotsa lõkumine on ikkagi suht jõhker, hakkab see algul vaikselt ja muutub kiiresti ägedamaks, lõpuks läheb resonantsi, leevendi lõpuni kinni keerates muidugi see kõik vähem, a keeramine suht kange, muidugi saab ju lenksu toore jõuga paigal kah hoida kuid see normaalne pole :(

Viimati muutis petz, 09 Okt 2011, 19:35, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

ducatist
Postitusi: 153
Liitunud: 30 Juun 2007, 13:20
Tsikkel: Monster 900
Asukoht: Haapsalu

Re: külgkorv

Lugemata postitus Postitas ducatist »

Mul on oma kogemusest meeles, et korvi tagasi pannes nurgad muutuvad.Kontrolli kokkujooks üle.Veel meenub,et olen seda sama probleemi kogenud, aga lahendust ei mäleta. Kas esikahvli laagrid on konditsioonis?

Kasutaja avatar

tnacc
Postitusi: 409
Liitunud: 07 Nov 2007, 14:35
Tsikkel: Can-am Outlander 800
Asukoht: saaremaa

Re: külgkorv

Lugemata postitus Postitas tnacc »

Harrikald kirjutas:

Mul just selline korv koos raamiga pakkuda nagu see okidoki sinine.

mis maksab või mille vastu vahetaksid?

Planeeta korvis sündinud

asixmer
Postitusi: 141
Liitunud: 24 Juul 2005, 21:52
Asukoht: Jogeva

Re: külgkorv

Lugemata postitus Postitas asixmer »

Endal seisab üks vana jupiter korviga garaazis, kunagi sai ostetud vanema meesterahva käest. Sai temaga maal paar aastat soolona sõidetud ja lõpuks ta üle värvitud ja tehniliselt korda tehtud,et kätt harjutada. Alguses ostes ei olnud temaga plaan kunagi liikluses osalema hakata ja dokumendid ei omanud tähtsust tollel ajal. Nüüd mida aeg edasi, sooviks temaga ikka ka liikluses osaleda. Kui raske ja kas on üldse teda võimalik regisrtisse saada? Ilmselt 70ndate pill julgen arvata ja umbes 90% originaal. Ma ei mäleta kas raamil üldse mingi birkagi küljes on või mõni kerenumber kuskil.

Dnepri baasil Trike(ehitamisjärgus), iz jupiter 3(korviga), KTM LC4, CBR600F4i

iff
Postitusi: 87
Liitunud: 01 Juul 2005, 16:12
Kontakt:

Re: külgkorv

Lugemata postitus Postitas iff »

petz61 kirjutas:

tänaseks sai siis kah oma dneprile korv tagasi külge kruvitud. soolona sõites said kõik korvi kinnitused säilitatud,esihargi panin ka originaali tagasi, midagi korvi seades pole muutnud, kuid nüüd on selline jama tekkinud , et proovisõitu tehes hakkas juba väikesel kiirusel lenksu tugevalt kahele poole lõhkuma,rooli võnkeleevendist pole ka mingit kasu, esiratas ja ka teised rattad on suht sirged, viimati, enne sooloks tegemist sõites sellist jama polnud - endal just sai mõistus otsa, oskab ehk keegi korvimeestest kommenteerida , milles asi ???????

Võimalik et su esiamortidel on juhtpuksid kulunud ja esihark on nn vedel. Fikseeri kuidagi esiratas ja proovi lenksusid keerata. Kui paindub hargist väga läbi on põhjus selles.

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Re: külgkorv

Lugemata postitus Postitas mx77 »

korvi külgepanekul on vist kokkujooks ja kalded ka olulised - äkki need paigast?


iff
Postitusi: 87
Liitunud: 01 Juul 2005, 16:12
Kontakt:

Re: külgkorv

Lugemata postitus Postitas iff »

Kui tõukeleevendi kinnipoomisel ikka vänderdab siis pole tegu kokkujooksu ega külgkalde probleemiga. Pigem tuleb viga otsida roolikannust ratta poole. Vedelad amordid, lõtkuga rattalaagrid või pehmed kodarad. Kui kokkujooks korvil paigast ära siis ei hakka ta mitte rooliga saagima vaid ühele poole kiskuma sõites.


petz
Postitusi: 1443
Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
Tänatud: 2 korda

Re: külgkorv

Lugemata postitus Postitas petz »

viga leitud :D
nimelt põhjustas lenksu laperdamist eelkõige lõtk roolileevendi ja raami vahel. see sai kõrvaldet ja nüüd ei pea seda leevendit kah enam väga kinni keerama.
masin jookseb otse ja täiesti juhitav. kõik nii nagu peab.
veel oleks vaja roolikann ringi teha koonusrull laagritele ja panna korralik reguleeritav rooliamort, võib-olla saab veel parem .

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”