ISDE - International Six Days Endurost osasaamine
Moderaator: Moded
ISDE - International Six Days Endurost osasaamine
Sel aastal siis tuuakse maailma moto suursündmus koju kätte kui 8-13 augustil ISDE Soomes, Kotka-Hamina kandis maha peetakse ning kus Eesti rahvusmeeskond koosseisus Aigar Leok, Martin Leok, Toivo Nikopensius, Tõnu Kallast, Urmas Põldmaa ja Toomas Triisa ka meie lipu värve kaitsevad. Lisaks ka klubimeeskond "Dynaset", kus Lärm ja Meeru ka kindlasti tubli tulemuse teevad.
Saab kasvõi hommikuse laevaga üle lahe minna ja õhtul viimasega tagasi tulla, kui kohapeal ööbimisega ei kannata minna. Aga minema peab, sest kuidas sa hiljem endale selgitad, et miks ei käinud
Et siis esindatus ikka vääriline seal välja näeks, siis saab EMF-i kontoris (Pärnu mnt 141, 7.korrus) osta endale 30 Eur juba Eesti ISDE meeskonna T-särgi:
http://www.msport.ee/index.php?page=64&id=824
Maksab küll 30 EUR, aga siis on hea seal stardiboksis eesti meeskonna telgis asja teha. Ja mis peamine - selle T-särgi müügist saadud raha toetab eesti meeskonda seal kohapeal. Ega see odav lõbu ei ole seal kaks nädalat laagerdada ja võidu sõita ning mehed paljuski oma raha eest neid Eesti lipu värve seal kaitsevad.
Aga võtke kindlasti plaani et sel aastal siis ISDE-le pilk peale heita. Ka siis kui ise veel metsaklassis ei sõida, on see osalemist väärt motopidu
-
- Postitusi: 5
- Liitunud: 15 Jaan 2009, 19:27
Re: ISDE - International Six Days Endurost osasaamine
Möku kirjutas:Et siis esindatus ikka vääriline seal välja näeks, siis saab EMF-i kontoris (Pärnu mnt 141, 7.korrus) osta endale 30 Eur juba Eesti ISDE meeskonna T-särgi:
http://www.msport.ee/index.php?page=64&id=824
Maksab küll 30 EUR, aga siis on hea seal stardiboksis eesti meeskonna telgis asja teha. Ja mis peamine - selle T-särgi müügist saadud raha toetab eesti meeskonda seal kohapeal. Ega see odav lõbu ei ole seal kaks nädalat laagerdada ja võidu sõita ning mehed paljuski oma raha eest neid Eesti lipu värve seal kaitsevad.
Särke peab ju siis kuus tk. ostma, et igal hommikul oleks puhas pesu selga panna Kulukas läheb aga no mis sa teed, omasi peab toetama.
Re: ISDE - International Six Days Endurost osasaamine
Kuigi on suveaeg ja augusti alguses saab ka vabas õhus magada, siis küsiks, et ega seal läheduses pole kellelgil ööbimiskohta seal Kotka-Hamina kandis soovitada?
Re: ISDE - International Six Days Endurost osasaamine
Nonii, sel laupäeval juba siis käivad motomehed lippudega ISDE paraadil ja järgmisel nädalal esmaspäevast laupäevani antakse siis raja peal tuld.
Endal plaanis nädala keskel kaks-kolm päeva kindlasti Haminas kohal olla aga täpseid plaane pole veel teinud. Vaatsin ka kaardi pealt et jalgratas oleks kohapeal liikumiseks vist asjakohasem kui tsikkel. Nad sõidavad samu trasse mitu päeva järjest ja järelikult ei oleks väga viisakas sinna pärast sõitjaid lõhkuma minna. Nii et trenni mõttes pole sinna mõtet minna ja vaja oleks vaid transpordivahendit auto parkimiskohast kiiruskatsetele.
Aga parklast vaatamiskohtadeni oleks need 3-4 kilomeetrit jalgratta seljas (loe:jalgratas seljas) vast isegi muretum läbida, kui et ilma peeglite/suunatuledeta tsikli seljas Soome pollaritega mõtteid ja raha vahetada ning siis veel tsikli pärast muretseda kui see kuhugile ripakile jätta.
Andke märku palju siis huvilisi on kes ka plaaninud sinna minna ja kas keegi nende kiiruskatsete kohta ka mingit eelinfot omab.
Re: ISDE - International Six Days Endurost osasaamine
Paistab et jääb minek ikka järgmise nädala lõpupoole.
Aga kui on keegi, kes on Kotka-Hamina kandis kohalik, siis oleks hea soovitusi kuulda.
-
- Postitusi: 214
- Liitunud: 15 Dets 2004, 15:00
- Tsikkel: KTM LC4 Adventure/GasGas EC250
- Asukoht: Tallinn/Laagri
- Tänanud: 1 kord
Re: ISDE - International Six Days Endurost osasaamine
Möku kirjutas:Andke märku palju siis huvilisi on kes ka plaaninud sinna minna ja kas keegi nende kiiruskatsete kohta ka mingit eelinfot omab.
Mina olen kohal laupäevast kolmapäevani. Jalgratta võtan kaasa
- M -
Re: ISDE - International Six Days Endurost osasaamine
Martino kirjutas:Möku kirjutas:Andke märku palju siis huvilisi on kes ka plaaninud sinna minna ja kas keegi nende kiiruskatsete kohta ka mingit eelinfot omab.
Mina olen kohal laupäevast kolmapäevani. Jalgratta võtan kaasa
- M -
Aga kui sa seal mõni õhtu interneti üles leiad, siis viska siia ka kommentaare et kuidas seal asjad toimivad ja kui kiiresti näiteks ühelt kiiruskatselt teisele saab. Kaardi järgi on suht lähestikku aga kõik ju sõltub kuidas liiklus ja parkimine on korraldatud. Ning äkki on väljaspool kiiruskatseid ka mingid põnevad huvipunktid või kohad kuhu eesti meeskonnale toeks saaks minna.
-
- Postitusi: 214
- Liitunud: 15 Dets 2004, 15:00
- Tsikkel: KTM LC4 Adventure/GasGas EC250
- Asukoht: Tallinn/Laagri
- Tänanud: 1 kord
Re: ISDE - International Six Days Endurost osasaamine
Möku kirjutas:Aga kui sa seal mõni õhtu interneti üles leiad, siis viska siia ka kommentaare et kuidas seal asjad toimivad ja kui kiiresti näiteks ühelt kiiruskatselt teisele saab. Kaardi järgi on suht lähestikku aga kõik ju sõltub kuidas liiklus ja parkimine on korraldatud. Ning äkki on väljaspool kiiruskatseid ka mingid põnevad huvipunktid või kohad kuhu eesti meeskonnale toeks saaks minna.
Ma võtan interneti ise kaasa ning loodan, et mobiililevi mobiilside algkodus toimib.
Re: ISDE - International Six Days Endurost osasaamine
esimene päev päris hästi alanud. Kõik mehed esimesed kaks katset läbinud. Aigaril üldkokkuvõttes 16. koht ja teised mehed tuuritavad kõik seal sajanda koha peal. Kui samas rütmis jätkatakse ja ennast katki ei tõmmata, siis võib meeskondlikult isegi väga hea tulemus tulla. Aga viis ja pool päeva on veel ees...
Re: ISDE - International Six Days Endurost osasaamine
tasapisi hakkab videomaterjali ka kogunema. See on hea Soome raja näide siin (ja nii nad sõidavad seal päev läbi ja kuus päeva järjest
http://www.youtube.com/watch?v=6r7xDOXvB4M
stiilinäiteid meie meestest:
2:57-3:06 Toivo Nikopensius
7:15-7:30 Aigar Leok
7.54-8:10 Toomas Triisa
9.33-9:50 Tõnu Kallast
Paistab et Tõnu läheb seal kõige lõbusamalt isegi, aga noh - esimene päev esimene katse. Särgid on ka kõik veel nii helevalged
Kahju et Ummil jälle sidur üles ütles ja ta juba pärast esimest päeva mängust väljas on (uus sidurikomplekt jõudis küll raja äärde talle kohale aga kokku kaotas üle tunni ja sai diskvalifitseeritud
-
- Postitusi: 214
- Liitunud: 15 Dets 2004, 15:00
- Tsikkel: KTM LC4 Adventure/GasGas EC250
- Asukoht: Tallinn/Laagri
- Tänanud: 1 kord
Re: ISDE - International Six Days Endurost osasaamine
Hoi,
Kohane on ka märkida,et tulemuste vormistamises on lisaks rajale, sõitjale ja masinale oma osa ka kohalikul politseil, kes esimesel päeval võttis kiiruse ületamise eest maha 40 sõitjat ning jättis 5 neist lubadeta - sõit siis selleks korraks neile läbi.
- M -
-
- Postitusi: 214
- Liitunud: 15 Dets 2004, 15:00
- Tsikkel: KTM LC4 Adventure/GasGas EC250
- Asukoht: Tallinn/Laagri
- Tänanud: 1 kord
Re: ISDE - International Six Days Endurost osasaamine
Möku kirjutas:Aga kui sa seal mõni õhtu interneti üles leiad, siis viska siia ka kommentaare et kuidas seal asjad toimivad ja kui kiiresti näiteks ühelt kiiruskatselt teisele saab. Kaardi järgi on suht lähestikku aga kõik ju sõltub kuidas liiklus ja parkimine on korraldatud. Ning äkki on väljaspool kiiruskatseid ka mingid põnevad huvipunktid või kohad kuhu eesti meeskonnale toeks saaks minna.
Katsete vahemaad on kümnetes kilomeetrites ning jalgrattast suurt abi pole - paddockis ringi kruiisida ehk hea, muuks teda vaja pole.
Re: ISDE - International Six Days Endurost osasaamine
Aga kuidas seal autoga ligipääs kiiruskatsetele on? Kas saab hästi ligi ja parkima või tuleb pikalt jalutada?
Kui nüüd tulemusi vaadata siis paistab et nüüd kolmandal päeval hakkab tehnika ja meeste väsimuskurv allapoole minema - nii Toitsil kui Lärmil kui võõrleegionärist Reijol on trahviminuteid tulnud. Ja klubimeeste puhul on see ikka päris üldine et enam puhtas graafikus ei püsi. Homme, neljandal päeval on kuulude järgi see kõige raskem.
-
- Postitusi: 214
- Liitunud: 15 Dets 2004, 15:00
- Tsikkel: KTM LC4 Adventure/GasGas EC250
- Asukoht: Tallinn/Laagri
- Tänanud: 1 kord
Re: ISDE - International Six Days Endurost osasaamine
Möku kirjutas:Aga kuidas seal autoga ligipääs kiiruskatsetele on? Kas saab hästi ligi ja parkima või tuleb pikalt jalutada
Katsed on kõik ligipääsetavad. Mõne juures on parkla, aga enamasti tuleb parkida teepeenrale ning siis võib ikka juhtuda, et tuleb mõnisada meetrit jalutada. Selle katse, mis eile arvesse ei läinud ning mis täna hommikul ära jäeti - pika kivipõrgu, millele kaasandena saab ka mõned kilomeetrid pehmeid liivalaineid - paremate kohtade nägemiseks tuli küll trikke teha. Kui sinna plaan minna (see katse on kavas kõikidel viiel rajapäeval), siis on kaval sõita stardist/finišist pikalt mööda, kuni Kymi lennuvälja (see on selline asfaldiriba keset laia välja ning täitsa avatud kõikidest külgedest) sissepääsuni, sealt siis vudinal üle lennuvälja ja metsa - siis on paremad palad vähem kui kilomeetri kaugusel. Mööda rada stardist minema hakates jõuad korraliku rahvamatka tehtud enne kui kohale saad. Nagu ikka enduurole minnes - kummikud kaasa!
Trahviminuteid on meie poisid saanud varemgi, ega seda puhtalt läbi tulemise lootust keegi ilmselt hellitanudki. Täna oli rada esimesest kahest päevast erinev ning sisaldas uut 'pärli', Upperi suusanõlva, mis vihmadega võis päris 'lõbusaks' minna. Eks millaski kuuleb, kuidas see maitses - ma ise juba Eestis tagasi. Uuperi katse USA eelsõitja silme läbi ja kuiva ilmaga näeb siit:http://www.youtube.com/watch?v=Wi9QA0ZHGls
Re: ISDE - International Six Days Endurost osasaamine
kui kilometraasist rääkida ,siis ikka päris hull
esimene päev 284
teine päev 284
kolmas päev 240 (padu vihm)
neljas päev 340
viies päev 340
kuues päev 40
hommikul siis neljandale päevale vastu
... saab löbus olema
lärm
Re: ISDE - International Six Days Endurost osasaamine
Nüüd siis ISDE-l käidud ja kodus tagasi. Jummala hea oli Eesti meeskonna boksis näha täis professionaalset tegutsemist ja sõbralikku meeskonnvaimu. Palju on olnud ebaõnne tehnikaga. Aga eks see ole ikka nii et seda kohta, kuhu välk sisse lööb, ei saa ette ennustada. Lihtsalt asjad juhtuvad kui nad juhtuvad .
Aga meie sõidumehed on ikka väga head - kiired, täpsed, asjalikud. Pilk suunatud järgmisele rajaelemendile ja jõudu ning tehnikat säästvalt tehakse oma sõitu. Uhke tunne oli meie mehi rajal näha. Ja mitte ainult rahvuskoondis, aga ka klubimehed kes neljandal päeval suusanõlvale tehtud Uuperi katsel paduvima kätte jäid - Eesti klubimehed tulid sealt ilusti läbi samas kui kohtunikekogu selle katse läbimatuks kuulutasid. Vinsked vennad meil.
Aga mul võttis küll klombi erutusest kurku, kui sain näha, kuidas näiteks Remes kasutas kiiruskatsetel ära iga jummala sentimeetri rajapiirded kõikuma pannes kuid neid mitte maha sõites, ja tegi seda miskit 70 km/h märjal heinamaal 50m raadiusega 270 kraadises kurvis (tehke kodus järele!). Ja kuidas Salminen lihtsalt toore jõuga läbi iga soone murdis, full throttle! Või kuidas Caselli suurte puude vahel mitusada meetrit täisgaasi peal hoidis, samas kui tsikli tagaots männijuurikate peal paarimeetriseid kõrvalehüppeid tegi. Uskumatu värk
-
- Postitusi: 214
- Liitunud: 15 Dets 2004, 15:00
- Tsikkel: KTM LC4 Adventure/GasGas EC250
- Asukoht: Tallinn/Laagri
- Tänanud: 1 kord
Re: ISDE - International Six Days Endurost osasaamine
Nonii,
ISDE selleks korraks läbi. Eesti tiimist jõudis lõpuni kolm meest - Triisa, Kallast ja Nikopensius, lisaks klubitiimi Lärm ja Meeru. Rahvuste karika arvestuses 14. koht on selline so-so - ühelt poolt pole nagu väga halb, aga ootused käisid vahepeal kõigil ilmselt esikümnes ära, iseasi kui paljud seda enesele tunnistasid. Aga noh, tehnikasport, kõike juhtub ning eks neist kogemustest (loodetavasti) õpitakse. Klubimeeskonna samuti 14. koht on aga meeskondade arvu ja taset arvestades igati kõva.
-
- Postitusi: 2130
- Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
- Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
- Asukoht: Rakvere
-
- Postitusi: 214
- Liitunud: 15 Dets 2004, 15:00
- Tsikkel: KTM LC4 Adventure/GasGas EC250
- Asukoht: Tallinn/Laagri
- Tänanud: 1 kord
Re: ISDE - International Six Days Endurost osasaamine
GKK kirjutas:TM'id vedasid alt..
Statistika ütleb nii, aga jätab varju hulga olulisi tõsiasju. Nimelt ei ole ilmselt mitte kellelgi kahtlust, et Aigar liikus rajal teistest Eesti kuuiku liikmetest oluliselt kiiremini ning seega andis ka pillile hoopis teistsuguse tule. Ummi aga on niivõrd unikaalse kehaehituse ja sõidustiiliga sõitja, et tema käes on raske millel iganes vastu pidada - ikkagi 130 kg meest, kes nõuab tsiklilt plahvatuslikku minekut. Martini pillil lagunes minu teada elektroonika, mida ei ole TM ise teinud ning mis oleks võinud otsa lõppeda kellel iganes - lihtsalt halb õnn. Iseasi on see, et Ummi ja Martini pillide rikked ei oleks juhtivate tiimide orgunni juures tõenäoliselt mehi katkestama sundinud - neil oli rajal ja selle ääres hulk hästi sidevahenditega varustatud tegelasi tsiklitel, kelle seljakottide küljes rippus nii sumpapaunu kui lenksusid, ilmselt oleks koti seest leidnud aga nii siduri kui ka sissepritse varuaju, tööriistadest rääkimata. No meil selliseid mehi ei olnud. Mis teha, esimese korra värk. Loodetavasti õpitakse sellest järgmisteks kordadeks.
Re: ISDE - International Six Days Endurost osasaamine
Jah, selline oletus võib ju olla, et suurematel meeskondadel on arvatavasti varuosaladu rajaserva mööda laiali jaotatud.
Aga Salpalinja katse tagaosas olime reedel osaliseks ühele suurima esindatusega meeskonna - Austraalia rahvuskoondislanna õnnetule ketikatkemisele. Nad ei saanud seda lihtsat asja kontrollaja sees ära korraldatud hoolimata viiest koondisesärgis abimehest, kes sõitja juurde kohale jõudsid. Ning see toimus kõik kiiruskatsel, mitte kusagil ülesõidu pärapõrgus. Kõrval oli ka rootsi särgis "team manageri" sildiga tüüp. Ka temast polnud seal abi. Ja iseenesest selline lihtne asi nagu kett.
Eks see kogemus tuleb ikka aastatega. Andke aega ja tulemus hakkab tulema
-
- Postitusi: 214
- Liitunud: 15 Dets 2004, 15:00
- Tsikkel: KTM LC4 Adventure/GasGas EC250
- Asukoht: Tallinn/Laagri
- Tänanud: 1 kord
Re: ISDE - International Six Days Endurost osasaamine
Möku kirjutas:Jah, selline oletus võib ju olla, et suurematel meeskondadel on arvatavasti varuosaladu rajaserva mööda laiali jaotatud.
See pole oletus, see on fakt .
Einoh, ega mina pole ülemäära rahulolematu olnudki, suures õnneleilis küll kah mitte. Tiim sai tulemuse kirja ning see tulemus on hetketeadmistele ja -oskustele vastav. Ei parem, ei halvem. Kui vaadata seda tulemust kui miskit, mille pealt saab edasi minna, on kõik kenasti. Olgu vaid oidu õppida.
-
- Postitusi: 214
- Liitunud: 15 Dets 2004, 15:00
- Tsikkel: KTM LC4 Adventure/GasGas EC250
- Asukoht: Tallinn/Laagri
- Tänanud: 1 kord
Re: ISDE - International Six Days Endurost osasaamine
Möku kirjutas:Aga Salpalinja katse tagaosas olime reedel osaliseks ühele suurima esindatusega meeskonna - Austraalia rahvuskoondislanna õnnetule ketikatkemisele. Nad ei saanud seda lihtsat asja kontrollaja sees ära korraldatud hoolimata viiest koondisesärgis abimehest, kes sõitja juurde kohale jõudsid. Ning see toimus kõik kiiruskatsel, mitte kusagil ülesõidu pärapõrgus. Kõrval oli ka rootsi särgis "team manageri" sildiga tüüp. Ka temast polnud seal abi. Ja iseenesest selline lihtne asi nagu kett.
See rootsi tiimimanager oleks pigem protesti esitanud kui konkurenti tõsiselt aidanud, usu mind .
- M -
Re: ISDE - International Six Days Endurost osasaamine
leidsin veel laheda vidiku Uuperi neljanda päeva katsest:
http://www.youtube.com/watch?v=Dn1XMdRvVAU
kus 1:19-1:29 on näha noore mehe Tõnu Kallasti ramm ja oskus tsikkel soost üles tõsta ja nii läbi soone tulla (oi mis pearaputus sellele järgnes
ja siis kohe 1:30-1:53 elukogemustega mehe Toivo Nikopensiuse trajektoorivalik nii et pärast soonest väljasaamist enam jõudu polnud tarviski rakendada . Aga Tõnu tegi lõigu kiiremini läbi ikka, kuigi riskis toppamajäämisega.
Re: ISDE - International Six Days Endurost osasaamine
Möku kirjutas:leidsin veel laheda vidiku Uuperi neljanda päeva katsest:
http://www.youtube.com/watch?v=Dn1XMdRvVAUkus 1:19-1:29 on näha noore mehe Tõnu Kallasti ramm ja oskus tsikkel soost üles tõsta ja nii läbi soone tulla (oi mis pearaputus sellele järgnes
ja siis kohe 1:30-1:53 elukogemustega mehe Toivo Nikopensiuse trajektoorivalik nii et pärast soonest väljasaamist enam jõudu polnud tarviski rakendada
. Aga Tõnu tegi lõigu kiiremini läbi ikka, kuigi riskis toppamajäämisega.
üsna kindel selles, et Tõnn ei sõitnud seal 2-taktilise tsikliga
Re: ISDE - International Six Days Endurost osasaamine
üsna kindel selles, et Tõnn ei sõitnud seal 2-taktilise tsikliga
kindlus on muidugi kuldaväärt iseloomuomadus. Hoia seda!
Re: ISDE - International Six Days Endurost osasaamine
pärast asja põhjalikumat kontrollimist tunnistan oma eksimust (järjekordne hea iseloomujoon:))
ja tänud hea lingi ja täpsustuse eest!
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.