Jawa 350/360 käivitamine
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Jawa 350/360 käivitamine
Tere,
Soetasin hiljuti endale siis eelnimetatud 1971 aasta Jawa.
Täna mootor käis normaalselt umbes 30 min. Siis lülitasin süüte välja, poole tunni pärast mõtlesin uuesti tööle panna, vajutasin 2 korda bensupumpa ja enam tööle ei läinud, isegi ei lubanud. Kas see tähendab et ujutasin mootori üle? Kui jah siis mis ma tegema peaks? Ootama? Küünlad maha keerama?
Kontrollisin: mõlemal küünlal on säde olemas.
Bensiini tuleb ilusti peale.
Teine küsimus oleks veel siduritrossi pingutamise kohta, kas see toimub külje pealt selle kruvi näppimisega?
Re: Jawa 350/360 käivitamine
spunkbass kirjutas:Tere,
Soetasin hiljuti endale siis eelnimetatud 1971 aasta Jawa.
Täna mootor käis normaalselt umbes 30 min. Siis lülitasin süüte välja, poole tunni pärast mõtlesin uuesti tööle panna, vajutasin 2 korda bensupumpa ja enam tööle ei läinud, isegi ei lubanud. Kas see tähendab et ujutasin mootori üle? Kui jah siis mis ma tegema peaks? Ootama? Küünlad maha keerama?
Kontrollisin: mõlemal küünlal on säde olemas.
Bensiini tuleb ilusti peale.Teine küsimus oleks veel siduritrossi pingutamise kohta, kas see toimub külje pealt selle kruvi näppimisega?
Kui täis, siis võtta küünlad maha ja aja mootorit ringi, siis bensiin aurab ära(vähemalt kunagi sai nii tehtud). Siduri trossi saad pingutada, kui võtad parempoolse(vist oli) kaane maha ja sealt.
| Uuendan ja konverteerin vananenud foorumeid ning nende andmebaase | Muu IT abi |
Re: Jawa 350/360 käivitamine
Aitähh, proovin.
Aga kas siis kui säde on olemas, bensiini tuleb peale on veel mõni muu võimalus peale üleujutamise, kui üldse ei luba?
Re: Jawa 350/360 käivitamine
spunkbass kirjutas:Aitähh, proovin.
Aga kas siis kui säde on olemas, bensiini tuleb peale on veel mõni muu võimalus peale üleujutamise, kui üldse ei luba?
Kunagi tehti veel sellist nalja, et põletati küünlad ära(ahjus).
| Uuendan ja konverteerin vananenud foorumeid ning nende andmebaase | Muu IT abi |
Re: Jawa 350/360 käivitamine
argo1987 kirjutas:spunkbass kirjutas:Aitähh, proovin.
Aga kas siis kui säde on olemas, bensiini tuleb peale on veel mõni muu võimalus peale üleujutamise, kui üldse ei luba?
Kunagi tehti veel sellist nalja, et põletati küünlad ära(ahjus).
See siiski ju ei vasta mu küsimusele, et kas asi on kindlalsti üleujutamises?
Re: Jawa 350/360 käivitamine
spunkbass kirjutas:argo1987 kirjutas:spunkbass kirjutas:Aitähh, proovin.
Aga kas siis kui säde on olemas, bensiini tuleb peale on veel mõni muu võimalus peale üleujutamise, kui üldse ei luba?
Kunagi tehti veel sellist nalja, et põletati küünlad ära(ahjus).
See siiski ju ei vasta mu küsimusele, et kas asi on kindlalsti üleujutamises?
No kui ei käivitu, siis aint kas küünlad, karbuss, süüde. Ega seal vene tsikli juures midagi müstilist olla saa
Mul endal oli veel kunagi selline lugu, et soojast peast läks vändast käima, aga külmast mitte. Asi oli selles, et silindrid olid niivõrd kulunud ja kompressioon oli nullilähedane.
| Uuendan ja konverteerin vananenud foorumeid ning nende andmebaase | Muu IT abi |
Re: Jawa 350/360 käivitamine
argo1987 kirjutas:spunkbass kirjutas:Tere,
Soetasin hiljuti endale siis eelnimetatud 1971 aasta Jawa.
Täna mootor käis normaalselt umbes 30 min. Siis lülitasin süüte välja, poole tunni pärast mõtlesin uuesti tööle panna, vajutasin 2 korda bensupumpa ja enam tööle ei läinud, isegi ei lubanud. Kas see tähendab et ujutasin mootori üle? Kui jah siis mis ma tegema peaks? Ootama? Küünlad maha keerama?
Kontrollisin: mõlemal küünlal on säde olemas.
Bensiini tuleb ilusti peale.Teine küsimus oleks veel siduritrossi pingutamise kohta, kas see toimub külje pealt selle kruvi näppimisega?
Kui täis, siis võtta küünlad maha ja aja mootorit ringi, siis bensiin aurab ära(vähemalt kunagi sai nii tehtud). Siduri trossi saad pingutada, kui võtad parempoolse(vist oli) kaane maha ja sealt.
Pole mingeid küünlaid vaja maha keerata.Kui natuke seisab ,siis läheb käima.Saab ka tõukamisega käima,aga peab gaasi rull põhja keerama,siis tuulutab puhtaks aga vaata et püssiks ei lähe. Siduri trossi reguleerimiseks pole kaant vaja maha võtta ,keerad seda reg.kruvi läbi kaane augu ja jätad trossi vabaks.Trossi vahetuseks on vaja kaan maha võtta .
Re: Jawa 350/360 käivitamine
ibra kirjutas:Pole mingeid küünlaid vaja maha keerata.Kui natuke seisab ,siis läheb käima.Saab ka tõukamisega käima,aga peab gaasi rull põhja keerama,siis tuulutab puhtaks aga vaata et püssiks ei lähe.
Siduri trossi reguleerimiseks pole kaant vaja maha võtta ,keerad seda reg.kruvi läbi kaane augu ja jätad trossi vabaks.Trossi vahetuseks on vaja kaan maha võtta .
No jah, kui viitsid oodata, siis jah läheb käima ning lükates läksid nad ka alatihti, aga korralik pill peab ikka vändast minema
Kui tross lõdva, saab ka kaane alt pingutada.
| Uuendan ja konverteerin vananenud foorumeid ning nende andmebaase | Muu IT abi |
Re: Jawa 350/360 käivitamine
argo1987 kirjutas:No kui ei käivitu, siis aint kas küünlad, karbuss, süüde. Ega seal vene tsikli juures midagi müstilist olla saa
![]()
Mul endal oli veel kunagi selline lugu, et soojast peast läks vändast käima, aga külmast mitte. Asi oli selles, et silindrid olid niivõrd kulunud ja kompressioon oli nullilähedane.
Jawa ei ole ju vist nagu vene tsikkel .
Re: Jawa 350/360 käivitamine
ibra kirjutas:Jawa ei ole ju vist nagu vene tsikkel .
No sorry ära nori, tšehhoslovakia Minu jaoks sama
| Uuendan ja konverteerin vananenud foorumeid ning nende andmebaase | Muu IT abi |
Re: Jawa 350/360 käivitamine
argo1987 kirjutas:ibra kirjutas:Pole mingeid küünlaid vaja maha keerata.Kui natuke seisab ,siis läheb käima.Saab ka tõukamisega käima,aga peab gaasi rull põhja keerama,siis tuulutab puhtaks aga vaata et püssiks ei lähe.
Siduri trossi reguleerimiseks pole kaant vaja maha võtta ,keerad seda reg.kruvi läbi kaane augu ja jätad trossi vabaks.Trossi vahetuseks on vaja kaan maha võtta .
No jah, kui viitsid oodata, siis jah läheb käima ning lükates läksid nad ka alatihti, aga korralik pill peab ikka vändast minema
![]()
Kui tross lõdva, saab ka kaane alt pingutada.
Ehk aitab karburaatori nõela allapoole laskmine- tunduvad sellised sümtomid olevat, et käivitamisel on liig rikas segu. Ja kütuse tasapind ujukiruumis üle kontrollida, kui on liiga kõrge, siis ka läheb segu rikkaks ja ei käivitu normaalselt- sealt edasi ujuki nõelklapi pidavuse kontroll.
-
- Postitusi: 200
- Liitunud: 12 Mai 2010, 02:32
- Tsikkel: R1200GS
- Asukoht: Läänemaa/Harjumaa
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: Jawa 350/360 käivitamine
Lae aku ära esialgu. Iga mikrosähvatus ei ole säde, mis suudak kütet süütada. Samas võid proovida topkat teha(natuke bensiini küünla alla) ja proovi käima lükata.
Re: Jawa 350/360 käivitamine
Kui Jawa täis tõmbas ennast (mida vahel ikka juhtus) siis aitas ikka ratta kallutamine nii palju kui sai ja kalde all siis (vist oli gaas põhjas) vänta. Varsti hakkaski turtsudes tööle ja köhis ennast puhtaks. Või sa jõuad neid küünlaid siis iga kord maha võtta.
Re: Jawa 350/360 käivitamine
kui sa kaks korda ainult ujukat vajutasid, siis hoopis äkki vähe, Ujuta ikka korralikult nii et tilgub, siis paar korda kergelt vändga ette, siis süüde ja vänta. Vähemalt 3 vanat läksid nii käima.
Kui ikka täis siis aitab lükkamine kindlasti, alusta 2.-ga siis käega kohe esimene ja läheb, kui aku tühi siis tahab rohkem pööret, et genekapealt läheks, selleks vaja väikest mäge või abikäsi. Ettevaatust tühja aku korral käivitub geneka pealt äkitsi, võid järgilohisema jääda.
Kui sidurit peale keerad siis ära üle pinguta, hakkab libisema.
Re: Jawa 350/360 käivitamine
jawam. kirjutas:Ehk aitab karburaatori nõela allapoole laskmine- tunduvad sellised sümtomid olevat, et käivitamisel on liig rikas segu. Ja kütuse tasapind ujukiruumis üle kontrollida, kui on liiga kõrge, siis ka läheb segu rikkaks ja ei käivitu normaalselt- sealt edasi ujuki nõelklapi pidavuse kontroll.
Mida sa jahud. Mees ju ise kirjutas et ujutas sooja mootoriga karbussi üle. Naljamees.Sellel riistal pole kütuse tasapind reguleeritav ja peale seisma jätmist peab kraani kinni keerama ,sest nõel niikuinii ei pea.Sellega saab vältida sellist jama,nagu teemaalgataja kirjutab.
Re: Jawa 350/360 käivitamine
ibra kirjutas:jawam. kirjutas:Ehk aitab karburaatori nõela allapoole laskmine- tunduvad sellised sümtomid olevat, et käivitamisel on liig rikas segu. Ja kütuse tasapind ujukiruumis üle kontrollida, kui on liiga kõrge, siis ka läheb segu rikkaks ja ei käivitu normaalselt- sealt edasi ujuki nõelklapi pidavuse kontroll.
Mida sa jahud. Mees ju ise kirjutas et ujutas sooja mootoriga karbussi üle. Naljamees.Sellel riistal pole kütuse tasapind reguleeritav ja peale seisma jätmist peab kraani kinni keerama ,sest nõel niikuinii ei pea.Sellega saab vältida sellist jama,nagu teemaalgataja kirjutab.
Mitte, et nõel niikuinii ei pea vaid mõned karpad tahavad spetsiifilisemat hooldust või siis vajadusel osade vahetust. Kui lugeda jawa foorumeid, siis kütuse tasapind peaks olema mõõdetav ja selle jälgimiseks on paigaldatud läbipaistvaid plastvoolikuid (ühendatud anumate seadus) või ka vaateaknaid -Postitus: #29
mina kontrollisin oma jawa karburaatori ujuki tasapinda järgmiselt: Kuna mul kodus kapis neid karburaatorid mingi 4-5tükki, siis võtsin ühel karpal ujuki ruumi potska ära. Tollele potskalse puurisin põhja augu sisse, ja vedasin väikese läbipaitva vooliku küljepeale. Potska ülevalt servast alla poole tõmbasin täpselt 11mm pealt kriipsu. Panin siin tolle potska oma karburaatorile alla, lasin bensiini karburaatorisse niikaua sisse, kuni klapp sulgus. Siis oli küljepealt voolikust näha, et kui kõrgel segu tasapind on. Võtsin siis uuesti lahti, painutasin vajalikul määral ujukit ja proovisin uuesti, seni kuni paika sain. ja nüüd töötab ilusasti.
29-04-2003 16:31 PM Registreerimata
Postitus: #30
Mul oli ka jaffiga teine karpa kaasas, millele oli küljepeale puuritud auk ja siis mingi läbipaistvast plastist tükk augu ette kruvitud. Seal plastipeal oli mingi jutt tõmmatud. :eureka Päris kaval!
Aga palju see tasapind mõjutab karpa tööd?:??? Ma üritan ka oma jaffi käima saada, kuid kardan et see ei saa korralikult peale.
15-05-2003 13:45 PM
Re: Jawa 350/360 käivitamine
midagi puurida ei ole küll mõtet ja karbussi ära lõhkuda.
Leidsin sellise teksti äkki abiks:
The flooding is more likely caused by a damaged needlevalve (this is the one the float opens and closes, thus controlling the flow of gas).
But, the general rule to set the proper fuel level is that the 2 floats' upper edge should be in line with the inlet hole's upper edge. If not, you need to bend the brass spindle and make sure that both are exactly the same.
Ja nagu Ibra ütles siis jawal seisma jäädes kraan kohe kinni.
-
- Postitusi: 1253
- Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
- Tsikkel: SV1000
- Asukoht: Põltsamaa
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: Jawa 350/360 käivitamine
Sellest võõrkeelsest tekstist väga palju abi ei ole. Jawa 360-l on hoopis teist tüüpi ujuk kus ei saa midagi painutada. Küll aga peaks sel puhul bensiini taset ujukikambris mõjutama ujukikambri kaane aluse tihendi paksus. Paksem tihend = kõrgem bensutase.
-
- Postitusi: 1443
- Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
- Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
- Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
- Tänatud: 2 korda
Re: Jawa 350/360 käivitamine
jawam. kirjutas:Panin siin tolle potska oma karburaatorile alla, lasin bensiini karburaatorisse niikaua sisse, kuni klapp sulgus
...ja kütuse tasapinda peaks kontrollima töötaval mootoril
Re: Jawa 350/360 käivitamine
ootasin vist pool tundi ja läks esimesest vändahoobist tööle. ujutasin üle vist lihtsalt jah.
ma ei saa sellest siduri pingutamisest eriti aru, sest see auk seal külje peal on väga ebamäärane. mingi hetk tundus et leidsin seal mingi kruvi aga siis nihkus kruvikeeraja natuke ja libises mingi cm sügavamale. et kas seda peab mingi nurga all keerama?
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Jawa 350/360 käivitamine
Mis pagana nõuandeid siin küll jagatakse.... (küsimus ei käi kõigi kommenteerijate kohta)?
Selge, et vend ujutas lihtsalt mootori üle, kuuma mootoriga anna AINULT vänta (kehtib, kui mootor on vaid korraks seisatud või on seisnud rohkem, kui mõned minutid). Kui kuum mootor on seisnud mingi paar minutit (sõltub masinast), võib juhtuda, et laksust käivitumisaeks ei tee paha kerge gaasi andmine samal ajal. Aga mitte nii, et keerad rulli põhja, vaid ikka korduvad lühikesed käepideme pöörded, jõnks-jõnks. Asi selles, et kui kuum mootor vändast käima ei lähe ühe laksuga (kuum mootor on külmast tihedam(!)), siis pead juba õige mitu korda lööma (mis pole ka muidugi suur probleem). Ei teagi, mis seal täpselt juhtub, aga mingis kuumuseastmes mootor käitub just nii.
Bensutaseme puhul unustage see reguleerimisejutt - seal ujuki juures pole tõesti mitte kuraditki reguleerida (hüva, see tihendi paksus mõjutab, jah). Küll saate reguleerida tühikäigu õigeks töötaval mootoril (otsige manuaal, seal kirjas, kuidas)
Sidurit saad reguleerida kolmest kohast. Esiteks, kõril endal on reguleermutter (enamasti). Teiseks seesama "auk". Ja tõesti, pistad seal kruvikeeraja sisse, täitsa otse. Ja keerad. Ta ei taha hästi soones seista (siis lähebki sügavamale, st soonest välja), aga proovi.
Ja muidugi, kui sellest ei piisa, saad alati kaane maha võtta (2 polti) ja reguleerida trossi otsa.
Ja kui peakski olema vajadus masin käima joosta, tee seda rahumeeli teise käiguga, ei ole seal mingit lülitust esimesele vaja. Ja samal ajal mängid jälle jõnks-jõnks gaasiga, aga ära hoia ühtlaselt peal. Samas, seda, et ta stardib paugust ja jooksebki minema, ei ole vaja küll karta - see 360 pole nii äkiline masin ja külm mootor on käivituse hetkel üpris jõuetu, jõud tuleb, kui korrakski pöörded üles saab, aga nii kiirelt sa rattaga koos joosta ei jõua.
Ja dosaatornõela ära küll puutu. Tühikäiku see ei mõjuta. Samas, kui sõidad (liialt) allapoole lastud nõelaga, lased lahja seguga mootori kiirelt ja tõhusalt kokku. Seal on kolm astet vist. Ja piisab ühest astmest, et oleks asi perses.
Re: Jawa 350/360 käivitamine
Sain siduri reguleerimisele pihta. praegu on lihtsalt raske leida seda ideaalset kohta kus käik läheks ilma raksuta sisse ja samas ei libistaks liialt kohaltminekul.
Nüüd on vaja veel uus bensukraan osta... puhastamine neile vist ei aidanud. Jawa keskuses 18 eur...
Samas tekkinud uus küsimus. Kuidas käib esipiduri reguleerimine. Ilma trossita esipiduri hoob läheb 0 asendisse vabalt aga trossi ta korralikult pingutada ei jõua.Sellele lisaks veel küsimus : kas ka esipiduri vajutamisel peab pidurituli süttima?
Kui need probleemid lahendatud saan siis on veel kosmeetika ja ARK'i
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Jawa 350/360 käivitamine
Kui Sa loodad esimest käiku saada sisse ilma trrrr-kolksuta, siis unusta ära. Samas ei tohi I käiku lülitades ratas edasi küll hüpata. Samas, tõstes tagaratta õhku, pannes I käigu sisse ja jättes siduri lahutatuks, on täiesti võimalik, et tagaratas hakkab ikkagi pöörlema. Aga seda peab saama hõlpsalt käega pidurdada. Kui see pidurdamine tahab aga pingutust, reguleeri sidurit. Hästi vähehaaval, sest see kruvi pööramine mõjutab palju.
Sidur reguleeri ikka nii, et ta sõites ei libiseks. Jawa sidur on mu meelest küll suhteliselt vastupidav, aga libiseva siduriga sõit paneb ta ikka pekki.
Kraan - kui masin kaua seisab, võib kraan olla vaiku täis. Carbcleaner peaks ta ikka puhtaks võtma ju... Arvesta tal 2 süsteemi, normaal ja reserv. Mõlemad oleks hea puhtaks saada.
Esipiduri probleemist ei saa tõtt öelda aru... Esipiduri trossi alumises otsas (piduritrumlil) on ju polt ja reguleermutter, sellega keerad peale nii palju, kui vaja. Ja seda peab olema nii palju pealekeeratud, et ratas pöörleks vabalt. Aga ka mitte rohkem, sest siis jääb pidurdus lahjaks.
Või on probleem, et pidur läheb peale, aga enam ei tagastu? Sel juhul on sealt tagastusvedru puudu või katki või valesti paigaldatud (seda on võimalik teha küll). St, kui ma ikka Su küsimusele pihta ei saanud, seleta täpsemalt üle.
Esipiduril pidurilülitit ei ole, seega pidurituli ei sütti. Ja hea ongi. Oled sunnitud ja õpid mõlemat pidurit korraga kasutama (no ma ei jaga selle koolkonna arvamust, kes vaid esipiduriga pidurdavad - pigem ikka nii et hetk enne tagapidur (see tõmbab saba vastu maad) ja siis kohe esipidur - palju paremini pidurdab)! Pidurdades tule näitamine ikka eluliselt vajalik, kui ellu tahad jääda ja arvestades ka Jawa mitte kõige paremaid pidureid ning raskuse jaotust - sellel rattal on tagapiduri mõju ikka väga oluline.
No ja kui siis sõitma saad, edukaid kilomeetreid. See 360 on tegelikult väga ilus, vähenõudlik ja eriti oma aja kohta väga töökindel ratas. Uuest mudelist hindan teda iga kell mõnusamaks masinaks. Minu oma pole läbi sõidetud ca 100 000 km jooksul veel kordagi tee peale jätnud. Tööriistakott hoia loomulikult alati kaasas. Näpud saab ikka õliseks.
Re: Jawa 350/360 käivitamine
Siduri vist sain nüüd täitsa paika. väike raks käib. aga ei libista.
Iga vastusega tuleb muidugi rohkem küsimusi mul : )
Mis õli ja mis suhtes sa bensiiniga segad. Kui tähtis see on?
Esipiduri hoob ei tõmba trossi piisavalt tugevalt pingule. ju siis on see vedru nõrk või katki, ma uurin seda veel
Edit: Esipidur on tipp- topp.. väga ääre peal timmimine oli lihtsalt.
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Jawa 350/360 käivitamine
Õli: bensiini sisse panen 2-taktilise MOOTORRATTA seguõli. Saeõli ära pane, see ei ole tervislik mootorile. Vahekord... vene ajal tuli panna vahekorras 1:25, sissesõidu ajal 1:20. Praeguste seguõlide peal on kirjas a'la 1:50. Selge, et praegused õlid on paremad, aga kui palju??? Sestap olen püüdnud kiriku keset küla ehitada ja pannud ca 1:35. Aga see on nüüd teema, kus mõni tark võiks ka sõna võtta. Mõtlen, et arvestades, kui õlise seguga on see masin mõeldud sõitma, ei tee õliliig talle eriti liiga. Küll aga vastupidi. Lihtsalt õlise seguga tuleb rohkem summutite eest hoolitseda.
No piduriga on siis korras.
Re: Jawa 350/360 käivitamine
Mul Minil läheb näiteks 1:40'le...
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.