Sidesüsteemid mootorrattal → Re: Sidesüsteemidest rattal
-
- Postitusi: 54
- Liitunud: 06 Sept 2004, 09:51
- Tsikkel: 790AdvR
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 4 korda
Re: Sidesüsteemidest rattal
Viimasel reisil sai testitud nii CB raadiosidet kui ka Cardo G4 seadmeid. Eesmärk oli ainult tsiklite vaheline side, teisi funktsioone põhimõtteliselt ei kasutanudki.
CB proovimine oli suuresti tingitud sellest, et üheks sõiduvahendiks oli HD Electra Glide, millel CB süsteem integreeritud. Minu tsiklile sai võetud CB käsisaatja (http://www.tehnoturg.ee/EE/3377/A61) koos meetri pikkuse lisaantenni, peakomplekti ja lenksunupuga.
CB Plussid:
- Vahemaa - otsenähtavusega umbes 2 km, mägedes kadus 1km juures ära.
CB Miinused
- Heli kvaliteet - 110 km/h oli raske teisest poolest aru saada, taustamüra väga suur.
- Nupule vajutamine – eriti keeruline on nuppu vajutada, kui samal ajal pead sidurit lahutama
- Half duplex side – tihti juhtus seda, et mõlemad osapooled korraga tahtsid midagi öelda ja nii jäi tegelikult mõlemal jutt kuulmata. Probleem süveneb, mida rohkem osalejaid on.
- Kui süsteem ei ole integreeritud, siis on hunnik asju (raadiosaatja, nupp lenksu küljes, kuhu läheb juhe raadiosaatjast, raadiosaatjale toide sigaretisüütajast, antenn tsikli küljes, millest läheb juhe raadiosaatjani, raadiosaatja ja kiivrikomplekti vahel juhe)
- Juhtmete arvust tulenevad pistikute lahtitulemised jne.
Kasutasime CB-d mõned päevad. Seejärel panime Cardod kolmele kiivrile külge. Cardodel kasutasime ainult omavahelise side funktsiooni.
Cardo Plussid
- Heli kvaliteet (130km/h sai veel jutust aru), taustamüra võrreldes CB-ga olematu.
- Full-duplex side – sai korraga rääkida
- Võimalus kanal kogu aeg püsti hoida – asi, mis meile meeldis, ei pidanud jutu alustamiseks midagi tegema, kogu aeg oli eeter avatud ja kõik said kasvõi korraga rääkida
- Kui pole reisil, siis saab kasutada muuks otstarbeks (telefon, raadio, gps jne)
- Ei ühtegi juhet.
Cardo Miinused
- Vahemaa (otsenähtavusega võis isegi 1km olla, mägedes vähem)
Kommentaar:
Nagu näha, siis CB-l miinuseid rohkem kui plusse, Cardol vastupidi. Tegelikult on aga kõige põhilisemaks helikvaliteet: Cardo puhul on selline nagu oleme harjunud telefonikõnel, CB puhul on taustamüra suur.
Cardo akut laadisime iga päev. Ühe sõidupäeva pidas vastu (omavaheline sidekanal oli koguaeg püsti). Järgmist päeva alustasime alati täislaetud akuga, seega ei oska öelda, kas peab kaks sõidupäeva järjest vastu.
Peale Cardo proovimist oli ühine arvamus, et enam ei viitsi keeruliste süsteemidega jamada. Üks seade kiivri küljes on kõik mida vaja ja iga täiendav juhe või seade on saatanast! Sidekauguski on tegelikult piisav, pole mingit vahet, kas sõber kaob eetrist ära 1 või 2 km kaugusel.
Kindlasti oleks saanud CB puhul korraliku installi kasutades mõnedest probleemidest lahti. Aga milleks kõik see vaev, kui on olemas Cardo?
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.