enduuro ratta valimine

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded


Teema algataja
sander000

enduuro ratta valimine

Lugemata postitus Postitas sander000 »

Tere

Olen otsingutel kerge enduuro ratta järgi.
Pm tegelt tahaks üldse krossikat, aga ei saa seda muretseda kahel põhjusel. 1. ei saa arvele võtta, seega ei saa tänaval liigelda ja 2. kallis ülal pidada.

Seega tahaks omale kerget enduurot millega saaks peaaegu sama tunde kätte.
Ehk on soovitusi milline oleks parim valik ?

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: enduuro ratta valimine

Lugemata postitus Postitas mella »

Kasuta foorumis otsingut, sellest on korduvalt juttu olnud.


Teema algataja
sander000

Re: enduuro ratta valimine

Lugemata postitus Postitas sander000 »

vaatasin juba enam vähem üle.
võib olla jäi midagi ikka kahe silma vahele.
ehk jagad mõne asjaliku lingi ?

Kasutaja avatar

sang
Postitusi: 1796
Liitunud: 18 Veebr 2004, 11:01

Re: enduuro ratta valimine

Lugemata postitus Postitas sang »

  1. tõsise hard enduroga on sul tänaval liigelda nagunii ilge piin

  2. tõsine hard enduro ei tule sulle oluliselt odavam ülal pidada

Milleks sul seda tsiklit vaja läheb? Sport, sõpradega tsillimine, tsikkide vedamine? Mis on üldse su defintsioon enduurokale?

sander000 kirjutas:

Tere

Olen otsingutel kerge enduuro ratta järgi.
Pm tegelt tahaks üldse krossikat, aga ei saa seda muretseda kahel põhjusel. 1. ei saa arvele võtta, seega ei saa tänaval liigelda ja 2. kallis ülal pidada.

Seega tahaks omale kerget enduurot millega saaks peaaegu sama tunde kätte.
Ehk on soovitusi milline oleks parim valik ?

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: enduuro ratta valimine

Lugemata postitus Postitas mella »

Kindlasti jäi 2 silma vahele. Otsi aga otsi. EXC ja WR on märksõnad.

sander000 kirjutas:

vaatasin juba enam vähem üle.
võib olla jäi midagi ikka kahe silma vahele.
ehk jagad mõne asjaliku lingi ?


sigaelmar
Postitusi: 288
Liitunud: 27 Juul 2006, 12:17
Asukoht: Saaremaa

Re: enduuro ratta valimine

Lugemata postitus Postitas sigaelmar »

Otsing leidis 800 vastet: exc
aga
Järgnevaid sõnu sinu otsingus ignoreeriti, sest nad on liiga tavalised: wr.
Sa pead sisestama vähemalt ühe otsingusõna. Iga sõna peab koosnema vähemalt 3 sümbolist ja ei tohi sisaldada rohkem kui 14 sümbolit, välja arvatud wildcard'id

Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6763
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1900
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 692 korda
Tänatud: 455 korda

Re: enduuro ratta valimine

Lugemata postitus Postitas yeekim »

mella kirjutas:

Kindlasti jäi 2 silma vahele. Otsi aga otsi. EXC ja WR on märksõnad.

sander000 kirjutas:

vaatasin juba enam vähem üle.
võib olla jäi midagi ikka kahe silma vahele.
ehk jagad mõne asjaliku lingi ?

Aga miks mitte Lc4 :roll:

Saadetud kettaga lauatelefonist!

Teema algataja
sander000

Re: enduuro ratta valimine

Lugemata postitus Postitas sander000 »

KTM-id on küll väga vinged ja puha, aga natuke liiga kulukad vist minu rahakoti jaoks.
Kuna motondus on mul selline väike kõrvalhobi siis suuri summasi sinna ei pane.
Praegu näiteks sõidan 92a ZXR750ga. Ideaalis tegelikult tahaksingi selle ratta enduuroka vastu vahetada. Kui vaja siis natuke peale ka maksta jne.
Nagu siin enne mainiti, et korraliku hard enduro ülal pidamine on sama kulukas nagu krossika pidamine, siis järelikult nii hard endurot ma ei otsi.
Soov oleks lihtsalt paar korda kuus käia looduses sõitmas ilma, et ülejäänud kuu peaks raha teenima, et jälle sõita saaks :D

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: enduuro ratta valimine

Lugemata postitus Postitas mella »

Väiksemad kulud on LC4 ja DRZ400, aga need jäävad juba krossika-tundest kaugemale. Õlivahetus ca 5000km tagant.

Ja nendest veel raskemad pole enam endurokad vaid vastava välimusega muud rattad. Sõiduomadustelt isegi ei meenuta krossikat ;)

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Re: enduuro ratta valimine

Lugemata postitus Postitas mx77 »

sander000 kirjutas:

KTM-id on küll väga vinged ja puha, aga natuke liiga kulukad vist minu rahakoti jaoks.
Kuna motondus on mul selline väike kõrvalhobi siis suuri summasi sinna ei pane.
Praegu näiteks sõidan 92a ZXR750ga. Ideaalis tegelikult tahaksingi selle ratta enduuroka vastu vahetada. Kui vaja siis natuke peale ka maksta jne.
Nagu siin enne mainiti, et korraliku hard enduro ülal pidamine on sama kulukas nagu krossika pidamine, siis järelikult nii hard endurot ma ei otsi.
Soov oleks lihtsalt paar korda kuus käia looduses sõitmas ilma, et ülejäänud kuu peaks raha teenima, et jälle sõita saaks :D

Kuna iga krossika ja ka hard enduro ülalpidamise kulud on otseselt seotud tema töötundide arvuga, siis paar korda kuus ei tee su eelarvesse suurt auku.
Samas peaksid sa endale ikka aru andma mida sa tahad. kui sa kirjutad et pigem krossikalaadset ja siis paar posti hiljem hakkad muretsema hooldekulude pärast siis ei tea sa ise ka õieti mida sa vajad. LC4 ja EXC on nagu eri planeedilt, kui neid võrrelda. Lisaks kõigele võid sa hankida 2T mootoriga EXC, see peaks aitama pisut ootamatute remondiarvete suurust vähendada.

Kasutaja avatar

Möku
Postitusi: 597
Liitunud: 23 Veebr 2007, 16:04

Re: enduuro ratta valimine

Lugemata postitus Postitas Möku »

materjalikulu pole muide erinev LC4 ja EXC hooldusel - sama kogus õli kulub 5000 km kohta. Lihtsalt exc-le paned ühe korraga 4 korda vähem õli sisse. Nii et kui ise õlivahetusega jännata viitsid ja hästi ettevaatlikult sõidad, siis ei ole hard enduuro ratta hoolduskulu suurem kui tänavaenduuroka oma.

Aga millega sa pead arvestama kui eelistad hard enduuro ratast tänavaenduurole:
a) sulle hakkab sõitmine järjest rohkem ja rohkem meeldima ning kaks korda kuus asemel hakkad kaks korda nädalas uhama
b) su füüsiline võimekus kasvab ja sa hakkad otsima karmimaid radasid ning mingil hetkel su vastupanuvõime murdud ja sa hakkad nautima ka võistlussarju
c) sa ostad krossipiigid ja su sõiduhooaeg muutub aastaringseks

See teeb siis lõpuks hard enduuro sõitmise kallimaks, aga see juhtub paari-kolme aasta jooksul. Enne ülaltoodud sõltuvuse väljakujunemist on kulutase sisuliselt sama.

Aga küsi siis endalt, et kas sa sellist elu muidu tahaksid? :bsmile:

Usinus-Kasinus-Cosinus
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: enduuro ratta valimine

Lugemata postitus Postitas mella »

Valejutt.
LC4 õlikogus on (sõltuvalt mudelist) 1,4 liitri kandis (2003 aasta mudelid), 4T ühe õlisüsteemiga EXC-l on see 1,2L umbes (2005 aasta mudelil). Seega õlikogus pea sama kui EXC-l.
Kui EXC-ga sõita keskmiselt 50km/h, tuleb 15h intervalli korral õli vahetada 750km tagant, seega 6x tihedamini ning õli kulub 5000 km läbimiseks 5x rohkem.
AGA
Kasutusjuhend ütleb, et kui LC4-ga võidu sõita, tuleb õlivahetused iga võistluse järel teha. EXC korral samamoodi.

Möku kirjutas:

materjalikulu pole muide erinev LC4 ja EXC hooldusel - sama kogus õli kulub 5000 km kohta. Lihtsalt exc-le paned ühe korraga 4 korda vähem õli sisse. Nii et kui ise õlivahetusega jännata viitsid ja hästi ettevaatlikult sõidad, siis ei ole hard enduuro ratta hoolduskulu suurem kui tänavaenduuroka oma.

Kasutaja avatar

Möku
Postitusi: 597
Liitunud: 23 Veebr 2007, 16:04

Re: enduuro ratta valimine

Lugemata postitus Postitas Möku »

vabandan siinkohal eksitamise pärast :oops:

lahterdasin LC4 oma mõtteis siis valesse klassi. See on kui arvad teadvat aga fakte ei viitsi kontrollida. Tänud Mellale et veale tähelepanu juhtis.

Muidu - kui oled üle 100kg tugev mees ning jalad on pikemad kui Carmen Kassil, siis annab LC4 -ga ka väga edukalt hardenduurot sõita. Küsi Kõrtsmikumolult, kuigi ka tema vahetas oma LC4 sel aastal Husabergi vastu välja :bsmile:

Aga tavaliselt peetakse LC4 ikka kalliks ja minnakse Kawa KLX või Suzu DR 650neseste peale. Need näevad välja ka justkui krossikad oma kõrgete porladega aga sõiduomaduste poolest - on väga head kruusateedel. Pärast vahetatakse ikka hard enduuro vastu välja kui üldse sõitjateks jäädakse.

Usinus-Kasinus-Cosinus
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Re: enduuro ratta valimine

Lugemata postitus Postitas mx77 »

KLX 300R võib isegi päris huvitav pill olla. Kunagi kohtasin tihti männikul ühte selli sellisega, visuaalselt jättis päris paljulubava mulje. Eestis kahjuks vist väga haruldane?

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: enduuro ratta valimine

Lugemata postitus Postitas mella »

registrisse saamine läheb kalliks

mx77 kirjutas:

KLX 300R võib isegi päris huvitav pill olla.


Teema algataja
sander000

Re: enduuro ratta valimine

Lugemata postitus Postitas sander000 »

Tunnistan ausalt, et ega mul päris täpset kujutust asjast ei ole mida ma saada tahaks ja mis hinnaga jne. Miks muidu siia foorumisse tulla ? võiks ju kohe müügikuulutused lahti võtta.
Mida üldse võimsuse valikul arvestada ? Palju mu oma pikkus ja kehakaal siin rolli mängib jne ?

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Re: enduuro ratta valimine

Lugemata postitus Postitas mx77 »

No kui sa ise ei tea mida sa saada tahad, siis foorum on küll vist väga vale koht, kes peaks sulle nõu andma, mis sulle parim on.
Tee endale ikka oma vajadused selgeks ja saad konkreetsed vastused.

Kasutaja avatar

sang
Postitusi: 1796
Liitunud: 18 Veebr 2004, 11:01

Re: enduuro ratta valimine

Lugemata postitus Postitas sang »

Mu arust on nii enduurodest, hardenduurodest, maastikusõidust jms siin foorumis oksendamiseni räägitud, nii et eelkõige proovi siiski otsingut kasutada. Kuluta tund-kaks lugemisele, ega keegi ei viitsi foorumit sinu jaoks uuesti ümber kirjutama hakata.

Võimsus, pikkus ja kehakaal ei ole üldiselt need punktid, millest enduuro otsingul peale hakata, kui üks neist ei ole ekstreemselt suur või väike.

Peale tuleks hakata enda võimalustest (palju aega ja raha panustada?), soovidest (mille pärast sõita, sport või transport?) ja eesmärkidest (kuhu, kui kaugele tahad selle sõitmisega välja jõuda).

Mida näiteks tähendab see "paar korda kuus looduses käimine"? Kas tahad tsiklit korralikult mutta uputada või mööda väiksemaid radu rahulikult kruiisida?

Kui piirdud aint praeguse tsikli müügiga (1500€), siis selle raha eest saab sellise keskmise 600-650cc adventure tsikli (Pegaso, F650, DR650, TT600, LC4 620, Transalp jms). Ka nende vahelt valiku tegemisest on siin palju kirjutatud.

sander000 kirjutas:

Tunnistan ausalt, et ega mul päris täpset kujutust asjast ei ole mida ma saada tahaks ja mis hinnaga jne. Miks muidu siia foorumisse tulla ? võiks ju kohe müügikuulutused lahti võtta.
Mida üldse võimsuse valikul arvestada ? Palju mu oma pikkus ja kehakaal siin rolli mängib jne ?

Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 2036
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 105 korda
Tänatud: 97 korda
Kontakt:

Re: enduuro ratta valimine

Lugemata postitus Postitas bitter »

sang kirjutas:

Võimsus, pikkus ja kehakaal ei ole üldiselt need punktid, millest enduuro otsingul peale hakata, kui üks neist ei ole ekstreemselt suur või väike.

+1.
Kui sa sekundeid taga ei aja, ei loe võimsus midagi. Ja isegi kui ajad - loeb kogemus (ja amordid :)) ikka määratult rohkem kui cm3&kW.

sang kirjutas:

Peale tuleks hakata enda võimalustest (palju aega ja raha panustada?), soovidest (mille pärast sõita, sport või transport?) ja eesmärkidest (kuhu, kui kaugele tahad selle sõitmisega välja jõuda).

Looduses viibimise soovi võib vist ka transpordi alla paigutada. Aga siiski peale spordi ja transpordi on veel variante. Mina sõidan selleks, et fun oleks, et silm säraks. Ja et nahk märjaks saada. Kestvusalad või jõusaal ei pane mul silma särama.

sang kirjutas:

Mida näiteks tähendab see "paar korda kuus looduses käimine"? Kas tahad tsiklit korralikult mutta uputada või mööda väiksemaid radu rahulikult kruiisida?

Jälle - nende 2 äärmuse vahele jääb veel päris palju halltoone :).

Olles EXC-ga 4,5 hooaega sõitnud maastikul (70-80h ehk mingi 2500-3000 km), ei saa mina küll aru, et ktm-i pidamine kuidagipidi kallim oleks kui teised margid. Rohkem ikka sellest sõltub et kas sõidad võidu peale või oma lõbuks. Alati võib raha kulutada lisade peale aga kuluosad ... korra olen keti, hammakad ja rehvid ostnud, tagumised rattalaagrid, korra amorte hooldanud. 1 radikalappimine, 1 klapiregull. Kosmeetikat nagu sadulanahk jm nipet-näpet kindlasti veel aga jutu mõte on selles, et ei maksa LC4 (ega ühtki muud) juba eos välistada. Kasutatud ratta ost on loterii sõltumata margist ja mudelist. Võibolla mulle juhtus keskmise sakslase normaalselt hooldatud pill, mootor olla sõitnud 8000 km enne mind. Mine ikka proovi järele, millised rattad su mõõtudega sobivad ja vali see, mis "sind kõnetab" ja mille seisukord sind rahuldab.


piloot
Postitusi: 2130
Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
Asukoht: Rakvere

Re: enduuro ratta valimine

Lugemata postitus Postitas piloot »

Eks see kasutatud ratta ostmine on alati suur loterii aga samas pole ma ise ka kunagi ühtegi uut ostnud. Möku poolt välja toodud arengu kronoloogiline järjestus muide täiesti töötab :twisted:
Igasugused pegasod, dr-id ja transalbid mina jätaks neile, kes vahest asfaldilt kruusale või metsa keeravad.
Oma endurorattavalikutes olen teinud siiani valikuid selle järgi, et sama rattaga saaks vajadusel teinekord ka 100-150 km mööda teed kulgeda, ilma suurema piinata ja sellest lähtuvalt on olnud LC4 ja nüüd XR. Viimasel ajal on millegi pärast need 100-150km ratas ikkagi autos sõitnud...
LC4 on minu arust väga normaalse kuluga ratas ja kestab ka ja neid leiab hea hinnaga, minu poolt mitte ühte halba sõna. Õlivahetused tegin vahemikus 1000-2000 km, olenevalt sellest, kui palju ja kuidas kusagil sõidetud sai.
Kui veel sellist odavama otsa oma vaadata siis mina soovitaks ka XR 400 ja TTR 600 poole piiluda. Mõlemad õhkjahutusega ja pole ohtu, et oksa läbi radika sõidad või radika puruks kukud.

bitter kirjutas:

Mina sõidan selleks, et fun oleks, et silm säraks. Ja et nahk märjaks saada. Kestvusalad või jõusaal ei pane mul silma särama.

Paremini vist ei õnnestugi öelda. 100% sama meelt. :bsmile:

Pilt
Suzu GSF 600S - Totaalne banditism! Fazer 1000, KTM LC4 620 SC, Varadero 1000, XR650R, WR250F, Husaberg FE 570+explorer snow kit
citius,altius,coitus!
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”