Ketiõlitamine.

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded


Teema algataja
Syn
Postitusi: 186
Liitunud: 28 Juun 2011, 20:55
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 7 korda

Ketiõlitamine.

Lugemata postitus Postitas Syn »

Tean et neid teemasid siin jagub, aga oma lollidele küsimustele ma vastust päris ei saanud.
Kasutasin mingid poppi purgis olevat vaha spreid ja sellega seoses tekkis paar küsimust:
1) 100ml tuub sai otsa kahe paagiga (st kahe õlitamisega). Samuti on pool ratta külge õli täis. Esialgu arvan et lihtsalt mu ebatäpne käsi põhjustas seda ratta mäkerdamist, aga kas see 100 ml ja 2 paak on normaalne kulu või ma pingutasin õliga üle?
2)Rattal puudub keskhark (tegemist ZX6r´iga) ja on ka keti kaitse. Kas on mingi mugavam nipp ka keti õlitamiseks või peabki arvestama mööda tanklat ratta lükkamisega, et kett korralikult määritud saaks?

Tänud vastajatele juba ette :bsmile:

Kasutaja avatar

margus014
Postitusi: 1017
Liitunud: 20 Mär 2006, 08:08
Tsikkel: Suzu DR-Z400
Asukoht: Viimsi
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Ketiõlitamine.

Lugemata postitus Postitas margus014 »

1) Ei ole kohe kinlasti vaja seda öli sinna keti peale nii palju lasta. Max kulu võiks olla 100ml purk 10 paagitäie kohta.
2) Kautada kiige alla käivat pukka mis töstab tagaratta maast lahti.
2.1) kahekesi olles saab vabalt ka tsikkli küljejala peal olles niipalju kallutada, et tagaratas maast lahti tuleb ja siis on seda mönus keerutada.

Ja kui tahad kõigest sellest jamast vabaneda osta scottoiler! :bsmile:

Kasutaja avatar

series
Postitusi: 159
Liitunud: 16 Aug 2010, 15:04
Tsikkel: 2008 VN900
Asukoht: Pärnumaa

Re: Ketiõlitamine.

Lugemata postitus Postitas series »

Arvatavasti õlitasid nii, et õli peale ja sõitma. Sellepärast ka terve ratta tagaosa õline(hoo pealt viskab igale poole laiali). Teinekord kui õlitad, lase vähem õli, aja ratast natuke ringi või sõida vaikselt natuke ja tõmba seejärel kaltsuga kett üle, see peaks selle suurema õli paiskumise veljele ja mujale ära peatama, kuid keti koostises olevad vajalikud detailid on seest õlised ikkagi.


KKKKKK
Postitusi: 185
Liitunud: 11 Mai 2011, 14:50
Tsikkel: XJR 1300
Tänatud: 2 korda

Re: Ketiõlitamine.

Lugemata postitus Postitas KKKKKK »

Syn kirjutas:

saanud.
või peabki arvestama mööda tanklat ratta lükkamisega, et kett korralikult määritud saaks?
Tänud vastajatele juba ette :bsmile:

Jah loomulikult. Ketti PEAB ainult tanklas õlitama. Oled seni kõik õigesti teinud. Tänud vastu võetud.

Kasutaja avatar

motoratsutaja
Postitusi: 1193
Liitunud: 03 Juul 2006, 12:59
Tsikkel: Yamu FJR 1300, Yamu WR 450
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Re: Ketiõlitamine.

Lugemata postitus Postitas motoratsutaja »

Õli doseerimist ei tasuks sellest hoolimata üle pingutada, ma ka kunagi uputasin oma ketti ikka korralikult ja 400 ml ketimäärde sprayd tühjenesid nagu võluväel üksteise järel. Nüüd kui ketti määrin, siis lasen vist ikka natukene palju kohati peale aga kordades vähem kui alguses. Aja ratast ringi ja määri ketile 1-1,5 ringi õli, lase 10 min seista ja siis sõida.

Yaaa-maaa-haaa......
Kasutaja avatar

Hurt
Postitusi: 735
Liitunud: 18 Okt 2006, 16:22
Asukoht: Tartu

Re: Ketiõlitamine.

Lugemata postitus Postitas Hurt »

Kui pärast õlitamist ratas õline siis üks kahest kas on õli täiega palju lastud või oled sa õli keti välispinnale lasknud mitte keti sisepinnale ja kohe sõitma läinud.
Muretse pukk, tõsta ratas pukale sellega saad tagaratta ilusti maast lahti ja vabalt keerutada, lase õli keti sisepinnale ja lase seista 5-10 min ja alles siis sõitma, tsentrifuugiga jõuab see õli ka sõites keti välispinnale. Ja minu arust pole vaja ketti iga tankinine õlitada. Ma tangin 200-300 km tagant ja õlitan peale 2-3 tankimist kui kett muutub kuivaks. Ei maksa iga asjaga üle ka pingutada.

Riga - Paus - XJ600S - XJ600S - Honda CBR600FS - GSXR 750 M
Kasutaja avatar

417
Postitusi: 1426
Liitunud: 11 Dets 2003, 15:15
Asukoht: Jawad ,SZR 660; YZF 600R;KTM 620 DUKE;YZF R1 ; KTM 625 sxc ,xt125x, KTM 600sixday,gsx-R600,KTM620sc

Re: Ketiõlitamine.

Lugemata postitus Postitas 417 »

tee nii,
varu 1m2 pinda kus võid segamatult mäkerdada ja sitata
varu aega ja vahendeid

masin külgjalale ja natuke vasakule kaldu ja puuklots mootori või raami alla
järgmine 40 minutit kulub pool pudelit auto mooteripesuvedelikku ja 2 õlut
piserdad keti kõik lülid üle ja pintsli või hambaharjaga pesed ükshaaval üle
nii 4 korraga hakkab kett saama puhtaks

jood 2 õlut ära
räägid telefoniga

teed juba rummi või viskiga mõistlikuma kokteili ja kordad sama prdseduuri
1299WD õliga

jood 2 koksi ära , telefoniga ei räägi selle asemel pehme kaltsuga kuivatad lülid ära

teed veel ühe koksi ja pesed piduriketta pesuvahendit või mõne muu kangema möxiga ka keti läheduses olevad
täismäkerdatud kohad üle.

kui kett peale kahte koksi on kuiv ja tekkimas isegi mõni kiire roostejälg siis papitükid kaitsmaks puhtakspestud osi igalepoole ette ja vahele ja vaikselt ratasti keerutades ( keerutab see keda kätte said ) piserdad keti kõik lülid vahaga üle

jood viimase koksi ja enne lauaviina avamist kordad viimast pordseduuri

fasebooc rainer kombainer albumis paar pilti ketist enne ja pärast

PUHTAKS PSEMATA KETI VAHATAMINE EI PIKENDA KETI ELUIGA

alkohol on selleks vajalik et enne järgmist päeva sõitma ei läheks
vaha või ka muu möks tahab seista imbuda harjuda tilkuda jne

uus pesu ja õli alles siis peale kui on aru saada et asi on must või vihm või muud olud vaha maha pesnud

Hälvik mootorratturhiir Zamundast
[17:51] <R417> ma pole pretendeerinudki aasta mootoratturi aunimetusele
Kasutaja avatar

Romka
Postitusi: 315
Liitunud: 05 Mai 2007, 14:41
Tsikkel: MT-09
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 7 korda

Re: Ketiõlitamine.

Lugemata postitus Postitas Romka »

417 kirjutas:

fasebooc rainer kombainer albumis paar pilti ketist enne ja pärast

Ühe pildi leidsin ainult. Ja seda ei teagi kas see on "enne" või "pärast".

K-175>Voshod>Pannonia>Jawa-350/360>IZ Planeta-5>Jawa-250>K-750>Dnerp-650>Ural-650>Honda CX500>Suzuki LS650>IZ Jupiter-1>Honda CN250> Honda CH250>Suzuki Burgman 400>Royal Enfielt-500>Suzuki VX800>Yamaha FZS-1000>Honda ANF-125>Honda Hornet-900>Yamaha MT09 gen2>Yamaha Mt-09 gen4
Kasutaja avatar

tramm66
Postitusi: 2430
Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
Tsikkel: gixxer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 9 korda
Kontakt:

Re: Ketiõlitamine.

Lugemata postitus Postitas tramm66 »

Aja, raha ja närvide kokkuhoidmiseks: http://www.dragbike.ee/pood/?p=1&id=189&item=2336

Kasutaja avatar

MOTODEPOO
Kaupmees
Postitusi: 247
Liitunud: 23 Aug 2004, 13:47
Tänatud: 46 korda
Kontakt:

Re: Ketiõlitamine.

Lugemata postitus Postitas MOTODEPOO »

...või siis Scottoiler http://motopost.ee/index.php?km=69


Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Re: Ketiõlitamine.

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

No see Scottoiler maksab 1/4 minu ratta hinnast. Olen selle ketiga 25000 juba sõitnud. Mingi 5 - 10 sõidan vast veel. Palju sellega enne mind sõideti, ma ei tea. Igal juhul mahub veel kulumise normi. Õlitan tavalise spray ketiõliga (off-road, sest see kogub vähem sitta keti külge ja see s**t lendab ka ise minema ning kett püsib suht puhas), kui rullikud läikima hakkavad. Keti puhastust teen vast kord paari tuhande tagant - mis ta'st nühkida kogu aeg, esimese kruusakilomeetriga on samasugune. Ka sitasevõitu, aga õline olukord on kõvasti parem, kui kuiv seis, seega pange õli, isegi kui kett sitane ja puhastada ei saa!
Rezümee: õlitada tuleb, aga tavakasutuses pole sellest, nagu paljust muustki mõtet fetišit teha. Arvan, et selle kilometraaži juures olen tühjaks kasutanud 2 ja veidi peale pudelit 400 ml õli. Maksimaalselt. Ja vist peaaegu 2 cleanerit. Ja kannan tsikliga kaasas seda pisikest taastäidetavat õlipudelit, sellega saab ka tee peal, kui asi kehv tundub, vähemalt 3 õlitust teha (täidetud nendest samadest standard-õlispraypudelitest).
Õige on see, et peale õlitust ei maksa kohe sõita. Las taheneb.
Muidugi... kui keskharki pole, on see õlitamine nii tüütu teema, et seal vist küll üritaks midagi välja mõelda, kasvõi õlitussüsteem. See kahekesi jandamine mingi tühja õlitamise pärast või siis pingutamine üle 5 minuti on liig mis liig...

Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Kasutaja avatar

417
Postitusi: 1426
Liitunud: 11 Dets 2003, 15:15
Asukoht: Jawad ,SZR 660; YZF 600R;KTM 620 DUKE;YZF R1 ; KTM 625 sxc ,xt125x, KTM 600sixday,gsx-R600,KTM620sc

Re: Ketiõlitamine.

Lugemata postitus Postitas 417 »

Romka: kirjutas:
417 kirjutas:

fasebooc rainer kombainer albumis paar pilti ketist enne ja pärast

Ühe pildi leidsin ainult. Ja seda ei teagi kas see on "enne" või "pärast".

enne on see koht kus laager segi,
pärast on see kus valge nagu beebi hambad

Hälvik mootorratturhiir Zamundast
[17:51] <R417> ma pole pretendeerinudki aasta mootoratturi aunimetusele
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”