Ketiõlitamine.
Moderaator: Moded
Ketiõlitamine.
Tean et neid teemasid siin jagub, aga oma lollidele küsimustele ma vastust päris ei saanud.
Kasutasin mingid poppi purgis olevat vaha spreid ja sellega seoses tekkis paar küsimust:
1) 100ml tuub sai otsa kahe paagiga (st kahe õlitamisega). Samuti on pool ratta külge õli täis. Esialgu arvan et lihtsalt mu ebatäpne käsi põhjustas seda ratta mäkerdamist, aga kas see 100 ml ja 2 paak on normaalne kulu või ma pingutasin õliga üle?
2)Rattal puudub keskhark (tegemist ZX6r´iga) ja on ka keti kaitse. Kas on mingi mugavam nipp ka keti õlitamiseks või peabki arvestama mööda tanklat ratta lükkamisega, et kett korralikult määritud saaks?
Tänud vastajatele juba ette
-
- Postitusi: 1017
- Liitunud: 20 Mär 2006, 08:08
- Tsikkel: Suzu DR-Z400
- Asukoht: Viimsi
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: Ketiõlitamine.
1) Ei ole kohe kinlasti vaja seda öli sinna keti peale nii palju lasta. Max kulu võiks olla 100ml purk 10 paagitäie kohta.
2) Kautada kiige alla käivat pukka mis töstab tagaratta maast lahti.
2.1) kahekesi olles saab vabalt ka tsikkli küljejala peal olles niipalju kallutada, et tagaratas maast lahti tuleb ja siis on seda mönus keerutada.
Ja kui tahad kõigest sellest jamast vabaneda osta scottoiler!
Re: Ketiõlitamine.
Arvatavasti õlitasid nii, et õli peale ja sõitma. Sellepärast ka terve ratta tagaosa õline(hoo pealt viskab igale poole laiali). Teinekord kui õlitad, lase vähem õli, aja ratast natuke ringi või sõida vaikselt natuke ja tõmba seejärel kaltsuga kett üle, see peaks selle suurema õli paiskumise veljele ja mujale ära peatama, kuid keti koostises olevad vajalikud detailid on seest õlised ikkagi.
Re: Ketiõlitamine.
Syn kirjutas:saanud.
või peabki arvestama mööda tanklat ratta lükkamisega, et kett korralikult määritud saaks?
Tänud vastajatele juba ette
Jah loomulikult. Ketti PEAB ainult tanklas õlitama. Oled seni kõik õigesti teinud. Tänud vastu võetud.
-
- Postitusi: 1193
- Liitunud: 03 Juul 2006, 12:59
- Tsikkel: Yamu FJR 1300, Yamu WR 450
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
Re: Ketiõlitamine.
Õli doseerimist ei tasuks sellest hoolimata üle pingutada, ma ka kunagi uputasin oma ketti ikka korralikult ja 400 ml ketimäärde sprayd tühjenesid nagu võluväel üksteise järel. Nüüd kui ketti määrin, siis lasen vist ikka natukene palju kohati peale aga kordades vähem kui alguses. Aja ratast ringi ja määri ketile 1-1,5 ringi õli, lase 10 min seista ja siis sõida.
Re: Ketiõlitamine.
Kui pärast õlitamist ratas õline siis üks kahest kas on õli täiega palju lastud või oled sa õli keti välispinnale lasknud mitte keti sisepinnale ja kohe sõitma läinud.
Muretse pukk, tõsta ratas pukale sellega saad tagaratta ilusti maast lahti ja vabalt keerutada, lase õli keti sisepinnale ja lase seista 5-10 min ja alles siis sõitma, tsentrifuugiga jõuab see õli ka sõites keti välispinnale. Ja minu arust pole vaja ketti iga tankinine õlitada. Ma tangin 200-300 km tagant ja õlitan peale 2-3 tankimist kui kett muutub kuivaks. Ei maksa iga asjaga üle ka pingutada.
-
- Postitusi: 1426
- Liitunud: 11 Dets 2003, 15:15
- Asukoht: Jawad ,SZR 660; YZF 600R;KTM 620 DUKE;YZF R1 ; KTM 625 sxc ,xt125x, KTM 600sixday,gsx-R600,KTM620sc
Re: Ketiõlitamine.
tee nii,
varu 1m2 pinda kus võid segamatult mäkerdada ja sitata
varu aega ja vahendeid
masin külgjalale ja natuke vasakule kaldu ja puuklots mootori või raami alla
järgmine 40 minutit kulub pool pudelit auto mooteripesuvedelikku ja 2 õlut
piserdad keti kõik lülid üle ja pintsli või hambaharjaga pesed ükshaaval üle
nii 4 korraga hakkab kett saama puhtaks
jood 2 õlut ära
räägid telefoniga
teed juba rummi või viskiga mõistlikuma kokteili ja kordad sama prdseduuri
1299WD õliga
jood 2 koksi ära , telefoniga ei räägi selle asemel pehme kaltsuga kuivatad lülid ära
teed veel ühe koksi ja pesed piduriketta pesuvahendit või mõne muu kangema möxiga ka keti läheduses olevad
täismäkerdatud kohad üle.
kui kett peale kahte koksi on kuiv ja tekkimas isegi mõni kiire roostejälg siis papitükid kaitsmaks puhtakspestud osi igalepoole ette ja vahele ja vaikselt ratasti keerutades ( keerutab see keda kätte said ) piserdad keti kõik lülid vahaga üle
jood viimase koksi ja enne lauaviina avamist kordad viimast pordseduuri
fasebooc rainer kombainer albumis paar pilti ketist enne ja pärast
PUHTAKS PSEMATA KETI VAHATAMINE EI PIKENDA KETI ELUIGA
alkohol on selleks vajalik et enne järgmist päeva sõitma ei läheks
vaha või ka muu möks tahab seista imbuda harjuda tilkuda jne
uus pesu ja õli alles siis peale kui on aru saada et asi on must või vihm või muud olud vaha maha pesnud
[17:51] <R417> ma pole pretendeerinudki aasta mootoratturi aunimetusele
Re: Ketiõlitamine.
417 kirjutas:fasebooc rainer kombainer albumis paar pilti ketist enne ja pärast
Ühe pildi leidsin ainult. Ja seda ei teagi kas see on "enne" või "pärast".
-
- Postitusi: 2430
- Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
- Tsikkel: gixxer
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 9 korda
- Kontakt:
Re: Ketiõlitamine.
Aja, raha ja närvide kokkuhoidmiseks: http://www.dragbike.ee/pood/?p=1&id=189&item=2336
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Ketiõlitamine.
No see Scottoiler maksab 1/4 minu ratta hinnast. Olen selle ketiga 25000 juba sõitnud. Mingi 5 - 10 sõidan vast veel. Palju sellega enne mind sõideti, ma ei tea. Igal juhul mahub veel kulumise normi. Õlitan tavalise spray ketiõliga (off-road, sest see kogub vähem sitta keti külge ja see s**t lendab ka ise minema ning kett püsib suht puhas), kui rullikud läikima hakkavad. Keti puhastust teen vast kord paari tuhande tagant - mis ta'st nühkida kogu aeg, esimese kruusakilomeetriga on samasugune. Ka sitasevõitu, aga õline olukord on kõvasti parem, kui kuiv seis, seega pange õli, isegi kui kett sitane ja puhastada ei saa!
Rezümee: õlitada tuleb, aga tavakasutuses pole sellest, nagu paljust muustki mõtet fetišit teha. Arvan, et selle kilometraaži juures olen tühjaks kasutanud 2 ja veidi peale pudelit 400 ml õli. Maksimaalselt. Ja vist peaaegu 2 cleanerit. Ja kannan tsikliga kaasas seda pisikest taastäidetavat õlipudelit, sellega saab ka tee peal, kui asi kehv tundub, vähemalt 3 õlitust teha (täidetud nendest samadest standard-õlispraypudelitest).
Õige on see, et peale õlitust ei maksa kohe sõita. Las taheneb.
Muidugi... kui keskharki pole, on see õlitamine nii tüütu teema, et seal vist küll üritaks midagi välja mõelda, kasvõi õlitussüsteem. See kahekesi jandamine mingi tühja õlitamise pärast või siis pingutamine üle 5 minuti on liig mis liig...
-
- Postitusi: 1426
- Liitunud: 11 Dets 2003, 15:15
- Asukoht: Jawad ,SZR 660; YZF 600R;KTM 620 DUKE;YZF R1 ; KTM 625 sxc ,xt125x, KTM 600sixday,gsx-R600,KTM620sc
Re: Ketiõlitamine.
Romka: kirjutas:417 kirjutas:fasebooc rainer kombainer albumis paar pilti ketist enne ja pärast
Ühe pildi leidsin ainult. Ja seda ei teagi kas see on "enne" või "pärast".
enne on see koht kus laager segi,
pärast on see kus valge nagu beebi hambad
[17:51] <R417> ma pole pretendeerinudki aasta mootoratturi aunimetusele
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.