Õnnetused mootorratastega

Kasutaja avatar

svenzik
Postitusi: 135
Liitunud: 02 Juul 2010, 16:28
Tsikkel: Honda Hornet
Asukoht: Tartumaa

Re: Õnnetused mootorratastega

Lugemata postitus Postitas svenzik »

sipsik kirjutas:

Värskelt Motomaanias üleval intervjuu Ida prefekti Aldis Alusega, kes vabal ajal vahva mootorrattur ja koolitaja ning mootorrattaõnnetuste teemat veidi uurida ning analüüsida on võtnud (varustet mõne graafikuga): loe siit

Statistika on hooajaline ehk tuleks võrrelda eelmise aasta 1 juunit selle aastaga. Kuid eelmise aasta kohta on toodud koguarv ning selle aasta kohta esimese poolaasta statistika. Neid ei saa võrrelda.

Osad järeldused on tunduvad suht jaburad.

Kas selle aasta kohta võib ka juba midagi öelda?
Käesoleval aastal võiks mootorrattureid juba korrale kutsuda. Mai lõpu seisuga on juba toimunud 12 õnnetust, milles on 10 inimest viga saanud. Mootorratturite süülisuse protsent neis õnnetustes on 58.

Eelmine aasta oli 76 liiklusõnnetust, see aasta 12. Kui arvestada, et 1/4 hooaega on sõidetud, siis kokku tuleb 48 õnnetust, mis on oluliselt vähem eelmisest aastast. Kust on võetud, et hulk on suurenenud ehk tuleks rattureid korrale kutsuda?

Kas on siis nii, et mootorratturitele tehakse liikluses liiga?
Kõik mootorratturid arvavad, et oskavad meeletult hästi sõita ja süüdi on kõik teised, mitte nemad. Statistika näitab aga, et 2003-10 on keskmiselt 52% ehk natuke üle poole juhtudest õnnetustes süüdi mootorratturid.

Selle protsendi hulka arvestatakse ka väljasõitu ja kokkupõrget muu objektiga. Küsimuse sisu oli, kumb on enamal ajal süüdi, kas teised sõidukid või mootorratturid. Vastust ma välja ei lugenud.

Arvult teine (13%) õnnetuse liik on teelt välja sõit. Pannakse kurvist otse ja kukutakse kas enne või pärast kurvi. Siin on 95% juhtudest mootorratturid ise süüdi.

See küll nüüd mingi mootorratta liikluskultuuri määraja pole. Kui teelt välja paned siis oledki reeglina ise süüdi, vahet pole kas muu sõiduki või mootorrattaga.

Kolmandat-neljandat kohta jagavad pea sama suure osakaaluga kokkupõrge eesliikuva sõidukiga ehk tagantsissesõit (12%; 70% juhtudest on mootorrattur süüdi)

Sama lugu, kui kellelegi tagant sisse sõidad, siis oled ikka süüdi. See, et 70% ajast on mootorrattur süüdi, on minu arust tagantsissesõidu kohta isegi madal number.

ja kokkupõrge vastutuleva sõidukiga (samuti 12%; 30% juhtudest mootorrattur süüdi).

Kahe sõidukid laupkokkupõrge on võrdne olukord, siin on kirjutatud on, et 30% ajast on mootorrattur süüdi. Ma pigem ütleks, et 70% ajast vastaspool süüdi ja oluline seda 70% hurjutada!

Ma ei ürita siin kõiki mootorrattureid kaitsta (rullnokk roolis või lenksu taga on ikkagi rullnokk), aga hetkel loen artiklist pigem negatiivset alatooni mootorratta liikluskultuuri kohta.

Lõppkokkuvõtes on hea, et sellist statistikat kogutakse, aga seda tuleks võrrelda tervikuna. Vahet pole, mis sõidukiga sõidad, varem või hiljem ikka ise eksid. Minu arust on siin küsimus, kes on ohtlikum liikluses: mootorrattas või auto.

Kas keegi teab sarnast statistikat ka autojuhtide kohta, siis tean kumma eest hoiduda :twisted:

ABS - 8 elu 9-st alles

Mine “Vaba teema”