Süüteküünlal murdus pessa
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 99
- Liitunud: 22 Okt 2009, 20:07
- Tsikkel: Suzuki gsxr, gsxf jne.
- Asukoht: Võru
Süüteküünlal murdus pessa
Mure selline, et tsikklit käima pannes selgus et üks küünaldest ei tööta kuna kollektorit katsudes see kuumaks ei läinud, lootsin et sõites hakkab tööle kuid olles ära sõitnud u. 50 km ikkagi küünal tööle ei hakkanud. Kodus garaažs võtsin paagi maha ja üritasin küünalt maha keerata kuid küünal oli ploki sees nii tugevalt kinni ja tugevamalt keerates murdus kogu keere täies pikkuses. Ehk on kellelgi samalaadne asi olnud või oskab keegi soovitada, kuidas küünla keere kätte saada? Tsikkel ise on gsx 600.
-
- Postitusi: 349
- Liitunud: 28 Juun 2005, 00:55
- Tsikkel: TDM 850 3VD, CRF250L, Gas280
- Asukoht: Keila
Re: Süüteküünlal murdus pessa
Kui südamik välja tuli, siis saab piisava suurusega tähik võtmega hakata lahti meelitama(võti tuleb torusse haamerdada, mõistliku jõuga).
Sai volkaril eelsüüte küünlal samamoodi keeret väla aetud!järgmine variant on veidi jämedamate puuridega seest õhemaks puurida, aga sellega juba saab silinder seest korralikult metalli puru täis(puhastamine kehva)
Enne muidugi korralikult rooste surma, või mõne muu hästi pugeva õliga keeret immutada!
sooja võib ka anda, näiteks fööniga!
Kui ise sellist asja teinud ei ole soovitan tuttava mehaaniku juurde viia!
Jõudu.
Re: Süüteküünlal murdus pessa
Hõissa..
Mul juhtus mõned aastad tagasi sarnane värk 900-se sebariga. Ostsin tutikad küünlad,ja hakkasin neid vahetama. Viimase küünlaga oligi nii, et hakkasin kinni keerama, käis väike raks ja oligi küünla keere plokis sees. Ja kusjuures õrnalt pingutades juhtus see asi veel. Küünal tuli ise koos südamikuga ära. Nutt kurgus hakkasin juba gondleid [Motobot: õige on "gondleid"] lahti kakkuma, et mootorit maha võtta, kui mõtlesin et prooviks õige esimese kättejuhtuva asjaga seda kätte saada. See esimene asi oligi kolmnurkviil. Lükkasin kenasti ta sisse, surusin õrnalt peale ja hakkasin keerama. Oma 10 min jändamist, oli üllatus suur, kui nägin väljatõmmatud viili otsas keeret. Nii et enne kui suuremat remonti ette võtad, ürita käepäraste vahenditega jebida veits, ja suure tõenäosusega saad ka selle kätte. Muidugi jah, mul oli tegu tutika küünlaga ja alles värskelt sisse keeratud, seetõttu võis see asi nii lihtne olla.
-
- Postitusi: 763
- Liitunud: 14 Juun 2005, 07:24
- Tsikkel: Kawasaki KZ1000P, Iž
- Asukoht: Viljandi
Re: Süüteküünlal murdus pessa
Sellise äparduse likvideerimiseks on ka spets abinõu, näeb välja nagu mingi harva sammuga vasakkeerme lõikaja (komplektis erinevas mõõdus), ka kuumutamine ja leotamine ei tee paha.
-
Teema algataja - Postitusi: 99
- Liitunud: 22 Okt 2009, 20:07
- Tsikkel: Suzuki gsxr, gsxf jne.
- Asukoht: Võru
Re: Süüteküünlal murdus pessa
Proovisin täna ka kolmnurkviili ja muude vahenditega kuid tulemus 0, korra läksin rõngasse kuid siis selgus et hoopis kruvika pea käib ringi-proovisin ka sellega,kuid ei saanud mikit asja. kuuma anda ka suht kehva, pesa suht sügaval,eks proovin homme veel vasakkeermega miskit...
Re: Süüteküünlal murdus pessa
Naaber pöördus sama probleemiga korra minu poole ja koputasin suurema raidega nelikantviili koonusotsa paraja pingega keerme sisse ja lehtvõtmega ettevaatlikult keerates tegi esimese naksu ja keeras välja.
Re: Süüteküünlal murdus pessa
keltsik kirjutas:Hõissa..
Mul juhtus mõned aastad tagasi sarnane värk 900-se sebariga. Ostsin tutikad küünlad,ja hakkasin neid vahetama. Viimase küünlaga oligi nii, et hakkasin kinni keerama, käis väike raks ja oligi küünla keere plokis sees. Ja kusjuures õrnalt pingutades juhtus see asi veel. Küünal tuli ise koos südamikuga ära. Nutt kurgus hakkasin juba gondleid lahti kakkuma, et mootorit maha võtta, kui mõtlesin et prooviks õige esimese kättejuhtuva asjaga seda kätte saada. See esimene asi oligi kolmnurkviil. Lükkasin kenasti ta sisse, surusin õrnalt peale ja hakkasin keerama. Oma 10 min jändamist, oli üllatus suur, kui nägin väljatõmmatud viili otsas keeret. Nii et enne kui suuremat remonti ette võtad, ürita käepäraste vahenditega jebida veits, ja suure tõenäosusega saad ka selle kätte. Muidugi jah, mul oli tegu tutika küünlaga ja alles värskelt sisse keeratud, seetõttu võis see asi nii lihtne olla.
Sama õnnetus on mul ka juhtunud, käiasin kruvika õigesse mõõtu ja sain imelihtsalt välja.
-
Teema algataja - Postitusi: 99
- Liitunud: 22 Okt 2009, 20:07
- Tsikkel: Suzuki gsxr, gsxf jne.
- Asukoht: Võru
Re: Süüteküünlal murdus pessa
Kui tõsisemalt jebima hakata, kas lasta mootor kolme küünlaga kuumaks või üritada külmalt ehk on veel varjante?
Re: Süüteküünlal murdus pessa
monster1 kirjutas:Kui tõsisemalt jebima hakata, kas lasta mootor kolme küünlaga kuumaks või üritada külmalt ehk on veel varjante?
Kuumaks laskmine võib olla hea mõte. Need vasakkeermega väljakeerajad on veidi järsu koonusega ja võib hakata faasi lõikama või freesima. Nelikantviilil oli väiksem koonus, mis mõõdult ka sobis avasse, seeõttu haakumine toimus pikemas ulatuses. Keeramise aeg peab jälgima, et ei murraks küljepeale- siis loksutab kergelt koonuses lahti.
Re: Süüteküünlal murdus pessa
see mootor ei lähe sul märkimisväärselt kuumaks, eriti siis kui antud silinder ei tööta. Kui on ikka tugevalt kinni jäänud, tuleb kaan maha võtta. Sealt sügavalt august, günekoloogi kombel on raske midagi kätte saada
-
Teema algataja - Postitusi: 99
- Liitunud: 22 Okt 2009, 20:07
- Tsikkel: Suzuki gsxr, gsxf jne.
- Asukoht: Võru
Re: Süüteküünlal murdus pessa
rolller kirjutas:see mootor ei lähe sul märkimisväärselt kuumaks, eriti siis kui antud silinder ei tööta. Kui on ikka tugevalt kinni jäänud, tuleb kaan maha võtta. Sealt sügavalt august, günekoloogi kombel on raske midagi kätte saada
Olen nõus et kaan maha võtta, lihtsalt eelnevalt küisin nõu, katsetan kõik saadud soovitused järgi ja kui see ei aita siisvõtan kaane maha.
-
- Mode
- Postitusi: 903
- Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
- Tsikkel: GSX1300RZ K750 CRF1000l
- Asukoht: Rootsi
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 34 korda
Re: Süüteküünlal murdus pessa
kui sa seda viili sinna sisse hakkad taguma, siis vaata, et läbi kolvi pea seda ei koputa. Mina soovitaks käia poes, võtta klapi soveldamis pastat ja uued klapisääre tihendid ja muidugi ka plokikaane tihend. siis oleks hea kaant maha võttes kõik muu ka uueks teha.
-
- Postitusi: 1488
- Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
- Tsikkel: GasGas EC300
- Asukoht: Eesti, mu kodu.
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 7 korda
- Kontakt:
Re: Süüteküünlal murdus pessa
Margusxx kirjutas:kui sa seda viili sinna sisse hakkad taguma, siis vaata, et läbi kolvi pea seda ei koputa. Mina soovitaks käia poes, võtta klapi soveldamis pastat ja uued klapisääre tihendid ja muidugi ka plokikaane tihend. siis oleks hea kaant maha võttes kõik muu ka uueks teha.
Räägime veelkord üle, et vähegi kaasaaegsetel tsiklitel klappe ei soveldata, sest selle tulemusena saab otsa klapi peal olev kulumiskindel kiht ja tulemuseks on rikutud klapid mis kiiresti kuluvad. Kui klappidel on kulumisjäljed, siis tuleb klapid välja vahetada ja klapipesad üle lõigata freesiga. Tarkust ei ole ma omast peast võtnud vaid väga pädevalt mehelt, keda tuntakse aliase "Plokikaanemees" all enamasti.
Teemasse, kui see küünal sul jõuga keerates katki läks siis on keere päris kõvasti pesas kinni ja abiks ikka spetsõlid, kuumus ja kavalus. Tee endale hea ligipääs ja anna fööniga korralikult kuuma. Mõistuse olemasolul võib ka gaasipõletit kasutada (mitte päris keevituspitsi vaid väiksemat, millel kontsentreeritud leek). Viimane etapp on alles kaane eemaldamine.
-
- Postitusi: 1458
- Liitunud: 17 Juun 2005, 14:36
- Tsikkel: VX 800
- Asukoht: Läänemaa, Lihula; Kasari
- Kontakt:
Re: Süüteküünlal murdus pessa
Viilide, puuride jms. katsetades tasub ekstra tähelepanelik olla, et küünla kontsu sisse midagi pooleks ei keera, murra. Kui selline asi peaks juhtuma siis kaane mahavõtt kindel, kuna viili, puuri vms. kõvasulam tükki sealt enam välja ei puuri. Motika puhul pole sellise jamaga kokku puutunud, aga autodel on pooleks küünlaid ja mahakeeratud keermeid saanud parandada nii mõnedki. Auto motol muidugi majandamis ruumi rohkem, kui ligipääs hea siis kõige lihtsam mutikas kontsule otsa keevitada ja üldjuhul tuleb lahti. Motikal muidugi vähese ligipääsu tõttu see varjant jääb ära üldiselt.
http://www.krracing.ee/
-
- Postitusi: 1768
- Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
- Tsikkel: GL 1800
- Asukoht: Saue
- Tänanud: 62 korda
- Tänatud: 37 korda
Re: Süüteküünlal murdus pessa
Ega kaane mahavõtmisest ikka ei pääse. Selle kohapeal susserdamisega ajad nagunii silindrisse igastsugu sodi, mis sinna mitte ei kõlba.
Tagantjärgi targutamiseks - ma ei keera mitte kunagi, mitte ühelegi mootorile, küünalt sisse kuivalt!
Väga lihtne on veidi, kasvõi mootori õli keermele peale sirtsutada ja kunagi ei teki sellist kinnikiilumise-murdumise probleemi! Seda enam, et igaks hooajaks vahetan tsiklil uued punnid. Tegelikult on küünalde optimaalne iga 30-40000km. Üle selle hakkab ka kõige vingem ja kallim küünal koormama takistuse suurenemisega muid süütesüsteemi osi, eriti süütepooli.Kahjuks on see nii! Mõni võib ju uhkustada, et mingid super-hüper küünlad hea bensuga käinud juba pool miljonit - pole mulle mingi argument, sest kogemusi saanud omaarust piisavalt.
Keppimist selle murdunud jupiga on, aga mis teha.
Edu!
-
Teema algataja - Postitusi: 99
- Liitunud: 22 Okt 2009, 20:07
- Tsikkel: Suzuki gsxr, gsxf jne.
- Asukoht: Võru
Re: Süüteküünlal murdus pessa
Kõike proovitud, tuleb vist ikka plokikaan maha võtta ehk siis saab kätte kuidagi,ligiääs suht kehva ka kuuma anda raske.
Re: Süüteküünlal murdus pessa
tänapäeval müüakse ka külmutsuspreisi purgis,ehk annaks ära külmetada,pakun varjandi mida pole veel pakutud,enne ploki maha võtmist
-
Teema algataja - Postitusi: 99
- Liitunud: 22 Okt 2009, 20:07
- Tsikkel: Suzuki gsxr, gsxf jne.
- Asukoht: Võru
Re: Süüteküünlal murdus pessa
folf kirjutas:tänapäeval müüakse ka külmutsuspreisi purgis,ehk annaks ära külmetada,pakun varjandi mida pole veel pakutud,enne ploki maha võtmist
Sai proovitud würth-i külmainet ja ka võtmeid, vasakpoolse vindiga keere mrdus lõpuks sisse, enne seda sai puruks murtud nii kõristi kui ka pikendus, mõlemad würthi omad seega mitte kõige kehvemad aga lahti ei tulnud, nüüd on kõvasulam kõige keskel sees, tuju nullis,jääb vaid üks võimalus vist?
Re: Süüteküünlal murdus pessa
monster1 kirjutas:folf kirjutas:tänapäeval müüakse ka külmutsuspreisi purgis,ehk annaks ära külmetada,pakun varjandi mida pole veel pakutud,enne ploki maha võtmist
Sai proovitud würth-i külmainet ja ka võtmeid, vasakpoolse vindiga keere mrdus lõpuks sisse, enne seda sai puruks murtud nii kõristi kui ka pikendus, mõlemad würthi omad seega mitte kõige kehvemad aga lahti ei tulnud, nüüd on kõvasulam kõige keskel sees, tuju nullis,jääb vaid üks võimalus vist?
Nüüd on metallipuru ka niipalju sisse läinud, et ei pääse vist kaane mahavõtmisest... aga kui kaan maas- mõtlen, et, kuidas siis oleks kõige õigem seda välja saada, et keeret ei vigastaks. Puurimine ja keermepuuriga keerme puhastamine on viimane abinõu sest al on pehme ja keermevigastamise tõenäosus suur... Aga kui vaikselt toksides saab ava kõvasulamist vabaks, siis mõõta ava ära ja proovida sisse keerate mingi sobiv tavakeere, seejärel seespoolt vastu astet kinni keerata treipingis valmistatud astmeline polt, vastava keermemõõduga. Keerme lõpus peaks olema väljajooksusoon, et ei toimuks koonusega kinnikiilumist vaid surve ainult telgsuunas
Re: Süüteküünlal murdus pessa
Siin oli kunagi teema vasemääre vs mitte vasemääre.
Võib-olla selleks, et sarnast nussi vältida, tasuks edaspidi lubrikanti kasutada..
Kui see keere sul aia taha läheb, siis biker24.ee kaudu saad ehk viisaka lahenduse - augu täiskeevitamine ning uue keerme lõikamine.
Kole, odav ja primitiivne variant oleks püüda keermeparandajat kasutada - suurem auk ette puurida, vedrukujuline spetskeere sisse surada ja valma.
ColorTune küttesegu kontrollija: http://nagi.ee/photos/harimal/7776475/in-set/125775/
Kaupo Toom kaupo.toom@gmail.com 50 90 643, 52 20 897
-
- Postitusi: 631
- Liitunud: 24 Juun 2009, 23:35
- Tsikkel: Yamaha SuTenöör (XTZ900) 5PS
Re: Süüteküünlal murdus pessa
Mis selles koleodavaa ja primitiivses halba on? Ma iga kell kasutaksin seda primitiivset ja kiiret lahendust!
Kui sellese keermehülssiga ilusti kasutada kuumuskindlat keermeliimi, jääb see sinna sisse piisavalt tihedalt!Ei ole ohtu et sa selle koos küünlaga välja keerad.
Keevitamisega alati oht oma silindri pea kõveraks kuumutada, peale kallist aeganõdvat keevitamist veel tee silindripea lihvimist ja muud tööd
Keevitada jõuab alati, aga alusta lihtsamast.
Minagi lisaks soovitaks neid küünlaid hambad ristis mitte kinni tõmmata!
http://www.super-tenere.net/forum/xtz75 ... -xt900z-fi
5Okuus856üheksa
Re: Süüteküünlal murdus pessa
ma sain sama häda vastu 10 Euriga uue silindripea. samas...vana jawa ka
Re: Süüteküünlal murdus pessa
Kui kaan maas ja omal jõul seda kuidagi vigastamata kätte ei saa siis too kaan meile, võtame välja nii, et jääb vana keere ilusti alles. Kui jamaks läheb helista, 50 27 365.
-
- Postitusi: 606
- Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
- Tsikkel: VN 750 custom
- Asukoht: Kuusalu
- Tänanud: 77 korda
- Tänatud: 81 korda
Re: Süüteküünlal murdus pessa
Kuna nüüd seal juba see junn sees pooleks on, siis asi veidi hapu.
Mina olen käitunud sedapsi, et olen ajanud mootori asendisse kus sisselaske klapp on lahti, siis karpast suruõhk silindrisse ja puhub ilusti kõik saagimisel tekkiva metallipuru küünlaava kaudu välja.
Olen õhukeseks käiatud rauasae lehega lõiganud poolekskeeratud küünlajuppi piisavalt et vähendada pingeid, samas piisavalt, et mitte rikkuda keeret plokikaanes. Kui teha kaks teineteisele vastakat lõiget on küünlajäänuk ilma suuremate probleemideta lahkunud oma positsioonilt ja andnud teed uuele küünlale.
Korduvalt kasutanud ja pole veel hätta jäänud.
Küünla keerme taastamise leiab tööriistamarketist(sisaldab suht korraliku valiku erineva pikkuse ja läbimõõduga hülsse+ lõikuri, mida tuleb natuke modida, juhul kui vaja sügavamat auku kruvida.
Kauri.
-
Teema algataja - Postitusi: 99
- Liitunud: 22 Okt 2009, 20:07
- Tsikkel: Suzuki gsxr, gsxf jne.
- Asukoht: Võru
Re: Süüteküünlal murdus pessa
Kirun ennast maapõhja, et kõvasulami sisse murdsin,muidu ehk oleks võimalus...
Re: Süüteküünlal murdus pessa
kahtlen et too keermepuur sul kõvasulamist oli, ehk siiski HSS. Osav keevitaja kasvatab traatkeevitusega murdunud jupile punni otsa ja keerab nagu naksti välja. Keevitamisega ühtlasi kuumutab ka murdunud osa ja tuleb üsna hästi välja. Ise olen hulka murdunud polte niiviisi kätte saanud. See eeldab siiski kaane maha võtmist, sest sinna sügavasse auku ei pääse millegagi ligi.
-
- Postitusi: 755
- Liitunud: 18 Mai 2004, 06:05
- Tsikkel: KTM 1190 Adventure R
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 31 korda
Re: Süüteküünlal murdus pessa
Keevitamisega on sul tõesti ainus lahendus veel see välja saada, kui sinna vaid ligi pääseb.
Aga tagantjärgi tarkust veel: kui hakkad küünlaid (ja ka muid polte) lahti keerama ja tunned et ikka normaalsest jõust ei piisa, siis julmalt jõuga keerata pole mõtet, keerme mahakeeramine või poldi katkiminek on garanteeritud. Alati nii ei saa, kuid tihti aitab see, kui hakata mõistusega millimeeterhaaval lahti ja kinni keerama, roosteimmutust ka muidugi peale ja niimoodi meelitades sadu kordi nikerdades võib liikuma hakata. Olen saranases olukorras nelja küünalt maha keeranud ligi 2 tundi ja kätte ma tervelt ja keeret säästes nad sain, oleks kõhe jõuga kallale läinud, oleks puru kohe olnud...
Re: Süüteküünlal murdus pessa
Teist korda juba suutsin üle keerata küünla, kuid seekord tõesti näpuga ja siis väike nõks võtmega, kuid ma kardan et ta oli enne veidi kahjustada saanud juba, kuna oli juba sõiduga veidi lahti tulnud. Homme jälle uus silindripea külge. Pean muidugi sellele järgi minema nii 16 km kaugusele ja sinna vaja sõita ja praegu muud transpordivahendit ei ole kui tsikkel. Mida oleks sinna kõige parem vahele panna et ta vaikse sõiduga küljes püsiks? Või on parem mõte yldse yhe püti peal sõita? Täielik kriis on, kuna pean ülehomme hommikul linnas olema ja muud võimalust kui Jawa ei ole praegu - hääletada ka ei jaksa enam. Milliseid soovitusi pakuksite selleks ajutiseks 16+16 sõiduks? Või teen kiire sörgi?
Edit: kaugus siis 16km mitte 8...oeh.. sörk läheb vist nimekirjast maha.
-
- Postitusi: 362
- Liitunud: 15 Apr 2006, 20:30
- Asukoht: Talsinki
- Tänanud: 38 korda
- Tänatud: 13 korda
Re: Süüteküünlal murdus pessa
Keermetaastamise komplektiga hülsitakse sul sinna uus keere sisse.
Ajutine lahendus on keermeliim, kuid see võib lõppeda ka leegilondiga paagiall
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.