külgkorv
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Re: külgkorv
badandevil kirjutas:petz61 kirjutas:...tead meile külgkorvist kah midagi targemat kõnelda v???
Mmm, mitte olulliselt. Vana IŽ-i külgkorv on, suht räbal näeb välja. Husul on reedel sünnipäev, siis saab kätte kui ilusti käitub
Kas sa ostsid selle korvi Jõgevalt ja lasid veel kulleril järel käia?
Re: külgkorv
badandevil kirjutas:jegesmesh kirjutas:Kas sa ostsid selle korvi Jõgevalt ja lasid veel kulleril järel käia?
Jaaaa!
Minu vana külka peaks siis olema, oi mis jama oli seda sinna autosse mahutada.
Re: külgkorv
mul peaks ühe vana emmilise korvi raam koos rattaga vedelema maal (plekk kopsik mädanes ära ). nii et kui kellegil huvi siis andku teada
Re: külgkorv
lasin vanni survepesuriga seest puhtaks ja avastasin et umbes 5 potsenti põrandast haihtus koos prahiga. nüüd vaja uus vann sebida, sest taastamine läeb jube kalliks
Re: külgkorv
Siia teemasse ei saa mitte postitamatta jätta, et selline asi mõlgub mõttes:
http://nagi.ee/photos/athossuur/18415703/
Kui kellelgi mõni vana korv vanarauda viimist ootab, siis ma selles osas saaksin aidata
-
- Postitusi: 763
- Liitunud: 14 Juun 2005, 07:24
- Tsikkel: Kawasaki KZ1000P, Iž
- Asukoht: Viljandi
Re: külgkorv
Ütlen ka sõna sekka, korvidega sõitnud vahelduva eduga 70-ndatest, kuskile kokkutulekule minnes on hea asju kaasa võtta, ka lapselapsi saab sõidutada ja omagi "küleluu" on vahel nõus sinna istuma, seljakoti kohustest keeldub ammugi (ega ma teda sinna hirmsasti igatsegi), nooremana sellist probleemi ei olnud. Kui tegu viletsa või libeda teega ei ole ka mingeid probleeme, sest kolme punktiga maale toetuda ikka kindlam.Masina väärtus ka ei tohiks kukkuda, sest vaadake piiritaguseid korvidega rataste hindu, ise tahaks kunagi proovida kaasaegset külghaagisega ratast nagu näiteks hr. Illisonil on.
Mis puutub veel korvide otsimisse, siis minul on ka üks komplektne IZ-i külghaagis pakkuda.
Re: külgkorv
Kasutan vana teemat,
paluks natuke infot seoses külgkorviga.
Nimelt, külgkorviga paigaldatakse tihti ka uus esirehv(laiem) koos amortidega, samas olen näinud palju, et jäädakse ka kindlaks originaal esirehvile, mis siis soolo tsiklil juba olemas.
Küsimus: mis, kui palju ja kuidas muudab tsikli esirehv(originaal või laiem rehv) külgkorvi puhul juhitavust, mugavust, kulumist jne.
Samas kui suur on vajadus külgkorvi puhul laiema esirehvi järele.
Kui abiks, siis tegemist on kawasaki zzr1400-ga
Eestis peaks külka vendasid küll juba olema, äkki oskate natuke abiks olla sellise küsimusega.
Ahjaa, nõuka külka on mul olemas, aga selle tsikli kogemused mind lääne tsikli juures kahjuks ei aita, niiet hea oleks just kuulda kogemusi nendelt, kes on lääne tsiklile külka külge saanud.
Tänud.
Selgitavaks järgmised pildid
-
- Postitusi: 1112
- Liitunud: 13 Jaan 2006, 11:54
- Tsikkel: BMW R1150R , K-650
- Asukoht: Harku
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 8 korda
- Kontakt:
Re: külgkorv
Külkaga tsikkel allub hoopis teistsugustele juhtimisvõtetele kui soolokas. Soologa keerates juhtrauda vasakule hakkad, tänu kaldele, keerama paremale. Korviga keerad juhtrauda vasakule ja liigud samuti vasakule, seega kallutamisega juhtimiseks oluline esirehvi profiil pole korviga sõidul oluline. Pigemini sobib auto rehv esirattale paremini- tugeval pidurdusel oht lohisema minna väiksem ja võimalik kasutada pidurdamiseks suuremat jõudu. Kas ja kuidas sellise lamooneka keeramine füüsiliselt toimub, ei oska öelda- arvatavasti nagu roolivõimuta sõiduautol- aparaat kergelt veerema, alles siis hakkab jõud roolist üle käima.
-
- Postitusi: 865
- Liitunud: 17 Juun 2007, 13:41
- Tsikkel: FZR
- Asukoht: tallinn/+
- Tänatud: 1 kord
Re: külgkorv
korviga rattal pole vajadust, et rehv haakuks teekattega külgpinnalt, seega on haakumis/kulumis pind põhiliselt rehvi horisontaalpind, mida laiem seda parem, U proofilga hakkab kohe keskosa hullult kulutama.
Ka korviga sikkliga saab kallutada, kuid ainult vasakule küljele (korv õhus)ja sõita kasvõi tallinnast-tartu
-
- Postitusi: 110
- Liitunud: 10 Aug 2006, 15:47
- Tsikkel: V-Strom AL4
- Asukoht: Mõdriku vanaküla
- Tänatud: 1 kord
Re: külgkorv
Esiots tehakse ringi eelkõige juhitavuse- ja stabiilsuse parandamiseks erinevatel teeoludel ja kiirustel. Kui vaatad oma ülesse pandud pilte- on näha kui palju ümberehitatud rattal esiratas eespool on. Kui kiirused piirduksid vaid max.90-100kmh siis poleks ju vist ka nii ülioluline.... .
Lisaks teavad kõik korviga kokku puutunud, et sellel kaadervärgil reguleeritakse ka kokkujooksu. Vale kokkujooksuga ja sooloratta esiotsaga ning esihargi liikumisgeomeetriaga (is tähendab juba eelmainitud "jäerljooksu"), oleks sellise suure ratta juhtimine suurematel kiirustel või kurvides ikka "jõu ja ilu number". Turvalisuse mõttes aga puhas loterii.
RRRC
Re: külgkorv
Esimesel pildil on tegemist nn. high performance külgkorviga, mis ise juba eeldab suuremaid kiiruseid, sellest ka pildil laiem rehv, teine pilt tavalise külgkorviga ja rehv tavaline.
Küsimus just ongi selles, et kui jätta originaal rehv ette, kas legaalsetel kiirustel või siis max 110-120 km/h on võimalik normaalselt sõita, äkki on kellegil kogemusi kellel lääne ratas ja külgkorv või siis on proovinud?
Jätame rehvi kulumise kõrvale.
-
- Postitusi: 927
- Liitunud: 27 Juun 2005, 18:20
- Tsikkel: Tiger885, külkaIŽ
- Asukoht: Kohatu
- Tänanud: 16 korda
- Tänatud: 30 korda
- Kontakt:
Re: külgkorv
Puhtteoreetilist iba (oman vaid vanaaegset külkat):
Legaalsetel kiirustel (Eestis 110 vaid sirgetel lõikudel) sul tõesti peale esirehvi kiire kulumise probleeme ei teki.
Samas vaadates seda, kuidas enamik siiski "fixed sidecar"-ile teise esihargi ja "autoratta" ette panevad, on selleks ilmselt oma mõjuv põhjus juhtavuse (lihtsuse) näol.
Teine asi on muidugi "leaning / tilting sidecar", kus tsiklirehv oma kohal. Sellist tahaks väga ka ise proovida (ja võib-olla siis ka omale teha)
-
- Postitusi: 1443
- Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
- Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
- Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
- Tänatud: 2 korda
Re: külgkorv
tänaseks sai siis kah oma dneprile korv tagasi külge kruvitud. soolona sõites said kõik korvi kinnitused säilitatud,esihargi panin ka originaali tagasi, midagi korvi seades pole muutnud, kuid nüüd on selline jama tekkinud , et proovisõitu tehes hakkas juba väikesel kiirusel lenksu tugevalt kahele poole lõhkuma,rooli võnkeleevendist pole ka mingit kasu, esiratas ja ka teised rattad on suht sirged, viimati, enne sooloks tegemist sõites sellist jama polnud - endal just sai mõistus otsa, oskab ehk keegi korvimeestest kommenteerida , milles asi ???????
-
- Postitusi: 1314
- Liitunud: 11 Sept 2005, 21:43
- Tsikkel: HD
- Asukoht: Euroopa
- Tänanud: 15 korda
- Tänatud: 10 korda
Re: külgkorv
Kas kokkujooks on õige? Kui kulunud esirehv on? Tahes-tahtmata kulub esirehv korviga sõites teistmoodi kui soolot sõites.
-
- Postitusi: 1443
- Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
- Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
- Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
- Tänatud: 2 korda
Re: külgkorv
sama korv, mis küljes kunagi oli, sai samamoodi tagasi ka pandud,selle sama raami külge, katsetamise mõttes rattaid tõstsin ka ringi, tulemus ikka sama, ehk teisiti - mingit tulemust pole. tagaratas on see sama, mis oli ka ennemalt korviga sõites all, esitaras korralik ,rehv ilus, ei viska ega midagi, lõtkusid pole...teoreetiliselt peaksid kokkujooksud ja kalded ka samad olema...
Re: külgkorv
Palu piiblis on külka jaoks seadenurkade reguleerimine ilusti kirjas.Lisaks kokkujooksule peab rattal olema ka külgkalle väljapoole (kuni 3 kraadi). Reguleerimise kohta on seal öeldud nii et kui kisub sissepoole siis on külgkalle väike, kui kisub väljapoole siis on külgkalle suur. Kontrollitakse katsesõiduga ja reguleeritakse vastavalt.
Kokkujooks: Üks latt vastu esimest ja tagumist ratast, teine latt vastu külka ratast (natuke maapinnast kõrgemale et saaks kindla suuna). Ratta telgede kohalt mõõtes peab kahe lati vastavate punktide vahe olema 10...15 mm. Põhimõtteliselt sõidab korviga ratas ilusti otse kui kõik reguleeritud õieti.
Kas tõukeleevendit peale ei saa keerata? Ta ikka väga hullusti ise ei tohiks vänderdada, see ikka teatud resonantside puhul abiks.
-
- Postitusi: 1443
- Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
- Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
- Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
- Tänatud: 2 korda
Re: külgkorv
ratta tehase manuaal soovitab 2 kraadi külgkallet ja 10mm kokkujooksu, a see esiotsa lõkumine on ikkagi suht jõhker, hakkab see algul vaikselt ja muutub kiiresti ägedamaks, lõpuks läheb resonantsi, leevendi lõpuni kinni keerates muidugi see kõik vähem, a keeramine suht kange, muidugi saab ju lenksu toore jõuga paigal kah hoida kuid see normaalne pole
Re: külgkorv
Mul on oma kogemusest meeles, et korvi tagasi pannes nurgad muutuvad.Kontrolli kokkujooks üle.Veel meenub,et olen seda sama probleemi kogenud, aga lahendust ei mäleta. Kas esikahvli laagrid on konditsioonis?
Re: külgkorv
Harrikald kirjutas:Mul just selline korv koos raamiga pakkuda nagu see okidoki sinine.
mis maksab või mille vastu vahetaksid?
Re: külgkorv
Endal seisab üks vana jupiter korviga garaazis, kunagi sai ostetud vanema meesterahva käest. Sai temaga maal paar aastat soolona sõidetud ja lõpuks ta üle värvitud ja tehniliselt korda tehtud,et kätt harjutada. Alguses ostes ei olnud temaga plaan kunagi liikluses osalema hakata ja dokumendid ei omanud tähtsust tollel ajal. Nüüd mida aeg edasi, sooviks temaga ikka ka liikluses osaleda. Kui raske ja kas on üldse teda võimalik regisrtisse saada? Ilmselt 70ndate pill julgen arvata ja umbes 90% originaal. Ma ei mäleta kas raamil üldse mingi birkagi küljes on või mõni kerenumber kuskil.
Re: külgkorv
petz61 kirjutas:tänaseks sai siis kah oma dneprile korv tagasi külge kruvitud. soolona sõites said kõik korvi kinnitused säilitatud,esihargi panin ka originaali tagasi, midagi korvi seades pole muutnud, kuid nüüd on selline jama tekkinud , et proovisõitu tehes hakkas juba väikesel kiirusel lenksu tugevalt kahele poole lõhkuma,rooli võnkeleevendist pole ka mingit kasu, esiratas ja ka teised rattad on suht sirged, viimati, enne sooloks tegemist sõites sellist jama polnud - endal just sai mõistus otsa, oskab ehk keegi korvimeestest kommenteerida , milles asi ???????
Võimalik et su esiamortidel on juhtpuksid kulunud ja esihark on nn vedel. Fikseeri kuidagi esiratas ja proovi lenksusid keerata. Kui paindub hargist väga läbi on põhjus selles.
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: külgkorv
Kui tõukeleevendi kinnipoomisel ikka vänderdab siis pole tegu kokkujooksu ega külgkalde probleemiga. Pigem tuleb viga otsida roolikannust ratta poole. Vedelad amordid, lõtkuga rattalaagrid või pehmed kodarad. Kui kokkujooks korvil paigast ära siis ei hakka ta mitte rooliga saagima vaid ühele poole kiskuma sõites.
-
- Postitusi: 1443
- Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
- Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
- Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
- Tänatud: 2 korda
Re: külgkorv
viga leitud
nimelt põhjustas lenksu laperdamist eelkõige lõtk roolileevendi ja raami vahel. see sai kõrvaldet ja nüüd ei pea seda leevendit kah enam väga kinni keerama.
masin jookseb otse ja täiesti juhitav. kõik nii nagu peab.
veel oleks vaja roolikann ringi teha koonusrull laagritele ja panna korralik reguleeritav rooliamort, võib-olla saab veel parem .
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.