sidurikaane poltide kinnitamine

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
spunkbass
Postitusi: 64
Liitunud: 10 Juun 2011, 19:08
Tsikkel: Jawa 350/360 1972

sidurikaane poltide kinnitamine

Lugemata postitus Postitas spunkbass »

Tere,

Vahetasin just eile oma sidurikaane tihendi ära, aga hästi natuke tilgub veel õli läbi.

Kuidas oleks kõige parem neid polte pingutada? Tavalise kruvikeerajaga lähevad ennem randmed läbi.

Mis on eestikeelne vaste ingliskeelsele terminile "offset screwdriver" See tundub parema jõuõlaga olevat. Kellegil veel sama probleemi olnud? Tegu ikka veel vana Jawa 360'ga :)

Kasutaja avatar

xero
Postitusi: 203
Liitunud: 20 Mai 2009, 22:16
Tsikkel: Monster 900ie
Asukoht: Pärnu

Re: sidurikaane poltide kinnitamine

Lugemata postitus Postitas xero »

Kui on teada, kui tugevalt peavad need poldid kinni olema on lahendus olemas. Kui saad, laena kellegilt väiksemat momentvõtit.See oleks parim lahendus. Kus asud muidu ?

Kasutaja avatar

Teema algataja
spunkbass
Postitusi: 64
Liitunud: 10 Juun 2011, 19:08
Tsikkel: Jawa 350/360 1972

Re: sidurikaane poltide kinnitamine

Lugemata postitus Postitas spunkbass »

tallinnas

Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2462
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 202 korda
Kontakt:

Re: sidurikaane poltide kinnitamine

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

Küljekaante poldid on reeglina 10-15 Nm jõuga. Seega - asja ajab kenasti ära lühikese varrega võti, T - käepidemega võti või ka tavaline kruvikeeraja. Kui ikka tilgub, siis on kas viga tihendis või on kaas kõver või on tegemist defektse tihenduspinnaga.

StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee

jawam.
Postitusi: 158
Liitunud: 01 Juun 2009, 17:33

Re: sidurikaane poltide kinnitamine

Lugemata postitus Postitas jawam. »

Tavalise kruvikeeraja poldid võib asendada sisekuuskant-peaga poltidega- kergem keerata ja peaks jääma kõvemini kinni

Kasutaja avatar

Mhhh
Postitusi: 809
Liitunud: 14 Sept 2009, 22:57
Tsikkel: Mini&GPZ305
Asukoht: Tartumaa

Re: sidurikaane poltide kinnitamine

Lugemata postitus Postitas Mhhh »

Siis peab jälgima, et liiga kõvasti ei keeraks ning keeret ära ei lõhuks (kui momentvõti puudub)..

Mini (Riga 30) chopper & Kawasaki GPZ305->

andrias
Postitusi: 263
Liitunud: 08 Jaan 2007, 19:37
Tsikkel: Zx9r, kx250f, DS650X
Asukoht: Võru/Tartu

Re: sidurikaane poltide kinnitamine

Lugemata postitus Postitas andrias »

Mhhh kirjutas:

Siis peab jälgima, et liiga kõvasti ei keeraks ning keeret ära ei lõhuks (kui momentvõti puudub)..

Valge inimene väikse kõrraga ei keera üle 25ne Nm. See veel keeret ei lõhu. Aga lekke korral peaks tõesti pinnad üle vaatama. Abivahend on tükk aknaklaasi nt, kui muud siledat pinda võtta pole.

Annaks jumal häda- küll abi ikka saab!
Võrr->Jawa 638->Dnepr 650->Suzuki GSX600F->Kawasaki ZX6R->Kawasaki ZX9R ja KX250f

jawam.
Postitusi: 158
Liitunud: 01 Juun 2009, 17:33

Re: sidurikaane poltide kinnitamine

Lugemata postitus Postitas jawam. »

Sageli on lühikesed poldid sees ja lihtne üle keerata- kui uusi polte panna, siis ikka max pikkusega. Suure käiakivi peal saab kõverat sidurikaant tasasemaks lihvida. Õli- ja kuumakindel silikoon peaks tihendi asendajana ka sobima sidurikaane alla.

Viimati muutis jawam., 23 Juun 2011, 06:33, muudetud 1 kord kokku.

Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Re: sidurikaane poltide kinnitamine

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

Mul on praegu selleks (sama masina jaoks) kruvikeeraja, millel ristlink küljes.
Aga vanasti tegin ilma. Peab olema hea SUURE labaga kruvikeeraja, et ei narriks poldipäid ära, kui kruvikeeraja välja hüppab. Ja tavaline väikese mõõduga lehtvõti, millega kruvikalabast keerata. Samal ajal kruvikale kõigest hingest peale surudes, et ta soonest välja ei hüppaks. Jawal on seal igavesed vägevad poldid ja seda hirmu, et need kruvikaga üle keeraks, seal nüüd küll ei ole - ammu enne tuleb kruvikas soonest välja. See on ka põhjus, miks ma ei soovita seal mingeid sisekuuskantpolte - mootori alumiiniumkorpusse keerad need täpselt üle. Ega see masin on ehitatud nii, et peaks vastu ka lolli inimese lollile jõule ja saaks remonditud praktiliselt ilma tööriistadetagi (no saabki ju!) - ju seal selleks ongi poldid kruvitsaga keeratavad. See, et sa ainult kruvikaga teda pidama ei saa, on igal juhul normaalne - ma ka ei saa.
On olemas kruvikeeraja-pea kõrradele. On olemas ka kruvikeerajad, millel ka kuuskant küljes, et mutrivõtmega aidata. Hangi midagi sellist, sest seda sidurikaant tuleb vahel ikka lahti võtta. Kui kasutatad kõrrat või aitad kruvikat lehtvõtmega, siis mingist 10 cm jõuõlast on küll - ilma liigselt pingutamata. Pikemaga ma ei riskiks ja terve käe või õlajõuga väänamine olgu välistatud. Randmejõuga peab asi kinni saama - kui ei saa, on põhjus mujal. Krt, ma ei oskagi seda "õiget" pingutusjõudu öelda - lihtsalt käsi teab ja tunneb - metall lõpuks "venib" õige pinguseni ja seda hakkad aja jooksul ära tundma. Vanadel ratastel see dünamomeetrilise võtme asi vist päriselt ei tööta - oma vanal kawakal panin seekord ettenähtud jõududega dünamomeetrilise võtmega poldid kinni - no ei jäänud pidama, ikka tuli üle pingutada. Isegi üks kuradi küünal tuli peal lahti.

Tihend: kasuta pehmemat ja mitte kõige õhemat pappi, umbes nagu see rullis ehituskartong. See on piisavalt pehme, et neelata oletatavad kriimud. Paksus pole seal oluline, sest miski selle kaane külge ju seestpoolt ei kinnitu. Et see kaas ülearu kõver oleks - no ei usu. Mis ta kõveraks ajaks? Temperatuuri ta ei saa iialgi ja löögi peale oleks see silumiin enne ammu puruks, kui kõver. Kui polte pingutad, vaata siis, et sa ei tee seda järjest, vaid ikka nagu peab - ühtlaselt ümberringi korralikult kinni ja alles siis see päris viimane pingutus enne alumised ja siis ülemised. Muidu võib juhtuda, et vead ta viltu kinni ja siis loomulikult jääb tilkuma.
No ja tilkuvaid kohti on seal teisigi, nt kiige õlitustoru, spidomeetri trossi sisend. Päris kuivaks pole teda lihtne saada.

Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Kasutaja avatar

Teema algataja
spunkbass
Postitusi: 64
Liitunud: 10 Juun 2011, 19:08
Tsikkel: Jawa 350/360 1972

Re: sidurikaane poltide kinnitamine

Lugemata postitus Postitas spunkbass »

Tere,

Olin siis vahepeal jaanil (kahjuks mitte Jawa'ga, sestr 22 olid kõik ülevaatused poolest päevast kinni.)

Tilkumisest sain lahti siis nii et ostsin Bauhausist selle kruvikeeraja millel on kuuskant küljes (8 eur) (K-rauta sellist looma ei müü) Kahjuks ostsin vist selle veidi liiga suure peaga nii et üksi on teda ikka veidi keeruline soones hoida ja samal ajal kinni keerata. aga noh praegu vedela õliga vb tuleb pärast pikka sõitu tilk 2 minuti kohta. ootan et mõni tuttav tuleks külla et siis saaks kahekesi selle asja täitsa kinni.

Tänud kõigile kes vastasid.


onusnooker
Postitusi: 293
Liitunud: 25 Jaan 2006, 21:10
Tsikkel: Honda Shadow American Edition

Re: sidurikaane poltide kinnitamine

Lugemata postitus Postitas onusnooker »

Pole mõtet nende papist tihenditega jamada pane õhuke kiht mootori silikooni ning asi unustatud....

Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8860
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 140 korda
Tänatud: 366 korda
Kontakt:

Re: sidurikaane poltide kinnitamine

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Tihendi jaoks ei sobi iga papp, ei tasu hakata ka ise katsetama. Streetmotos peaks olema letikaup, tihendipapp, ühe tihendi tegemine tuleb kordi odavam, kui uue ostmine, materjal peaks sama olema mis "päris" tihenditel.

Kasutaja avatar

nostrak
Postitusi: 133
Liitunud: 23 Apr 2007, 15:03
Tsikkel: K1200GT
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: sidurikaane poltide kinnitamine

Lugemata postitus Postitas nostrak »

Soovitaks ka tilga keermeliimi, et poldid lahti ei vibreeriks hiljem.
Seda muidugi pestud keermetele :wink:


Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Re: sidurikaane poltide kinnitamine

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

Vanal Jawal keermeliimid, silikoonid jne????
Milleks?
Seal ei põru ilmaski lahti ÜKSKI polt, kui see on õigesti kinni keeratud (tegelikult käib see absoluutselt KÕIGI masinate kohta). Kõik, mis sellel masinal saab lahti põruda, on stoperdatud kas splindi või murtud seibiga.

Mis puudutab nt sidurikaane tihendit, siis ma olen seal just kasutanud tihendit papist, mis on omajagu paksem neist tihendeist, mida uuematel ratastel kasutatakse. See PEAB õli. See elab üle kriimud liitepindadel, mida vanadel kehvasti hooldatud ratastel ikka on. Ja see on ka nii palju tugev, et ta ei lähe katki demontaaži käigus ja sa saad seda uuesti kasutada, kasvõi 10 aastat - olen seda külma näoga teinud, kunagi pole lekkima hakanud (kus saab, teen seda muide ka oma uuemal rattal). Loomulikult võid kasutada ka spetsiaalset tihendipappi, aga mingi kuradi silikooniga mina seal küll ei mökerdaks. Mootori pooled tuleb kokku panna ilma tihendita, sest seal on tähtsad distantsid - no kasutage seal mu poolest silikooni (vanasti käras ka põrandavärv seal priimalt).

SPUNKBASS: Kuna ta sul praegu ikkagi tilgub, siis KUI Sul ei õnnestu teda vaatamata kõigele pidama saada, ei saa välistada, et oled teda juba viltu pingutanud ja sel juhul tasub proovida päästa kõik poldid lahti, nihutada kaas ka korraks lahti ja siis keerata poldid uuesti pingule, nagu see käib - diagonaalides üle kaane poldist poldini liikudes - see on oluline. Mis puudutab selle kruvika soones hoidmist, siis ma elasin tal ikka rinnaga seljas (st ära ratast külili lükka). Üksi Sa teda üle ilmselt ei keera, aga kui kasutad sõbra abi, siis kahepeale võib teil isegi sel juhul liiga palju jõudu olla, st ole ettevaatlik. Ja veel - vaata, et ikka just see leke oleks. Kui sul on nt starterihoova tihend õhtal, siis ka see õli valgub ikka sinna sidurikaane alumisse serva ja tilgub sealt maha.

Veel: kui otsustad ikka papptihendi ise teha, siis poldiaugud löö ikka augurauaga. Mina omal ajal kõrvetasin need kuuma naelaga (vene ajal polnud riistu eriti võtta). Kindlasti ära seda tihendit asjata voldi. Muidu on see aga lihtsa kujuga tihend. Määri kaane serv õliga, vajuta vastu tihendipappi ja lõika tihend välja. 7 minutit pusimist.
Edu! Küll Sa asjast asja saad!

Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Kasutaja avatar

426f
Postitusi: 1572
Liitunud: 27 Jaan 2011, 03:27
Tsikkel: aprilia rs50 MHR
Asukoht: paide

Re: sidurikaane poltide kinnitamine

Lugemata postitus Postitas 426f »

mehed nalja teete või,terve lehekülg jawa mootori kaane kruvide keeramisest ja tihendist

-minsk125
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r
Kasutaja avatar

Teema algataja
spunkbass
Postitusi: 64
Liitunud: 10 Juun 2011, 19:08
Tsikkel: Jawa 350/360 1972

Re: sidurikaane poltide kinnitamine

Lugemata postitus Postitas spunkbass »

Tsikkelröövel:

Suur tänu ideede eest. Ma otsustasin minna lihtsama vastupanu teed ja ostsin jawa esindusest endale papist tihendi. Täna sain ülevaatusest ka läbi.Muidugi minu kiuste hakkas üks piip elektrit läbi andma, ehk siis homme tagasi poodi ja uus piip ja juhe. Siis võib rahulikult sõita ma loodan : )

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”