Sidesüsteemid mootorrattal → Re: Sidesüsteemidest rattal
-
- Postitusi: 673
- Liitunud: 22 Apr 2005, 10:13
- Tsikkel: Beta 390
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 33 korda
- Tänatud: 204 korda
- Kontakt:
Re: Sidesüsteemidest rattal
Antskala kirjutas:Viimasel reisil sai testitud nii CB raadiosidet kui ka Cardo G4 seadmeid. Eesmärk oli ainult tsiklite vaheline side, teisi funktsioone põhimõtteliselt ei kasutanudki.
CB Plussid:
- Vahemaa - otsenähtavusega umbes 2 km, mägedes kadus 1km juures ära.
CB Miinused
- Heli kvaliteet - 110 km/h oli raske teisest poolest aru saada, taustamüra väga suur.
- Nupule vajutamine – eriti keeruline on nuppu vajutada, kui samal ajal pead sidurit lahutama
- Half duplex side – tihti juhtus seda, et mõlemad osapooled korraga tahtsid midagi öelda ja nii jäi tegelikult mõlemal jutt kuulmata. Probleem süveneb, mida rohkem osalejaid on.
- Kui süsteem ei ole integreeritud, siis on hunnik asju (raadiosaatja, nupp lenksu küljes, kuhu läheb juhe raadiosaatjast, raadiosaatjale toide sigaretisüütajast, antenn tsikli küljes, millest läheb juhe raadiosaatjani, raadiosaatja ja kiivrikomplekti vahel juhe)
- Juhtmete arvust tulenevad pistikute lahtitulemised jne.
Aastaid Kenwoodi PMR raadiot (ka mitmenädalasel reisil) kasutanuna lisaks oma kogemuse:
Standardse 0.5W võimsusega on levikaugus lahja, max 1km. Võimsama 5W Kenwoodi saatjaga räägib samas vabalt 3-4km kaugusele.
Heli kvaliteet - see ei ole kinni CB-st või PMR-st vaid otseselt kasutatava seadme mürafiltri headusest, mis lõikaks maha kiivris oleva tuulemüra. Näiteks Autocomiga saab ka 160km/h vabalt rääkida (ja ka teisest aru saada). Suuremal kiirusel pole lihtsalt proovinud.
Nupuvajutuse asemel saab kasutada automaatset VOXi, mis lülitab ise saatjat sisse-välja kui rääkima hakata.
Half-duplex on asi mis vajab harjumist, mugavam oleks loomulikult full-duplex, aga inimene harjub kõigega
Selline süsteem eeldabki korralikku (ühekordset) paigaldust, edaspidi on siis vaid kiivrijuhtme ühendamise vaev.
Minu jaoks ongi suurim pluss sellise süsteemi pidev valmisolek, pole vaja midagi laadida ega paaritada. Hommikul lükkad kiivrijuhtme tsikli külge ja õhtul võtad lahti.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.