sidurikaane poltide kinnitamine
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
sidurikaane poltide kinnitamine
Tere,
Vahetasin just eile oma sidurikaane tihendi ära, aga hästi natuke tilgub veel õli läbi.
Kuidas oleks kõige parem neid polte pingutada? Tavalise kruvikeerajaga lähevad ennem randmed läbi.
Mis on eestikeelne vaste ingliskeelsele terminile "offset screwdriver" See tundub parema jõuõlaga olevat. Kellegil veel sama probleemi olnud? Tegu ikka veel vana Jawa 360'ga
Re: sidurikaane poltide kinnitamine
Kui on teada, kui tugevalt peavad need poldid kinni olema on lahendus olemas. Kui saad, laena kellegilt väiksemat momentvõtit.See oleks parim lahendus. Kus asud muidu ?
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2462
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 202 korda
- Kontakt:
Re: sidurikaane poltide kinnitamine
Küljekaante poldid on reeglina 10-15 Nm jõuga. Seega - asja ajab kenasti ära lühikese varrega võti, T - käepidemega võti või ka tavaline kruvikeeraja. Kui ikka tilgub, siis on kas viga tihendis või on kaas kõver või on tegemist defektse tihenduspinnaga.
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Re: sidurikaane poltide kinnitamine
Tavalise kruvikeeraja poldid võib asendada sisekuuskant-peaga poltidega- kergem keerata ja peaks jääma kõvemini kinni
Re: sidurikaane poltide kinnitamine
Siis peab jälgima, et liiga kõvasti ei keeraks ning keeret ära ei lõhuks (kui momentvõti puudub)..
-
- Postitusi: 263
- Liitunud: 08 Jaan 2007, 19:37
- Tsikkel: Zx9r, kx250f, DS650X
- Asukoht: Võru/Tartu
Re: sidurikaane poltide kinnitamine
Mhhh kirjutas:Siis peab jälgima, et liiga kõvasti ei keeraks ning keeret ära ei lõhuks (kui momentvõti puudub)..
Valge inimene väikse kõrraga ei keera üle 25ne Nm. See veel keeret ei lõhu. Aga lekke korral peaks tõesti pinnad üle vaatama. Abivahend on tükk aknaklaasi nt, kui muud siledat pinda võtta pole.
Võrr->Jawa 638->Dnepr 650->Suzuki GSX600F->Kawasaki ZX6R->Kawasaki ZX9R ja KX250f
Re: sidurikaane poltide kinnitamine
Sageli on lühikesed poldid sees ja lihtne üle keerata- kui uusi polte panna, siis ikka max pikkusega. Suure käiakivi peal saab kõverat sidurikaant tasasemaks lihvida. Õli- ja kuumakindel silikoon peaks tihendi asendajana ka sobima sidurikaane alla.
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: sidurikaane poltide kinnitamine
Mul on praegu selleks (sama masina jaoks) kruvikeeraja, millel ristlink küljes.
Aga vanasti tegin ilma. Peab olema hea SUURE labaga kruvikeeraja, et ei narriks poldipäid ära, kui kruvikeeraja välja hüppab. Ja tavaline väikese mõõduga lehtvõti, millega kruvikalabast keerata. Samal ajal kruvikale kõigest hingest peale surudes, et ta soonest välja ei hüppaks. Jawal on seal igavesed vägevad poldid ja seda hirmu, et need kruvikaga üle keeraks, seal nüüd küll ei ole - ammu enne tuleb kruvikas soonest välja. See on ka põhjus, miks ma ei soovita seal mingeid sisekuuskantpolte - mootori alumiiniumkorpusse keerad need täpselt üle. Ega see masin on ehitatud nii, et peaks vastu ka lolli inimese lollile jõule ja saaks remonditud praktiliselt ilma tööriistadetagi (no saabki ju!) - ju seal selleks ongi poldid kruvitsaga keeratavad. See, et sa ainult kruvikaga teda pidama ei saa, on igal juhul normaalne - ma ka ei saa.
On olemas kruvikeeraja-pea kõrradele. On olemas ka kruvikeerajad, millel ka kuuskant küljes, et mutrivõtmega aidata. Hangi midagi sellist, sest seda sidurikaant tuleb vahel ikka lahti võtta. Kui kasutatad kõrrat või aitad kruvikat lehtvõtmega, siis mingist 10 cm jõuõlast on küll - ilma liigselt pingutamata. Pikemaga ma ei riskiks ja terve käe või õlajõuga väänamine olgu välistatud. Randmejõuga peab asi kinni saama - kui ei saa, on põhjus mujal. Krt, ma ei oskagi seda "õiget" pingutusjõudu öelda - lihtsalt käsi teab ja tunneb - metall lõpuks "venib" õige pinguseni ja seda hakkad aja jooksul ära tundma. Vanadel ratastel see dünamomeetrilise võtme asi vist päriselt ei tööta - oma vanal kawakal panin seekord ettenähtud jõududega dünamomeetrilise võtmega poldid kinni - no ei jäänud pidama, ikka tuli üle pingutada. Isegi üks kuradi küünal tuli peal lahti.
Tihend: kasuta pehmemat ja mitte kõige õhemat pappi, umbes nagu see rullis ehituskartong. See on piisavalt pehme, et neelata oletatavad kriimud. Paksus pole seal oluline, sest miski selle kaane külge ju seestpoolt ei kinnitu. Et see kaas ülearu kõver oleks - no ei usu. Mis ta kõveraks ajaks? Temperatuuri ta ei saa iialgi ja löögi peale oleks see silumiin enne ammu puruks, kui kõver. Kui polte pingutad, vaata siis, et sa ei tee seda järjest, vaid ikka nagu peab - ühtlaselt ümberringi korralikult kinni ja alles siis see päris viimane pingutus enne alumised ja siis ülemised. Muidu võib juhtuda, et vead ta viltu kinni ja siis loomulikult jääb tilkuma.
No ja tilkuvaid kohti on seal teisigi, nt kiige õlitustoru, spidomeetri trossi sisend. Päris kuivaks pole teda lihtne saada.
Re: sidurikaane poltide kinnitamine
Tere,
Olin siis vahepeal jaanil (kahjuks mitte Jawa'ga, sestr 22 olid kõik ülevaatused poolest päevast kinni.)
Tilkumisest sain lahti siis nii et ostsin Bauhausist selle kruvikeeraja millel on kuuskant küljes (8 eur) (K-rauta sellist looma ei müü) Kahjuks ostsin vist selle veidi liiga suure peaga nii et üksi on teda ikka veidi keeruline soones hoida ja samal ajal kinni keerata. aga noh praegu vedela õliga vb tuleb pärast pikka sõitu tilk 2 minuti kohta. ootan et mõni tuttav tuleks külla et siis saaks kahekesi selle asja täitsa kinni.
Tänud kõigile kes vastasid.
-
- Postitusi: 293
- Liitunud: 25 Jaan 2006, 21:10
- Tsikkel: Honda Shadow American Edition
Re: sidurikaane poltide kinnitamine
Pole mõtet nende papist tihenditega jamada pane õhuke kiht mootori silikooni ning asi unustatud....
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8860
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 140 korda
- Tänatud: 366 korda
- Kontakt:
Re: sidurikaane poltide kinnitamine
Tihendi jaoks ei sobi iga papp, ei tasu hakata ka ise katsetama. Streetmotos peaks olema letikaup, tihendipapp, ühe tihendi tegemine tuleb kordi odavam, kui uue ostmine, materjal peaks sama olema mis "päris" tihenditel.
Re: sidurikaane poltide kinnitamine
Soovitaks ka tilga keermeliimi, et poldid lahti ei vibreeriks hiljem.
Seda muidugi pestud keermetele
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: sidurikaane poltide kinnitamine
Vanal Jawal keermeliimid, silikoonid jne????
Milleks?
Seal ei põru ilmaski lahti ÜKSKI polt, kui see on õigesti kinni keeratud (tegelikult käib see absoluutselt KÕIGI masinate kohta). Kõik, mis sellel masinal saab lahti põruda, on stoperdatud kas splindi või murtud seibiga.
Mis puudutab nt sidurikaane tihendit, siis ma olen seal just kasutanud tihendit papist, mis on omajagu paksem neist tihendeist, mida uuematel ratastel kasutatakse. See PEAB õli. See elab üle kriimud liitepindadel, mida vanadel kehvasti hooldatud ratastel ikka on. Ja see on ka nii palju tugev, et ta ei lähe katki demontaaži käigus ja sa saad seda uuesti kasutada, kasvõi 10 aastat - olen seda külma näoga teinud, kunagi pole lekkima hakanud (kus saab, teen seda muide ka oma uuemal rattal). Loomulikult võid kasutada ka spetsiaalset tihendipappi, aga mingi kuradi silikooniga mina seal küll ei mökerdaks. Mootori pooled tuleb kokku panna ilma tihendita, sest seal on tähtsad distantsid - no kasutage seal mu poolest silikooni (vanasti käras ka põrandavärv seal priimalt).
SPUNKBASS: Kuna ta sul praegu ikkagi tilgub, siis KUI Sul ei õnnestu teda vaatamata kõigele pidama saada, ei saa välistada, et oled teda juba viltu pingutanud ja sel juhul tasub proovida päästa kõik poldid lahti, nihutada kaas ka korraks lahti ja siis keerata poldid uuesti pingule, nagu see käib - diagonaalides üle kaane poldist poldini liikudes - see on oluline. Mis puudutab selle kruvika soones hoidmist, siis ma elasin tal ikka rinnaga seljas (st ära ratast külili lükka). Üksi Sa teda üle ilmselt ei keera, aga kui kasutad sõbra abi, siis kahepeale võib teil isegi sel juhul liiga palju jõudu olla, st ole ettevaatlik. Ja veel - vaata, et ikka just see leke oleks. Kui sul on nt starterihoova tihend õhtal, siis ka see õli valgub ikka sinna sidurikaane alumisse serva ja tilgub sealt maha.
Veel: kui otsustad ikka papptihendi ise teha, siis poldiaugud löö ikka augurauaga. Mina omal ajal kõrvetasin need kuuma naelaga (vene ajal polnud riistu eriti võtta). Kindlasti ära seda tihendit asjata voldi. Muidu on see aga lihtsa kujuga tihend. Määri kaane serv õliga, vajuta vastu tihendipappi ja lõika tihend välja. 7 minutit pusimist.
Edu! Küll Sa asjast asja saad!
Re: sidurikaane poltide kinnitamine
mehed nalja teete või,terve lehekülg jawa mootori kaane kruvide keeramisest ja tihendist
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r
Re: sidurikaane poltide kinnitamine
Tsikkelröövel:
Suur tänu ideede eest. Ma otsustasin minna lihtsama vastupanu teed ja ostsin jawa esindusest endale papist tihendi. Täna sain ülevaatusest ka läbi.Muidugi minu kiuste hakkas üks piip elektrit läbi andma, ehk siis homme tagasi poodi ja uus piip ja juhe. Siis võib rahulikult sõita ma loodan : )
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.