GasGas 450 FSE öli
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 26
- Liitunud: 18 Dets 2008, 14:53
- Tsikkel: KTM 525 SX, GasGas 450 FSE
GasGas 450 FSE öli
Teab keegi kuidas antud isendil kontrollida ölitaset ja kui juba siis mis liigutuste järjekorras teostada ölivahetust?
tänades Kalvar
-
- Postitusi: 1986
- Liitunud: 30 Mai 2006, 11:36
- Tsikkel: Suzuki Boulevard 1800 M109R
- Asukoht: Eesti
Re: GasGas 450 FSE öli
Õlivahetus:
Mootor soojaks, õli välja, vana filter küljest, uus filter külge, uus õli normi järgi sisse.
Re: GasGas 450 FSE öli
meeste ja naiste õlivahetus
Õlivahetus
Naistele:
1) Kui eelmisest õlivahetusest on möödunud 10 000 kilomeetrit, sõida
teenindusse
2) Joo tass kohvi
3) 30 minuti pärast maksa arve ja lahku hooldatud autoga
Kulud:
Õlivahetuse sooduspakkumine - 395 krooni
Tass kohvi teeninduses - 5 krooni
Kokku: 400 krooni
Meestele:
Oota õlivahetusega reede õhtuni. Käi varuosapoes ja osta 700 krooni eest kanister sünteetilist õli, õlifilter, lehter, kätepuhastusvahendit ja lõhnakuusk. Sõida koju, söö kõht täis, pane vanad tunked selga ja lahku, six-pack näpu otsas, garaazhi suunas. Avasta, et kasutatud õli jaoks mõeldud vana kanister on pilgeni täis. Aja kokkuhoiu mõttes ära hakka seda
tanklasse vedama, vaid mata tagahoovi maha.
Ava esimene õlu ja loputa kaevetööde väsimus ning tolm alla. Tõsta auto esiosa tungrauaga üles. Enne kuluta pool tundi tõkiskingade otsimiseks. Leia tõkiskingad poja pedaaliauto alt.
Ava järgmine õlu. Pane mootori alla õlivann. Otsi õlikorgile sobivat võtit. Loobu ja kasuta korgi avamiseks tellitavat võtit. Eemalda õlikork. Pilla kork õlivanni mootorist valguva kuuma õli sisse. Kõrveta näpud. Roni auto alt välja, pühi õlipritsmed näolt ja oota paar minutit. Kuni õli nõrgub, võta õlut. Otsi õlifiltri võtit. Loobu otsimisest, löö vanast õlifiltrist suuremat sorti kruvikeeraja läbi ning keera filter maha. Õlu. Saabub naabrimees. Joote ära kogu õlivahetuseks mõeldud õlle. Õlivahetus võib lõppeda ka laupäeval. Järgmisel ennelõunal tiri õlipann mootori alt välja ja tühjenda sinnasamasse, kuhu vana õlinõugi matsid. Õlu. Ei, see sai eile otsa. Täida uus õlifilter värske õliga ja ürita paigaldada. Mingil põhjusel ei sobi filter oma kohale.
Ilmselt oled saanud kauplusest vale filtri. Otsusta vana filter tagasi panna ja sõita varuosapoodi õige järele. dang, meenuta kruvikeerajaaukudega vana filtrit. Jalgsimatk varuosapoodi õige filtri järele. Sinu poolt hoolikalt värske sünteetilise õliga täidetud uut filtrit ei taha müüja millegipärast tagasi võtta. Lähed natuke endast välja ka. Tagasiteel käid Selverist läbi ja rahustad end paari six-packi hankimisega. Uus filter sobib oma kohale! Ära üle pinguta, kolmveerand pööret pingutuseks on küllaldane. Viimaks ometi - värske õli mootorisse! Kuuled solinat.?? Katkesta õli kallamine, torma tagaaeda õlikorki otsima. Leiad selle prügiaugust vana õli seest. Võta aeg maha ja joo paar õlut. Avasta, et üle poolteise liitri uut õli on mootorist alt välja voolanud.
Võta lohutuseks veel üks õlu. Roni auto alla õlikorki paigaldama. Tellitav võti libiseb õliselt korgilt ja sõrmenukid kohtuvad ootamatult valusalt metalliga. Eelmise punktiga koos lööd ära ka pea. Vannu südamest. Ürita võti täpsemalt korgile sobitada. Kitsastes tingimustes raskelt käiva patentvõtme sobitamisele kulutad viis minutit. Keera õlikork peale. Tule auto alt
välja.
Puhasta käsi ja ürita peatada verevool sõrmenukkidest. Enne ja pärast seda võta õlut. Kalla sisse allesjäänud uus õli. Avasta, et seda on ikkagi vähevõitu. Käivita mootor ja veendu, et õlirõhu tuli siiski kustub. Võta õlut. Korja kokku tungrauad-tööriistad. Mine proovisõidule, ühtlasi otsusta käia bensiinijaamas ja osta paar liitrit õli lisaks. Tagasiteel, õlistes riietes, õllesena ja ilma ühegi dokumendita pälvid liikluspolitsei tähelepanu. Avastad, et ka telefoni ei ole kaasas. Auto arestitakse, tänu juhuslikult tagataskust leitud passile pääsed ise vahistamisest. Esmaspäeva alustad auto äratoomisega tasulisest parklast. Maksad takso, teisaldamise ja hoiuteenuse eest kokku 850 krooni.
Kolmapäeval käid liikluskomisjonis. Kerges joobes ja ilma dokumentideta sõidu eest ostad 15000 krooni eest politsei aktsiaid.
Kulud:
Õli, filter, kätepuhastusvahend - 700 kr
Teine õlifilter - 75 kr
Kaks lisaliitrit sünteetilist õli tanklast - 270 kr
Auto teisaldamine ja tasuline parkla - 850 kr
Trahvid - 15000
-
Teema algataja - Postitusi: 26
- Liitunud: 18 Dets 2008, 14:53
- Tsikkel: KTM 525 SX, GasGas 450 FSE
Re: GasGas 450 FSE öli
to Raiki: olen oma autodel ja ratastel vahetanud õli vast 100+ korda kuid paraku nii lihtne see antud rattal ei ole...
to Mella: kui vahetus toimub analoogselt LC4 ga siis olen seda teinud ja saaksin hakkama. Lihtsalt soovisin praegu õlitaset kontrollida kuna esineb (kyll esialgu väga minimaalne) leke käiguvahetaja hoova simmeri juurest. Olen rattaga Soomes veel 2 nädalat ja siinsetesse teenindustesse minna ei sooviks (siin Sipoos on kõva trial`i elementidega enduurorada), vahel sooviks peale sõitu taset kontrolida lihtsalt kuid varrast pole!
Re: GasGas 450 FSE öli
Sorri, et sinu teemat kasutan, aga minu pillil ei ole kah varrast, mootoriks on RM80 '84. Leidsin pmst ühe kasutu poldi sidurikaane sees, äkki on nagu Planetal, et kui keerad lahti ja õli jookseb siis on norm?
Samas mootori peal on, et sisse läheb 650ml õli, kas see on nüüd min või max norm?
Re: GasGas 450 FSE öli
Kalvar kirjutas:to Raiki: olen oma autodel ja ratastel vahetanud õli vast 100+ korda kuid paraku nii lihtne see antud rattal ei ole...
Just nii lihtne see antud rattal ongi.
Mootor soojaks, õli välja, õlifiltri kaan lahti, vana filter välja, uus filter sisse(vaata ,et õiget pidi paned kummi tihend kaane poole ja vedru ära unusta) kaan külge, õli punn alla tagasi. 1,2l õli sisse ja tuld. Mis õli paned on oma otsustada aga ise kasutan GRO toodangut mõlemal rattal. Eeldan, et vahetad õli 10-15h tagant. Manuaal lubab ka 30h kui see on rajal, metsas sõitvale rattale juba liig. http://www.gasgasmotos.es/en/manuals.html. Siit leiad kasutus juhendi ja varuosa kataloogid. Paar korda aastas võta ka karteri põhi alt ära kuus polti ja pese seest puhtaks(kui on vajadus)
Kalvar kirjutas:to Mella: kui vahetus toimub analoogselt LC4 ga siis olen seda teinud ja saaksin hakkama. Lihtsalt soovisin praegu õlitaset kontrollida kuna esineb (kyll esialgu väga minimaalne) leke käiguvahetaja hoova simmeri juurest. Olen rattaga Soomes veel 2 nädalat ja siinsetesse teenindustesse minna ei sooviks (siin Sipoos on kõva trial`i elementidega enduurorada), vahel sooviks peale sõitu taset kontrolida lihtsalt kuid varrast pole!
Õli taseme kontrolliks on õli aken käiguvahetus hoova juures. Lased ratta paremale küljele kaldu ja pool aknast peab tühjaks valguma siis ratas püsti tagasi ja kogu aken valgub õli uuesti täis. Kui nii siis on kõik korras.
Lekib sul veohammaka simmer mille vahetamine on lihtne samas võib ka heina olla ümber võlli kerinud mis omakorda poeb simmeri vahele. Hammakas maha ja puhasta ära. 450 FSE, FSR on väga lihtne ratas remontida. Raua osa on tehtud siiski rauast ja kestab kaua. El. osa kipub mõnikord jebima kui põhi kalad on tavaliselt juhtmestikus kus on paar nõrka kohta. Kui need korda teha siis see pill kestab kaua. Põhiline on see, et ei ole vaja lihtsalt huvi pärast üleliia remontida ja ise midagi tuksi keerata.
Terv.
Tõnu
Re: GasGas 450 FSE öli
Originaaljuhend küll annab veidi teistsuguse info - kui sirgelt seisval masinal on õlikontrolli aken allpool õli tasapinda, on kõik korras.
tonjuh kirjutas:Õli taseme kontrolliks on õli aken käiguvahetus hoova juures. Lased ratta paremale küljele kaldu ja pool aknast peab tühjaks valguma siis ratas püsti tagasi ja kogu aken valgub õli uuesti täis. Kui nii siis on kõik korras.
Re: GasGas 450 FSE öli
mella kirjutas:Originaaljuhend küll annab veidi teistsuguse info - kui sirgelt seisval masinal on õlikontrolli aken allpool õli tasapinda, on kõik korras.
tonjuh kirjutas:Õli taseme kontrolliks on õli aken käiguvahetus hoova juures. Lased ratta paremale küljele kaldu ja pool aknast peab tühjaks valguma siis ratas püsti tagasi ja kogu aken valgub õli uuesti täis. Kui nii siis on kõik korras.
Mella Kui sa lased ratta külili ja uuesti püsti siis õli valgub tagasi ja aken jääbki allapoole õli tasapinda kui õli on piisavalt. Nii on lihtsalt hea veenduda õli tasemega on kõik ok. See aken on gasil nagu hiire v..t ja nii on kõige parem vaadata.
Juhend juhendiks päris elus on asjad teisiti.
Re: GasGas 450 FSE öli
Ma siiani ei saa gasgasi inseneride mõttemaailmast aru. KTM suudab aknale max-min märgid teha, kus tase selgelt näha. Gasimees näeb miinimumi ja juhendit järgides võib korgini valada
Tõnu, 2 nädala pärast on Vasalemma Traiel, võta kergem ratas kasutusse
tonjuh kirjutas:See aken on gasil nagu hiire v..t ja nii on kõige parem vaadata.
-
Teema algataja - Postitusi: 26
- Liitunud: 18 Dets 2008, 14:53
- Tsikkel: KTM 525 SX, GasGas 450 FSE
Re: GasGas 450 FSE öli
mehed kuulge mina seda hiire v...u siit ei leia kyll , seepärast olengi mures, ega muidu enda ja teiste aega ei raiskaks! lihtsalt pole ei akent ega varrast ja kõik! Selgituseks, et tegemist 2006a. rattaga ka! Eks vaatan siis manuaali või kontakteerun Mehise või Jaaguga;))
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.